Miten on mahdollista, että täyssähköauton käyttövoimavero on luokkaa 150 €/v, kun järjettömän tehokkailla katumaastureilla se on luokkaa 50-70 €/v?
Vai onko vain verottajan näkemys ilmastotalkoissa?
Kertokaas ny joku viisaampi?
@NääsMän kirjoitti:
Miten on mahdollista, että täyssähköauton käyttövoimavero on luokkaa 150 €/v, kun järjettömän tehokkailla katumaastureilla se on luokkaa 50-70 €/v?
Vai onko vain verottajan näkemys ilmastotalkoissa?
Kertokaas ny joku viisaampi?
Järjettömän tehokkaan katumaasturin omistaja maksaa tietenkin järjettömän paljon veroa bensiiniä ostaessaan, kun taas sähköautoilija ei maksa. Verotus on kokonaisuus ja yhden yksityiskohdan hakeminen sieltä johtaa pahasti harhaan - sähköautoilijat maksavat minimaalisesti veroja muihin autoilijoihin nähden.
@NääsMän kirjoitti:
Miten on mahdollista, että täyssähköauton käyttövoimavero on luokkaa 150 €/v, kun järjettömän tehokkailla katumaastureilla se on luokkaa 50-70 €/v?
Vai onko vain verottajan näkemys ilmastotalkoissa?
Kertokaas ny joku viisaampi?
Käyttövoimaveroa kannetaan henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista, jotka käyttävät polttoaineena moottoribensiiniä lievemmin verotettua polttoainetta tai käyttövoimaa.
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2011/20110056
Sen tehokkaan katumaasturin verovelvollinen osallistuu sitten siellä polttoaineen ostossa talkoisiin.
Järjettömän tehokkaan katumaasturin omistaja maksaa tietenkin järjettömän paljon veroa bensiiniä ostaessaan, kun taas sähköautoilija ei maksa. Verotus on kokonaisuus ja yhden yksityiskohdan hakeminen sieltä johtaa pahasti harhaan - sähköautoilijat maksavat minimaalisesti veroja muihin autoilijoihin nähden.
Käyttövoimaveroa kannetaan henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista, jotka käyttävät polttoaineena moottoribensiiniä lievemmin verotettua polttoainetta tai käyttövoimaa.