Nyt on tehty ilmastoteko Mersu 37 000€ ja Volvo 56 000 € Bensaa ja sähköä kuluu. Erityisesti sähkö, ilman siirtoa nousi 3 centtiä/KWH. Bensa maksaa n 2€ litra heti 33 kilometrin jälkeen Terveisiä vihreille
@Lukija71175 kirjoitti:
Nyt on tehty ilmastoteko Mersu 37 000€ ja Volvo 56 000 € Bensaa ja sähköä kuluu. Erityisesti sähkö, ilman siirtoa nousi 3 centtiä/KWH. Bensa maksaa n 2€ litra heti 33 kilometrin jälkeen Terveisiä vihreille
Sähkön osalta kustannus jää silti melko edulliseksi. Jos sähköä kuluu 25 kW/h ajettua 100 km kohti on 0,15 kWh hinnalla kustannus 3,75 euroa. Eikä tarvitse maksaa kallista dieselveroa tästä säästöstä veroissa.
Bensan osalta hybridi voi olla taloudellisempi kuin moottori ilman energian talteenottoa, tai tekniikkaa joka avustaa liikkellelähdössä tai vähentää tarpeetonta tyhjäkäyntiä.
Jos 2 € litrahinta harmittaa, niin vaihtoehtona on edelleen diesel (dieselvero veloitetaan samassa yhteydessä kuin ajoneuvovero, joten se näyttää kalliimmalta kuin se on - Golf-luokassa 1 € per päivä).
Jos 2 € litrahinta harmittaa, niin ajotapa ja käyttömäärä vaikuttaa siihen paljonko niitä litroja pitää ostaa. Toisaalta tuon hintaisilla autoilla ei ehkä halua olla se joka tyytyy ajamaan rekkamiesten nopeutta talous- / ympäristösyistä.
Itse en näe Vihreitä kovin suuressa roolissa tässä, vaikka ovatkin hallituksessa ja puolueen nimi viittaisi ympäristöasioihin. Kepu, SDP, Vasemmisto, kaikki ovat kovia verottamaan ja ohjaamaan toisten valintoja - eikä EU:n sopimat käytännöt riitä heille. Vihreillä sitten on yleinen maailmanparannus ohjelmanaan (mm. kannabis vapaaksi), ja RKP tekee osana Viisikkoa nämä mahdolliseksi.
Minua ei hintavaihtelut hetkauta, ostan aina lähimaksun tasarahalla (50€) poikkean tuossa letkulla ohimenneessä, tarvittaessa vaikka joka päivä, se on vielä pientä latausaikaan verrattuna.
@Lukija31722 kirjoitti:
Kerran vasta on tankkiin mennyt kerralla yli 100€.
Minua harmitti suunnattomasti, kun bensan hinnan nousun takia tankkaus oli niin kallista.
Ratkaisin tilanteen ja ostin auton, jossa on pienempi tankki.
Nyt on tankkaaminen halvempaa.
Sähkön osalta kustannus jää silti melko edulliseksi. Jos sähköä kuluu 25 kW/h ajettua 100 km kohti on 0,15 kWh hinnalla kustannus 3,75 euroa. Eikä tarvitse maksaa kallista dieselveroa tästä säästöstä veroissa.
Bensan osalta hybridi voi olla taloudellisempi kuin moottori ilman energian talteenottoa, tai tekniikkaa joka avustaa liikkellelähdössä tai vähentää tarpeetonta tyhjäkäyntiä.
Jos 2 € litrahinta harmittaa, niin vaihtoehtona on edelleen diesel (dieselvero veloitetaan samassa yhteydessä kuin ajoneuvovero, joten se näyttää kalliimmalta kuin se on - Golf-luokassa 1 € per päivä).
Jos 2 € litrahinta harmittaa, niin ajotapa ja käyttömäärä vaikuttaa siihen paljonko niitä litroja pitää ostaa. Toisaalta tuon hintaisilla autoilla ei ehkä halua olla se joka tyytyy ajamaan rekkamiesten nopeutta talous- / ympäristösyistä.
Itse en näe Vihreitä kovin suuressa roolissa tässä, vaikka ovatkin hallituksessa ja puolueen nimi viittaisi ympäristöasioihin. Kepu, SDP, Vasemmisto, kaikki ovat kovia verottamaan ja ohjaamaan toisten valintoja - eikä EU:n sopimat käytännöt riitä heille. Vihreillä sitten on yleinen maailmanparannus ohjelmanaan (mm. kannabis vapaaksi), ja RKP tekee osana Viisikkoa nämä mahdolliseksi.
Minua ei hintavaihtelut hetkauta, ostan aina lähimaksun tasarahalla (50€) poikkean tuossa letkulla ohimenneessä, tarvittaessa vaikka joka päivä, se on vielä pientä latausaikaan verrattuna.
Kerran vasta on tankkiin mennyt kerralla yli 100€.
Minua harmitti suunnattomasti, kun bensan hinnan nousun takia tankkaus oli niin kallista.
Ratkaisin tilanteen ja ostin auton, jossa on pienempi tankki.
Nyt on tankkaaminen halvempaa.
Sama täällä. Toimintamatka on vanha tuttu 1500 km vaikka tankki on 14 litraa pienempi.
Joo, taisi minullakin tulla ennätys. Tasan 100,00€