Nykylaissa on eurooppalainen sääntö jalkakäytävän yli ajamisesta; pitää väistää risteävän kadun liikennettä, vaikka ei ole liikennemerkkiä velvoittamassa. Ennen oli tapana tehdä kaduista umpikujia tavallisilla ajoradan pinnasta korkeammalla olevilla jalkakäytävillä. Kun jalkakäytävällä ajon säännöt eivät ole muutoin muuttuneet, saako nykyään siis ajaa aina jalkakäytävän yli poikittain ellei sitä vastaan ole liikennemerkkiä laitettu? Ylijatketun jalkakäytävän rakennetta ei ole määritelty, joten luiskaaminen ei kait voi olla salliva ehto.
Melko selkeää jutun pääkuvassa: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7ee777dd-933f-4e04-b0ab-431d0e848a0f. Ei paljoa eroa, jos tuosta olisi kaapeli vedetty ja asvalttiin olisi sen takia paikkakaistale laitettu. Autoihin pitää saada tasojen lasermittaus vakioksi, ettei korotus jää huomaamatta.
Pitäisi nähdä livenä, jotta voisi muodostaa mielipiteen. Mutta ilmeisesti sekaantumisen vaara on suuri. Tällöin ei suunnittelussa ole perusperiaatteet kohdillaan. Tehdään ansa, koska se on mahdollista ja sitten hämmästellään, kun joku siihen astuu.
Siinä oli aikaisemmin kolmio ja varoituslisäkilpi pyöräilijöistä.