Polkupyöräkauppa

33 kommenttia
2»
  • Olen väärällä vuosikymmenellä. Kun olen pistäytynyt kysymässä satunnaisissa pp-kaupoissa luomumaasturia, hymyilevät ja sanovat, että nyt myydään sähkiksiä. Tilata voi mitä vain, mutta kaupassa ei ole edes näytillä luomuja.

    Sähköavusteisilla polkijoilla näkyy olevan pitkä vaihde poikkeuksetta päällä. Rauhallisesti poljetaan ja pyörä vain kulkee. Lyhyt on voimansiirron kestoikä.

      
  • Työkaveri vinkkasi Kempeleen Kyläkaupan. Siellä olikin ihan hyvä valikoima pyöriä ja asiallinen palvelu. Kun sopiva koko ja malli oli tarjolla, ostin 29" luomun, Rock Machine Torrent 60. Mallia on yritetty myydä 1349 ja nyt oli 950. Shimanon osia on vaihteet ja jarrut, keula RS Judy ja tuntui ihan kelvolliselta 45 km tie/metsälenkillä ja parinkympin paikkakunnankatselulenkillä eilen. On se iso etupyörä erilainen katsella ja pyörä kulkee kevyesti. Yksinkertaisiin vaihteisiin saa vielä totutella. Metsässä tuntuu kömpelöltä, mutta sinne ei ollut tarkoituskaan mennä, mutta vieraassa paikassa paalutettu (hiihto)reitti meni. Onneksi tanko ei ole kaikista levein, mahtuu puiden välistä.

      
  • muokattu 23.07.2024 08:21

    Näyttää oikein toimivalta maasturila, jossa ei hienostella, mutta kaikki toimii ongelmitta. Geometriaa en paperitietojen perusteella ala arvioida, muttei ole syytä epäillä sitäkään.

    Itse ksventaisin ohjaustankoa hiukan, mutta se on täysin makuasia. Kannatta rauhassa makustella, kun jatkaminen on vaikeaa.

    Metsässä ajamiseenkin tottuu vähitellen ja on palkitsevaa huomata selvittävänsä kohtia, joista ei hetki sitten uskaltanut ajaa. Tuo pyörä tuskin hommaa rajoittaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit