Millaisia kokemuksia teillä on öljykulutusremonteista? Minulla on -11 bensa Passat ja nyt öljykulutusremontti edessä. Hyvä puoli on, että autokauppa nyt ilmeisesti maksaa lystin, mut onko tää vaa lopun alkua autolle?
Tietyt Volkswagen-konsernin turboahdetut ja suorasuihkutteiset bensiinimoottorit ovat tunnettuja siitä, että niille maistuu moottoriöljy hieman kohtuullista runsaammin. Avasimme yhden yksilön ja perehdyimme ongelman syihin ja seurauksiin.
@Lukija531469 kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on öljykulutusremonteista? Minulla on -11 bensa Passat ja nyt öljykulutusremontti edessä. Hyvä puoli on, että autokauppa nyt ilmeisesti maksaa lystin, mut onko tää vaa lopun alkua autolle?
Aikanaan nuorena tuli itse laitettua moottori palasiksi ja kasattua uusilla männänrenkailla, laakereilla ym. ja onnistuttua öljynkulutusremontissa 100 prosenttisesti. Enpä uskoisi että enää tulisi tehtyä moista, jos joskus tulisi tarvetta.
"VV-Auto Groupin viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen kommentoi TM:lle, että öljynkulutusongelmia on esiintynyt joissakin 2009 - 2011-mallisissa bensiinimoottoreissa, mutta ei kaikissa."
"Ongelma koskee erityisesti 2009 ja 2011 välisenä aikana valmistettuja 1,8- ja 2,0-litraisia suorasuihkutteisia turbobensiinimoottoreita, joiden tyyppitunnus on EA888."
"TM:n mukaan tehty öljynkulutusremontti näkyy auton huoltohistoriassa. Jos remonttia ei ole tehty, se näkyy auton hyvityshinnassa."
Minulla on "onni" omistaa Volkkari jossa on 5 venttiiliä / sylinteri. Sen perusmoottori tuntuu olevan aika kestävä, eikä öljyä kulu vielä tippaakaan reilu 350 ajettuna. Samaten auto on vastustanut ruostumista suht hyvin. Ikävä kyllä sitten kaikki muu onkin autossa heikkoa ja hajoavaa (mutta kuitenkin kohtuuhintaista korjata).
Tietyt Volkswagen-konsernin turboahdetut ja suorasuihkutteiset bensiinimoottorit ovat tunnettuja siitä, että niille maistuu moottoriöljy hieman kohtuullista runsaammin. Avasimme yhden yksilön ja perehdyimme ongelman syihin ja seurauksiin.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-konsernin-ea888-bensiinimoottorit-ovat-oljysyoppoja-tekniikan-maailma-purki-moottorin-ja-selvitti-miksi/
Aikanaan nuorena tuli itse laitettua moottori palasiksi ja kasattua uusilla männänrenkailla, laakereilla ym. ja onnistuttua öljynkulutusremontissa 100 prosenttisesti. Enpä uskoisi että enää tulisi tehtyä moista, jos joskus tulisi tarvetta.
Kuten tuossa jo mainittiin, niin VW:llä on maine että se kuluttaa öljyä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201710182200469303
"VV-Auto Groupin viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen kommentoi TM:lle, että öljynkulutusongelmia on esiintynyt joissakin 2009 - 2011-mallisissa bensiinimoottoreissa, mutta ei kaikissa."
"Ongelma koskee erityisesti 2009 ja 2011 välisenä aikana valmistettuja 1,8- ja 2,0-litraisia suorasuihkutteisia turbobensiinimoottoreita, joiden tyyppitunnus on EA888."
"TM:n mukaan tehty öljynkulutusremontti näkyy auton huoltohistoriassa. Jos remonttia ei ole tehty, se näkyy auton hyvityshinnassa."
Minulla on "onni" omistaa Volkkari jossa on 5 venttiiliä / sylinteri. Sen perusmoottori tuntuu olevan aika kestävä, eikä öljyä kulu vielä tippaakaan reilu 350 ajettuna. Samaten auto on vastustanut ruostumista suht hyvin. Ikävä kyllä sitten kaikki muu onkin autossa heikkoa ja hajoavaa (mutta kuitenkin kohtuuhintaista korjata).