Anteeks vaan mutta mihin merkkiin on noin kalliit huollot? Omassa merkissä on kiinteät maksut 90e ja 110e vuoronperään 15tkm välein, ihan sama vaikka huoltaisivat sitä päivän. Vaikka liike on merkkiliike ja vehkeet viimeisen päälle niin eihän tollanen 170e/h voi olla mitenkään perusteltua, sanokoot HERRA ISO HERRA ESA"KONSULTTI" zx12r MITÄ TAHANSA. Oma kokemus noista vi..un konsulteista on että koko ammattiryhmä pitäisi lopettaa, tulevat neuvomaan asioista joista eivät mitään edes tajua.
On varmaan tullut jo kerrottua joskus mutta kerrotaan silti. Uudessa Corollassa on pikkuhuolto 89e ja se isompi johon kuuluu jarrunesteet ja raitisilmasuodatin on 110e. Onhan toki Volvo eri kokoluokan auto mutta silti, ei Avesikseen ole kuin n.10e kallimmaat kuin Corolaan. Mainitaan nyt vielä sekin että jopa jarrupalat meni osittain takuuseen 60tkm huolossa koska oli loppu, työstä jouduin maksamaan 45e.Lohdutuksen sanaksi voisin sanoa että erääseen Xc70:seen huolto korjauksineen maksoi yli 3000e. Auto kuitenkin ajettiin huoltoon eikä siinä pitänyt olla mitään vikaa.
Kallista on korjaamolla käyttö? Meni etupyörän laakeri ja en saanut sitä, siis vanhaa, kotikonstein irti, käytin pajalla. Ottivat vanhan irti, laittoivat uuden tilalle, siis itse mukanani viemän, laittoivat vielä navankin paikalleen kun sitä pyysin. Laskutus oli järkytys! 15 otti vaikka intin vastaan ja tinkasin ottaan enemmän, mutta ei taipunut, pakko oli tuo 15 maksaa lopulta! Kiitin ja kumarrin, kallistahan korjaamopalvelu on, mutta niinhän elämä on?
Kallista voi tulla myös siksi kun huolto hutiloi. Viimeisellä kerralla kun autoni oli määräaikaishuollossa jättivät kymppimillisen piippuavaimen konepellin alle! Löysin sen muutama viikko huollon jälkeen kun tarkistin öljyjä ja lisäsin pissapojan nestettä. Mieleeni vain pälkähti että jos se olisi pompannut jonnekin hihnan väliin tms. ja aiheuttanut vahinkoa, kukahan olisi maksanut.
Sama merkkihuolto jätti pari vuotta sitten toisen takaoven kytkemättä takaisin keskuslukon piiriin korjatessaan ovisaumoja. Ovi oli auki monta yötä parkkipaikalla ennen kuin sattumalta tuli kokeiltua onko ovet lukossa juuri siitä ovesta. Itse olisin maksumieheksi joutunut jos jotakin olisi varastettu, koska murtojälkiä ei ollut ja en ollut tarkastanut jokaista ovea erikseen.
Mitä opin tästä? Aina jatkossa pitää tehdä täydellinen tarkastus autolle huollon jälkeen jottei tule kalliita yllätyksiä.
Anteeks vaan mutta mihin merkkiin on noin kalliit huollot? Omassa merkissä on kiinteät maksut 90e ja 110e vuoronperään 15tkm välein, ihan sama vaikka huoltaisivat sitä päivän. Vaikka liike on merkkiliike ja vehkeet viimeisen päälle niin eihän tollanen 170e/h voi olla mitenkään perusteltua, sanokoot HERRA ISO HERRA ESA"KONSULTTI" zx12r MITÄ TAHANSA. Oma kokemus noista vi..un konsulteista on että koko ammattiryhmä pitäisi lopettaa, tulevat neuvomaan asioista joista eivät mitään edes tajua.
RYNELLE
VOLVO V70 "PAKETTIHUOLTOHINTOJA" 140 TKM
KYSYTTY HUHTIKUUSSA 2006 ERI FIRMOISTA
Odotusaika/140 Huolto
1 vk / 263,3
1 vk / 258
1 vk / 235
3 vk / 240
1 pv / 289
1 vk / 250
1 vk / 280
1 vk / 265
4vk / 240
2 vk / 258
3 vk / 280
3 vk / 250
1 vk / 245
ka / 257,9461538
min / 235
max / 289
hajonta 17,02951435
RYNE: Millä merkillä kokonaishuolto vain 100 luokassa sinulla?
Ne tekee jotka osaa, ne jotka ei osaa on konsultteja!
On varmaan tullut jo kerrottua joskus mutta kerrotaan silti. Uudessa Corollassa on pikkuhuolto 89e ja se isompi johon kuuluu jarrunesteet ja raitisilmasuodatin on 110e. Onhan toki Volvo eri kokoluokan auto mutta silti, ei Avesikseen ole kuin n.10e kallimmaat kuin Corolaan. Mainitaan nyt vielä sekin että jopa jarrupalat meni osittain takuuseen 60tkm huolossa koska oli loppu, työstä jouduin maksamaan 45e.Lohdutuksen sanaksi voisin sanoa että erääseen Xc70:seen huolto korjauksineen maksoi yli 3000e. Auto kuitenkin ajettiin huoltoon eikä siinä pitänyt olla mitään vikaa.
Kallista on korjaamolla käyttö?
Meni etupyörän laakeri ja en saanut sitä, siis vanhaa, kotikonstein irti, käytin pajalla.
Ottivat vanhan irti, laittoivat uuden tilalle, siis itse mukanani viemän, laittoivat vielä navankin paikalleen kun sitä pyysin.
Laskutus oli järkytys! 15 otti vaikka intin vastaan ja tinkasin ottaan enemmän, mutta ei taipunut, pakko oli tuo 15 maksaa lopulta!
Kiitin ja kumarrin, kallistahan korjaamopalvelu on, mutta niinhän elämä on?
Kallista voi tulla myös siksi kun huolto hutiloi. Viimeisellä kerralla kun autoni oli määräaikaishuollossa jättivät kymppimillisen piippuavaimen konepellin alle! Löysin sen muutama viikko huollon jälkeen kun tarkistin öljyjä ja lisäsin pissapojan nestettä. Mieleeni vain pälkähti että jos se olisi pompannut jonnekin hihnan väliin tms. ja aiheuttanut vahinkoa, kukahan olisi maksanut.
Sama merkkihuolto jätti pari vuotta sitten toisen takaoven kytkemättä takaisin keskuslukon piiriin korjatessaan ovisaumoja. Ovi oli auki monta yötä parkkipaikalla ennen kuin sattumalta tuli kokeiltua onko ovet lukossa juuri siitä ovesta. Itse olisin maksumieheksi joutunut jos jotakin olisi varastettu, koska murtojälkiä ei ollut ja en ollut tarkastanut jokaista ovea erikseen.
Mitä opin tästä? Aina jatkossa pitää tehdä täydellinen tarkastus autolle huollon jälkeen jottei tule kalliita yllätyksiä.