Mikähän tuossa on takana. mobile.de :n mukaan käytettyjä Hiaceja löytyy pilvin pimein suunnilleen spekseillä
20000 eur
20000 km
bussi 8 hlöä tai pakuna
suomesta tuohon hintaan ei löydy mitään, noilla kilometreillä ei myöskään. Nykyäänhän ei enää ruuvata mittareita vaan ne vaihdetaan kokonaan.
Mitenkähän onnistuisi valitsemaan sellaisen, jossa on pysytty totuudessa?
Paljonkohan tuosta joutuu maksamaan veroja?
Autovero määräytyy niin uusilla kuin käytetyillä saman kaavan mukaan. Eli hilidioksidipäästöjen perusteella. Kun CO2 päästöt on vaikka 260g/km lasketaan siitä kymmenes osa ja pannaan 4 % päälle ja saadaan 30 % autovero SUOMEN VASTAAVAN MALLIN KÄYVÄSTÄ ARVOSTA. Tästä verosta maksetaan sitten vielä 22 % ns. Ei arvonlisäveroa.
Tullin sivuilla on taulukoita toteutuneista autoveroista monelta vuodelta.
Saksassa on lähes 100 miljoonaa asukasta niin sieltä löytyy paljon muitakin käytettyjä autoja samoilla spekseillä.
Pakettiauto testin jumbo, ajo-ominaisuudet kaukana Transportterista ja Transitista.Itsellä on ollut Hiacea Transittia ja Transportteria ja siksi voin ottaa kantaa, luotettavuus varmaan on hyvä hiacessa, mutta mielestäni se on aika huono peruste jos ajo-ominaisuudet ovat kyseenalaiset.
Hiacesta voitaneen sanoa, että AINUT hyvä asia siinä on se luotettavuus. Kaikilla muilla mittareilla mitattuna se on tippunut pakujen kelkasta jo aikapäiviä sitten. Ihmettelen suuresti miksei toyotan kokoinen yritys saa aikaiseksi nykyaikaista pakettiautoa....
Onhan nykyinen Hiace jo yli 12v vanha malli, joten ei ihmekään että uudemmat pakut ovat mukavampia ja kehittyneempiä. Vaikka onhan malli kokenut kaksi faceliftiä. Ei lie kyse siitä, etteikö Toyota osaisi tehdä uusia malleja (onhan niitä Japanissa useita). Hiacen myynti vaan vetää hyvin maailmalla ja kysyntää riittää myös käytetyille malleille (toisin kuin muilla merkeillä?). Kyllä kait sieltä joskus se täysin uusikin tulee, mutta nykyinen porskuttaa sillä ainolla hyvällä ominaisuudella eli luotettavuudella. Karu tosiasia on, että Hiace on aivan ehdoton valinta työkäyttöön, sillä se kestää ja ei sotke firman toimintaa ylimääräisillä korjaamokeikoilla. Itselläni on enempikin kokemusta Hiacen kovimmasta kilpakumppanista ja valitettavasti vähän väliä on joku paikka ollut hajalla tai heti korjattavana. Myös ekassa katsastuksessa tuli hylsy raidepään takia. On se mukavampi ajaa - etenkin talvella vetotapansa vuoksi, mutta liiaksi on mielestäni vikoja ollakseen työkalu. Saksasta en kyllä lähtisi rääkättyjä minkään merkkisiä pakuja hakemaan - Suomessa ainakin merkkihuolletut ovat kyllä usein hiukan kalliimman hintansa väärttejä. Ja hyvän auton pidon erottaa siitä, että onko lommoja tai ruostetta...
No eipä tuota tarvinnut transporterillakaan jättää 1,5 vuodessa yhtään ainoata työvuoroa ajamatta sen takia, että joku vika sen olisi estänyt...eli sinänsä tässä pakukeskustelussa vähän mennään liiaksi siihen hiace luotettava - muut paskoja -vipuun. Ei se nyt ihan niinkään ole.....
Itse kun ammatikseen ajaa, niin mieluummin vaikka pari-kolme päivää vuodesta seisottaisi volkkaria pajalla kuin kärsisi joka päivä ikivanhan hiacen luotettavasta menosta....sen verran arvostan itseäni.