Käytännössä 0-promilleraja on mahdoton.
Vasta sitten kun määritetään mittaustarkkuus, voidaan ajatella jotain rajaa, mutta nolla on edelleen mahdoton.
Jos raja olisi vaikka 0,1 promillea, olisi siis 0,049 vielä laillinen. Ollaan kuitenkin "kauka…
espanjalaiset tuntien tiedän että 110 on keskinopeus
monilla teillä on tietullit, joissa menee 15-45 sekunttia per tulli
nopeus sovitetaan niin, että keskinopeus säilyy tuossa 110ssa
Moottoripyörällä väistetään oikealle ohjaamalla "rattia" ensin vasemmalle. Joten pyörä tarvitsee tilaa molemmille puolille, jotta väistömahdollisuus molempiin suuntiin on mahdollista.
Leoni hyvä!
Olen kanssasi samaa mieltä, että pitäisi neljä mahtua rinnakkain. Käytännössä kuitenkin niistä neljästä kaikkien pitäisi osata ajaa samalla kertaa. No, sinä ja minä tietenkin osataan, mutta entäs ne kolme muuta siinä samalla hetkell…
Mun mielestä myös lätkä olisi hyvä ajatus. Se tosiaan saisi takanaolijan ymmärtämään hitaan vauhdin syyn. Lätkähän ei välttämättä tarvii olla 80-lätkä. Vois olla myös 60-lätkä.
mun mielestä oikealta ohittaminen on ihan ok, ainakin kun minä sen teen
tosin, en ole vielä koskaan ohittanut oikealta sitä joka ajaa oikeata kaistaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin
silloin kun edelläajava, jonka olen saavuttanut vasent…
näin "talvella" kun on nastat alla ja tie on sula ja paljas, noudatan kesärajoituksia.
Talvirajoitukset astuvat minulla voimaan sitten kun tulee talvikeli, ei niinkään silloin kun merkkisetä on käynyt kyltin vaihtamassa.
Parhaiten pääsee liittymään motarille kun jo rampin alkuvaiheessa on sen verran vauhtia kuin motarilla liikkuvillakin. Sitten voi vielä rampin loppupätkällä sovitella itsensä joukkoon.
Ärsyttävintä on jos motaria pitkin tuleva rupeaa "auttamaan…
Hyvä Herbert
Mielestäni esimerkkini keskinopeuden muutoksesta ei ole epärealistinen.
Tarkoitin, että nopeusrajoituksia nostettaisiin kaikkialla tuo 20 km/h. Jos ei aja alueella, jossa on liikennevaloja, esim moottoritiet ja muut valtaväylät,…
Jos ajan 40000km vuodessa ja vertailen tilannetta kahdella keskinopeudella, 50km/h ja 70km/h, saan erotukseksi n. 228 tuntia mikä on n. 30 kpl 7,5 tunnin mittaista pätkää.
Eli yksi täysi kesäloma + talviloma.
Miksi tuhlaisin aikaani tien pääl…
Voi olla että kitkarenkaiden käyttäjät ovat tosiaan kokeneempia kuskeja.
Ajokokemuksen määrä voisi mielestäni kyllä vaikuttaa onnettomuusherkkyyteen.
Niinhän sitä tulee mukuloillekin, jotka juuri ovat ajokorttinsa saaneet mieluummin laittamassa u…
Mikäli sattuu niin, että esim. paloauto tarvitsee pelastustietä, eikä ole muuta mahdollisuutta kun kolhia pihaan pysäköityjä ajoneuvoja, paloauto saa rutata autot tieltään mikäli siis hätätilanne niin vaatii, ilman korvausvelvollisuutta. Seuraauksen…
Penteleen lista oli aika hyvä. Selkeästi näyttää siltä että hiljaista ei halvalla saa tai ainakaan alle 25000 euron.
Koska oma sietokyky on tuossa luvussa on varmaan hankittava halvempi auto. Mistä tiedän, kuinka paljon jonkun halvemman auton des…
notessa etupään pyörän laakerit kestänee n. 100000km mikä on pikkuautolle tunnusomaista.
Pitkällä matkalla varsin lyhyet selkänojat ei sovi pitkälle ihmiselle. Joutuu istumaan kyyryssä eikä säätöjä paljon löydy.
Laillisissa nopeuksissa se on …
Jos ostat nyt uuden citikan, parin kolmen vuoden päästä sulla on 100 000km ajettu sellainen käsissäsi. Tänään sellaisen arvo on n. 14000 - 19000 euroa luultavasti.
Jos ostat Bemarin, saman ajan jälkeen sulla on n. 150 000 - 200 000km ajettu, ko…
Tuota BMW 318d näyttäisi uutena olevan n. 40000.
100.000 km ajettuja näyttäisi löytyvän n. 22.000 euroon.
Alkoi hiukan kiinnostaa minuakin.
Mikähän noiden luotettavuus on ollut ja kuinka arvokasta on huollot?
Minkälaiset huoltovälit?
Oma Vw 1,9 sdi, siis pumppusuutinvehje, on tänä talvena kuluttanut himpun alle 5l/100km, mutta vain n.90% ajosta on ollut tuota 120km/h (3000kier/min). Loput taajamassa tai kehäteillä.
Mutta niinkuin edellä huomautettiin, se melu on myös otettava …
Jos ajattelen moottoripuolta, niin toimivan automaatin lisäksi tarvittaisiin ehkä myös ns. eko-välityksillä oleva dieseli. Nykyisellä legacyllä pääsee riittävästi tuolla viisivaihteisella manuaalilla. Siihen kun lisätään yksi vaihde, niin saataneen …
mulle on kyllä valtava pettymys, että tää vika tai ominaisuus ilmenee rolsseissakin. Olin pitänyt niitä varsin hyvin suunniteltuina ja testattuina, ei minkään tavis-insinöörin suunnittelun tuloksena.
Jos toi jokakan tarina poljinvoiman tarpeen lis…
Ns. testit eivät mittaa muuta kuin uuden ajoneuvon ominaisuuksia.
Sitten kun auto on jo muutaman vuoden tai muutaman satosen vanha tulee esiin erot.
Kestävyys tietysti, ja pysyykö ne ominaisuudet, joita siihen on suunniteltu. Pettääkö äänierist…
Minulla on pumppusuutin dieseli 1,9 l. Normaaleilla pakkasilla eli -10 - 20 asteessa se lämpiää n. 5-8 km aikana jos käyttää 2000 - 3000 kierrosta. Jos ajaa taloudellisesti 1500 - 2000 kierrosta, ei tarvitse toivoa lämmitystä alle puolen tunnin. Taa…
Pääomakulut ovat samat automerkistä riippumatta.
Eiköhän useista autokaupoista irtoa hyviä tarjouksia koron ja kulujen suhteen.
Huolto- ja korjauskulut ovat seuraavaksi suurin kuluerä. Niissä on moninkertaisia eroja autojen välillä. Keskity sii…
Kiitos tästä threadista. Olinkin etsinyt vertailuja melutasoista.
Voisko kokeneemmat tuunaajat kertoa miten tuota äänieristystä kannattaisi ruveta parantamaan. Mistä paikoista aletaan ja miten se käytännössä kannattaa tehdä? Vai olisko fiksump…
1) auton ovet jäätyvät, usein siten, että pääsee ensimmäisellä kerralla sisään, mutta ei enää ulos. toisaalta, jokin ovi on aina sen verran sulana, ettei takaluukkua ole vielä tarvinnut käyttää ulos pääsemiseen
2) lisäksi sisätila lämpiää hitaasti…
Omien volkkareiden korjauksia teettäessäni olen huomannut, että huollon ja korjauksen laatu on todella paljon kiinni itse kaverista joka sen tekee sekä työnjohtajasta. Jos näistä jompi kumpi on kaveri, jolle laadulla ei ole niin väliä, niin huolto k…