Töissä on tullut ajettua tätä uutta hiacea, neliveto ja joku ihmeen korotettumalli.. SE ON TYÖKONE eikä mikään nykyaikainenauto!! Karmea melu ja ne jarrut(jos niitä edes on siellä, mutta ei sitä "auto" kai ajamalla rikki saa Eli työkone ja siinä se toimii hyvin. Ajoin tossa uutta Vitoa(korotettu ja neliveto), pikkasen erilainen auto..
Töissä on tullut ajettua tätä uutta hiacea, neliveto ja joku ihmeen korotettumalli.. SE ON TYÖKONE eikä mikään nykyaikainenauto!! Karmea melu ja ne jarrut(jos niitä edes on siellä, mutta ei sitä "auto" kai ajamalla rikki saa Eli työkone ja siinä se toimii hyvin. Ajoin tossa uutta Vitoa(korotettu ja neliveto), pikkasen erilainen auto..
Joo, on se pikkasen erilainen kokemus odotella motarin pientareella hinausapua.
Initial D:ssä oli Mazda RX-7 FD3S, Mazda RX-7 FC3S, Nissan Skyline GT-R R32, Nissan Skyline GT-R R34, Mitsubishi Lancer EVO 3, Toyota MR2 SW20, Toyota Celica GT-4, Honda S2000 sekä Subaru Impreza GT. Hienoja olivat ja kovaa menivät.
Velipoika osti tuossa japanista tuodun nissan skylinen vm. -95 ja auton kunto vastaa suomessa lähes uutta autoa, kilometrejä takana n. 100tkm. Eli jos haluat "aidon" japskin niin tilaa sellainen japanista, eikä tule muuten edes kalliiksi...
Monet kommentit yliampuu joten tasapainotukseksi sanoisin että Eurooppalaismerkit eivät ole niin vikaisia kuin väitetään eikä Japanilaishenkiset niin huonoja ajaa kun sanotaan. Toyota esimerkiksi mitoittaa oleelliset osat kuten alustan nivelet niin että ne kestää ja asiakas on tyytyväinen mutta kyllä siellä on osattu säästääkin, muoviosat on kuin jostakin lelusta ja lampunvaihtaja repii sormensa kaikkiin teräviin kulmiin.
Mutta kun ei autoaan huoltele vaan antaa ammattilaisten käsiin ja maksaa laskunsa niin kyllä nämä toimii.
Velipoika osti tuossa japanista tuodun nissan skylinen vm. -95 ja auton kunto vastaa suomessa lähes uutta autoa, kilometrejä takana n. 100tkm. Eli jos haluat "aidon" japskin niin tilaa sellainen japanista, eikä tule muuten edes kalliiksi...
Ja ratti on oikealla puolella.
Ja mitä sitten? Itse ostin 5kk sitte nissan silvia s14 -98 japanista ja en voi kuin ihmetellä auton hyvää kuntoa.
Tuolla ei oikeasti ole mitään vaikutusta ajoon vaikka ratti oikealla, itse tuota käytännössä huomaa enää millään lailla.
"Autolla jolla ajetaan paljon esim,taksit kuluu tietenkin enemmän ja se näkyy näissä tilastoissa."
Suurimman osan mielestä Suomi on koko maailma ja tietenkin snadilaiset luulee, että kun on ollut kehän sisällä on nähnyt kaiken ja näinhän ei todellakaan ole. Asuin Singaporessa ja Dubaissa ja siellä kaikki taksit on käytännössä tojoja (ajettu päälle 500 000 km:a), samoin Bangokissa ja monessa muussa oikeassa suurkaupungissa. Näissä kaupungeissa on ruuhkia, Helsingissä tässä b-tason "metropolissa" ei ole ruuhkia käytännössä lainkaan, joten tämä taksihöpötys on ihan huuhaata. Ei tojo mikään huippuhyvä ajettava ole, mutta laadukas kokonaisuus, kuten Subaru ja mazdakin. Eurooppalaiset ovat kopioineet Keiretsut yms aika tehokkaasti ja heidänkin laatutasonsa on selvästi parantunut. Niin itse ajan Eurooppalaisella, ihan hyvä peli sekin.
Velipoika osti tuossa japanista tuodun nissan skylinen vm. -95 ja auton kunto vastaa suomessa lähes uutta autoa, kilometrejä takana n. 100tkm. Eli jos haluat "aidon" japskin niin tilaa sellainen japanista, eikä tule muuten edes kalliiksi...
Ja ratti on oikealla puolella.
Ja mitä sitten? Itse ostin 5kk sitte nissan silvia s14 -98 japanista ja en voi kuin ihmetellä auton hyvää kuntoa.
Tuolla ei oikeasti ole mitään vaikutusta ajoon vaikka ratti oikealla, itse tuota käytännössä huomaa enää millään lailla.
Tiedän myös uudenveroisia Japanista tuotuja Nissaneita, joista on moottorit lauennut jo parikin kertaa.
Velipoika osti tuossa japanista tuodun nissan skylinen vm. -95 ja auton kunto vastaa suomessa lähes uutta autoa, kilometrejä takana n. 100tkm. Eli jos haluat "aidon" japskin niin tilaa sellainen japanista, eikä tule muuten edes kalliiksi...
Ja ratti on oikealla puolella.
Ja mitä sitten? Itse ostin 5kk sitte nissan silvia s14 -98 japanista ja en voi kuin ihmetellä auton hyvää kuntoa.
Tuolla ei oikeasti ole mitään vaikutusta ajoon vaikka ratti oikealla, itse tuota käytännössä huomaa enää millään lailla.
Tiedän myös uudenveroisia Japanista tuotuja Nissaneita, joista on moottorit lauennut jo parikin kertaa.
Enkä kyllä yhtään ihmettele koska yleensä ostaja on alle 24v nuorimies ja autona tehokas urheiluauto jonka ikä kuitenkin jo monesti yli 15v sekä lisänä se että ei muisteta tehdä edes niitä perushuoltoja ennenkuin ruvetaan "polkemaan". Itsekin kuulun kyseiseen ikäryhmään mutta yritän kummminkin ajatella ja tehdä hiukan järkevämmin.
Toki aina on mahd. että kone laukeaa, tapahtuuhan niitä täällä suomessakin, harvapa tuolta japanista on tuonut uudempaa kuin 2000 mallista autoa suomeen.
Aloitin tämän ketjun aikanaan ja nyt tuntuu, että pitää vähän päivittää sitä.Kirjoittelin aikanaan japsien ajo-ominaisuuksista, tai paremminkin niiden puutteista.Moni tässä ketjussa puolustelee Japsi autoja vähävikaisiksi, mutta eipä taida sekään pitää paikkaansa, kun miljoonia Toyota-autoja kutsutaan korjauksiin, turvallisuus-puutteiden takia.
Itsekin olen tuota Toyotan meininkiä hiukan huolella seurannut. Ilmeisesti Toyotalla ei ole ymmärretty, että Englannissa, Turkissa taikka Etelä-Afrikassa ei pidetä laatunormeista yhtä tiukasti kiinni kuin Japanin tehtailla. Voi olla, että robotit ovat suunnilleen samat tehtailla mutta siihen yhtäläisyydet loppuvatkin. Elektroniikkakomponentit ovat brittimalleissa Boschia taikka huonoimmillaan Lucasta. Japanin tehtailla käytetään Densoa. Jo tuolla "pienellä" erolla tehdään autoista aivan eri tasoisia. Itsehän en uskalla ostaa muita kuin Japanissa valmistettuja japseja. Unkarilaiset ja turkkilaiset romut jätän suosiolla liikkeeseen.
Nykyisenkin auton hinta näillä varusteilla oli tippunnut tuolta 52 kEurosta reiluun 20 kEuroon n. 3 vuodessa
Sissus! Tuohon kun laittaa polttoaineet, huollot, vakuutukset, verot, renkaat yms. päälle niin sehän tekee yli 40/päivä! Eikö tolla rahalla pääsis jo johonkin asti taksinkin kanssa?? Varsinkin jos ei tarvi joka päivä ajella.
Nykyisenkin auton hinta näillä varusteilla oli tippunnut tuolta 52 kEurosta reiluun 20 kEuroon n. 3 vuodessa
Sissus! Tuohon kun laittaa polttoaineet, huollot, vakuutukset, verot, renkaat yms. päälle niin sehän tekee yli 40/päivä! Eikö tolla rahalla pääsis jo johonkin asti taksinkin kanssa?? Varsinkin jos ei tarvi joka päivä ajella.
No ei tuo käyttö itselleni juuri enempää maksanut kuin muunkaan vastaavan auton, kun hankintahinta oli sen verran alhainen, nyt kun olen siitä luopunut. Laadussa oli hieman sanomista, jouduin kaksi kertaa työmatkalla kurvaamaan huoltoliikkeen pihaan, ja se oli vähän liikaa, joten päätin luopua siitä, vaikka kustannukset olivat pieniä sinänsä.
Mutta nyt täytyy katsoa, kun alla on japsiauto pitkästä aikaa, onko hyvä vai ei? Vielä on paha sanoa kun on ollut niin vähän aikaa, käyttöominaisuudet ovat ainakin hyvät, vaikkei varustelu ole aivan niin loistelias yli 50kEur:n ranskalaisessa
Nykyisenkin auton hinta näillä varusteilla oli tippunnut tuolta 52 kEurosta reiluun 20 kEuroon n. 3 vuodessa
Sissus! Tuohon kun laittaa polttoaineet, huollot, vakuutukset, verot, renkaat yms. päälle niin sehän tekee yli 40/päivä! Eikö tolla rahalla pääsis jo johonkin asti taksinkin kanssa?? Varsinkin jos ei tarvi joka päivä ajella.
Lisäksi saisi olla koko ajan kännissä kun ei tarvitsisi itse ajella. Taidankin jättää ostamatta tuollaisen auton ja alkaa ryyppäämään ja ajelemaan taksilla tästä päivästä lähtien.
No niin, 4 kuukautta on tullut sitten täyteen Avensis 2.4 automaatilla, vm. 07, kilometrejä kertynyt 83000, itse ajettuja n. 6000. Polttimot on eteen vaihdettu, huollossa sanoivat että kestänee 15000 km. Vakionopeudensäädin lopetti toimintansa tänään, myöhemmin syttyi moottorin vikakoodi mittaristoon, joten huoimenna huoltoon. Onneksi on titaani-vaihtoauto, ei tarvitse itse maksaa, mutta vaivaahan siitä on ollut. Olen joutunut kaksi kertaa käymään Toyota-liikkeessä (turvavyön stopparinasta irtosi, polttimonvaihto) ja huomenna sitten kolmannen kerran, aika paljon riesaa neljässä kuukaudessa. Siihen kun lisää kesän tullessa verhoilusta aika ajoin kuuluvan särinän ja helteellä kojelaudan uumenista kuuluvan hienoisen räminän, laatuauton tunne on himmenemässä. Etenkin tuo luotettavuus on ollut ihan jotain muuta kuin odotukset, kun niitä pajalla käyntejä ei pitänyt olla.
Hyvät puolet on tietysti olemassa, moottorin ja vaihteiston yhteistyö, mukavat tilat, ihan kilpailukykyiset ajo-ominaisuudet, mutta jotenkin tuntuu tällä hetkellä että kyllä Toyotat taitaa jäädä tähän yhteen.
Primera on tosiaan yllättävän hyvä enklantilaiseksi ja myös verrattuna muihin eurooppalaisiin jos valintakriteerinä on hinta-/laatusuhde!
Minulla oli (käytettynä ostettu) pari vuotta ja pelkillä huolloilla selvisin vaikka kilsoja oli mittarissa n. 260tkm kun siitä luovuin!
Nissan on mennyt alaspäin laadussa. Siihen on kaksi syytä. Ensimmäinen oli, että niitä alettiin kasaamaan Englannissa. Toinen on, että Nissanin osaomistajaksi tuli Renu.
Esim.Jos ostaa käytetyn Primeran kannattaa tarkistaa, onko auto tehty Japanissa vai Briteissä. Niissä on selvä laatuero, jota ei nyt välttämättä näy päällepäin. Korjaamoilla tiedetään tämä ero paremmin. Tiivisteiden laatu on brittiläisissä heikompi. Mitenkä muutenkaan, historia tuntuu taas toistavan itseään. Ja uudemmat Primerat ja Almerat ovat herkempiä ruostumaan.
Oli miten oli, täytynee tarkistaa asiaa. Primeran ja Almeran laatu huononi Renun omistuksen myötä. En tiedä miten on Qashqain laita sitten, ainakin niitä tunnutaan ostettavan.
Oli miten oli, täytynee tarkistaa asiaa. Primeran ja Almeran laatu huononi Renun omistuksen myötä. En tiedä miten on Qashqain laita sitten, ainakin niitä tunnutaan ostettavan.
Minulla oli P11 pimpera 4v ilman murheita, mutta P12 on kait jo "puhdas renu"?
Pitää tätäkin ketjua välillä päivittää, kun näköjään aihetta on.Miljoonia Toyotoita ja Nissaneita kutsutaan jälleen korjaamolle, kun niissä on vakavia turvallisuus/laatuongelmia.
Ennen se japsi laitettiin sen takia, kun se oli varmatoiminen ja se "korvasi" heikohkot ajo-ominaisuudet.
Samaan aikaan Skoda nostaa myyntiä ja testivoittoja tulee autolle.Eihän tästä kovin kauan ole, kun Skoda oli samassa sarjassa mossen ja warren kanssa.Itse en aja Skodalla/japsilla ja siksi kirjoitan, kun omakehu ei haise.
Ovatko "riisipussit"ottaneet kehityksessä takapakkia, vai mistä moinen johtuu, osaatko valistaa?
Mitä ongelmia käyttäjälle koituu takaisinkutsusta? Mistä asioista koituu käyttäjälle ongelmia ja millaisilla asioilla voi yrittää mustamaalata merkin mainetta netissä?
Ovatko entisaikojen puheet japsien ajettavuudesta enää muistelemisen arvoisia?
Kannattaisiko ensin ymmärtää se, mitä laatuun sisältyy, ennen kuin alkaa siitä kovin paljon kirjoittamaan?
Meillä ollut yli 10 euroa ja japsia, on aina vähintään 2 kulkinetta.
Japsit olleet luotettavampia vaikka euroillakin TI-mies on pärjännyt.
Ajo-ominaisuudet on joissain euroissa olleet hieman paremmat, mutta aurauskulmien oikeilla (omilla) säädöillä ei japsienkaan kanssa ole ollut ongelmia.
Töissä on tullut ajettua tätä uutta hiacea, neliveto ja joku ihmeen korotettumalli.. SE ON TYÖKONE eikä mikään nykyaikainenauto!! Karmea melu ja ne jarrut(jos niitä edes on siellä, mutta ei sitä "auto" kai ajamalla rikki saa Eli työkone ja siinä se toimii hyvin. Ajoin tossa uutta Vitoa(korotettu ja neliveto), pikkasen erilainen auto..
Ma-ka:
Joo, on se pikkasen erilainen kokemus odotella motarin pientareella hinausapua.
Tojolla onneksi välttyy tuolta odottelulta?
Initial D:ssä oli Mazda RX-7 FD3S, Mazda RX-7 FC3S, Nissan Skyline GT-R R32, Nissan Skyline GT-R R34, Mitsubishi Lancer EVO 3, Toyota MR2 SW20, Toyota Celica GT-4, Honda S2000 sekä Subaru Impreza GT. Hienoja olivat ja kovaa menivät.
kronos:
Kukaan ei ole puhunut säteilystä, vaikka autot tehdään Hirosimassa.
Jones___:
Ja ratti on oikealla puolella.
Hyvä jos tosiaan on "oikealla puolen"?
Spedellä taisi olla lada, jossa oli ratti edessä sekä takana.
Mutta "oikealla" puolella nuissa kahdessa yhteenhitsatussa etuosassa Uuno-elokuvassa?
Eikö se ollutkaan warre? Mikäs Uuno se oli?
Monet kommentit yliampuu joten tasapainotukseksi sanoisin että Eurooppalaismerkit eivät ole niin vikaisia kuin väitetään eikä Japanilaishenkiset niin huonoja ajaa kun sanotaan. Toyota esimerkiksi mitoittaa oleelliset osat kuten alustan nivelet niin että ne kestää ja asiakas on tyytyväinen mutta kyllä siellä on osattu säästääkin, muoviosat on kuin jostakin lelusta ja lampunvaihtaja repii sormensa kaikkiin teräviin kulmiin.
Mutta kun ei autoaan huoltele vaan antaa ammattilaisten käsiin ja maksaa laskunsa niin kyllä nämä toimii.
totaniinku:
Ja mitä sitten? Itse ostin 5kk sitte nissan silvia s14 -98 japanista ja en voi kuin ihmetellä auton hyvää kuntoa.
Tuolla ei oikeasti ole mitään vaikutusta ajoon vaikka ratti oikealla, itse tuota käytännössä huomaa enää millään lailla.
"Autolla jolla ajetaan paljon esim,taksit kuluu tietenkin enemmän ja se näkyy näissä tilastoissa."
Suurimman osan mielestä Suomi on koko maailma ja tietenkin snadilaiset luulee, että kun on ollut kehän sisällä on nähnyt kaiken ja näinhän ei todellakaan ole. Asuin Singaporessa ja Dubaissa ja siellä kaikki taksit on käytännössä tojoja (ajettu päälle 500 000 km:a), samoin Bangokissa ja monessa muussa oikeassa suurkaupungissa. Näissä kaupungeissa on ruuhkia, Helsingissä tässä b-tason "metropolissa" ei ole ruuhkia käytännössä lainkaan, joten tämä taksihöpötys on ihan huuhaata. Ei tojo mikään huippuhyvä ajettava ole, mutta laadukas kokonaisuus, kuten Subaru ja mazdakin. Eurooppalaiset ovat kopioineet Keiretsut yms aika tehokkaasti ja heidänkin laatutasonsa on selvästi parantunut. Niin itse ajan Eurooppalaisella, ihan hyvä peli sekin.
Jones___:
Tiedän myös uudenveroisia Japanista tuotuja Nissaneita, joista on moottorit lauennut jo parikin kertaa.
ddr5:
Enkä kyllä yhtään ihmettele koska yleensä ostaja on alle 24v nuorimies ja autona tehokas urheiluauto jonka ikä kuitenkin jo monesti yli 15v sekä lisänä se että ei muisteta tehdä edes niitä perushuoltoja ennenkuin ruvetaan "polkemaan". Itsekin kuulun kyseiseen ikäryhmään mutta yritän kummminkin ajatella ja tehdä hiukan järkevämmin.
Toki aina on mahd. että kone laukeaa, tapahtuuhan niitä täällä suomessakin, harvapa tuolta japanista on tuonut uudempaa kuin 2000 mallista autoa suomeen.
Menee jo liikaa ohi aiheen joten lopetan tähän.
Aloitin tämän ketjun aikanaan ja nyt tuntuu, että pitää vähän päivittää sitä.Kirjoittelin aikanaan japsien ajo-ominaisuuksista, tai paremminkin niiden puutteista.Moni tässä ketjussa puolustelee Japsi autoja vähävikaisiksi, mutta eipä taida sekään pitää paikkaansa, kun miljoonia Toyota-autoja kutsutaan korjauksiin, turvallisuus-puutteiden takia.
Itsekin olen tuota Toyotan meininkiä hiukan huolella seurannut. Ilmeisesti Toyotalla ei ole ymmärretty, että Englannissa, Turkissa taikka Etelä-Afrikassa ei pidetä laatunormeista yhtä tiukasti kiinni kuin Japanin tehtailla. Voi olla, että robotit ovat suunnilleen samat tehtailla mutta siihen yhtäläisyydet loppuvatkin. Elektroniikkakomponentit ovat brittimalleissa Boschia taikka huonoimmillaan Lucasta. Japanin tehtailla käytetään Densoa. Jo tuolla "pienellä" erolla tehdään autoista aivan eri tasoisia. Itsehän en uskalla ostaa muita kuin Japanissa valmistettuja japseja. Unkarilaiset ja turkkilaiset romut jätän suosiolla liikkeeseen.
Peri Arvo:
Sissus! Tuohon kun laittaa polttoaineet, huollot, vakuutukset, verot, renkaat yms. päälle niin sehän tekee yli 40/päivä! Eikö tolla rahalla pääsis jo johonkin asti taksinkin kanssa?? Varsinkin jos ei tarvi joka päivä ajella.
opi304:
No ei tuo käyttö itselleni juuri enempää maksanut kuin muunkaan vastaavan auton, kun hankintahinta oli sen verran alhainen, nyt kun olen siitä luopunut. Laadussa oli hieman sanomista, jouduin kaksi kertaa työmatkalla kurvaamaan huoltoliikkeen pihaan, ja se oli vähän liikaa, joten päätin luopua siitä, vaikka kustannukset olivat pieniä sinänsä.
Mutta nyt täytyy katsoa, kun alla on japsiauto pitkästä aikaa, onko hyvä vai ei? Vielä on paha sanoa kun on ollut niin vähän aikaa, käyttöominaisuudet ovat ainakin hyvät, vaikkei varustelu ole aivan niin loistelias yli 50kEur:n ranskalaisessa
opi304:
Lisäksi saisi olla koko ajan kännissä kun ei tarvitsisi itse ajella. Taidankin jättää ostamatta tuollaisen auton ja alkaa ryyppäämään ja ajelemaan taksilla tästä päivästä lähtien.
No niin, 4 kuukautta on tullut sitten täyteen Avensis 2.4 automaatilla, vm. 07, kilometrejä kertynyt 83000, itse ajettuja n. 6000. Polttimot on eteen vaihdettu, huollossa sanoivat että kestänee 15000 km. Vakionopeudensäädin lopetti toimintansa tänään, myöhemmin syttyi moottorin vikakoodi mittaristoon, joten huoimenna huoltoon. Onneksi on titaani-vaihtoauto, ei tarvitse itse maksaa, mutta vaivaahan siitä on ollut. Olen joutunut kaksi kertaa käymään Toyota-liikkeessä (turvavyön stopparinasta irtosi, polttimonvaihto) ja huomenna sitten kolmannen kerran, aika paljon riesaa neljässä kuukaudessa. Siihen kun lisää kesän tullessa verhoilusta aika ajoin kuuluvan särinän ja helteellä kojelaudan uumenista kuuluvan hienoisen räminän, laatuauton tunne on himmenemässä. Etenkin tuo luotettavuus on ollut ihan jotain muuta kuin odotukset, kun niitä pajalla käyntejä ei pitänyt olla.
Hyvät puolet on tietysti olemassa, moottorin ja vaihteiston yhteistyö, mukavat tilat, ihan kilpailukykyiset ajo-ominaisuudet, mutta jotenkin tuntuu tällä hetkellä että kyllä Toyotat taitaa jäädä tähän yhteen.
Samaa arkea kuin muillakin rakkineilla!
Japanissa ei onneksi tuollaista sekundaa ainakaan vielä valmisteta.
Metsähaka:
Nissan on mennyt alaspäin laadussa. Siihen on kaksi syytä. Ensimmäinen oli, että niitä alettiin kasaamaan Englannissa. Toinen on, että Nissanin osaomistajaksi tuli Renu.
Esim.Jos ostaa käytetyn Primeran kannattaa tarkistaa, onko auto tehty Japanissa vai Briteissä. Niissä on selvä laatuero, jota ei nyt välttämättä näy päällepäin. Korjaamoilla tiedetään tämä ero paremmin. Tiivisteiden laatu on brittiläisissä heikompi. Mitenkä muutenkaan, historia tuntuu taas toistavan itseään. Ja uudemmat Primerat ja Almerat ovat herkempiä ruostumaan.
Primera tehtiin aina Enklantissa poislukien alkupään farmarit jotka tehtiin Jaappanissa "modattuna aurinkoisena"!
Kyse siis Suomeen uutena tuoduista kulkineista!
Oli miten oli, täytynee tarkistaa asiaa. Primeran ja Almeran laatu huononi Renun omistuksen myötä. En tiedä miten on Qashqain laita sitten, ainakin niitä tunnutaan ostettavan.
Tullamore:
Minulla oli P11 pimpera 4v ilman murheita, mutta P12 on kait jo "puhdas renu"?
Pitää tätäkin ketjua välillä päivittää, kun näköjään aihetta on.Miljoonia Toyotoita ja Nissaneita kutsutaan jälleen korjaamolle, kun niissä on vakavia turvallisuus/laatuongelmia.
Ennen se japsi laitettiin sen takia, kun se oli varmatoiminen ja se "korvasi" heikohkot ajo-ominaisuudet.
Samaan aikaan Skoda nostaa myyntiä ja testivoittoja tulee autolle.Eihän tästä kovin kauan ole, kun Skoda oli samassa sarjassa mossen ja warren kanssa.Itse en aja Skodalla/japsilla ja siksi kirjoitan, kun omakehu ei haise.
Ovatko "riisipussit"ottaneet kehityksessä takapakkia, vai mistä moinen johtuu, osaatko valistaa?
Mitä ongelmia käyttäjälle koituu takaisinkutsusta? Mistä asioista koituu käyttäjälle ongelmia ja millaisilla asioilla voi yrittää mustamaalata merkin mainetta netissä?
Ovatko entisaikojen puheet japsien ajettavuudesta enää muistelemisen arvoisia?
Kannattaisiko ensin ymmärtää se, mitä laatuun sisältyy, ennen kuin alkaa siitä kovin paljon kirjoittamaan?
Meillä ollut yli 10 euroa ja japsia, on aina vähintään 2 kulkinetta.
Japsit olleet luotettavampia vaikka euroillakin TI-mies on pärjännyt.
Ajo-ominaisuudet on joissain euroissa olleet hieman paremmat, mutta aurauskulmien oikeilla (omilla) säädöillä ei japsienkaan kanssa ole ollut ongelmia.