kaksipaikkainen urheiluauto

10 kommenttia


Missä direktiivissä on määritelty,että kaksipaikkaisen

auton on oltava nimenomaan urheiluauto.Siis ylitehoinen

jäykkäjousinen ja hirvittävän hintainen.Jos olemme rehellisiä

aika monelle se olisi juuri se mitä tarvitaan.Kuitenkaan historia ei tunne yli 60v ajalta oikeastaan yhtään sellaista.

Tehtaat kyllä tuntevat asiakkaidensa"tarpeet".Missä siis vika

En puhu asiasta edes ilmastonmuutoksen vuoksi,koska suurvaltojen armeijat kuluttavat sellaisen määrän öljyä,että on aivan sama saadaanko henkilöautojen kulutuksesta leikattua

10 vai 90%.Olihan niitä aikoinaan wolksvagen karman ghia ja joku renukin,vaan nekin olivat olevinaan urheiluautoja jäykkine jousineen ja meluisine ohjaamoineen.Smarttia ei lasketa umpikumirenkaineen ja janoisine moottoreineen.Suomessa se on lisäksi kallis. :smile: :smile:

  
  • Kaikkea ihmeellistä sitä elämänsä aikana näkeekin. Mitäköhän tuossakin sekoilussa oikein yritit sanoa?

      
  • normiautoilija:

    Kuitenkaan historia ei tunne yli 60v ajalta oikeastaan yhtään sellaista.


    smart fortwo CDI-koneella lienee juuri sitä mitä haluat, vaikket sitä laskekaan. Ja onhan noita pikku-roadstereita ollut iät ja ajat jotka ei ole sen enempää ylitehoisia, kovin janoisia, jäykkäjousisia tai kalliitakaan. Esim. Mazda MX-5 tai Toyota MR2.



    Kätevä 2-paikkainen tulee vaikkapa 3-ovisesta 1-sarjan BMW:stä takapenkit kääntämällä. Saa pihillä dieselillä eikä melua ohjaamossakaan.

      
  • Maastureista on tehty huoltoautoja, tosin nyt taitaa tämänkin veronkiertoporsaanreikä tukkeutua. Sitten on kaksipaikkaisia pakettiautoja ja avolavoja. Eikös noista löydy jo jokaiselle sopiva?

      
  • normiautoilija: "Missä direktiivissä on määritelty,että kaksipaikkaisen auton on oltava nimenomaan urheiluauto.Siis ylitehoinen jäykkäjousinen ja hirvittävän hintainen."



    Ei missään.



    "Jos olemme rehellisiä

    aika monelle se olisi juuri se mitä tarvitaan."




    Enpä osaa yhtäkään noista kriteereistä kovin suuren massan toiveisiin yhdistää.



    "Kuitenkaan historia ei tunne yli 60v ajalta oikeastaan yhtään sellaista."



    Täh? Kaksipaikkaista, ylitehoista, jäykkäjousinen ja hirvittävän hintainen? Veikkaan, että löytyy useita.



    "Tehtaat kyllä tuntevat asiakkaidensa"tarpeet".Missä siis vika"



    Mikä on se vika?



    "Olihan niitä aikoinaan wolksvagen karman ghia ja joku renukin,vaan nekin olivat olevinaan urheiluautoja jäykkine jousineen ja meluisine ohjaamoineen."



    Noihan olivat upeita autoja. Juuri sellaisia, mihin tarkoitukseen ne oli tehty. Ei niiillä varmaan ratakisoja voitettu, mutta ne olivat hienoja coupe-korisia autoja. Ja varmaan perusautoa (Kupla, Dauphine) parempia ja urheilullisempia ajaa.



    Kerrankin olen samaa mieltä Putputin kanssa.

      
  • Hyvä on tunnustan,Mielipiteeni oli täyttä sekoilua kun itsekin nyt sen luen.Itse asiassa ihmeen moni sen näytti silti ymmärtävän.Yritän uudestaan.Kaipaan arkista kevyttä nätin näppärää kulkuneuvoa.Mazda mx5 olisi ainesta sanotaan 1300 koneella.

    Mitäkö pahaa suorituskyvyssä sitten on?Ei kai sinänsä mitään,mutta se edellyttää alustalta korilta ja koko kokonaisuudelta kalliita ja raskaita ratkaisuja.Kyllä

    sanotaan 10sec 0-100 on ihan kiva kiihtyvyys ja aivan eri asia rakenteen kannalta

    Karman ghia ja caravelle olivat tosiaan hienoja autoja.Tarkoitan Austin sevenin kaltaisia käyttö kuljettimia lisättynä varmatoimisuudella ja mukavuudella.

      
  • normiautoilija:

    Kaipaan arkista kevyttä nätin näppärää kulkuneuvoa.Mazda mx5 olisi ainesta sanotaan 1300 koneella.




    Onhan hinnastossa Citroen C4, Nissan Micra ja varmaan muitakin. Joku Pösö muistaakseni ainakin.



    Ja jos käytettyjen puolelle mennään, löytyy muitakin. Fordilla oli joskus Puma, Opelilla Tigra (vai onko edelleen) jne.

      
  • normiautoilija:

    Hyvä on tunnustan,Mielipiteeni oli täyttä sekoilua kun itsekin nyt sen luen.Itse asiassa ihmeen moni sen näytti silti ymmärtävän.Yritän uudestaan.Kaipaan arkista kevyttä nätin näppärää kulkuneuvoa.Mazda mx5 olisi ainesta sanotaan 1300 koneella.




    No mites olis smart Roadster 0,7 litran koneella? On halpa ajaa, vakuuttaa ja omistaa ja tehoa ja kulkua on just sopivasti auton painoon nähden. Mx5:een verrattuna samalla rahalla saa viisi vuotta uudemman auton ja nykyaikaiset turvavarusteet ESP:tä ja airbagejä myöten.




    Mitäkö pahaa suorituskyvyssä sitten on?Ei kai sinänsä mitään,mutta se edellyttää alustalta korilta ja koko kokonaisuudelta kalliita ja raskaita ratkaisuja.




    Kyllä nykypäivänä suorituskykyä saa kevyessäkin paketissa. Em. smart Roadster kiihtyy (vakiona) sataseen kymmenessä sekunnissa, kulkee yli 180km/h ja kuluttaa sekalaisessa arkiajossa 5L/100km. Uudella softalla suorituskykyä saa sitten tarvittaessa helposti lisääkin kulutuksen pysyessä samoissa lukemissa.



      
  • Eiköhän Fiat Barchetta ole halpa eikä ole liian kova alustaltaan.

      
  • Uusia Barchettoja ei ole aikoihin saanut ja Smart Roadsterinkin tuotanto loppui jokunen tovi sitten.

      
  • simppa:

    Uusia Barchettoja ei ole aikoihin saanut ja Smart Roadsterinkin tuotanto loppui jokunen tovi sitten.




    Ai, en huomannutkaan että auton piti olla uusi. Saksasta löytyy vähänajettuja smart Roadstereja varsin kohtuulliseen hintaan jos pystyy tyytymään lähes uutta vastaavaan käytettyyn.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit