DSG kuopataan?

90 kommenttia
«13

Seuraavaan Golfiin ei enää tule DSG:tä?



"The media storm around Volkswagen's defective DSG gearboxes is still ongoing, with reports appearing that the new Golf will not be equipped with the now notorious transmission system. Along with TSI engine technology, the DSG gearboxes were crucial in aiding VW's tremendous sales growth in China. However, this same gearbox technology has been the source of numerous complaints from Chinese consumers, leading many to doubt the quality of their design."



http://autonews.gasgoo.com/commentary/analysis-industry-viewpoints-on-vw-s-chinese-dsg-120317.shtml

  
  • Näin sen pitäisikin olla. Ne joilla on vasen jalka amputoitu ostavat mehulinko automaatin ja ne jotka haluavat itse ajaa autoa ostavat perinteisen miehekkään käsivispilän.



    Aikanaan kun nää tuplakytkin automaatit tulivat, niin julistettiin että tässä on tulevaisuus ja perinteinen turbiini tulee kuolemaan. Jotenkaan en ikinä uskonut siihen ja tässä sitä ollaan.

      
  • Onko muiden valmistajien kaksoiskytkinvaihteistoissa ollut vastaavia ongelmia?

      
  • Hiljasta on muilla ollut, eli ne siis ovat toimineet! Ei tuo uutinen nyt loppujen lopuksi kovana yllätyksenä tule... Tuo mainosmiesten parjaama "unelmayhdistelmä" eli TSI ja DSG ovat olleet kaikkea muuta, hauska seurata miten käy käytettyjen hintojen kun mittarissa on 100tkm ja takuu kaukana takana päin, tai kauan istuvat vaihtoauto rivistössä, entä kauan menee, että jopa automyyjät rupeavat noita karttamaan.

      
  • Vähän erilaisista autoista tulee mieleen Nissan GT-R. Se on saavuttanut suorastaan surullisenkuuluisan maineen kaksoiskytkinlaatikkonsa osalta. Ja etenkin siinä, miten Nissan suhtautuu kyseisen auton takuuseen. Toiminta on ollut suorastaan luokatonta. Autossa on siis "musta laatikko". Jos huoltoa ei päästetä käsiksi laatikon dataan, on takuita evätty.



    Vaihteiston takuita on evätty sen hajotessa, jos on käyttänyt Launch Controlia. Aivan älytön peruste. Saavuttakseen Nissanin lupaaman suorituskyvyn, on tuota ominaisuutta käytettävä. Lisäksi mitä helvetin järkeä on asentaa autoon ominaisuus, jonka käyttäminen evää takuun. Ei mitään logiikkaa. Ja noita vaihteistoja on paukkunut omistajien mukaan paljon.



    Nissanin ehdot ovat muutenkin todella kummalliset. Varmistaakseen takuun säilymisen, on mm. aina ennen ja jälkeen ratapäivien vietävä auto huoltoon tarkistettavaksi. Tosi kätevää. Toisaalta Nissan ei suosittele rata-ajoa ollenkaan takuun kannalta.



    Takuu on ihan oikeasti evätty myös sen takia, että dataa selaamalla huollossa on huomattu, että autolla on ajettu "liikaa" ilman ESC:tä.



    "you have to turn off VDC to activate LC, and you have to sign a paper saying your warranty is voided if you turn of VDC, and while VDC is off, you cause damage. It is clearly stated in the manual/warranty, as well as is put into writing and you have to sign, when you pick up the car."



    Lisäksi erikseen ehdoissa mainitaan, että autoa ei saa viedä dynotestiin. Sekin kun voi syödä takuun. Samaten on kielletyä viedä sitä lentokentälle ja ajaa kaasu pohjassa.



    Eli siis Nissan on tehnyt pirun nopean auton, jonka likimain ainoa sallittu käyttötarkoitus on kevyt sunnuntaiajo taajamassa nopeusrajoituksia noudattaen. Way to go!



    Ja jokainen varmaan arvaa, että se GT-R:n vaihteistoremontti ei ihan halvaksi tule. Puhutaan 20k€+ hintaluokasta.



    Enpä ole missään muussa autossa kuullut yhtä luokattomasta valmistajan suhtautumisesta tuotteeseensa.



      
  • Voisin sanoa, että nyt on oikea "bullshit" keskustelu käynnissä!

      
  • DaViega:

    Hiljasta on muilla ollut, eli ne siis ovat toimineet! Ei tuo uutinen nyt loppujen lopuksi kovana yllätyksenä tule... Tuo mainosmiesten parjaama "unelmayhdistelmä" eli TSI ja DSG ovat olleet kaikkea muuta, hauska seurata miten käy käytettyjen hintojen kun mittarissa on 100tkm ja takuu kaukana takana päin, tai kauan istuvat vaihtoauto rivistössä, entä kauan menee, että jopa automyyjät rupeavat noita karttamaan.




    Tunnetko samanlaista pelkoa myös Alfojen vaihtoarvon tippumisesta? AUTO ILLUSTRIERTE:n kestotestissä Giulietta QV 1750 TBi pääsi vain 4 300 kilmetriä kun piti kytkin vaihtaa. 11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?

      
  • JaSa:

    Seuraavaan Golfiin ei enää tule DSG:tä?

    "The media storm around Volkswagen's defective DSG gearboxes is still ongoing, with reports appearing that the new Golf will not be equipped with the now notorious transmission system. Along with TSI engine technology, the DSG gearboxes were crucial in aiding VW's tremendous sales growth in China. However, this same gearbox technology has been the source of numerous complaints from Chinese consumers, leading many to doubt the quality of their design."

    http://autonews.gasgoo.com/commentary/analysis-industry-viewpoints-on-vw-s-chinese-dsg-120317.shtml




    Arvauksia kehiin. Itse uskon näkeväni DSG:n tulevankin Golfin varustelistalla.

      
  • Opelixi:

    Onko muiden valmistajien kaksoiskytkinvaihteistoissa ollut vastaavia ongelmia?




    VWG:n DSG:t ovat BorgWarnerin ja LuK:in käsialaa. Voi olla, että muilla autonvalmistajille ei ole heidän onnekseen oikeuksia noiden kahden laatikon valmistajan tuotteisiin.

      
  • NHB:

    11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?




    sittenkun sulla on hiuakan enemmän dataa voidaan keskustella lisää, yhden auton otos on aika pieni ja nyt ei ole kyse DSG vaihteistosta josta siis keskustellaan, ei tähän soppaan tartte muita hommia vetää mukaan vai otetaanko mukaan vielä volkkarin muoviset polkimetkin.



      
  • Sutta ja sekundaahan nuo dsg:t ovat luotettavuudeltaan. Muuten kivoja systeemejä, niille jotka eivät tykkää auton ajamisesta ja joille liikkuminen on vain välttämättömyys.



    Todella ontuvaa muuten verrata Golfia ja GT-R:ää. Jälkimmäinen on kuitenkin superauto. Jos tutustuisit Ferrarin takuuehtoihin ja huolto-ohjelmaan, niin huomaisit kilpailevan Nissanin olevan varsin vähän huoltoa kaipaava :smile: ...anyway tuon Nissanin jarruremppakin maksanee yhden Golfin verran.

      
  • Ehdin jo elellä siinä luulossa, että tuollaiset "automaatit ovat vasen jalka amputoiduille" ja "ajamisesta kiinnostunut tosimies ajaa manuaalilla" -tyyppiset heitot kuuluisivat jo historiaan. Mutta niin vaan näitä juntteja edelleen löytyy.



    Aiheesta sen verran, että käytössäni olevassa Volkkarissa TSI-moottori ja DSG-vaihteisto ovat toimineet täysin luotettavasti. Molempien ominaisuuksissa olisi kyllä hieman hiomista, kuten olen aiemminkin kirjoitellut. Vaikka tuo toistaiseksi onkin toiminut hyvin, on pakko olla iloinen siitä, ettei autossa ole senttiäkään omaa rahaa kiinni, siinä määrin huolestuttavaa tarinaa aiheesta on liikkeellä.

      
  • Tunnetko samanlaista pelkoa myös Alfojen vaihtoarvon tippumisesta? AUTO ILLUSTRIERTE:n kestotestissä Giulietta QV 1750 TBi pääsi vain 4 300 kilmetriä kun piti kytkin vaihtaa. 11 700 kilometrin kohdalla vaihdettiin vaihteisto ja kytkin toistamiseen. Ja tuo on kuitenkin vain perinteinen 6 vaihteinen manuaaliloota. Onkohan kyseessä ennätys alallaan?


    http://www.auto-illustrierte.ch/suche-1343.html?as_q=giulietta+qv

    Tuloksia nolla :no_mouth:



    Yksittäisiä vaihteistojen hajoamisia on joka merkillä, tuo on vielä monien tuhansien - kuka tietää, kymmenien tuhansien - hajoamisien päässä DSG;n määriin verrattuna. Voin käsisydämmellä vannoa, että kyllä ollaan meidänkin merkkiliikeessä vaihdettu DSG lootia vielä pikaisempaan, talon muilla merkeillä ei ole ollut yhtään samanlaisia tai yhtänopeasti hajonneita vaihteistoja. pahimmat tapaukset eivät ole edes olleet montaa kuukautta vanhoja autoja.



    Sitten vielä pitäisi löytää tuon yhteys DSG kuoppaamiseen... :wave:

      
  • Suomalaisia "automiehiä" jos uskoo niin joka ikinen uudempi konstruktio on ollut lopun alku.



    Niin olivat automaattilaatikotkin aikoinaan, katalysaattori, 16 venttiiliä jne jne. Samaan tapaan kuin lasikuitusukset, v-tyyli...Kyllä meillä tiedetään ja osataan.



    Ei kaksoiskytkinlaatikossa sinänsä ole mitään mikä tekisi siitä rakenteeltaan heikon. Jos jossain toteutuksessa on ongelmia, se ei tarkoita yhtään mitään itse vaihteistotyypin osalta. Volkkarillakin on useita eri tyyppejä ko. laatikosta ja tämä vaihteistoperhe on kuitenkin esim. Euroopassa ensimmäinen todella paljon myös ns tavallisiin autoihin myyty vastaavanlainen laatikko. Eikä ne ongelmattomia ole poikittaiskoneiden automaatitkaan olleet.



    Jos tietysti välttämättä haluaa vaihtaa käsin niin mikäs siinä. Minä en itse automaatista pois vaihda.

      
  • A Tapio:

    Jos tutustuisit Ferrarin takuuehtoihin ja huolto-ohjelmaan, niin huomaisit kilpailevan Nissanin olevan varsin vähän huoltoa kaipaava :smile: ...anyway tuon Nissanin jarruremppakin maksanee yhden Golfin verran.




    mitäs niissä sanotaan? kun näytät niihin tutustuneen.



      
  • Hauskoja nämä VWG:n puutteelisuuksiin kohdistuvat keskustelut. Saman tien aletaan kirjoittamaan, kuinka Datsunin takuuehdot on huonommat tai että Ferrarilla on sitä ja tätä.



    Jos VWG:n kaksoiskytkentävaihdelaatikot ei kestä, niin niiden kestävyyttä ei kyllä yhtään paranna keskustelut Datsunin takuuehdoista tai Ferrarin huolto-ohjelmista.

      
  • Sokea-Reetta:

    Hauskoja nämä VWG:n puutteelisuuksiin kohdistuvat keskustelut. Saman tien aletaan kirjoittamaan, kuinka Datsunin takuuehdot on huonommat tai että Ferrarilla on sitä ja tätä.

    Jos VWG:n kaksoiskytkentävaihdelaatikot ei kestä, niin niiden kestävyyttä ei kyllä yhtään paranna keskustelut Datsunin takuuehdoista tai Ferrarin huolto-ohjelmista.




    Täällä kysyttiin, onko muilla merkeillä ollut ongelmia kaksoiskytkinlootien kanssa. Minä vastasin, että on ollut. Ei se toki volkkarien laatikoita paranna, mutta kai nyt kysymykseen saa vastata.



    A Tapio:



    Itseasiassa olen noihin huolto-ohjelmiin perehtynyt viime autonvaihtokierroksella, ja nyt olen huvikseni seurannut, minkälaisia huoltolaskuja kilpailevilla merkeillä tulisi. Ihan tiedoksesi, että esimerkiksi Porsche on takuu- ja huoltoasiat hoitanut aivan eri malliin kuin Nissan tuon GT-R:n kanssa. Mitään yli 20k€ tyyppivikoja ei asiakas joudu maksamaan.



    Samoin oma vette käy Nissania huomattavasti harvemmin huollossa, huollot ovat halvempia ja mahdollisen vian tullessa se ei maksa perheauton hintaa. Ja takuukorjaukset toimii aivan eri malliin. Z06 selvästi halvempi pitää. Näissäkin on voimansiirrossa ongelmia ollut, mutta valmistaja ei ole pessyt käsiään vedoten milloin mihinkin lillukanvarteen tai tekemällä aivan päättömiä takuuehtoja. GT-R on "halpa" hinnaltaa, mutta ei todellakaan ylläpidoltaan.



    Ja ihan turha väittää, ettei se GT-R-kuski välittäisi hinnoista. Kyllä välittää. Nissan profiloitunut nopeutensa lisäksi siinä, että se on ominaisuuksiinsa nähden hyvin halpa. Monenko GT-R-kuskin kanssa sinä olet keskustellut?



    Mun mielestä nyt vaan on hämmästyttävää, että Nissan on tehnyt auton, jota markkinoidaan nimenomaan sillä, että se on pirun nopea radalla, mutta toisaalta sitä ei saa siellä käyttää. Eikä sillä oikeastaan saa turhan nopeastikaan ajaa.

      
  • Volkkarikuskeja näyttää nyt kyrsivän pahasti kun koko maailma tietää Volkkareiden pask*n laadun.



    Jännästi tuo "autoton" NHB älähtää aina kun Volkkarinromuja haukutaan ja aiheesta.



    Mitä sitä nyt pitää vetää muita merkkejä tähän?



    Kertokaa sitten ihmeessä, kuinka hyvä Mercedes on ruosteenkestävyydeltään.



    Ja kuinka hyvä moottori VW-konsernin 2.5 Tdi on/oli.

      
  • Jotta ei ihan paskanpuhumiseksi taas menisi, niin launch controlin käytöllä ei todellakaan takuu raukea (näin ainakin vm. 2011 eteenpäin). GT-R:llä saa ajaa radalla, sitä ei valmistaja kiellä millään tavalla, alla myös esimerkki Porschen takuuehdoista, jos autoa käytetään radalla. Vette edustaa ikivanhaa tekniikka ja onkin siltä osin varmasti kestävämpi ja halvempi huoltaa.



    Porsche varmasti hoitaa takuuasiansa mallikkaasti, harmi vain kun konsernin muut tuotteet ovat valovuoden siitä jäljessä. Toki tämä lainaus suoraan Porschen takuuehdoista:



    "Abuse, accident, acts of God, competition, racing or track use or other events.

    Note: Components and/or parts that fail during racing or driving events (including Porche sponsored events) will not be covered by the manufacturer new car limited warranty."

      
  • Jarski:

    Jotta ei ihan paskanpuhumiseksi taas menisi, niin launch controlin käytöllä ei todellakaan takuu raukea (näin ainakin vm. 2011 eteenpäin). GT-R:llä saa ajaa radalla, sitä ei valmistaja kiellä millään tavalla, alla myös esimerkki Porschen takuuehdoista, jos autoa käytetään radalla. Vette edustaa ikivanhaa tekniikka ja onkin siltä osin varmasti kestävämpi ja halvempi huoltaa.

    Porsche varmasti hoitaa takuuasiansa mallikkaasti, harmi vain kun konsernin muut tuotteet ovat valovuoden siitä jäljessä. Toki tämä lainaus suoraan Porschen takuuehdoista:

    "Abuse, accident, acts of God, competition, racing or track use or other events.
    Note: Components and/or parts that fail during racing or driving events (including Porche sponsored events) will not be covered by the manufacturer new car limited warranty."




    Veten LS7-moottori on kaikesta huolimatta aivan huikean hyvä. Kuten sanoin, se on kompaktimpi ja kevyempi kuin 370Zetan. Kiertääkin samoille luvuille. Ei ihme, että jenkeissä LS-sarjan koneet ovat erittäin suosittuja swappikoneita japsiautoissakin. Kulutuskin on ihan linjassa tehojen kanssa. Ja se kuulostaa moottorilta. Jos lopputulos on noin hyvä, itse en ainakaan jaksa välittää, mitä tekniikkaa siellä on takana.



    Ja viime vuosina on tullut testattua vaikka minkälaista autoa ja erilaisia myllyjä. Corvetessa moottori on reippaasti parasta antia koko autossa.



    Launch Control on käytännössä evännyt takuun myös 2011 jälkeisissä autoissa. VDC pois päältä kun jotain hajoaa, takuu ei edelleenkään käytännössä korvaa. Tämä käytäntö suoraan GT-R:n omistavan italialaisen suusta, joka oli radalla 997 GT3:lla.



    Porsche on käytännössä ollut huomattavan joustava takuuehtojen suhteen, mitä ei Nissanista voi sanoa. Nissanissa kun tuo "musta laatikko" on ollut valmistajalle syy evätä takuu milloin mistäkin syystä. Usko tai älä myös rata-ajoa on käytetty perusteena vioissa, jotka eivät todellakaan ole radalla ilmenneet.



    Tuo rata-ajoehto on kaikkien urheiluautojen takuissa. Erona vaan on se, että Nissanin mielestä takuun eväämiseen saattaa riittää se, että autoa on black boxin mukaan joskus ajettu radalla. Ihan silkkaa skeidaa on ollut myös vaade käyttää auto ennen ja jälkeen jokaisen ratapäivän huollossa.



    Lainaus 350/370Z foorumilta summaa Nissanin suhtautumisen asiakkaisiin aika hyvin:



    Nissan : we have made a supercar, but if you drive it like anything other than a minivan we void your warranty.




    Mutta nyt tämä loppuu tähän, ettei menä liikaa ot:ksi. Toisessa viestiketjussa voidaan jatkaa.

      
  • simppa:


    Täällä kysyttiin, onko muilla merkeillä ollut ongelmia kaksoiskytkinlootien kanssa. Minä vastasin, että on ollut. Ei se toki volkkarien laatikoita paranna, mutta kai nyt kysymykseen saa vastata.




    Saa ja pitääkin.



    On vain niin, että jos tietyn automerkin kestävyyttä arvostellaan, niin keskustelu ajautuu aina joko "Osta Toyota" tai "Onhan niissä Alfoissakin (voit keksiä jonkun muunkin merkin tilalle) ongelmia" asteelle.



    Ja lopputuloksena voi vain kysyä, että näinköhän tuo jonkun automerkin ovien alareunojen nyrjähtäminen pakkasella vähentää olemattomasta öljynpaineesta kärsivän pakokaasuahtimen väljistymistä?



      
  • Kysyin muiden valmistajien kaksoiskytkinvaihteistoista, kun itsellä ei ole tietoa enkä jaksa alkaa kahlaamaan keskustelupalstoja. Jos unohdetaan nyt nuo urheiluautot, niin miten on esim. PowerShiftin kestävyyden laita?

      
  • Enpä usko että tässäkään "uutisessa" on sen enempää perää.....DSG tulee seuraavaankin golfiin, pidän aika suurena ihmeenä jos näin ei ole. Ja mistähän se VW-konserni yhtäkkiä pieraisisi uuden automaattivaihteiston autoihinsa jos DSG tuosta vaan kuopattaisiin....ja muutkin merkit tuo niitä jatkuvasti markkinoille.



    Veikataan että paljon melua tyhjästä... :sleepy:

      
  • AkiK:

    Jos tietysti välttämättä haluaa vaihtaa käsin niin mikäs siinä. Minä en itse automaatista pois vaihda.


    No-kian kommentti saattoi tulla kieli poskessa yleisiä ennakkoluuloja mukaillen? Mutta samat argumentit esitetään aika usein aivan tosissaankin ja minua näissä voimansiirtokeskusteluissa ihmetyttää joidenkin kova tarve kategorisoida toisin valinneet johonkin kummalliseen karsinaan, johon (omasta valinnastaan) joutuneita on sitten ulkopuolelta hauska halveksien pilkata?



    Mikä vika valinnan vapaudessa on? Jos joutuu sitoutumaan tänään tekemäänsä valintaan loppuiäkseen, on kohdannut Berliinin muurin.



    Omassa autossani on kontrollifriikin valinta, mutta mielikuvitukseni ei riitä näkemään mallisarjan pienimmän dieselin perässä olevassa manuaalivaihteistossa mitään urheilullista!



    Ei lopultakaan ole mitään väliä onko manuaalilla vai automaatilla ajaminen "järkevämpää" ja jos niin millä edellytyksillä. Niin moni haluaa ajaa automaatilla, että sen tarpeesta on teknisistä argumenteista riippumatta jo tullut kaupallinen totuus.



    Mieluummin automaatilla ajavia on jo niin paljon, että heille mieluisa vaihtoehto on pakko tarjota halusi tai ei, ja mehulingon sovittaminen poikittaismoottorin rinnalle on ahdasta puuhaa. Momentinmuuntimen kulutuslisän eliminointi osuu myös nykypäivän arvoihin, joten oma veikkaus on myös, että suorakytkentävaihteisto pitää vain saada toimimaan luotettavasti.



    Ja koska perheen ainoan mehulinkoautomaatin tilalle tulee jatkossakin jonkinlainen automaatti, myös minua kiinnostaa miten suorakytkentälaatikot ovat muissa autoissa pärjänneet?

      

  • Täällä on käytössä mehulinko + CVT yhdistelmä ja hyvin toimii. Pidän automaattivaihteistosta ja ajamisesta, eivät poissulje toisiaan.

      
  • Minulla on kokemusta Audin 7 portaisesta S-tronicista, eikä siinä ainakaan mitään vikaa ole ilmennyt. Ei minulla, eikä tuttavillani. Tosin kilometrejä on alle 50 tkm. Ja toisaalta onhan tämä Audin loota muutenkin huomattavasti kestävämpi ainakin väännön suhteen. Tosin ei Volkkarin kestävimmässä 6 vaihteisessa DSG:ssäkään mitään vikaa ole tuttavillani ollut. Tuskin kyse on siitä, että kestävää ei osattaisi rakentaa, korkeintaan jossain on ehkä yritetty säästää hieman liikaa, jos vaihteisto-ongelmia tosiaan on niin paljon kuin väitetään.



    Minusta manuaali vs automaatti keskustelu on aivan turhaa. Jokainen ostakoon mielensä mukaan. Itse päädyin nyt automaattiin, mutta onhan manuaalillakin kiva ajella. Nykypäivänä hyvä automaatti kiihtyy tosin nopeammin kuin manuaali ja aika harva siellä radalla kuitenkaan rässii. Ja saahan automaatillakin vaihteita itse hämmentää, jos mielenkiintoa riittää.



    Loppusinetiksi totean, että jälleen ihmettelen näitä keskusteluja, joissa joku automerkki haukutaan täysin romuksi. Omalla tuttavakunnallani ei ole ollut juuri mitään ongelmia uusien autojen kanssa. Eniten kokemusta ja tietoa minulla on Volvoista ja VW konsernin autoista, eikä yksikään näistä ole hajonnut lähipiirissäni. Ihmettelen siis kovasti, miten varsin usein näistä merkeistä vaahdotaan, milloin mikäkin hajoaa jatkuvasti. Mahtaako enemmänkin olla "kateellisten" panettelua ja huhupuheiden levittämistä?

      
  • Ei tässä keskustelussa kai vw:tä ole romuksi haukuttu vaan tuo vaihteisto on kritiikin kohteena. Jos jollakin merkillä on ongelmia mielestäni niistä voi keskustella. Joskus ne ongelmat kohdistuu "omaankin" merkkiin. Onhan näitä ongelmakeskusteluja ollut lähes jokaisesta merkistä kuten tojon dieselien ongelmat, fordin ruoste,opelin nokkahihna,citikan säköt, renun puolat, psa:n huohotinongelmat ja paljon muita. Kuluttajan kannalta tässä tärkeintä olisi se ettei maksajaksi joutuisi aina se tuotteen ostaja kun ne syyt on joko alihankkijoissa tai tehtaan toiminnassa. VW:llä on nyt vain sattunut tällä hetkellä olemaan hieman ongelmia ja silloin niistä syntyy keskustelua. Se että jollain kyseinen tuote on toiminut ei juurikaan lohduta sellaisia jotka omasta lompakosta maksaa kalliit korjauskulut kun joko laaduntarkkailu tai suunnittelu on valmistajan toimesta pettänyt. Ei nuo saksalaisvalmistajat ole sen kummempia kuin muutkaan, kyllä sieltäkin tulee välillä luokatonta tuotetta. Enemmän minua on alkanut huvittamaan nämä puolustajat jotka viimeiseen asti kieltävät ongelmat tai ainakin kertovat että muilla on enemmän ongelmia. Mikä siinä on pointtina ettei voi hyväksyä teknisiä tosiasioita ja suhtautua niihin sen mukaa, enkä väitä tässä suhteessa olevani muita parempi vaan syyllistyn samaan itsekin.

      
  • Kieltämättä kun ongelmia ilmiselvästi on, olisi konsernilta miehekästä jatkaa tuota takuuta vaikka sinne 3-5 vuoteen voimansiirron osalta ihan oma-aloitteisesti, eikä vain vähätellä asiaa.

      
  • Ford yritti jokunen vuosi sitten tarjota Transittiin automatisoitu a laatikkoa. Jäi yritykseksi. Huomasivat sen sudeksi ja poistivat sen markkinoilta. Eipä silti, ei transitin nelivetotekniikkakaan mikään vakuuttava ole.

      
  • hömppä:

    Ford yritti jokunen vuosi sitten tarjota Transittiin automatisoitu a laatikkoa. Jäi yritykseksi. Huomasivat sen sudeksi ja poistivat sen markkinoilta. Eipä silti, ei transitin nelivetotekniikkakaan mikään vakuuttava ole.






    Olisiko kyseessä ollut sitten kuitenkin robottivaihteisto, veikkaan niin. Sehän on jo toiminnaltaan mihin muuhun automaattiin tahansa verrattuna täys paska, joten eri asia kuin DSG....

      
  • Niinpä. "Tavallisessa" autossa en ole törmännyt edes etäisesti toimivaan robottilaatikkoon. Hirveitä ovat olleet.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit