Takaisinkutsu volkkareille

13 kommenttia

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/14/volkswagen-vetaa-lahes-kaksi-miljoonaa-autoa-takaisin/201315866/304



Se vaan ei oikein auennut, miten vaihdelaatikon öljyjen vaihto auttaa sähkövikoihin?



:lol:

  
  • peltilehmä69:

    http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/14/volkswagen-vetaa-lahes-kaksi-miljoonaa-autoa-takaisin/201315866/304

    Se vaan ei oikein auennut, miten vaihdelaatikon öljyjen vaihto auttaa sähkövikoihin?

    :lol:




    Tuntuu tosiaan uskomattomalta, että Bloombergin kokoinen uutistoimisto ei ymmärrä lainkaan mistä kirjoittaa. Samoin nuo "sytytin viat" ovat osoitus arvon uutisten kääntäjien ammattidosta.



    Es gehe zum einen um 800 000 Tiguan-Modelle, die wegen Reparaturen am Licht zurück in die Werkstätten müssten, teilte VW mit.



    Another 800,000 Tiguan compact sport-utility-vehicles may have lighting defects



    Jopa 800 000 urheilullisessa Tiguan-mallissa saattaa olla sytytinvikoja.



    Tupakan sytyttimisessäkö Tiquaaneissa on ongelmia... Se on ainakin selvää, että kääntäjällä ei sytytä.



      
  • VW:n sivuilla oleva tiedote:



    Volkswagenilla korjauskampanjoita

    14.11.2013 klo 16:29



    Lehdistötiedote 14.11.2013



    Osana maailmanlaajuista laadunvalvontaa Volkswagen on todennut, että osassa vuosina 2008 – 2011 valmistettuja Tiguan-mallisia autoja saattaa osa auton valonlähteistä sammua viallisesta sulakkeesta johtuen. Mittaristoon syttyy tällöin merkkivalo. Vaikka tiedossamme ei ole vastaavia tapauksia Suomessa, maahantuoja lähettää kyseisten autojen omistajille huoltokutsun sulakkeen vaihtoon. Vaihto vie aikaa vain hetken. Huoltokutsu koskee Suomessa noin 2 400 autoa.



    Osassa 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla varustettuja autoja saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö, minkä ennaltaehkäisemiseksi Volkswagen toteuttaa vaihteiston öljynvaihtokampanjan. Vaikka Suomessa vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt, niin öljynvaihto tehdään normaalin huoltokäynnin yhteydessä kampanjanalaisiin autoihin, eikä vaadi asiakkailta erityisiä toimenpiteitä. Maahantuoja selvittää parhaillaan yhdessä valmistajan kanssa, mitä autoyksilöitä kampanja koskee.



    Yksittäisissä 2-litran TDI-moottorilla varustettujen Amarok-mallien moottoritilassa on havaittu polttoaineletkun vuoto. Vaurion ennalta ehkäisemiseksi polttoaineletkuihin asennetaan hankaussuoja. Korjauskampanja koskee Suomessa noin 900 autoa. Maahantuoja lähettää kyseisten autojen omistajille huoltokutsun.




    Tuskin Volkkarilla öljyjä huvikseen vaihdetaan, joten turha toimenpiteelle on nauraa tietämättä asiasta sen enempää. Omistajaa voi kyllä kiinnostaa, vaihtaako jatkossa huolto öljyt uudestaan määräaikaishuollon ohjelman mukaisesti, jos öljyt on jo kampanjassa hiljattain vaihdettu. Sille kyllä voi nauraa, että autot muka vedettäisiin takaisin noiden vikojen takia.



      
  • Herbert:
    Tuskin Volkkarilla öljyjä huvikseen vaihdetaan, joten turha toimenpiteelle on nauraa tietämättä asiasta sen enempää.


    Jaaha, vetikö volsu kuski herneen nenään?



    Vai väitätkö ihan tosissasi, ettei toi kuulosta jokseenkin huvittavalta:

    Hhmm, meillä on sähköhäiriöitä... vaihdetaan öljyt.



    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

      
  • Se kuulostaa huvittavalta, kun ei tiedä mistä on kyse. Itselläni ei kuitenkaan ole tapana nauraa asialle, jota en tunne.



    En omista Volkkaria tai mitään muutakaan konsernin tuotetta.

      
  • Se kuulostaa huvittavalta, kun ei tiedä mistä on kyse.




    Olisivat sitten kertoneet sen syyn, sillä ilman virallista syytä se öljynvaihto kuulostaa ihan hakuammunnalta vian korjaamiseksi, ja just se, on se huvittava piirre siinä.



    Mutta toki ymmärrän myös sen, ettei kaikilla ole tarpeeksi huumorintajua ymmärtääkseen edes pientä tsoukkia.



      
  • Vaihdetaankohan Suomessakin DSG-laatikoiden synteettinen öljy mineraaliöljyyn. Mitenköhän mahtaa laatikko toimia mineraaliöljyllä kunnon pakkasilla.



    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-konserni-kutsuu-takaisin-26-miljoonaa-autoa



      
  • peltilehmä69:

    Se kuulostaa huvittavalta, kun ei tiedä mistä on kyse.


    Olisivat sitten kertoneet sen syyn, sillä ilman virallista syytä se öljynvaihto kuulostaa ihan hakuammunnalta vian korjaamiseksi, ja just se, on se huvittava piirre siinä.

    Mutta toki ymmärrän myös sen, ettei kaikilla ole tarpeeksi huumorintajua ymmärtääkseen edes pientä tsoukkia.




    Ei tuon ymmärtämiseen huumorintajua tarvita vaan tekniikan toiminnan tuntemusta.



    Tuossa DSG-vaihteistossa vaihtamista ohjataan sähköisesti ohjatuilla hydrauliventiileillä, joiden toimintaan tuo öljy vaikuttaa.



    Öljyn laatu siis vaikuttaa ventiileiden toimintaan, ja jos ventiilit eivät toimi kuten niiden pitäisi sähköisen ohjausjärjestelmän mukaan toimia, menee sähköinen ohjausjärjestelmä ns vikasietotilaan.



    Tuo DSG on yhtä herkkä öljynlaadulle kuin perinteisetkin automaattilaatikot, joissa on sähköisesti ohjatut ventiilit.

    Samantyyppisiä hydrauliventtliongelmia on ollut myös perinteisten momentinmuuntimilla varustettujen automaattien toiminnassa, joskin tuo kuivilla kytkimillä varustettu 7 vaihteinen DSG taitaa olla melko herkkä menemään ns vikasietotilaan. Liekö ohjelmisto laadittu minkäänlaista hidastettua vaihtamista ymmärtämättömäksi?



      
  • maavara:

    Olis varmaan jo heti alussa pitäny kertoa vielä se seikka, ettei todellisella syy / seuraus suhteella ole minulle paskan vertaa väliä.



    Pääpointti on se, että kun täällä naureskellaan milloin mitäkin merkkiä ja sen vikoja sekä takaisinkutsuja, niin nyt kun saatiin uusi merkki / merkit naureskeltavaksi, niin heti on volkkari fanaatikot raapustamassa helvetillistä romaania jonkun halavatun vaihdelaatikon toiminnasta, ei vois vähempää kiinnostaa.



    Eikä tuo "korjaus" sitten kuitenkaan korjaa noita olemassaolevia (siis suomalaisten autoilijoiden) DSG-murheita, kun suomessa ei kauheasti tietääkseni ole noita kuumia ja kosteita olosuhteita, millä seikalla tuota öljynvaihtoa perusteltiin, liekö täällä sitten vika kylmässä ja kuivassa ilmassa?



    :weary:

      
  • peltilehmä69:


    Eikä tuo "korjaus" sitten kuitenkaan korjaa noita olemassaolevia (siis suomalaisten autoilijoiden) DSG-murheita, kun suomessa ei kauheasti tietääkseni ole noita kuumia ja kosteita olosuhteita, millä seikalla tuota öljynvaihtoa perusteltiin, liekö täällä sitten vika kylmässä ja kuivassa ilmassa?
    :weary:




    Lämpötilanvaihtelut.



    -40 astetta talvella, joskus hieman enemmänkin pakkasta. Kylmänä liikkeelle. Lämmönvaihtelusta johtuvat metallien laajenemiset / supistumiset taitavat suomen olosuhteissa olla hieman suuremmat kuin keskieuroopassa.



    -kosteuttakin suomesta löytyy, sateenvarjo lienee sinullekkin tuttu.



    -Lämpöä löytyyy etenkin silloin, kun autoilla ajetaan hitaasti / seistään ruuhkissa tai auto käy muuten paikallaan ja ajoviima ei jähdytä vaihteistoa.

    Kyllä se lämpö sihen öljyyn tulee pääasiassa vaihteiston sisäisistä kitkoista.



      
  • maavara:

    On se suomen kielen ymmärtäminen sitten vaikeaa:



    Olis varmaan jo heti alussa pitäny kertoa vielä se seikka, ettei todellisella syy / seuraus suhteella ole minulle paskan vertaa väliä.

    Pääpointti on se, että kun täällä naureskellaan milloin mitäkin merkkiä ja sen vikoja sekä takaisinkutsuja, niin nyt kun saatiin uusi merkki / merkit naureskeltavaksi, niin heti on volkkari fanaatikot raapustamassa helvetillistä romaania jonkun halavatun vaihdelaatikon toiminnasta, ei vois vähempää kiinnostaa.

    :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary: :weary:

      
  • Taidat olla ainoa, joka nauraa tsoukeillesi.

      
  • Ihan miten vaan.



    :wave:

      
  • :lol: :lol: :lol: Minä nauran kans

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit