Näinköhän Nissan lähtee rumentamaan Rellun tapaan mallistoaan? Kuvasta päätellen tämä on suunta, vaikka tehdas on tehnyt kaunottariakin kuten Micra ja 350Z.
Hiukan faktaa sekaan, toivottavasti ei häiritse: "...muotoilupuolella pidämme Nissanin ja Renaultin erillään. Molempia merkkejä kehitetään omiin suuntiinsa. Tämän vuoksi emme esimerkiksi rohkaise eri merkkien muotoilijoita keskustelemaan keskenään työasioista." Nissan Design Europe, varatoimitusjohtaja Satoru Tai. (TM 17/2004) Samassa artikkelissa kerrotaan Nissanilla olevan muotoilustudioita Euroopassa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Suomalaisten mielipiteet eivät valitettavasti(?) paljon merkitse automuotoilussa, kuluttajatutkimukset tehdään eri maanosien päämarkkina-alueilla.
Mielestäni Nissan on tämän hetken kiinnostavin japanilainen valmistaja. 350Z ja Murano kun saisivat Eurooppaan rinnalleen kunnon sedaneita Infinitin mallistosta...
Tosin Lexuksella taitaa olla murrosvaihe käynnissä ja vanhentuneiden mallien tilalle tulossa uutta...
Jos keskustelun aihetta laajennetaan koskemaan linkin lisäksi otsikkoa, voi asiasta olla montaa mieltä. Nissan oli tappiollinen ennen Renaultin vaikutusta, nyt kannattava yritys. Onhan kannattavuus yrityksen tärkein kriteeri? Jos näin on, ei vaikutus ehkä niin huono ollutkaan.
Voihan olla, että joitain merkkiuskollisia harmittaa tyylin muutos ja tuotteet, joista ei pidä. Mitä hyötyä nykyaikana merkkiuskollisuudesta saa? Eikö ole samantekevää ostaa Mazda, jos Nissan ei miellytä? Ja kannattaako merkin ominaispiirteitä arvostava olla uskollinen enää muille kuin Mersulle, Bemarille tai Toyotalle? Muuthan ovat enemmän tai vähemmän sekoituksia muista merkeistä, Saab ehkä selkeimpänä esimerkkinä.
[Herbert muokkasi tätä viestiä 27.01.2005 klo 08:57]
Voihan olla, että joitain merkkiuskollisia harmittaa tyylin muutos ja tuotteet, joista ei pidä. Mitä hyötyä nykyaikana merkkiuskollisuudesta saa? Eikö ole samantekevää ostaa Mazda, jos Nissan ei miellytä? Ja kannattaako merkin ominaispiirteitä arvostava olla uskollinen enää muille kuin Mersulle, Bemarille tai Toyotalle? Muuthan ovat enemmän tai vähemmän sekoituksia muista merkeistä, Saab ehkä selkeimpänä esimerkkinä.
Niinpä, ja Mersun tekniikkaakin saa Chryslerin kuoriin pakattuna.
Renaultit on hienoja, paitsi ei Twingo ja Kangoo. Nissanit voitaisiin jakaa kahteen ryhmään "Kauniit" ja "Ruma". Kauniisiin esimerkiksi 350Z ja Murano, rumiin Primera ja Micra.
Renaultit on hienoja, paitsi ei Twingo ja Kangoo. Nissanit voitaisiin jakaa kahteen ryhmään "Kauniit" ja "Ruma". Kauniisiin esimerkiksi 350Z ja Murano, rumiin Primera ja Micra.
Heh heh heh, Misar. Make my day!
Taitaa olla SixPack:lla sama tauti kuin eräällä toisella, ottaa päähän kun muut eivät ole samaa mieltä Saksalaisista yli ihmisistä??
Jee,
jos Micra on kaunotar ja SixPack sairastaa jotain tautia niin luulen että minulla on sama tauti...
Ainakin jos on kyse ranskalaisista (leivästä, autoista, perunoista, punaviineistä, yli-ihmisistä jnejne...).
Onko kyseessä tämä nissan micra sellainen mummoankan auto? Kieltämättä ei mun silmää istu, Onko sekin muka renaultin luomuksia, ei kai??
Hiukan faktaa sekaan, toivottavasti ei häiritse:
"...muotoilupuolella pidämme Nissanin ja Renaultin erillään. Molempia merkkejä kehitetään omiin suuntiinsa. Tämän vuoksi emme esimerkiksi rohkaise eri merkkien muotoilijoita keskustelemaan keskenään työasioista." Nissan Design Europe, varatoimitusjohtaja Satoru Tai.
(TM 17/2004)
Samassa artikkelissa kerrotaan Nissanilla olevan muotoilustudioita Euroopassa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Suomalaisten mielipiteet eivät valitettavasti(?) paljon merkitse automuotoilussa, kuluttajatutkimukset tehdään eri maanosien päämarkkina-alueilla.
Mielestäni Nissan on tämän hetken kiinnostavin japanilainen valmistaja. 350Z ja Murano kun saisivat Eurooppaan rinnalleen kunnon sedaneita Infinitin mallistosta...
Tosin Lexuksella taitaa olla murrosvaihe käynnissä ja vanhentuneiden mallien tilalle tulossa uutta...
Jos keskustelun aihetta laajennetaan koskemaan linkin lisäksi otsikkoa, voi asiasta olla montaa mieltä. Nissan oli tappiollinen ennen Renaultin vaikutusta, nyt kannattava yritys. Onhan kannattavuus yrityksen tärkein kriteeri? Jos näin on, ei vaikutus ehkä niin huono ollutkaan.
Voihan olla, että joitain merkkiuskollisia harmittaa tyylin muutos ja tuotteet, joista ei pidä. Mitä hyötyä nykyaikana merkkiuskollisuudesta saa? Eikö ole samantekevää ostaa Mazda, jos Nissan ei miellytä? Ja kannattaako merkin ominaispiirteitä arvostava olla uskollinen enää muille kuin Mersulle, Bemarille tai Toyotalle? Muuthan ovat enemmän tai vähemmän sekoituksia muista merkeistä, Saab ehkä selkeimpänä esimerkkinä.
Voihan olla, että joitain merkkiuskollisia harmittaa tyylin muutos ja tuotteet, joista ei pidä. Mitä hyötyä nykyaikana merkkiuskollisuudesta saa? Eikö ole samantekevää ostaa Mazda, jos Nissan ei miellytä? Ja kannattaako merkin ominaispiirteitä arvostava olla uskollinen enää muille kuin Mersulle, Bemarille tai Toyotalle? Muuthan ovat enemmän tai vähemmän sekoituksia muista merkeistä, Saab ehkä selkeimpänä esimerkkinä.
Niinpä, ja Mersun tekniikkaakin saa Chryslerin kuoriin pakattuna.
Renaultit on hienoja, paitsi ei Twingo ja Kangoo. Nissanit voitaisiin jakaa kahteen ryhmään "Kauniit" ja "Ruma". Kauniisiin esimerkiksi 350Z ja Murano, rumiin Primera ja Micra.
SAMAA MIELTÄ!