Uus A6

17 kommenttia

Katselin muita nettisivuja uudesta Audi A6 V6 Tdi Quattro, seurasin millä varusteilla tämä myydään Ruotsissa.
TM:n testissä täällä Suomessa ei mainittu ollenkaan kattoturvatyynyistä! Lähinnä hirvikolareita ajatellen, vai onko ajatus suojata henkilöt auton mahdollisen ympäripyörähdyksen yhteydessä ?
Ehkä ohjaus ja pitkät valot onkin viritetty paremmin sillä puolen lahtea, kun todettiin surkeiksi Suomessa.

Sivuturvatyynyt mainitaan erikseen, joten kattoturvatyynyistä on todella kyse. Onko se erikseen jokin Ruotsi-varuste ei ilmene. Hinta on Sveduissa SEK 395 000,- sis.metallivärin, eli n. 9,26 kruunun kurssilla, tekee € 42 656,- . Vuoden jos malttaisi odottaa, niin saa hyvän käytetyn ehkä n. + 30t € hintaan, hmmmm..?

  
  • Oli pakko katsoa mitä Saksassa pyydetään. Siellä on jo satoja 2-4000km ajettuja joissa on xenonit, navit ym. koko rahan edestä. € 51 000 on aika vakiintunut pyynti. Ja Ruotsissa täysin uusi € 42 650, ilman erikoisvarusteita. TM:n testissä oli varustepaketti € 25 000. Hemmetti mitä hintoja. Kyllä kannattaa odottaa vuoden, että saa täysin varustellun johonkin + 30t €.

    407 SW farkku 2.0 Tdi kipuaa jo yli € 40 000 sitten syyskuussa Suomessa. Sama se jos leasingauto, mutta meikäläinen joutuu kaivamaan omista, ei voi pullistella muiden omaisuudella.

      
  • Lainaus:
    08.06.2004 klo 16:51 SixPack kirjoitti
    mitä hintoja. Kyllä kannattaa odottaa vuoden, että saa täysin varustellun johonkin + 30t €.


    Uuden A6:n? Saat odotella aika monta vuotta ja aika monta sataa tuhatta kilometriä siinä tapauksessa. Hinnat alkaen 63900e Suomessa. Saksassa sama malli (3,0 TDI) on 42900e. Eli kauniita unia vaan sinnekin.

    - Yak

      
  • Lainaus:
    09.06.2004 klo 03:03 pburman kirjoitti

    Uuden A6:n? Saat odotella aika monta vuotta ja aika monta sataa tuhatta kilometriä siinä tapauksessa. Hinnat alkaen 63900e Suomessa. Saksassa sama malli (3,0 TDI) on 42900e. Eli kauniita unia vaan sinnekin.
    - Yak


    Aluksi myynnissä oli vain A6:n kalliimpia Quattro-malleja. Nyt on jo hinnoiteltu etuvetoinen 2,4 -litrainen A6: 45 900 eur.

      
  • Lainaus:
    09.06.2004 klo 03:03 pburman kirjoitti

    Saksassa sama malli (3,0 TDI) on 42900e. Eli kauniita unia vaan sinnekin.
    - Yak


    Myin eilen meidän A6 2.5 Tdi:n -97, suoralla rahalla, sain € 21 000 siitä.
    Mielestäni aika OK hinta ollakseen sedan malli. Kilsoja ei ollut paljon , 183tkm ja tarkasti pidetty auto.

    Tämä selittää sen autokuumeen juuri nyt. On se kumma kun se iskee. Silti taidan pitää jalat maassa ja tavoitella sitä uutta 407 farkkumallia dieselinä, ja siihen asti ajan ilmeisesti meidän toisella -86 Jetalla. Voisin tietenkin harrasteautolla lähteä vähän enemmänkin liikenteeseen, mutta sen kulutus on rajua.

      
  • Ovatko ne valot todella ihan niin surkeat ja ohjaus? Oletteko itse kokeilleet. Luin kyllä TM:stä... mutta omat mielipiteenne...

      
  • Vakiovarustusena A6 3.0 Tdi:ssä on halogeeniumpiot, niin, että sisempi valo on pitkä. TM:n koeajossa ollut oli varustettu omituisesti. Uskon, että tämän hintaluokan ja tasoisessa autossa ei ole surkeita pitkiä valoja normaalisti.
    Kuten tuossa yllä kerroin, koeajoin sen, myös Länsiväylän moottoritiellä hakien sitä olematonta keskituntumaa. En joutunut missään vaiheessa korjaamaan ajolinjaa, Audi kulki kuin kiskoilla, alla oli 50 sarjan renkaat, tarkistin sen oikein.
    Kokeilin takapenkkiä, löysin mukavan asennon, olen 184 cm.

    Pieni kaasunpainallus, kyllä lähtee, uudessa A6:ssa pitäisi olla summeri, kuten Cessnassa, kun sakkausnopeus lähestyy, tässä toisinpäin vaikka 130 km/h kohdalla. Moottoria ei kuule, rengasäänet ovat ainoat.

    Parin kaverin kanssa ollaan mietitty, että Hki-Tre motari pitäisi yksityistää, ja heittää kolikkoja pussiin kuten jenkeissä, mutta sitten saisi painaa kesäaikana minkä autosta irtoaa.

      
  • Siis TM:n oli hieman liikaa korostanut keskialueen huonoa tuntumaa. Jos autossa ei ollut kovinkaan paljon huonoja puolia niin niitä täytyy keksiä oikein urakalla. Jos joku ominaisuus on erinomaisessa autossa "vain" hyvä (eli n.8-arvoinen), niin se todettaan huonoksi puoleksi? :confused:

      
  • Mulle tuo oli livenä kamala pettymys, kun kävin tsekkaamassa autonvaihtopuuhissani. Entinen Passat-look sukunäkö oli tallella. Sitä oli ehostettu keulasta jenkkejä kosiskelevalla redneck Chrysler-lookilla (puolisaksalaisella!) , joka ei sovi aiemmin niin hillittyn eurotyyliin. Konsernilla ongelmia asemoida luksusautoja? Vrt Phaeton-floppi. Muotokieli kadoksissa. Jotenkin tuntuu, että on otettu mallia Mersun Amerikan harharetkestä kopioimalla, vaikka tätä perusteellaan omalla retrolla.
    Jo nyt voi sanoa, että seuraava A6-malli onkin sitten jo ihan eri näköinen.

      
  • Monesti on muuten pistänyt mietityttämään, kun esim. TM:n koeajoja lukee (toki sama ongelma muillakin lehdillä), että koeajoautot on niin täyteen tungettu lisävarusteita, että ei kukaan osta tuommoista määrää itselleen. Nytkin uuden Audin kohdalla yli 25 tonnin edestä, 150 tuhatta mummonmarkkaa pelkkiä lisävarusteita !!

    Tämä lienee ihan tarkoituksellista maahantuojilta, jotta uusi auto saadaan tuntumaan ja näyttämään mahdollisimman hyvältä ja samalla lehtien antamat arvostelut ovat mahdollisimman maireita.

    Vaikka lehdet aina korostavatkin että he arvostelevat auton huomioimatta lisävarusteita, niin eihän tämä käytännössä ole täysin mahdollista koska kyllä näin suuret lisävarustemäärät jo vaikuttavat autosta jäävän mielikuvaan tavalla tai toisella, halusi toimittaja sitä tai ei. Pelkän "neekeriversion" arvostelu voisi olla hieman rehelisemmän kuvan antavaa.

      
  • Juuri tämä koeajoautojen lisävarustekikkailu alkoi tässä keväällä raivostuttamaan minuakin.
    Kaikissa kevät-talvella koeajamissani pienemmän keskiluokan autoissa oli pyytämääni tyyriimpi varustetaso ja alla kitkarenkaat, jolloin rengasmelu vaikuttaa mahdollisimman pieneltä, -Uutta Golfia pyysin koeajoon normaalilla 1,6 -koneella. -eipä tietenkään löytynyt vaan alle antoivat FSI:n likipitäen kaikilla mausteilla mitä malliin saa.
    Peugeot 307:ssa, johon sitten lopulta päädyin, oli koeajorenkaina (kesä) Continentalit ja lyön vaikka vetoa, että kun meikän uusi kosla luovutetaan, on alla surkeammat Bridgestonet.
    Näin se homma vaan etenee...

      
  • Lainaus:
    09.06.2004 klo 03:03 pburman kirjoitti



    Uuden A6:n? Saat odotella aika monta vuotta ja aika monta sataa tuhatta kilometriä siinä tapauksessa. Hinnat alkaen 63900e Suomessa. Saksassa sama malli (3,0 TDI) on 42900e. Eli kauniita unia vaan sinnekin.

    - Yak


    PBurman se jaksaa joka asiassa eri osastoilla olla jollain tapaa ylimielinen. Saahan sitä autoista haaveilla, eikö ? Buurmannin ei kannattaisi kommentoida asioita joita ei tiedä. Nuorin tytär opiskelee Ruotsissa, siitä tuo laskelma mitä uusi A6 Quattro Tdi maksaa siellä. Entä vuoden kuluttua Ruotsissa, jos uusi on euroissa siellä 42000,- .
    Onko + 30 t ekiä kovin kaukana totuudesta ? Oletko kuullut muuttoautosta?
    Tässä asiassa jurppii se, että mennään kyseenalaistamaan jonkun taloudellista tilannetta, tietämättä mitään.

    OK, sain € 21 000 -97 Tdi:stä, fyrkat on tilillä.
    Haluaako Buurmanni selvittää mitä aito 100% alkuperäinen matching numbers - 70 Challenger maksaa tänä päivänä vaikka USA:ssa. Huonokuntoiset alkaa $ 40 000:sta.

    Voisi joskus miettiä vähän mitä suustaan päästää !

      
  • Ymmärrän hyvin, että ensimmäiset autot jotka maahan tulevat ovat hyvin varusteltuja. Eihän esim. TM:n testaama auto ole pakasta vedetty, vaan maahantuojan esittelyauto. Näitä autoja esitellään esim. isojen yritysten autohankinnoista päättäville. olisi varmasti myyjälle turhauttavaa esitellä esim. uutta 500-sarjaa: "Ja tähän saa kanssa aktiiviohjauksen, mutta sitä ette pääse kokeilemaan..."

    Itsekin autoa ostaessani jättäisin ainakin osan lisävarusteista valitsematta, mikäli sellaista en pääsisi koeajoautossa testaamaan. Metallivärin ja radion jne. pystyy kyllä ruksimaan testaamatta, mutta esim. urheilualusta tms. vaatii ehdottomasti koeajon.

      
  • No nyt Audi kuuskin on ohjausvaivainen (uusin TM)! On näköjään niin, ettei Audikaan uskaltanut poiketa Mersun ja Bemarin ohjausvaivaisesta tekniikasta. Uusissa autoissa on kyllä kaikkimahdolliset elektronisethienoudet, mutta ohjaus saa olla vaikka kuinka surkea. Itse en kyllä maksaisi ohjausvaivaisesta autosta yli kymppitonnia. Matkalla saisi kokoajan olla korjaamassa suuntaa ja kaupungissa palautaa lihaksella ohjausta. Tähänkö on tultu? :sunglasses:

      
  • Sinuhe, käy itse koeajaamassa kyseinen auto, luulen että tulet pitämään siitä eikä se ohjausvaivaisuus ole niin suurta. :smile:

      
  • No onko se sitten niin, että kun ei oo fyrkkaa ostaa loistoautoo. Ja vois arvailla BMW:n ja Mercedeksen ja Audin välillä.
    Että kaikkia räikkösiä pitäs kokeilla ite, vaikka TM on sitä jo tehnyt.
    Kait se kuitenkin niin on: ettei meikäläisen tarvi mennä Audiliikkeeseen keskeyttämään tyttären naimista. Kun vielä mainoksessakin näytti, ettei Audi pysy tiellä, ilman ohjausliikkeitä? Niin innostuneesti tuo isä ohjaili?

      
  • Kyllä tästä Audista passaa puhua ilman tunnepitoista vuodatustakin. Näinhän näille vanhusautoille käy. Kun ne hukkaa imagon niin sitten vaan ajellaan arkkuun asti. Tosissaan Volkkari pitäs irrottaa Audista, Audi kärsii tilanteesta. Kilpailijoihin nähden, tilanne on erikoinen?
    :ashamed:

    [Sinuhe muokkasi tätä viestiä 18.06.2004 klo 06:46]
      
  • Lainaus:
    10.06.2004 klo 12:06 ysiviis kirjoitti
    Juuri tämä koeajoautojen lisävarustekikkailu alkoi tässä keväällä raivostuttamaan minuakin.
    Kaikissa kevät-talvella koeajamissani pienemmän keskiluokan autoissa oli pyytämääni tyyriimpi varustetaso ja alla kitkarenkaat, jolloin rengasmelu vaikuttaa mahdollisimman pieneltä, -Uutta Golfia pyysin koeajoon normaalilla 1,6 -koneella. -eipä tietenkään löytynyt vaan alle antoivat FSI:n likipitäen kaikilla mausteilla mitä malliin saa.
    Peugeot 307:ssa, johon sitten lopulta päädyin, oli koeajorenkaina (kesä) Continentalit ja lyön vaikka vetoa, että kun meikän uusi kosla luovutetaan, on alla surkeammat Bridgestonet.
    Näin se homma vaan etenee...


    Eipä ole 307:ssa Bridgestoneja vaan Dunlopit, mutta ei ne hyvää autoa kokonaan pilaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit