Uusi Car an Driver vertailu 2

87 kommenttia
«13

Edellinen tänne linkittämäni Car and Driver lehden vertailu herätti paljon keskustelua. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.

Car and Driver 9/2005

1. BMW 330i Sport Manual 213 pistettä
2. Lexus IS350 Auto 212 p
3. Infiniti G35 Manual 203 p
4. Acura TL Manual 200 p
5. Audi A4 3.2 Quattro Auto 190 p
6. Cadillac CTS Manual 187 p
7. Volvo S60R AWD Manual 171 p
8. Saab 9-3 Aero Manual 167 p

BMW:n voittoa himmentää hiukan testiyksilön tekniset ongelmat.

Koko vertailun voi lukea seuraavista kopioista. Sivu kerrallaan.

http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/02.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/03.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/04.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/06.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/08.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/09.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/10.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/11.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/12.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v434/BAHILL99/13.jpg

[olmi muokkasi tätä viestiä 30.08.2005 klo 20:12]
  
  • Linkit eivät vaan toimi..

      
  • Linkit eivät toimi enää. Nuo jonkun ottamat kopiot ovat tietenkin laittomia ja palveluntarjoaja on varmasti reagoinut siihen.
    Muutenkin koko juttu meni farssiksi koska BMW:n voitto perustuu laskuvirheeseen. BMW:lle on ynnätty yksi piste liikaa ensimmäisessä "arvostelualueessa". Eli pisteiden valossa BMW ja Lexus ovatkin tasoissa pisteillä 212.
    Onhan noita laskuvirheitä tainnut sattua myös TM:lle.

    Parista sivusta löytyy vielä toimivat linkit. Päivittelen tilannetta jos muuta ilmestyy.
    http://img391.imageshack.us/img391/3669/00003resize6px.jpg

    http://img380.imageshack.us/img380/9813/00009resize0wc.jpg

    [olmi muokkasi tätä viestiä 31.08.2005 klo 11:15]
      
  • Eli Lexus ja BMW saivat siis tasapisteet? No, siinä tapauksessa Lexus on voittaja, sillä se on ulkonäöltään monta mittaluokkaa parempi. Myös tekninen laatu on arvattavasti valovuosia Bemaria edellä.

    ELÄKÖÖN UUSI KUNINGAS!

      
  • Muuten hyvä, mutta tuo Lexus IS 350 ei ole tulossa Suomeen. :cry: Kävin juuri äsken Toyota Kaivokselassa ja myyjä kertoi, että ei tule Suomeen. Muualle Eurooppaan kylläkin. On jälleen kerran lottovoitto asua Suomessa!

      
  • Ei Kekkoslovakiassa osteta muita kuin perusmalleja. Turha tuoda maahan mitään muuta. Tuosta Lexuksesta kannattaisi tehdä Suomi-special malli, joka varustettaisiin Corollan 1.6-l moottorilla ja verhoilukankailla. Suomalaiset pitävät saksalaisesta askeettisuudesta; kun ei ole erikoista tekniikkaa tai varusteita, ei ne voi mennä rikkikään.

      
  • Lainaus:
    14.09.2005 klo 11:19 SKP kirjoitti
    Ei Kekkoslovakiassa osteta muita kuin perusmalleja. Turha tuoda maahan mitään muuta. Tuosta Lexuksesta kannattaisi tehdä Suomi-special malli, joka varustettaisiin Corollan 1.6-l moottorilla ja verhoilukankailla. Suomalaiset pitävät saksalaisesta askeettisuudesta; kun ei ole erikoista tekniikkaa tai varusteita, ei ne voi mennä rikkikään.

    Moni haluaa silti tuntea hyvän ajettavuuden, fiiliksen, että auto kulkee kuin kiskoilla. Tässä japseilla on vielä hommaa edessä. Kävin piruuttani koeajamassa uuden Avensiksen. Ajettavuus ei ollut välttämättä huono, mutta istuttuani -03 Audiin tuntui kaikki taas loistavalta, ohjaus, kaasun vaste, istuimet, ergonomia jne.

      
  • Lainaus:
    14.09.2005 klo 11:19 SKP kirjoitti
    Ei Kekkoslovakiassa osteta muita kuin perusmalleja. Turha tuoda maahan mitään muuta. Tuosta Lexuksesta kannattaisi tehdä Suomi-special malli, joka varustettaisiin Corollan 1.6-l moottorilla ja verhoilukankailla. Suomalaiset pitävät saksalaisesta askeettisuudesta; kun ei ole erikoista tekniikkaa tai varusteita, ei ne voi mennä rikkikään.


    Saksalainen askeettinen? Jos varusteisiin viittaat, niin saksalaisissa ei ole sen vähempää kuin japanilaisissa. Minusta esim. tuo corolla on yleiskuvaltaan jokaista saksalaista askeettisempi.

    Kalliimmista hintaluokasta en tiedä kun ne eivät ole minua kiinnostavia (=ei ole varaa...) mutta kuvien perusteella minua häiritsee esim. Lexuksessa tietty tekno-muovi -henkisyys. Varusteita ja kehittynyttä tekniikkaa varmaan on riittävästi mutta paketointi vaikuttaa ei-niin-mielenkiintoiselta. Ehkä uusi IS-sarja on tässä parempi.

      
  • Lainaus:
    14.09.2005 klo 12:42 jalkkis kirjoitti

    mutta kuvien perusteella minua häiritsee esim. Lexuksessa tietty tekno-muovi -henkisyys. Varusteita ja kehittynyttä tekniikkaa varmaan on riittävästi mutta paketointi vaikuttaa ei-niin-mielenkiintoiselta. Ehkä uusi IS-sarja on tässä parempi.


    Aivan varmasti on. Tämä ohjaamo riittää vaativimpaankin makuun.

    http://www.lexusownersclub.com/images/2006is/int01.jpg

    http://www.lexusownersclub.com/images/2006is/int02.jpg

    :sunglasses:

      
  • Olikos testissä mukana yhtään oikeaa autoa kun listassa ei ainakaan ollut? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    14.09.2005 klo 22:46 J R kirjoitti


    Tuosta olen kyllä eri mieltä, ainakin istuttuani uudessa GS350:ssä, uudessa IS:ssä en ole luonnollisesti istunut. Kuvissa kojelauta näyttää suht viimeistellyltä, mutta on luonnossa todella muovinen ja halvannäköinen, varsinkin hiirenharmaa yläosa. Tästä samastahan on moni lehtikin haukkunut, esim Autobildin koeajo.

    Se on sääli, koska muuten molemmat mallit tuntuvat erittäin mielenkiintoisilta, sekä GS että uusi IS. Harmi ettei IS:sää nyt sitten ilmeiseti tuoda tänne? Kertoivatko miksi? Kiinnostusta lisää myös se, että Lexuksen palvelu taitaa olla nyt ainakin Helsingissä erittäin hyvää.

    Pidän molempien ulkonäöstä ja tekniikka tuntuu olevan myös kerrankin edistynyttä. Ilmeisesti ajettavuuskaan ei ole hullumpi, vaikkei GS nyt ole mitään ylistyssanoja esim TM:ssä saanutkaan samalla lailla kun vaikka 500-sarjan Bmw. Silti voisin harkita seuraavaksi autokseni uutta IS:sää, mutta halvan näköinen viimeistely pistää miettimään uudestaan. Tuo on jostain syystä erittäin tärkeä asia siihen, kuinka hyvin viihdyn autossa. Tuo asia on nykyisessäkin autossani todella paljon edellä vaikkapa uutta GS:sää, minkä pitäisi olla kalliimman luokan auto. Tosin turha kai miettiä, jos IS:sää ei tänne tuoda.

      
  • Kyllä se IS tänne tulee 2,5-litraisella bensakoneella ja 2,2-litraisella dieselillä. Vain se huippumalli 350 ei ole tänne tulossa. Minusta erittäin harmi. Autobildissä kyllä kehuttiin GS300-mallia ihan mukavasti.

    [J R muokkasi tätä viestiä 15.09.2005 klo 10:44]
      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 20:00 olmi kirjoitti
    Edellinen tänne linkittämäni Car and Driver lehden vertailu herätti paljon keskustelua. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.

    Car and Driver 9/2005

    1. BMW 330i Sport Manual 213 pistettä
    2. Lexus IS350 Auto 212 p
    3. Infiniti G35 Manual 203 p
    4. Acura TL Manual 200 p
    5. Audi A4 3.2 Quattro Auto 190 p
    6. Cadillac CTS Manual 187 p
    7. Volvo S60R AWD Manual 171 p
    8. Saab 9-3 Aero Manual 167 p


    Tämä listahan on mainio. Siinä ei ole yhtään autoa, jolla
    a) tekisi jotain järkevää
    b) johon tavallisella suomalaisella olisi varaa :grin: :cry:

      
  • Eihän Lexuksen nykyisestäkään IS:stä Suomeen koskaan tuotu 3-litraista mallia, vain 2-litraista.Ilmeisesti hinta nousisi noilla isommilla koneilla niin korkeaksi,että niiden myynti jäisi hyvin vähäiseksi,eikä niitä siksi kannata tänne tuoda.Hinta nousisi ilmeisesti liian lähelle GS300:sta.

      

  • Minä vaihdan Avensiksen Lexus IS 250 automaattiin jos tekevät Kaivokselassa järkevän tarjouksen. Kyse on puhtaasti rahasta siinä mielessä että en aio maksaa yhtään enempää kun mikä tuntuu kohtuulliselta.

    Noh, ensin täytyy tutustua autoon Helsinki Motor Showssa. Osto tapahtuu kuitenkin vasta ensi vuonna.

    Ulkonäköä pidän onnistuuneena. Halvimman malliversion yksivärisestä sisustuksesta en ole kuvien perusteella vakuuttunut.

    Iso-Britannian kotisivu on päivittetty ja tarjoaa jo tietoa uudesta mallista.
    http://www.lexus.co.uk/lexus_cars/is/is_new/index.asp

    Hiukan minua huolestuttaa se että auton pääinsinööri on entinen rallikuski joka ajaa siviilissä 80-luvun viritetyllä Porsche Turbolla. Onkohan hänen käsityksensä hyvästä autosta sama kuin minulla? Ainakin musiikkimaku on hyvin erilainen. :grin:

    Artikkelin pääinsinööristä voi lukea täältä.
    http://www.lexus.com/assets/magazine/q305/docs/Q305_IS_Test_0531_optimized.pdf

      
  • Lainaus:
    15.09.2005 klo 09:31 individual kirjoitti
    Silti voisin harkita seuraavaksi autokseni uutta IS:sää, mutta halvan näköinen viimeistely pistää miettimään uudestaan. Tuo on jostain syystä erittäin tärkeä asia siihen, kuinka hyvin viihdyn autossa. Tuo asia on nykyisessäkin autossani todella paljon edellä vaikkapa uutta GS:sää, minkä pitäisi olla kalliimman luokan auto. Tosin turha kai miettiä, jos IS:sää ei tänne tuoda.

    Tuo on hyvä pointti. Samaa ajattelen ja tunnen itse. Tunteja vietän auton sisällä, en sitä katsellen ulkoa, istun kuljettajan penkillä, sen on tuettava hyvin, mittaristo ja kokonaisergonometria täytyy olla kohdallaan. Ajoasento mahdollisimman hyvä. Varsinkin ne kerrat kun täräyttää tuonne 1266 km:n päähän erottaa takuuvarmasti jo kuskin penkin hyvistä ja huonoista, kuinka väsyt autossa jos ei kaikki ole kohdallaan. Audista tiedän, ne on hyvät, Lexuksesta ja BMW:stä voin arvailla. Pitkä istuminen puuduttaa, jostain syystä saksalaiset ovat näissä asioissa onnistuneet. En ole ajanut Lexusta joten en voi moittiakaan. Cadillac STS:ssä oli yllättävän hyvä mukavuus, myös alustan3-toiminen jäykkyyssäätö.

      
  • Lupasin palata asiaan joten teen sen nyt. Koko vertailun voi nyt lukea Car and Driver lehden nettisivuilta.

    http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=9993&page_number=1

      
  • Mielenkiintoista: Lexuksen sisätilojen laatuvaikutelmaa kehuttiin, sen sijaan BMW:n sisustusta moitittiin. Eikös sen pitänyt olla toisinpäin??

      
  • Lainaus:
    20.09.2005 klo 21:10 MatLog kirjoitti
    Mielenkiintoista: Lexuksen sisätilojen laatuvaikutelmaa kehuttiin, sen sijaan BMW:n sisustusta moitittiin. Eikös sen pitänyt olla toisinpäin??


    Ei tässä ole mitään mielenkiintoista, vertailunhan ovat tehneet amerikkalaiset.

      
  • Lainaus:
    20.09.2005 klo 21:10 MatLog kirjoitti
    Mielenkiintoista: Lexuksen sisätilojen laatuvaikutelmaa kehuttiin, sen sijaan BMW:n sisustusta moitittiin. Eikös sen pitänyt olla toisinpäin??


    No ei nyt taas, ehkä englanninkielen taitosi on hieman ruosteessa:

    "The new 3's interior, although beautifully tailored with wood accents and leather sport seats, didn't satisfy all. The radio display is hard to read and harder to operate, the A/C struggled in the heat, and the dash is a meniscus that curves coldly away from you."

    Eli viimeistelyä ja laatuvaikutelmaa kehuttiin, mutta kojelaudan designia haukuttiin..

      
  • Kiitokset linkistä artikkeliin!

    Lexus IS nousee ehdottamasti seuraavan vaihdon yhteydessä koeajettavien listalle. Diesel saattaisi olla erittäin varteenotettava vaihtoehto. Lienee sama 2,2 kuin Avensikseenkin tarjolla oleva. Tehoa miltei 180hv ja vääntöä riittävästi.

    Muuten, eikö tuota Acuraa myydä Suomessa (ja Euroopassa) Honda Accordina?

      
  • Lainaus:
    21.09.2005 klo 09:36 individual kirjoitti
    Lainaus:
    20.09.2005 klo 21:10 MatLog kirjoitti
    Mielenkiintoista: Lexuksen sisätilojen laatuvaikutelmaa kehuttiin, sen sijaan BMW:n sisustusta moitittiin. Eikös sen pitänyt olla toisinpäin??


    No ei nyt taas, ehkä englanninkielen taitosi on hieman ruosteessa:

    "The new 3's interior, although beautifully tailored with wood accents and leather sport seats, didn't satisfy all. The radio display is hard to read and harder to operate, the A/C struggled in the heat, and the dash is a meniscus that curves coldly away from you."

    Eli viimeistelyä ja laatuvaikutelmaa kehuttiin, mutta kojelaudan designia haukuttiin..

    Ehkä silmäsi harittavat, autoista on annettu suoraan hyvät (Highs) ja huonot (Lows) puolet: Eli sisustuksesta BMW:n tapauksessa Lows: "Cold interior design", Lexuksen tapauksessa Highs: "Seamless interior finish"

      
  • Tuota:lle korjausta sen verran että Acura myydään euroopassa nimellä Honda Legend...kyseessä hiukka isompi auto kuin Accord. Uusi Legend saapuu meille Suomeen myyntiin joskus ensi vuoden alkupuolella...moottorina muistaakseni 295 heppainen kuutonen.

    Eiköhän iske jatkossa lovea muiden merkkien vastaavankokoisten autojen myyntiin :smile:

      
  • Lainaus:
    21.09.2005 klo 10:31 MatLog kirjoitti
    Ehkä silmäsi harittavat, autoista on annettu suoraan hyvät (Highs) ja huonot (Lows) puolet: Eli sisustuksesta BMW:n tapauksessa Lows: "Cold interior design", Lexuksen tapauksessa Highs: "Seamless interior finish"


    Mikäköhän tässä on niin vaikeaa, design ja finish tarkoittavat eri asiaa. Lainaamassani lauseessa Bemarin viimeistelyä kehuttiin, mutta kojelaudan suunnittelua haukuttiin. Eihän tämä nyt näin vaikea asia ole?

      
  • 5-sarjan vertailussa japseihin että BMW:n kaikilla mahdollisilla design-palkinnoilla palkittu kylmän funktionalistinen ja hiukan retro muotokieli ei miellytä amerikkalaista juntti autotoimittajaa, vaan menee tältä ns. hilseen yli.
    Aikapellejä ovat nämä autotoimittajat. Eivät tosiaan mitään taideihmisiä ja tod näk Artekin huonekalut saisivat niiltä täystyrmäyksen. Enempi Anttilan linjaa.
    5-sarjan kohdalla samat toimittajat olivat muotoilusta niin suutuksissaan, että antoivat siitä 10 pojoa vähemmän kuin japseille ja pudottivat tällä tempulla tahallaan BMW:n kakkossijalle vertailussa.
    Minua ei miellytä etenkään amerikkalainen eikä usein japanilainenkaan muotoilu. Autotoimittajan ammattitaitoon pitäisi kuulua, ettei lähde tällaisista asioista kinaamaan ja niitä pisteyttämään. Jos oma maku on huono, ei pitäisi edellyttää sitä kaikilta muilta.

      
  • Nunchaku: ” Jos oma maku on huono, ei pitäisi edellyttää sitä kaikilta muilta.”

    Muuten olen samaa mieltä muotoiluasioiden pisteyttämisen turhuudesta, mutta eikö tuo lainaamani lauseesi tarkoita, että omastasi poikkeava maku on huono? Jos tarkoittaa, niin silloihan teet täsmälleen sitä mistä moitit toimittajia, hekin katsovat olevansa kykeneviä sanomaan mikä on hyvän näköistä ja mikä ei.

      
  • Lainaus:
    21.09.2005 klo 12:11 HäRVeli kirjoitti
    Tuota:lle korjausta sen verran että Acura myydään euroopassa nimellä Honda Legend...kyseessä hiukka isompi auto kuin Accord. Uusi Legend saapuu meille Suomeen myyntiin joskus ensi vuoden alkupuolella...moottorina muistaakseni 295 heppainen kuutonen.

    Eiköhän iske jatkossa lovea muiden merkkien vastaavankokoisten autojen myyntiin :smile:


    Vertailuun osallistuuneella Acura TL-mallilla ei ole eurooppalaista vastinetta.

    Euroopan Honda Accord on USA:ssa Acura TSX ja Honda Legend on Acura RL.

    TL sijoittuu kooltaan ja hinnaltaan TSX ja RL mallien väliin.

      
  • Aivan näin...menee itseltäkin jo kirjainlyhenteet sekaisin.

    Ensi vuonna alkaa uuden Acura RD-X mallin tuotanto. Kyseessä sporttinen keskikokoinen SUV jossa uutta kehittynyttä nelivetoa joka jakaa voimaa etu-ja takapyörän lisäksi myös oikean- ja vasemmanpuoleisen takapyörän kesken. Auton taustapeilit korvaa kamerat jotka välittävät kuvaa kojetaulun näytölle.

    Kuulostaa hienolta...tosin taas yksi perinteinen eli peili korvattu vikaherkemmällä elektroniikalla :smile:

    Ilmeisesti tulevaisuuden autoissa ei ole edes tuulilasia vaan hirvikolareissa kunnolla suojaava lujuusteräksinen ohjaamon etuosa ja kuva tiestä ja edestäpäin välitetään kameroilla. Ne kun sitten pimenee täydessä vauhdissa...a vot :confused:

      
  • Lainaus:
    21.09.2005 klo 12:47 individual kirjoitti
    Mikäköhän tässä on niin vaikeaa, design ja finish tarkoittavat eri asiaa. Lainaamassani lauseessa Bemarin viimeistelyä kehuttiin, mutta kojelaudan suunnittelua haukuttiin. Eihän tämä nyt näin vaikea asia ole?

    Kirjoitin alunperin: "Mielenkiintoista: Lexuksen sisätilojen laatuvaikutelmaa kehuttiin, sen sijaan BMW:n sisustusta moitittiin. Eikös sen pitänyt olla toisinpäin??"

    Mikä siinä on niin vaikeaa, Individual??

      
  • Lainaus:
    30.08.2005 klo 20:00 olmi kirjoitti
    Car and Driver 9/2005

    1. BMW 330i Sport Manual 213 pistettä
    2. Lexus IS350 Auto 212 p
    3. Infiniti G35 Manual 203 p
    4. Acura TL Manual 200 p
    5. Audi A4 3.2 Quattro Auto 190 p
    6. Cadillac CTS Manual 187 p
    7. Volvo S60R AWD Manual 171 p
    8. Saab 9-3 Aero Manual 167 p


    Jaahas nyt se nähdään, täällä ns. ruotsalaiset (eli Fordin Volvo ja GM:n Saab) ovat niin muka maailman parhaita autoja. No niin minäkin luulin kunnes avasin silmäni ja ajoin mm. saksalaiset, jopa edulliset mallit esim. uuden Passatin, puhumattakaan uudesta bemarin 3- sarjasta. Voin vakuuttaa, että todellakin Volvo=Ford ja Saab=Opel ja onhan se tiedossa, että Mondeo ja Vectra eivät ole premium-autoja.
    Tässä mukana jopa Volvon huippua, R-sarjaa, eikä mitään jakoa. Totta se, avatkaa silmänne ja koeajakaa todelliset premium-autot!!!
    Design on oma juttunsa, mutta katsokaa esim. Volvo V50 suoraan perästä, tyylistä ei ole tietoakaan, perä on kapea ja ruma kuin mikä nykyautoksi. Joku sanoo, että makuasia, siihen sanoisin avatkaa silmänne. Suosittelen, koeajakaa esim. Passat tai A4.

      
  • Kiitos korjauksesta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit