VOLVO kriisissä - onko tulevaisuutta ?

58 kommenttia
2»
  • andertz:



    En ole mesonnut minkään Vollen puolesta, oletko vittu täysi idiootti. Kaikkihan alkoi siitä kun nimimerkki XWD kirjoitti että "Volvossa vakavia jarruvikoja" enkä minä ole noita vikoja huomannut. Vaikka kyseessä olisi Fiat, niin kannattaahan asiaan vaikuttaa, niin ettei automerkkejä mollata.




    Löytyhän tosiaankin tällainen Aftonbladetin juttu ja keskustelu mainitsemastasi jarruista ja sen mukaan Volleissa on todellakin todettu vakavia jarruvikoja:



    Ruotsin katsastusviranomaiset ovat juuri julkaisseet tuoreet vikatilastot 3v vanhoista autoista. Kuinkas ollakaan VOLVO pitää lähes häntäpaikkaa mallilla XC90, hylättyjä 23-27/100 autoa. Syynä useimmiten toimimattomat jarrut ja viat ohjauksessa tai alustassa.



    "Många av Sveriges mest sålda bilar har bromsar som inte fungerar. Bland de sämsta är Volvos lyxiga stadsjeep. Var fjärde XC 90 har allvarliga fel.



    Dåliga styrleder

    Volvos bilar har inte bara problem med bromsarna, även styrleder och spindelleder går sönder. Det gäller Sveriges mest sålda bil Volvo V70, men även S80 och S60. Värst är det för lyxjeepen XC90.



    – En trasig led kan om det vill sig riktigt illa leda till att hjulet lossnar, säger Morgan Isacsson."



    Lähde: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1012696,00.html

      
  • Andrea



    No tuohan oli tosi taitavaa. Pitäisikö minunkin viitata juttuihin, jotka olen kirjoittanut eri nimimerkillä, ja sen jälkeen siteerata omia juttujani totuutena ?



    Nythän asiassa on kysymys siitä, että nimimerkki XWD-Andrean toimintaa tulisi arvioida kokonaisuutena, ensimmäisestä postauksesta viimeisimpään saakka. Kokonaisuushan asian ratkaisee.



    Vai oletko eri mieltä asiasta ?



      
  • Vastaappas andertz olisiko jokin alue olemassa, jolla Volvo voisi vielä parantaa toimintaansa ? Ja toisaalta millä keinoilla Volvosta tulisi jälleen voitollinen yritys kun tappiotakaan tuskin voi tehdä ikuisesti ?

      
  • andertz:

    Andrea

    Pitäisikö minunkin viitata juttuihin, jotka olen kirjoittanut eri nimimerkillä, ja sen jälkeen siteerata omia juttujani totuutena ?




    Vai kirjoittelet sinä eri nimimerkeillä...



    No joka tapauksessahan tuon Aftonbladetin linkin takaahan löytyy juttu Volvon jarruvioista ?



    Lähde: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1012696,00.html

      
  • Andrea



    No mistä minä tuon voisin tietää ? Noita asioita vartenhan on palkattu kalliit johtajat. Ehkä joku muu tietäisi ?



    Ketä helvetti tuo asia edes kiinnostaa ?



    Minua kiinnostaa vain se mistä saisi hyvän auton halvalla, esimerkiksi BMW X3:n. Mahdollisimman pienellä tuontiverolla tietysti.



    Nuohan ovat Saksassakin varsin kaliita.



      
  • andertz:

    Andrea

    No mistä minä tuon voisin tietää ? Noita asioita vartenhan on palkattu kalliit johtajat. Ehkä joku muu tietäisi ?

    Ketä helvetti tuo asia edes kiinnostaa ?

    Minua kiinnostaa vain se mistä saisi hyvän auton halvalla, esimerkiksi BMW X3:n. Mahdollisimman pienellä tuontiverolla tietysti.

    Nuohan ovat Saksassakin varsin kaliita.




    No koitahan nyt kuitenkin, eli olisiko olemasssa jokin alue, jolla Volvo voisi vielä parantaa toimintaansa ? Ja toisaalta millä keinoilla Volvosta tulisi jälleen voitollinen yritys kun tappiotakaan tuskin voi ikuisesti tehdä ?



    Että ketäkö kiinnostaa ? Varmaankin ensisijaisesti autonostajia ja ihan varmasti Fordia. Ostajia siinä mielessä esim. onko merkkiä olemassa 5v. päästä? Uskoisin, että merkki säilyy, mutta jollain konstilla tappiokierre olisi katkaistava, miten sinä sen tekisit ?

      
  • Andrea



    Oletko ihan järjissäsi nyt ?



    Kysyt minulta, tavalliselta taapertajalta, miten jonkun ison firman tappioputki pitää katkaista ? Omissakin talousasioissa on riittävästi hoitamista, puhumattakaan autohankintojen rahoittamisesta.



    Yritätkö mahdollisesti ahdistaa allekirjoittanutta jotenkin nurkkaan, asettamalla kysymyksiä, joihin ei kukaan pysty vastaamaan ?



    Jos on ideoita, niin tuonnehan voi ottaa yhteyttä:



    http://www.volvocars.com/intl/corporation/Pages/ManagementTeam.aspx

      
  • andertz:

    Andrea

    Oletko ihan järjissäsi nyt ?

    Kysyt minulta, tavalliselta taapertajalta, miten jonkun ison firman tappioputki pitää katkaista ? Omissakin talousasioissa on riittävästi hoitamista, puhumattakaan autohankintojen rahoittamisesta.

    Yritätkö mahdollisesti ahdistaa allekirjoittanutta jotenkin nurkkaan, asettamalla kysymyksiä, joihin ei kukaan pysty vastaamaan ?




    No mikä vaivaa mallistoa sitten jos ei myy riittävästi, että voittoa tulisi? Onko mallisto, moottorit, hinnoittelu jne. mielestäsi kohdallaan? Tämän hetken myynti ei kata kuluja, jotain olisi tehtävä houkuttelevuuden lisäämiseksi, mitä? Olisiko oikea hinta esim. v70:lle sama kuin Mondeo, valmistuskustannukset lienevät hyvinkin samaa tasoa. Olisiko strategiaa asetettava siihen light-premium suuntaan? Vai miten?







      
  • Andrea



    Tämä vastaus on kaksiosainen. Ensimmäisessä käsitellään Volvon liiketuloksen parantamista ja toisessa selvitellään nimimerkki XWD:n tarkoitusta alkuvuodesta 2007 tämän postittaessa aiheen "Volvosssa vakavia jarruvikoja".



    1. No kulut pitää tietysti saada alas.



    Nimimerkki finmanhan laittoi tämän hienon listan, siis myynnit Euroopassa vuonna 2008. www.acea.be.



    honda -11,1%

    volvo -11,7%

    toyota -13,0%

    saab -15,6%

    lexus -25,0%

    alfa -32,1%



    kokonais markkinat -3,9% alsspäin



    positiivisia tuloksia



    jaguar +27,9%

    nissan +20,6%

    mini +11,7%

    bmw +3,8%



    Tuostahan näkee sen, että tuo Nissan Qashqai on parantanut roimasti Nissanin myyntiä. Enemmän kiinnostavia pikku-SUV:eja vaan tuotantoon, se on allekirjoittaneen resepti !



    Myös Toyotan myynti on laskenut. Mutta Toyota tuskin tekee tappiota, koska kustannukset ovat hanskassa. Eikö Volvon irtisanomiset juuri tähtää kustannusten leikkauksiin ja toiminnan tehostamiseen.



    Vielä semmoinen kommentti että olettaisin että antamasi tehtävä saattaa olla meille keskustelupalstalaisille jossain määrin liian vaikea.



    2. Oliko muuten ns. myyntikriisiä olemassa silloin kun nimimerkki XWD:nä alkuvuodesta 2007 postasit tuon "Volvossa vakavia jarruvikoja" ?



    Liittyvätkö "Volvossa vakavia jarruvikoja" ja nykyinen keskusteluketju jotenkin asiallisesti toisiinsa ? Eli onko niillä jotakin tiettyä asiayhteyttä siis ?



    Itse löydän näille aiheille vain yhden yhteisen nimittäjän, arvaa mikä ?













      
  • en tiedä mikä on kyseisessä keskustelussa oleva vakava jarru vika

    entisessä s80 volvosta taka levyt ruostuivat sisältä päin

    mutta omasta mielestä oli enemmän vikaa käyttäjässä kun ei tehnyt

    tehokkaampia jarrutuksia että takajarrut olisi olleet enemmän mukana.

    ja kyseinen ongelma koskee valtavaa määrää autoja missä levyt takana...

      
  • ja ei sellaista merkkiä olekkan ettei olisi vikoja/takaisin kutsu kampanjoita korjaukseen toiset vaan tuodaan esille enemmän kuin toiset...

      
  • Volvo voisi tehdä Fiatit?



    Ladan myynti on muuten varmasti Suomessa ja Euroopassa "kriisissä"? Mitä pitäisi venakoiden johtoportaan tehdä asian parantamiseksi?



    Onhan se hämmästyttävää kun maamme aikoinaan ykkösmyyntiluokkaan määriltään kuuluneen automerkin menekki on suorastaan ROMAHTANUT!



    Pitäisiköhän mallisto uudistaa, tai jotain?

      
  • finman:

    ja ei sellaista merkkiä olekkan ettei olisi vikoja/takaisin kutsu kampanjoita korjaukseen toiset vaan tuodaan esille enemmän kuin toiset...




    Ei ainakaan preemmiumautoja kutsuta muualle kuin pippaloihin ja kampanjatkin on vain uusien lisävarustelistojen esittelylehtiä kotiin!

      
  • Kumppani:

    finman:
    ja ei sellaista merkkiä olekkan ettei olisi vikoja/takaisin kutsu kampanjoita korjaukseen toiset vaan tuodaan esille enemmän kuin toiset...


    Ei ainakaan preemmiumautoja kutsuta muualle kuin pippaloihin ja kampanjatkin on vain uusien lisävarustelistojen esittelylehtiä kotiin!




    ------------------------------------------------------

    olisikin elämä "prenium" merkkien kanssa noin auvoista

    mutta kun ei vaan ole ja nitäkin kutsutaan korjaamolle isoilla kampanjoilla

      
  • Kumppani:

    Volvo voisi tehdä Fiatit?

    Ladan myynti on muuten varmasti Suomessa ja Euroopassa "kriisissä"? Mitä pitäisi venakoiden johtoportaan tehdä asian parantamiseksi?

    Onhan se hämmästyttävää kun maamme aikoinaan ykkösmyyntiluokkaan määriltään kuuluneen automerkin menekki on suorastaan ROMAHTANUT!

    Pitäisiköhän mallisto uudistaa, tai jotain?




    Miten Lada tähän liittyy?Saabkin enemmän kuuluu aiheeseen vaikkei sekään perustellusti.Perusta Ladasta oma ketju jos haluat siitä puhua...



      
  • Ehdotan että Suomen Valtio ostaisi Volvon ja Suomeen perustettaisiin AUTOMOTORSPORT-SUOMI kiimaisille teineille.



    Päätoimittajaksi siirtyisi Tallrik Söderlund Ruotsista.



    Buuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaahaaaaaaaaaaaahaa

      
  • Volvolla reagoidaan:




    Autoteollisuus
    [Tommi Melender, Arvopaperi, 08.10.2008]
    Fordilta kylmä isku Ruotsin Volvo-tehtaille

    Amerikkalaisen Fordin omistama Volvo Car Corp ryhtyy uusiin tuntuviin henkilöstönvähennyksiin henkilöautomarkkinoiden heikkenemisen ja kohonneiden kustannusten vuoksi. Lähtöpassit uhkaavat 3 300 työntekijää, kertovat uutistoimistot. Isku tuntuu rajuna Volvon emämaassa Ruotsissa, jossa työnsä menettänee 2 700 volvolaista.

    "Talouden epävakauden vuoksi markkinaympäristömme on arvaamaton ja vaikeasti ennustettava. Lisäksi autoteollisuuden maailmanmarkkinoiden laskukäänne on osoittautunut ennakoitua jyrkemmäksi", Volvo Car Corpin toimitusjohtaja Stephen Odell sanoo tiedotteessa.

    Henkilöstönvähennykset ovat jatkoa Volvo Car Corpin aiemmille saneeraustoimille. Kesäkuussa yhtiö ilmoitti 2 000 hengen irtisanomisista ja kolmannen vuoron lopettamisesta Torslandan tehtaalla Lounais-Ruotsissa.
      
  • Nyt on hurjaa menoa. Tässä painetaan jo paniikkinappia. Pienelle autonvalmistajalle 'kotimaassa' 3-4000 henkilön vähennykset ovat todella rajuja. Onkohan Volvon myynti viime aikoina pudonnut vielä aikaisempaakin enemmän? Tämmöiset uutiset nakertaa uskoa merkkiin myös ruotsin tärkeillä markkinoilla ja moni vaihtanee merkkiä jo periaatteesta.



    Oheisen linkin takana tarkempaa tietoa kriisi-tilanteesta:

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/081008-volvo-varsel-3300/index.xml

      
  • BMW sanoo irti 8.100 henkilöä tänä vuonna. Ruotsalaiset kirjoittavat että aikaisemmin niin menestyksellisen autonvalmistajan kannattavuus on heikentynyt verrattuna kilpailija Daimleriin. Toisin sanoen vaikuttaa siltä että on ongelmia taikka ylikapasiteettia. Löytyyhän noita uutisia, kun etsii, laitetaanko vielä saksaksi uutispläjäystä ?



    http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article57555.ece





      
  • BMW:n osake jyrkässä laskussa.



    Osakkeet ovat syöksyneet todella jyrkästi alas, vaikuttaa todella epänormaalilta arvonlaskulta.



    http://www.aktien.n-tv.de/aktie_details.asp?pkListingNr=498281



    http://www.n-tv.de/895773.html

      
  • Entä mitä tarkoittaa tämä ?



    BMW-Betriebsrat geht auf Crashkurs.



    http://www.bild.de/BILD/muenchen/aktuell/2008/08/04/bmw-betriebsrat/geht-auf-crashkurs.html

      
  • andertz:

    Entä mitä tarkoittaa tämä ?

    BMW-Betriebsrat geht auf Crashkurs.

    http://www.bild.de/BILD/muenchen/aktuell/2008/08/04/bmw-betriebsrat/geht-auf-crashkurs.html




    Onpa mielenkiintoinen tieto. Bemarilla siis henkilöstön edustajat ovat erimielisiä tehtaan säästölinjasta ja siitä miten heitä on informoitu asioista. Oletko koskaan kuullut firmasta, jossa henkilöstön edustajat olisivat olleet johdon päätöksiin tyytyväisiä tällaisessa kv. markkinoiden romahdustilanteessa?



    Osakekurssien romahduskaan tuskin on mikään uutinen näinä päivinä.



    Automarkkinoilla alkaa kohtapuolin aikamoinen pudotuspeli, mutta tuskin BMW siinä suurimpiin häviäjiin kuuluu.



      
  • rs2300:

    Jutun aloittajalla ei ilmeisesti ole varaa hankkia seillaista auto kuin haluaisi,kun haukkuu "kaikki" Volvot (vaikka testivoittoja on) ja ihannoi "rivienvälistä"Aasian-riisikuppeja,unohtaen,että Audi on se Premium:1 ja BMW ja MB Volvon kanssa ovat lähellä sitä.




    Ei voi sanoa muuta kun voi voi sunkin luulojasi!

    Luuletko tosiaan, että Suomessa on niin vitukseen ihmisiä, jotka on kateellisia volvokuskeille, koska heillä ei ole varaa ostaa sellaista???



    Avaa silmäsi, katso eteesi, seuraa liikennettä, seuraa suomalaisia ja seuraa hintoja.Siinä muutama hyödyllinen neuvo!



    Miksi sitten esim. juuri MB:tä on liikenteessä niin paljon.Onko mersut mielestäsi halvempia kuin Volvot ja mersukuskit olisivat kateellisia vollisteille koska heillä, joilla on E-sarjalainen ei olisi varaa V70:iin?Älä naurata enempää, muuten halkean!



    Niin ja vielä lisää faktoja.



    * Volvossa paljon Ford-konsernin osia, jotka on laadultaan todettu huonommiksi kuin esim. BMW:n omat ja Audin VW-pohjaiset koneet yms.



    * Volvo ei iske ihmisiin niinkuin sinä ja andertz luulette.Onhan se jo monta kertaa todettu, lukekaa topiceja täällä ja kerratkaa jos dementia on iskenyt.Sulla ainakin on joku ylimielinen Volvo-asenne, joka on aika heikolla pohjalla.Andertzin kommentit taas viittaavat siihen ettei paljoa muita merkkejä huomioi kuin ruotsalaisia automerkkejä.



    * Volvo on keskimääräisesti halvempi kuin muut premiumautot, toisinkuin luulet!Esim. BMW 3-sarja on Volvo V70:tä kokoluokkaa pienempi auto, eikö vain?Samoissa hinnoissa käytettynä silti ovat!Niin ja eikös ne MBn C-sarjalaiset ole vielä 3-sarjaakin arvokkaampia?Niin ja onko mielestäsi S80 arvokkaampi kuin Jaguar S-Type?Ainoa auto, joka käytettynä pyörii samoissa hinnoissa V70-kokoluokassa, on VW Passat, joka ei ole premiumauto ja Saab 9-5 Combi!Audi A6 Avantit ovat hieman Volvo V70:tä arvokkaampia.



    Niin, että oletko vieläkin näiden faktojen jälkeen sitä mieltä, että Volvo on jotenkin arvokkaampi kuin muut premiumautot tai, että muilla ajajat kadehtivat Volvon omistajia?

      
  • Jos nimimerkistä voi päätellä iän niin eipä tuolla iällä kannata paljon autoista kirjoitella.

      
  • Henzkuh93:

    * Volvo ei iske ihmisiin niinkuin sinä ja andertz luulette.Onhan se jo monta kertaa todettu, lukekaa topiceja täällä ja kerratkaa jos dementia on iskenyt.




    En nyt väittäisi, ettei täällä olisi montaa, joille Volvo on yksi hyvä vaihtoehto muiden joukossa.



    Eikä sekään, että jotkut paasaavat Volvoja vastaan USEIN ja/tai PALJON tarkoita että heitä myöskään olisi useita, tai "isoin osa". Nämä harvat ovat vain äänekkäitä ja kärkkäitä kommentoimaan ja sattuvat näkymään siksi.



    Vähän kaksi eri asiaa, vai mitä?

      
  • Kaikki autot ovat hyviä jos palvelevat omistajan tarpeita riittävän hyvin? :warning:

      
  • Metsähaka:

    Kaikki autot ovat hyviä jos palvelevat omistajan tarpeita riittävän hyvin? :warning:




    ----------------------------------------------------------

    asian ytimessä sanois pulkkinen...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit