"Muutaman lukemani koeajon perusteella S80:n melutaso on kilpailijoita korkeampi, mikä on Volvolle ongelma koska meluttomuus tärkeä vaatimus kalliimmissa hintaluokissa."
Tuota en kyllä ihan usko koska esim. Tuulilasin testissä kerrotaan näin: "Melutaso jää ylellisen alhaiseksi." Ja olen itsekin ollut koeajolla tuommoisella ja hyvältä tuntui.
Ja siitä vielä että eiköhän auto osteta enemmänkin sen perusteella mitä itse tuntee, eikä niin mitä lehtien testit kertovat. Eikä Mersu, Bmw tai Audikaan aina sitä onnea tuo. Ei se monien puhuma laatuero noin paljoa, mitä kyseisten merkkien saman luokan autot maksavat enemmän verrattuna S80, voi pelkästä laatuerosta johtua. Eli kyllä siinä saattaa myös olla sitä että kun auton nimi on Mersu, Bmw tai Audi niin hintaan tulee aina se "hyvä merkki" tai imagolisä. Miettikääpä sitä.
Mihin xenon-valoihin verrattuna Volvon valot yllättivät positiivisesti?
Ei mihinkään muihin xenoneihin, vaan odotuksiin nähden. TM:n testistä sai semmosen kuvan ettei kovinkaan hyvät olisi. Ja kun halogeeneihin on tottunut niin kyllä xenonit melkoinen parannus on.
[juuso-poika muokkasi tätä viestiä 31.10.2006 klo 14:57]
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Autossa on Nokian hakkapeliitta 5 nastarenkaat 16 tuuman aluilla.
iPod liitännällä tarkoitin AUX-liitäntää johon voi siis kytkeä kaikenlaiset mp3-soittimet. Varsinainen USB-liitäntä iPodille tulee vasta myöhemmin tarjolle, että siinä toi sivu on oikeassa.
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
iPod liitännällä tarkoitin AUX-liitäntää johon voi siis kytkeä kaikenlaiset mp3-soittimet. Varsinainen USB-liitäntä iPodille tulee vasta myöhemmin tarjolle, että siinä toi sivu on oikeassa.
Niin iPod on tulossa kaikkiin Ford-konsernin autoihin (Volvo ja Mazda jne.) ensi vuonna. Myös GM:n autoissa on sama kuvio, eli Opel, Cadillac, Saab, jne saa iPodin
Katsoin tänään S80 -esitettä ja laskin että keskikonsolissa on noin 40-50 pientä nappia.... ergonomiaa vai ei, kukin päättäköön itse!!! Ei tuo ole ainakaan suuntaus, muilla mennään selkeämpään ja yksinkertaisempaan suuntaan, eli hanikoita vain max. 10. Moiset urkuharmoonit on mennyttä aikaa! Olen myös samaa mieltä muiden kanssa tästä s80:n (ja s40/v50) ohuesta keskikonsolista, säilytystilat on hankalasti konsolin takana jos on
Katsoin tänään S80 -esitettä ja laskin että keskikonsolissa on noin 40-50 pientä nappia.... ergonomiaa vai ei, kukin päättäköön itse!!! Ei tuo ole ainakaan suuntaus, muilla mennään selkeämpään ja yksinkertaisempaan suuntaan, eli hanikoita vain max. 10. Moiset urkuharmoonit on mennyttä aikaa! Olen myös samaa mieltä muiden kanssa tästä s80:n (ja s40/v50) ohuesta keskikonsolista, säilytystilat on hankalasti konsolin takana jos on
Tosi sujuvasti menevät top 5 cd:t, dvdt ja muut tärkeät ja vähemmän tärkeät tavarat sinne konsolin taakse. Ei tarvitse heittää pelkääjän syliin tai hanskalokeroon kurkoteltavaksi.
Napeista ei tarvitse ottaa stressiä, oikeasti kaikki tarpeellinen löytyy ratista, kaikki muu on puhtaasti automatiikkaa.
Nappulat ovat kotisäätäjä-ässille, joita eivät mitkään tehdasasetukset tyydytä, löytyy lähestymisvalon viivettä, automaattista ovenlukitusta, radion trebleä bassoa, surroundia, jne.
Jos haluaa vaimon puolelle hiukan viileämmät oltavat se hoituu ihan siitä murikan kokoisesta kytkimestä, jopa tumppu kädessä onnistuu. Lasien pikadefog löytyy siitä yläpuolelta.
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Autossa on Nokian hakkapeliitta 5 nastarenkaat 16 tuuman aluilla.
iPod liitännällä tarkoitin AUX-liitäntää johon voi siis kytkeä kaikenlaiset mp3-soittimet. Varsinainen USB-liitäntä iPodille tulee vasta myöhemmin tarjolle, että siinä toi sivu on oikeassa.
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
Miltähän auton melu kuullostaa, jos sinne laittaa Gislavedit ? Nimittäin Tuulilasin melukäyrän perusteella Nokian oli 2-3dBA:ta meluisampi kuin testin hiljaisin nasta rengas Gislaved.
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
Juu AUXin kautta toimii vain volumen säätö. Sinänsä kappaleenvaihto ominaisuus ei ole elintärkeä jos väsää muutamat soittolistat iPodiin. Ja jos tarvetta löytyy niin kyllä noi sovittimet saa sitten jälkiasennettunakin kunhan vaan tulee ensin saataville. En kyllä tiedä onko ton USB:n jälkiasennus kuinka helppoa, mutta eiköhän se onnistu jos löytyy rahaa ja halua maksaa.
Ja jos tarvetta löytyy niin kyllä noi sovittimet saa sitten jälkiasennettunakin kunhan vaan tulee ensin saataville. En kyllä tiedä onko ton USB:n jälkiasennus kuinka helppoa, mutta eiköhän se onnistu jos löytyy rahaa ja halua maksaa.
Ainakin jos työn joutuu teettämään Volvolla, niin hinta voi olla huoltotiskin arvauskeskuksen taholta ihan mitä vaan 0 ja satojen eurojen väliltä...
Niin iPod on tulossa kaikkiin Ford-konsernin autoihin (Volvo ja Mazda jne.) ensi vuonna. Myös GM:n autoissa on sama kuvio, eli Opel, Cadillac, Saab, jne saa iPodin
Niikuin tuoosa kirjoittelin niin GM kuin myös nyt Ford ovat konsernien sisällä tuomassa tuon iPodi-liitännän autoihinsa. Linkkiä en nyt löydä, mutta luin jostain, että audiot vaihtuvat, eli näihin vanhoihin audioihin iPodi-liitäntää ei tule saamaan edes rahalla. GM ilmeisesti tuo ekana aidon iPod-liitännän ja Fordin merkit (Volvo mukana) seuraa perässä.
Muutaman lukemani koeajon perusteella S80:n melutaso on kilpailijoita korkeampi, mikä on Volvolle ongelma koska meluttomuus tärkeä vaatimus kalliimmissa hintaluokissa.
Olmin kommentti saa tuoreessa TM 20/06 vahvistusta. Koeajossa oli s80 2.5T ja rengasmelun todettiin karkealla rallattelevan läpi muutoin hiljaisen auton. Tällä alueella 5-sarja kuittaa pojot kotiin, kuten monesti on kirjoitettu, rengasmelu vaan ei kuulu kajuuttaan ja pienelle lisähinnalle on tässä ilmeisesti katetta.
Olmin kommentti saa tuoreessa TM 20/06 vahvistusta. Koeajossa oli s80 2.5T ja rengasmelun todettiin karkealla rallattelevan läpi muutoin hiljaisen auton. Tällä alueella 5-sarja kuittaa pojot kotiin, kuten monesti on kirjoitettu, rengasmelu vaan ei kuulu kajuuttaan ja pienelle lisähinnalle on tässä ilmeisesti katetta.
Kyllä S80 rengasääniä kuuluu, mutta ei ole häiritsevällä tasolla ainakaan omasta mielestäni, ainakin A6 on meluisempi. Ja 5-sarjalaisen kyydissä paljon olleena voin kyllä todeta että se on hiljaisuudessa selvästi paras ainakin jos vertaa A6, S80 JA E.
"i-Drive ei ole BMW:n ideoima, vaan vastaavat versiot ovat olleet monissa teknisissä laitteissa mm. monitorit jo aikaa sitten! Kai se sopii ajotietokoneesenkin, jos sitä on käytetty tärkeämpiinkin toimituksiin!"
i-Drive ei tarkoita vain sitä kiekkosäädin + menu-yhdistelmää, vaan koko käyttökonseptia. Eli koko auton uusi 'käyttöliittymä' on oikeastaaan BMW:n suunnittelema vaikka tottakai käyttää myös aiemmin muualla nähtyjä ratkaisuja sen toteutuksessa. Eli olet tavallaan oikeassa, mutta koko i-Drive on vähän laajempi juttu kuin vain se yksi asia.
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
.. En kyllä tiedä onko ton USB:n jälkiasennus kuinka helppoa, mutta eiköhän se onnistu jos löytyy rahaa ja halua maksaa.
iPod- yhteensopivuus olisi todellakin nykyaikaa. Onko muilla automerkeillä jo kehittyneempiä iPod- integraatioita? iPodille olisi hyvä saada "USB"-liitännän kautta myös virtaa ja laitetta tulisi olla kätevä käyttää esim. ohjauspyörän kaukosäätimistä. Volvoissa on ainakin aiemmin ollut poikkeuksellisen kehnot vakiokaiuttimet. Onko sama ongelma S80:ssa?
Applen ensimmäisen iPod-kännykän tullessa (ensi vuonna?)markkinoille toivoisi myös autovalmistajien heräävän ja kehittävän Applen kännyköille soveltuvia automalleja. Volvo ei ole kovin suosittu merkki USA:ssa, joten Apple ei ehkä ole kovin kiinnostunut Volvo-yhteistyöstä tuotekehittelyssä.
luin kaikki vastaukset äsken ja huoh... ei voi kun pudistella päätää ja ihmetellä kuinka ahdasmielistä ja vanhanaikaista ajattelua täällä viljellään !!!!!
kyllä käyrä nousee, kun tutustuu näitten ''eri maiden autojen kannattajien'' kiihkoiluun
kyllähän jos autoja vertailtaisiin ihan niissä luokissa missä ne painivat , erot ovat käsittääkseni pieniä. joku on parempi jossain ja taas huonompi jossain, lopputulos lähellä samaa, lähinnä makuasia.
jauhetaan täällä kaiken maailman suoraan menemisestä ja uraherkkyydestä, laatuvaikutelmasta ja vaikka mistä! eiköhän kaikki näistä autoista mene sopivilla renkailla/vanteilla suoraan ja hyvin!
täällä voi myös lukea rivienvälistä ja pöyristyttävimmissä tapauksissa ihan suoraankin että jotkut täällä suoltavat vanhanaikaista '' sakemannit ovat parhaita-japanilaiset riisikuppeja'' ajattelua. näin on ollut ehkä joskus 80-luvulla. tuskin enää, jos vain vertaat saman luokan autoja.
täällä monet väittävät kun jonain todistettuna faktana että mb, audi,bmw. ovat ''ne parhaat''. en väitä vastaan , mutta luulen että jos otat vastaavat kilpailijan mallit esim. uudet isot, hondan, mitsun, subarun, toyotan, wv, saabit, volvot jne, näitähän on vaikka kuinka. niin ei niissä valtavia eroja ole näissä puhutuissa ominaisuuksissa, mutta hintalaatusuhteessa varmasti on nimittäin näitten kuningasmerkkien tappioksi!!!
Kyllä pääasiassa kiihkoilua esiintyy näiden nk. muiden merkkien kannattajilla kuin Audi, BMW, MB autojen omistajilla. Riemu repeää jos jossain tilastossa nk.arvokkaampi merkki ei menesty, Kaikilla merkeillä on esiintynyt enemmän tai vähemmän vikoja, on vaan ihmeellistä lukea ja nähdä miten tämä suomalainen perisynti on yhä voimissaan.
itse en noita testejä paljoa lue, enkä perusta niistä. paljon enemmän luotan tuntemiini autoalan ihmisiin joilta saa tietoa, he kun ovat tekemisissä näiden autojen kanssa.
itse en ole kateellinen toisten autoista mutta ymmärrän kyllä jos riemu repeää kun ''laatuauto'' jää halvenpien taakse testissä. autohan on todellinen statussymboli ja moni ajaa sellaisella autolla mihin on varaa. suomalaiset ovat kateellisia... varmasti nuo arvostetut merkit ovat hyviä, mutta eivät niin ylivoimaisia kun monet (asennevammaiset?) väittävät. jos verrataan näitä autoja halvenpiin kilpailijoihinsa, ei niissä mitään niin erityisen hyvää ole, hintaa kuitenkin tonnikaupalla enemmän.
toki sitten asia on toinen kun puhutaan todella hienoista malleista tyyliin A8, 750, S-class. mutta eihän noita pidä verratakkaan mihinkään avensikseen!
Huomenta vaan!Verratkaa mihin haluatte,mutta kokonsa puolesta asia menee näin:Uusi Bmw 500-sarja pituus 4841mm ja leveys 1846mm.Uusi Volvo S80 pituus 4851mm ja leveys 1893mm.Vertailutestejä tulee varmasti lähiaikoina lisää niille,jotka pitävät niitä absoluuttisina tosina!
Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
Niin, mikä se sitten on sitä laatua autoista puhuttaessa? Suurin osa tähän keskusteluun osallistuneista harrastanee lähinnä uusia autoja, myyden ne pois 2-6 vuotiaina. Monesti ne ovat silloin hädin tuskin 100 000 km ajettuja, niillä ollen teknistä käyttöikää jäljellä vielä helpostikin 300 000 km lisää. Viimeistään seuraavia omistajia saattaa kuitenkin kiinnostaa, että osa näistä uutena 50-80 tuhatta euroa maksaneista "laatuautoista" alkaa kukkimaan jo alle kymmenen vuotiaina, etelän suolateillä ajettuina ja autohalleissa/-talleissa yöpyneinä joskus jo viiden vuoden jälkeen. Terve menoa katsomaan autojen ruostumistilastoja osoitteesta http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf.
Tällä kriteerillä arvioituna bemarit ja mersut eivät valitettavasti näytä nousevan laadultaan edes keskikastiin, Audien ja isojen Volvojen peltien ja alustojen sen sijaan kestäessä mainiosti meikäläisissä olosuhteissa. Vanhan auton omistajalle ruostuminen on pahimmasta päästä oleva riesa, josta ei tahdo päästä eroon edes rahalla. Se johtaa monen moottoriltaan ( = päästöiltään) vielä lähes uuden veroisen auton ennenaikaiseen ja epäekologiseen romuttamiseen.
Markkinoilla ei valitettavasti taida olla myynnissä automallia, joka tarjoaa 1) premium-ajettavuuden, 2) ei-vikaherkän elektroniikan & sähkönippelit ja 3) ruostumattoman korin. Kukin voi sitten arvostaa nämä ominaisuudet mieltymystensä mukaan, ja valita itselleen auton, jossa edes kaksi ominaisuutta näistä kolmesta toteutuisi.
Vaikka samapa kai tuo, jos autoa aikoo pitää vain 3 vuotta, eikä jälleenmyyntiarvollakaan ole mitään väliä.
Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
Sisustuksesta sanoisin kun joku BMW:n sisustusta haukkui: kyllä 5-sarjan sisustus tyylitön on, mutta kaikkea muuta kuin huonoLAATUINEN.
Minun vaatimaton mielipide on että Volvon sisustus (suorine 3-sarjan Bemun koristelistakopioineen) on hyvin mitäänsanomaton ja vanhanaikaisen tuntuinen jo nyt. 'Hieno' leijuva kojelautakin tarkoittaa vain sitä että veihdekepin edessä normaalisti oleva lokero onkin kojelaudan takana jolloin sitä on vain huonompi käyttää... Lisäksi suuri määrä samannäköisiä nappuloita on huonoa ergonomiaa.
Käyttöjärjestelmästä ja ergonomiasta: huono perustella että BMW:n ideoima i-Drive olisi huono kun Mersu, Audi ym. kopioivat sitä nyt. BMW-kriitikoiden on ollut helppo väittää sitä huonoksi, mutta sitä käyttäneet kyllä tietävät kuinka erinomainen se on. Siinähän koko homman juju onkin normaalia tarkemmin valittavat itselleen sopivat säädöt, jonka jälkeen ei tarvitse koskea kuin ohjaamon 'perusnappeihin' ajon aikana. Jos haluaa vielä paremmaksi, voi käyttää itse ohjelmoitavia nappeja ja puheohjausta.
Ja ulkonäkö: eihän se ruma ole, mutta jo nyt mitäänsanomaton kun ei meinaa erottaa vanhemmista Volvoista. Ei se ainakaan mitään uutta tuo kuluttajille.
[quote title Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
aikamoista sontaa, ei järkeviä/valveutuneita perusteluja, kaveri vaan tuputtaa omia mielipiteitään jonain ''faktana''. millä sä kuvittelet todistavas että bmw on parempi ajettava!!!?!?!? tai hienompi sisusta jne jne. eiköhän se ole lähinnä mieltymys, joku tykkää volvosta ja joku jostain muusta... on se kumma että pitää aina sorsia muita autoja.
Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä.
Pakko on tunnustaa, että ajettavuudessa on eroja, eräiltä osin BMW:n eduksi. Kyllä BMW on onnistunut moottorin ja vaihteiston osalta kilpailijoitaan paremmin. Tosin ilmaiseksi tätä "teknistä etumatkaa" ei saa: Riittävästi varusteltu ja riittävän tehoinen Volvo S80 2.5T automaatti maksaa vähän päälle 50 000, kun saman koko- ja teholuokan 500-bemarista vastaavin varustein saa maksaa lähes 70 000.
Volvon kypsään ikään ehtinyt 2.5T on mainio kompromissi hinnan ja ominaisuuksiensa suhteen - vaikka raivostuttavaa kyllä, S80 kohdalla Volvo onkin mennut rajoittamaan sen tehoja ja vääntöjä luodakseen kysyntää uudelle turhalle rivikutoselleen. Bensakoneissa otan saman tehon ja väännön mieluummin ulos turbon, kuin kuutiotuumien ja kierrosten avulla.
Moottorin/voimansiirron osalta Volvon ikävimpiä piirteitä on hidas vastaavuus kaasun painamiseen matalilla kierroksilla, mikä haittaa etenkin kaupunkiajoa: Risteyksistä lähdettäessä kestää ja kestää, ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Siihen ei totu täysin koskaan. Tehokkaissa Bemareissa vastine kaasupolkimen käyttöön on perinteisesti ainutlaatuisen nautinnollista. Se, että onko se about 18 000 euron arvoista, on kokonaan toinen asia.
Diesel-koneissa Volvon valikoima on aika ohut, voisi sanoa sen loppuvan siihen, mistä ajamisen nautinto alkaa. Tosin jos rahaa on paljon muttei rajattomasti, miltään kilpailijalta ei löydy vastinetta Bemarin isoille dieseleille.
Omien kokemusteni mukaan Volvo on suomalaisilla uraisilla maanteillä Bemaria vakaampi kulkija.
Ja mieluummin otan suomalaisiin olosuhteisiin etuvedon, kuin takavedon, niin pitkään kun pihistelen nelivedon hankinnassa.. Tosin on todettava, että Bemarin luistonestot ja ajonvakautusjärjestelmät toimivat mielestäni Volvoa paremmin. Mutta edelleen... onko tämä ero about 18 000 euron arvoinen juttu, on toinen asia.
'' Mutta edelleen... onko tämä ero about 18 000 euron arvoinen juttu, on toinen asia.
niinpä... erot on mielestäni mitättömän pieniä suhteessa hintaeroon. ja kyllä toi 'putputin' hyökkäys kuulostaa enemmänkin tunne kuin järki jutuilta... vastustan muutenkin kaikkea perusteetonta ''toisten autojen mollausta''
"Muutaman lukemani koeajon perusteella S80:n melutaso on kilpailijoita korkeampi, mikä on Volvolle ongelma koska meluttomuus tärkeä vaatimus kalliimmissa hintaluokissa."
Tuota en kyllä ihan usko koska esim. Tuulilasin testissä kerrotaan näin: "Melutaso jää ylellisen alhaiseksi." Ja olen itsekin ollut koeajolla tuommoisella ja hyvältä tuntui.
Ja siitä vielä että eiköhän auto osteta enemmänkin sen perusteella mitä itse tuntee, eikä niin mitä lehtien testit kertovat. Eikä Mersu, Bmw tai Audikaan aina sitä onnea tuo. Ei se monien puhuma laatuero noin paljoa, mitä kyseisten merkkien saman luokan autot maksavat enemmän verrattuna S80, voi pelkästä laatuerosta johtua. Eli kyllä siinä saattaa myös olla sitä että kun auton nimi on Mersu, Bmw tai Audi niin hintaan tulee aina se "hyvä merkki" tai imagolisä. Miettikääpä sitä.
Ei mihinkään muihin xenoneihin, vaan odotuksiin nähden. TM:n testistä sai semmosen kuvan ettei kovinkaan hyvät olisi. Ja kun halogeeneihin on tottunut niin kyllä xenonit melkoinen parannus on.
Myös iPod liitäntä on kiva plussa.
Millaisilla talvirenkailla auto tuli ?
Ipodista:
http://acctest.semcon.se:
"USB-toiminnallisuus saatavana alkaen W0646. iPod-toiminnallisuus saatavana 1. neljänneksellä vuonna 2007."
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Millaisilla talvirenkailla auto tuli ?
Ipodista:
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Autossa on Nokian hakkapeliitta 5 nastarenkaat 16 tuuman aluilla.
iPod liitännällä tarkoitin AUX-liitäntää johon voi siis kytkeä kaikenlaiset mp3-soittimet. Varsinainen USB-liitäntä iPodille tulee vasta myöhemmin tarjolle, että siinä toi sivu on oikeassa.
Millaisilla talvirenkailla auto tuli ?
Ipodista:
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Niin iPod on tulossa kaikkiin Ford-konsernin autoihin (Volvo ja Mazda jne.) ensi vuonna. Myös GM:n autoissa on sama kuvio, eli Opel, Cadillac, Saab, jne saa iPodin
Katsoin tänään S80 -esitettä ja laskin että keskikonsolissa on noin 40-50 pientä nappia.... ergonomiaa vai ei, kukin päättäköön itse!!! Ei tuo ole ainakaan suuntaus, muilla mennään selkeämpään ja yksinkertaisempaan suuntaan, eli hanikoita vain max. 10. Moiset urkuharmoonit on mennyttä aikaa! Olen myös samaa mieltä muiden kanssa tästä s80:n (ja s40/v50) ohuesta keskikonsolista, säilytystilat on hankalasti konsolin takana jos on
Tosi sujuvasti menevät top 5 cd:t, dvdt ja muut tärkeät ja vähemmän tärkeät tavarat sinne konsolin taakse. Ei tarvitse heittää pelkääjän syliin tai hanskalokeroon kurkoteltavaksi.
Napeista ei tarvitse ottaa stressiä, oikeasti kaikki tarpeellinen löytyy ratista, kaikki muu on puhtaasti automatiikkaa.
Nappulat ovat kotisäätäjä-ässille, joita eivät mitkään tehdasasetukset tyydytä, löytyy lähestymisvalon viivettä, automaattista ovenlukitusta, radion trebleä bassoa, surroundia, jne.
Jos haluaa vaimon puolelle hiukan viileämmät oltavat se hoituu ihan siitä murikan kokoisesta kytkimestä, jopa tumppu kädessä onnistuu. Lasien pikadefog löytyy siitä yläpuolelta.
Ei vallankumouksellista mutta kevyen näppärää.
Millaisilla talvirenkailla auto tuli ?
Ipodista:
Tuo sivu väittää vasta ensi vuodelle, mutta voihan siellä olla wanhaa tietoa, jos kerran autossanne oli jo Ipod liitäntä....
Autossa on Nokian hakkapeliitta 5 nastarenkaat 16 tuuman aluilla.
iPod liitännällä tarkoitin AUX-liitäntää johon voi siis kytkeä kaikenlaiset mp3-soittimet. Varsinainen USB-liitäntä iPodille tulee vasta myöhemmin tarjolle, että siinä toi sivu on oikeassa.
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
Miltähän auton melu kuullostaa, jos sinne laittaa Gislavedit ? Nimittäin Tuulilasin melukäyrän perusteella Nokian oli 2-3dBA:ta meluisampi kuin testin hiljaisin nasta rengas Gislaved.
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
Juu AUXin kautta toimii vain volumen säätö. Sinänsä kappaleenvaihto ominaisuus ei ole elintärkeä jos väsää muutamat soittolistat iPodiin. Ja jos tarvetta löytyy niin kyllä noi sovittimet saa sitten jälkiasennettunakin kunhan vaan tulee ensin saataville. En kyllä tiedä onko ton USB:n jälkiasennus kuinka helppoa, mutta eiköhän se onnistu jos löytyy rahaa ja halua maksaa.
Ainakin jos työn joutuu teettämään Volvolla, niin hinta voi olla huoltotiskin arvauskeskuksen taholta ihan mitä vaan 0 ja satojen eurojen väliltä...
Niikuin tuoosa kirjoittelin niin GM kuin myös nyt Ford ovat konsernien sisällä tuomassa tuon iPodi-liitännän autoihinsa. Linkkiä en nyt löydä, mutta luin jostain, että audiot vaihtuvat, eli näihin vanhoihin audioihin iPodi-liitäntää ei tule saamaan edes rahalla. GM ilmeisesti tuo ekana aidon iPod-liitännän ja Fordin merkit (Volvo mukana) seuraa perässä.
Olmin kommentti saa tuoreessa TM 20/06 vahvistusta. Koeajossa oli s80 2.5T ja rengasmelun todettiin karkealla rallattelevan läpi muutoin hiljaisen auton. Tällä alueella 5-sarja kuittaa pojot kotiin, kuten monesti on kirjoitettu, rengasmelu vaan ei kuulu kajuuttaan ja pienelle lisähinnalle on tässä ilmeisesti katetta.
Kyllä S80 rengasääniä kuuluu, mutta ei ole häiritsevällä tasolla ainakaan omasta mielestäni, ainakin A6 on meluisempi. Ja 5-sarjalaisen kyydissä paljon olleena voin kyllä todeta että se on hiljaisuudessa selvästi paras ainakin jos vertaa A6, S80 JA E.
"i-Drive ei ole BMW:n ideoima, vaan vastaavat versiot ovat olleet monissa teknisissä laitteissa mm. monitorit jo aikaa sitten! Kai se sopii ajotietokoneesenkin, jos sitä on käytetty tärkeämpiinkin toimituksiin!"
i-Drive ei tarkoita vain sitä kiekkosäädin + menu-yhdistelmää, vaan koko käyttökonseptia. Eli koko auton uusi 'käyttöliittymä' on oikeastaaan BMW:n suunnittelema vaikka tottakai käyttää myös aiemmin muualla nähtyjä ratkaisuja sen toteutuksessa. Eli olet tavallaan oikeassa, mutta koko i-Drive on vähän laajempi juttu kuin vain se yksi asia.
huomasiko kukaan bmw:n suoritusarvoja vs. kulutus normaalitekniikalla
USB/Ipod liitännän kautta ulkoinen laite integroituu täysin Volvon audio järjestelmään. Tällöin voi esim. säätää volumea, kappaleita etc. esim. ratin nappuloilla. AUX:in kautta ei taida onnistua muu kuin volumen säätö.
.. En kyllä tiedä onko ton USB:n jälkiasennus kuinka helppoa, mutta eiköhän se onnistu jos löytyy rahaa ja halua maksaa.
iPod- yhteensopivuus olisi todellakin nykyaikaa. Onko muilla automerkeillä jo kehittyneempiä iPod- integraatioita?
iPodille olisi hyvä saada "USB"-liitännän kautta myös virtaa ja laitetta tulisi olla kätevä käyttää esim. ohjauspyörän kaukosäätimistä.
Volvoissa on ainakin aiemmin ollut poikkeuksellisen kehnot vakiokaiuttimet. Onko sama ongelma S80:ssa?
Applen ensimmäisen iPod-kännykän tullessa (ensi vuonna?)markkinoille
toivoisi myös autovalmistajien heräävän ja kehittävän Applen kännyköille soveltuvia automalleja. Volvo ei ole kovin suosittu merkki USA:ssa, joten Apple ei ehkä ole kovin kiinnostunut Volvo-yhteistyöstä tuotekehittelyssä.
Volovo on hyvä auto ja sillä sipuli!
luin kaikki vastaukset äsken ja huoh... ei voi kun pudistella päätää ja ihmetellä kuinka ahdasmielistä ja vanhanaikaista ajattelua täällä viljellään !!!!!
kyllä käyrä nousee, kun tutustuu näitten ''eri maiden autojen kannattajien'' kiihkoiluun
kyllähän jos autoja vertailtaisiin ihan niissä luokissa missä ne painivat , erot ovat käsittääkseni pieniä. joku on parempi jossain ja taas huonompi jossain, lopputulos lähellä samaa, lähinnä makuasia.
jauhetaan täällä kaiken maailman suoraan menemisestä ja uraherkkyydestä, laatuvaikutelmasta ja vaikka mistä! eiköhän kaikki näistä autoista mene sopivilla renkailla/vanteilla suoraan ja hyvin!
täällä voi myös lukea rivienvälistä ja pöyristyttävimmissä tapauksissa ihan suoraankin että jotkut täällä suoltavat vanhanaikaista '' sakemannit ovat parhaita-japanilaiset riisikuppeja'' ajattelua. näin on ollut ehkä joskus 80-luvulla. tuskin enää, jos vain vertaat saman luokan autoja.
täällä monet väittävät kun jonain todistettuna faktana että mb, audi,bmw. ovat ''ne parhaat''. en väitä vastaan , mutta luulen että jos otat vastaavat kilpailijan mallit esim. uudet isot, hondan, mitsun, subarun, toyotan, wv, saabit, volvot jne, näitähän on vaikka kuinka. niin ei niissä valtavia eroja ole näissä puhutuissa ominaisuuksissa, mutta hintalaatusuhteessa varmasti on nimittäin näitten kuningasmerkkien tappioksi!!!
lisäisin vielä että pointtini oli jos ei sitä joku ymmärtänyt:
makuasioista on lapsellista kinata autojen ollessa kyseessä
Kyllä pääasiassa kiihkoilua esiintyy näiden nk. muiden merkkien kannattajilla kuin Audi, BMW, MB autojen omistajilla. Riemu repeää jos jossain tilastossa nk.arvokkaampi merkki ei menesty, Kaikilla merkeillä on esiintynyt enemmän tai vähemmän vikoja, on vaan ihmeellistä lukea ja nähdä miten tämä suomalainen perisynti on yhä voimissaan.
itse en noita testejä paljoa lue, enkä perusta niistä. paljon enemmän luotan tuntemiini autoalan ihmisiin joilta saa tietoa, he kun ovat tekemisissä näiden autojen kanssa.
itse en ole kateellinen toisten autoista mutta ymmärrän kyllä jos riemu repeää kun ''laatuauto'' jää halvenpien taakse testissä.
autohan on todellinen statussymboli ja moni ajaa sellaisella autolla mihin on varaa. suomalaiset ovat kateellisia...
varmasti nuo arvostetut merkit ovat hyviä, mutta eivät niin ylivoimaisia kun monet (asennevammaiset?) väittävät.
jos verrataan näitä autoja halvenpiin kilpailijoihinsa, ei niissä mitään niin erityisen hyvää ole, hintaa kuitenkin tonnikaupalla enemmän.
toki sitten asia on toinen kun puhutaan todella hienoista malleista tyyliin A8, 750, S-class. mutta eihän noita pidä verratakkaan mihinkään avensikseen!
mutta muut ovat vieläkin parempia kuten ja se kaikkein paras on bmw itselläni on 04´ 3 sarjan bmw ja se on täydellinen
BMW 320iA vai Volvo S80 2.5T Aut ?
Eikö Bemarin vaihtoehto ole paremminkin 325iA, kun puhutaan 50 tonnin autoista. 320iA on selvästi halvempi.
Kirjoitin että on HYVÄ AUTO, en väittänyt PARHAAKSI?
Huomenta vaan!Verratkaa mihin haluatte,mutta kokonsa puolesta asia menee näin:Uusi Bmw 500-sarja pituus 4841mm ja leveys 1846mm.Uusi Volvo S80 pituus 4851mm ja leveys 1893mm.Vertailutestejä tulee varmasti lähiaikoina lisää niille,jotka pitävät niitä absoluuttisina tosina!
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
Niin, mikä se sitten on sitä laatua autoista puhuttaessa? Suurin osa tähän keskusteluun osallistuneista harrastanee lähinnä uusia autoja, myyden ne pois 2-6 vuotiaina. Monesti ne ovat silloin hädin tuskin 100 000 km ajettuja, niillä ollen teknistä käyttöikää jäljellä vielä helpostikin 300 000 km lisää. Viimeistään seuraavia omistajia saattaa kuitenkin kiinnostaa, että osa näistä uutena 50-80 tuhatta euroa maksaneista "laatuautoista" alkaa kukkimaan jo alle kymmenen vuotiaina, etelän suolateillä ajettuina ja autohalleissa/-talleissa yöpyneinä joskus jo viiden vuoden jälkeen. Terve menoa katsomaan autojen ruostumistilastoja osoitteesta http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf.
Tällä kriteerillä arvioituna bemarit ja mersut eivät valitettavasti näytä nousevan laadultaan edes keskikastiin, Audien ja isojen Volvojen peltien ja alustojen sen sijaan kestäessä mainiosti meikäläisissä olosuhteissa. Vanhan auton omistajalle ruostuminen on pahimmasta päästä oleva riesa, josta ei tahdo päästä eroon edes rahalla. Se johtaa monen moottoriltaan ( = päästöiltään) vielä lähes uuden veroisen auton ennenaikaiseen ja epäekologiseen romuttamiseen.
Markkinoilla ei valitettavasti taida olla myynnissä automallia, joka tarjoaa 1) premium-ajettavuuden, 2) ei-vikaherkän elektroniikan & sähkönippelit ja 3) ruostumattoman korin. Kukin voi sitten arvostaa nämä ominaisuudet mieltymystensä mukaan, ja valita itselleen auton, jossa edes kaksi ominaisuutta näistä kolmesta toteutuisi.
Vaikka samapa kai tuo, jos autoa aikoo pitää vain 3 vuotta, eikä jälleenmyyntiarvollakaan ole mitään väliä.
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
Sisustuksesta sanoisin kun joku BMW:n sisustusta haukkui: kyllä 5-sarjan sisustus tyylitön on, mutta kaikkea muuta kuin huonoLAATUINEN.
Minun vaatimaton mielipide on että Volvon sisustus (suorine 3-sarjan Bemun koristelistakopioineen) on hyvin mitäänsanomaton ja vanhanaikaisen tuntuinen jo nyt. 'Hieno' leijuva kojelautakin tarkoittaa vain sitä että veihdekepin edessä normaalisti oleva lokero onkin kojelaudan takana jolloin sitä on vain huonompi käyttää... Lisäksi suuri määrä samannäköisiä nappuloita on huonoa ergonomiaa.
Käyttöjärjestelmästä ja ergonomiasta: huono perustella että BMW:n ideoima i-Drive olisi huono kun Mersu, Audi ym. kopioivat sitä nyt. BMW-kriitikoiden on ollut helppo väittää sitä huonoksi, mutta sitä käyttäneet kyllä tietävät kuinka erinomainen se on. Siinähän koko homman juju onkin normaalia tarkemmin valittavat itselleen sopivat säädöt, jonka jälkeen ei tarvitse koskea kuin ohjaamon 'perusnappeihin' ajon aikana. Jos haluaa vielä paremmaksi, voi käyttää itse ohjelmoitavia nappeja ja puheohjausta.
Ja ulkonäkö: eihän se ruma ole, mutta jo nyt mitäänsanomaton kun ei meinaa erottaa vanhemmista Volvoista. Ei se ainakaan mitään uutta tuo kuluttajille.
Melkoista hölynpölyä.
[quote title
Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.
Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.
aikamoista sontaa, ei järkeviä/valveutuneita perusteluja, kaveri vaan tuputtaa omia mielipiteitään jonain ''faktana''. millä sä kuvittelet todistavas että bmw on parempi ajettava!!!?!?!? tai hienompi sisusta jne jne. eiköhän se ole lähinnä mieltymys, joku tykkää volvosta ja joku jostain muusta... on se kumma että pitää aina sorsia muita autoja.
Pakko on tunnustaa, että ajettavuudessa on eroja, eräiltä osin BMW:n eduksi. Kyllä BMW on onnistunut moottorin ja vaihteiston osalta kilpailijoitaan paremmin. Tosin ilmaiseksi tätä "teknistä etumatkaa" ei saa: Riittävästi varusteltu ja riittävän tehoinen Volvo S80 2.5T automaatti maksaa vähän päälle 50 000, kun saman koko- ja teholuokan 500-bemarista vastaavin varustein saa maksaa lähes 70 000.
Volvon kypsään ikään ehtinyt 2.5T on mainio kompromissi hinnan ja ominaisuuksiensa suhteen - vaikka raivostuttavaa kyllä, S80 kohdalla Volvo onkin mennut rajoittamaan sen tehoja ja vääntöjä luodakseen kysyntää uudelle turhalle rivikutoselleen. Bensakoneissa otan saman tehon ja väännön mieluummin ulos turbon, kuin kuutiotuumien ja kierrosten avulla.
Moottorin/voimansiirron osalta Volvon ikävimpiä piirteitä on hidas vastaavuus kaasun painamiseen matalilla kierroksilla, mikä haittaa etenkin kaupunkiajoa: Risteyksistä lähdettäessä kestää ja kestää, ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Siihen ei totu täysin koskaan. Tehokkaissa Bemareissa vastine kaasupolkimen käyttöön on perinteisesti ainutlaatuisen nautinnollista. Se, että onko se about 18 000 euron arvoista, on kokonaan toinen asia.
Diesel-koneissa Volvon valikoima on aika ohut, voisi sanoa sen loppuvan siihen, mistä ajamisen nautinto alkaa. Tosin jos rahaa on paljon muttei rajattomasti, miltään kilpailijalta ei löydy vastinetta Bemarin isoille dieseleille.
Omien kokemusteni mukaan Volvo on suomalaisilla uraisilla maanteillä Bemaria vakaampi kulkija.
Ja mieluummin otan suomalaisiin olosuhteisiin etuvedon, kuin takavedon, niin pitkään kun pihistelen nelivedon hankinnassa.. Tosin on todettava, että Bemarin luistonestot ja ajonvakautusjärjestelmät toimivat mielestäni Volvoa paremmin. Mutta edelleen... onko tämä ero about 18 000 euron arvoinen juttu, on toinen asia.
'' Mutta edelleen... onko tämä ero about 18 000 euron arvoinen juttu, on toinen asia.
niinpä... erot on mielestäni mitättömän pieniä suhteessa hintaeroon.
ja kyllä toi 'putputin' hyökkäys kuulostaa enemmänkin tunne kuin järki jutuilta... vastustan muutenkin kaikkea perusteetonta ''toisten autojen mollausta''