UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
1151617181921»
  • Needell on ajanut muutaman kisan ykkösiä tietääkseni. Mutta pääosin oli toki testikuski.



    Eikös Butler Hendersonilla ole aika kirjava tausta, mitä tulee moottoriurheiluun? Ajanut jotain pkkuformuloita ja koppiautoja? Menenkö ihan metsään, jos sanon hänen ajaneen ainakin Porscheilla jossain vaiheessa?



      
  • En itse tiedä, olisi vaan ollu mielenkiintoista tietää..

      
  • andertz:

    XWD

    Suomihan on niitä harvoja maita, joissa on arvoon perustuva C02-vero, eli minun mielestäni kateusvero. Muissa maissa on ns. käyttömaksut. Jos katsoo Saksan käyttömaksuja 1.7.2008 lukien, niin päästöillä todellakin on merkitystä käyttökulujen määrässä.

    Band A (<=120 grams per km) - EUR 100
    Band B (121-140 grams perkm) - EUR 150
    Band C (141-155 grams per km) - EUR 290
    Band D (156-170 grams per km) - EUR 430
    Band E (171-190 grams per km) - EUR 600
    Band F (191-225 grams per km) - EUR 1,000
    Band G (>225 grams per km) - EUR 2,000




    Tämän verotuskäytännön käyttöön ottava maa on Irlanti ei Saksa.

    http://www.ireland.com/newspaper/breaking/2007/1206/breaking8.htm



      
  • Kyllä Volvo tulee varmasti menettämään liisari auto osuuttaa nykyisestä juuri päästöjensä takia. Automaattiin ollaan totuttu ja siitä tuskin kukaan haluaa luopua. Luonnollinen valinta siis ohjaa ostoksia muille merkeille, jotka pystyvät tarjoamaan vähäpäästöisen automaatin (esim BMW).

      
  • Volvon koneosastossa on aika vakavia puutteita. Luulisi kuitenkin 2.0D A:n syntyvän aika nopeasti, kun sellainen löytyy Fordin nokalta erittäin toimivana pakettina. 2,4D:t tosin taitaisivat sen jälkeen jäädä myymättä, mikä lienee syynä siihen miksi tuota konetta ei ole Volvossa automaattina nähty.



    Ruotsalaiset autonvalmistajat ovat kovasti panostaneet etanoliin - saapa nähdä onko virhepanostus vai oikeaan osunut.



    Saapa nähdä myös, miten dieselin raju hinnannousu vaikuttaa. Verouudistuksen jälkeen lähes kaikki myydyt isot Volvot ovat olleet dieseleitä ja kilpailukykyistä bensakonetta ei vielä ole. Pienempi turbokone on tulossa, mutta saapa nähdä onko kulutus millä tasolla.

      
  • AkiK:

    Volvon koneosastossa on aika vakavia puutteita. Luulisi kuitenkin 2.0D A:n syntyvän aika nopeasti, kun sellainen löytyy Fordin nokalta erittäin toimivana pakettina. 2,4D:t tosin taitaisivat sen jälkeen jäädä myymättä, mikä lienee syynä siihen miksi tuota konetta ei ole Volvossa automaattina nähty.

    Ruotsalaiset autonvalmistajat ovat kovasti panostaneet etanoliin - saapa nähdä onko virhepanostus vai oikeaan osunut.

    Saapa nähdä myös, miten dieselin raju hinnannousu vaikuttaa. Verouudistuksen jälkeen lähes kaikki myydyt isot Volvot ovat olleet dieseleitä ja kilpailukykyistä bensakonetta ei vielä ole. Pienempi turbokone on tulossa, mutta saapa nähdä onko kulutus millä tasolla.




    AkiK:n kommentti osuu naulan kantaan. Itsellänikin on pari tuttua, joilla vanha kelpo V70 on vaihtunut nyt BMW:een dieseliin päästöistä johtuen. Ko. firmassa leasing-maksu perustuu päästöihin ja osan maksusta joutuu itse maksamaan. Jos päästöt yli 170g, ei firma 'sponssaa' paljoakaan. Mutta alle 150g, niin firma-osuus on huomattava.



    Kaverien Volvot olivat molemmat 2.5T-malleja automaatilla, päästöt varmaan jotain 250g. Uusi BMW 520d automaattilla päästöt 149g, eli Volvolla pitäisi varmaan ottaa S40 ja sattais sittenkin olla vaikeaa päästä BMW:een lukuihin. Lisäksi 520d:ssä tehoja on 177hv ja vääntöä 350nm. Tämä varmasti on sitä BMW Dynamic Efficiencyä. Kaverit ovat olleet kyllä tyytyväisiä 520, on kuulemma iso ero vanhaan V70:een joka suhteessa.



    Sitä vaan ei voi kiistää, että tällä hetkellä Volvolla ei ole tarjota pienipäästöisiä dieseleitä, varsinkaan automaattina (V70) tästä johtuen automaattivolvot vaihtuvat muihin merkkeihin.



    Iskeehän tämä päästöpuoli myös yksityiseen v. 2010, silloinhan vuosivero porrastetaan päästöjen mukaan.

      
  • Kaksoiskytkinvaihteisto helpottaa jonkisen verran noita Volvon päästöjä. Vaihteisto on jo tarjolla joissain maissa, sillä ainakin Autoexpress on ajanut tuollaisen Volvon. 2.0T :n tuloon ei siihenkään varmaan kauaa mene.



    2.5T ei ole pienipäästöinen kone, mutta muilta ominaisuuksiltaan se on mielestäni parasta A-luokkaa.

      
  • 8 prosenttia vähentää kulutusta tuo Powershift.

      
  • simppa:

    Kaksoiskytkinvaihteisto helpottaa jonkisen verran noita Volvon päästöjä. Vaihteisto on jo tarjolla joissain maissa, sillä ainakin Autoexpress on ajanut tuollaisen Volvon. 2.0T :n tuloon ei siihenkään varmaan kauaa mene.

    2.5T ei ole pienipäästöinen kone, mutta muilta ominaisuuksiltaan se on mielestäni parasta A-luokkaa.




    Kyllä Volvon tarvii tehdä jotain konepuolella. Kuten mainitsit DSG helpottaa hieman tilannetta, mutta V70 ja S80 tarvitsevat kokonaan uudet koneet. Tällä hetkellä on vain 1 päästöiltään kelpo kone tarjolla: 2.0D Ford-konsernituotteena... sekin siis ilman automaattia ainakin toistaiseksi.



    Vanhoilla Volvon 5-sylinterisillä koneilla on vaikeaa. Hyötysuhde näyttää olevan sitä tasoa mitä vanhemman generaation koneissa noin yleensä. Lisäksi 2.4D ja D5 ovat aika karkeita käynniltään. Löytyisikö Ford-emolta ratkaisuja, mitä muita kuin tuo 2-litrainen kone siellä olisi tarjolla ?

      
  • Volvo tuntuu olevan auto jota sellaisen omistaneet/omistajat yleensä arvostaa mutta sitten taas sellaiset haukkuvat jotka eivät ole ikinä edes uusimpia Volvoja koeajaneet. Uskallan väittää että maantiellä nuo isommat Volvot ovat edelleen parhaimpien joukossa mutta sekin on totta että nuo isot Volvot ovat kaupungissa hieman kankeita. Moottoripuoleen Volvon olisi kylläkin syytä alkaa panostamaan ja uskoisin että ensi vuonna markkinoille tulee myös V70 ja S80:seen tuo 2,0 D Powershift vaihteistolla ja toivonmukaan jokunen uusi moottorimallikin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit