Opel Insignia

86 kommenttia
«13

Opelin uudesta mallista on jo vuotanut tietoja ja kuvia julkisuuteen. Onhan tuo iso parannus ulkonäössä nykyiseen Vectraan. Sisältäkin ihan tyylikäs vaikka pientä muovisuutta on kojelaudassa vieläkin ja mittareiden valaistus kuin suoraan Matsta kuutosesta. Moottorivalikoimakin tulee olemaan kattava sekä bensa- että diesel-puolella. Huippuina 2,8 V6 260 hv ja 2,9 V6 CDTI 250 hv. Kyllähän sitä tuommoisellakin ajelisi - ainakin paremman puutteessa.



http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=150502

http://fi.worldcarfans.com/9080415.003/opel-insignia-vuodettu

http://www.km77.com/00/opel/insignia/g01.asp

  
  • 250hv dieseli! Kyllä tuossa on jotain, mitä kilpailijoilla ei ole tarjolla tuossa luokassa. 1.6 Turbo 180hv kuulostaa myös hyvin mielenkiintoiselta.



    Sisustus on kyllä ainakin noiden kuvien perusteella melkoisen tökerö. Toivotaan, että todellisuus on muuta.

      
  • Nojaa. Varmaa Opel tyyliä, ei herätä intohimoja sen enempää. Perässä mielestäni turhan paljon samaa Astran kanssa. Tuo valojen hymy-muotoilu ei minua miellytä. Muutenkin pullistunut ihan kuten kilpailijansa - esim Mazda6, Mondeo jne.

    Muuta eipä pidä tuomita ulkonäön perusteella. Pitäis varmaan alkaa lehtitoimittajaksi, niin sais aina olla etunenässä kokeilemassa uutuuksia.. :wink: Sen kun alkas vaan, vai? !

      
  • Saba matkii Passatin muotoja :lol:

      
  • Hainevä selvästi kopioitu. Ei hyvä sinänsä.



    Tuulilasi kirjoittaa, että autossa on BMW:n ja/tai VW:n muodot.



    Vaikkei ole ehkä premium, niin voi kyllä osittain kosiskella premium-ostajia, niinkuin Ford Mondeo.

      
  • Selvästi nykymuodin mukainen lässähtänyt ryhditön pannukakku. Kuten uusi Kutonenkin. Vanha oli parempi.

      
  • Näyttää ihan Opelilta, niin hyvssä kuin pahassa.

    Diesel puolella neloskoneissa näköjään otettu chevrolet/daewoon koneet käyttöön mikä ei ole ainakaan positiivinen asia... fiatin myllyt olivat pitkästäaikaa hyviä opel-dieseleitä :wink:

      
  • simppa:

    250hv dieseli! Kyllä tuossa on jotain, mitä kilpailijoilla ei ole tarjolla tuossa luokassa. 1.6 Turbo 180hv kuulostaa myös hyvin mielenkiintoiselta.

    Sisustus on kyllä ainakin noiden kuvien perusteella melkoisen tökerö. Toivotaan, että todellisuus on muuta.




    Moottorivalikoima on kyllä aika kattava. 2,0 turbo 220 hv tai 2,8 V6 turbo 260 hv olisi jo aika maukas peli moottorin puolesta ja tietysti myös tuo 250 hv diesel, jos se nyt yleensä tulee Suomen valikoimiin. Koon puolestahan tuolla yritetään jo haastaa Audi A6, BMW:n 5-sarja, MB E-luokka tai Volvo S80. Imago ei ehkä riitä tuohon, kuten Tuulilasissa todetaan eli kilpailijat löytyy ennemminkin Passat, Mondeo, Mazda6 jne. Hieno auto tuo Insignia kuitenkin on ja miksipä ei moni päätyisi siihenkin Audin, Bemarin, Mersun tai Volvon sijasta, kun moottorivalikoima on noin kattava ja kytkeytyvä nelivetokin tulee valikoimiin. Paljon riippuu siitä mihin ominaisuudet riittää ja saadaanko asiakkaat uskomaan Opelin laatuun, joka oli välillä hakusessa.



    Opel meni nykyisen C-mallin Vectran kanssa metsään muotoilussa varsinkin 4-ovisen osalta, mutta tuo Insignia näyttää huomattavasti paremmalta, jopa joissain kuvissa tyylikkäältäkin. Keula varsinkin on tyylikäs ja tuo kromattu maski on komea ja samaten takavalot on hienot. Itse varmasti tuonkin koeajan seuraavaa autoa valittaessa, koska on nuo moottorit ainakin niin houkuttelevia ja hinta on varmaan reilusti premiumeja edullisempi. Kojelauta on kuvissa aika muovisen oloinen, mutta siihen voisi saada parannusta ja nuorekkuutta alumiinikoristeilla, jos sellaisiakin puukoristeiden sijasta tuohon saa.

      
  • Jos tuo on muutakin kuin nättikuori ja mukavan kuuloiset moottorivaihtoehdot, niin tuohan voisi olla jo opel joka on hyvä. Tosin opel on ennenkin yrittänyt tehdä halvalla hyvää (esim vectra 2,8 turbo) todella huonoin lopputuloksin.

      
  • Nipa_:

    Jos tuo on muutakin kuin nättikuori ja mukavan kuuloiset moottorivaihtoehdot, niin tuohan voisi olla jo opel joka on hyvä. Tosin opel on ennenkin yrittänyt tehdä halvalla hyvää (esim vectra 2,8 turbo) todella huonoin lopputuloksin.




    Mikä tuossa nykyisessä Vectra 2,8 turbossa sitten on todella huonoa? Ihan samaa tasoahan tuo Vectra on mitä kilpailijatkin Mondeot, Passatit yms. Taisipa se 2,2 l moottorilla jonkin AutoBildin testin voittaakin viime vuonna, jossa oli nuo molemmat mukana. Ja onhan tuo 2,8 V6 turbo aika hyvä moottori.



    Itse kritisoin eniten 4-ovisen Vectran kamalaa pappamaista muotoilua ja kamala on myöskin farmari ja kojelauta on aika harmaan muovinen. 5-ovinen eli entinen GTS-malli oli vähällä päätyä edellisellä valintakierroksella ostetuksi, mutta Mazda6 GT vei hyvin täpärästi voiton. Tuo 5 ovinen on madalletulla alustalla ja coupemaisen ulkomuodon ansiosta ihan ok näköinen. Saa nähdä tuleeko myös tuosta Insigniasta vastaavanlainen 5-ovinen malli. Farmaristahan on jo yksi kuvamalli tuolla:

    http://www.autobild.de/artikel/neue-mittelklasse-von-opel_611672.html



    On vaan hyvä, jos nuo perusperhe-autotkin alkaa haastaa ominaisuuksissa ja tiloissa isomman premium-luokan kulkupelejä. Voi sitten miettiä ottaako tehokkaimman ja parhaiten varustellun mallin vaikkapa joltain Opelilta vai perus karvahattumallin joltain Audilta, Bemarilta tai Volvolta. Kuitenkin meitä on paljon joille se auton imago ei sittenkään ole se kaikkein tärkein valintaperuste, jos vaan muut ominaisuudet on kohdallaan.

      
  • A-utoilija:


    Mikä tuossa nykyisessä Vectra 2,8 turbossa sitten on todella huonoa?




    Koneen kova kulutus ja perusversion onneton alusta.



    A-utoilija:

    Itse kritisoin eniten 4-ovisen Vectran kamalaa pappamaista muotoilua ja kamala on myöskin farmari ja kojelauta on aika harmaan muovinen.




    Samaa mieltä.



    A-utoilija:

    5-ovinen eli entinen GTS-malli oli vähällä päätyä edellisellä valintakierroksella ostetuksi, mutta Mazda6 GT vei hyvin täpärästi voiton.




    Minäkin pari vuotta sitten testailin, että oisko siitä (farkku) Saabin korvaajaksi halvempana ja tilavampana. Ei ole.



    A-utoilija:

    On vaan hyvä, jos nuo perusperhe-autotkin alkaa haastaa ominaisuuksissa ja tiloissa isomman premium-luokan kulkupelejä.




    Näin on. Monet mallit on jo kirineet kiinni tai menneet edelle.



    A-utoilija:

    Kuitenkin meitä on paljon joille se auton imago ei sittenkään ole se kaikkein tärkein valintaperuste, jos vaan muut ominaisuudet on kohdallaan.




    Tähän saakka on tullut ostettua auto, josta eniten on tykännyt (varojen rajoissa). Toki, johonkin merkkiin tottuneena on helppo valita samaa. Ja myöskin vertailu on todella vaikeaa, jos omistaa toisen ja se on jo valmiiksi tuttu jollain tapaa. Saattaa kilpailijan paremmuus jäädä huomaamatta, kun objektiivinen tarkastelu on vaikeaa. Ainakin mulla on näin.

      
  • Aeronautti:



    A-utoilija:
    On vaan hyvä, jos nuo perusperhe-autotkin alkaa haastaa ominaisuuksissa ja tiloissa isomman premium-luokan kulkupelejä.


    Näin on. Monet mallit on jo kirineet kiinni tai menneet edelle.






    totta.



    Esim. isolla mersulla ei enää tee mitään, Mondeo on kuulema parempi.



    Puhumattakkaan C-mersusta, joka peruskinneriä on muodikasta tuputtaa paremmasi.



    Tai kannattaa heivata se BMW-3 sarjalainen, ja ottaa Jetta, on taatusti hauskempi ja nautinnollisempi.



    Puhumattakaan Subarusta! taidan heti huomenna mennä vaihtamaan Legacyn, hmmm.... vaikka avensikseen ja vectraan :tongue:



    Eikö olekkin kivaa, kun halvempi ostaa ja halvempi käyttää onkin myös parempia ja hauskempi ajaa ja omistaa





    :innocent:

      
  • Teoria premiumin häilyvyydestä on osoitettu todeksi. Ford Mondeo pyyhki Mersulla lattiaa Saksan AMS:n parivertailussa. Voitto tuli kotiin selvällä marginaalilla.



    Tosin kyseessä suomalaisittain vaatimaton 140 hp:n diesel-luokka.



    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_506657_14009.hbs?ext_site_number=2

      
  • andertz:

    Teoria premiumin häilyvyydestä on osoitettu todeksi. Ford Mondeo pyyhki Mersulla lattiaa Saksan AMS:n parivertailussa. Voitto tuli kotiin selvällä marginaalilla.

    Tosin kyseessä suomalaisittain vaatimaton 140 hp:n diesel-luokka.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_506657_14009.hbs?ext_site_number=2




    Tuolla testissä vielä enemmän verrokkeja premiumeja ja ei-premiumeja. Kovasti on pakka sekaisin tuossakin.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_509687_14009.hbs?ext_site_number=2



    1. Audi A4 1,8T

    2. VW Passat 1,8T

    3. MB C 180 kompressor

    4. Ford Mondeo 2,0

    5. BMW 318

    6. Renault Laguna 2,0

    7. Mazda6 2,0

    8. Opel Vectra 2,2

    9. Saab 9-3 1,8t

    10. Peugeot 407

    11. Chrysler Sebring 2,0



    Kuvittelisin, että Opel Insignia hämmentäisi tuota pakkaa entisestään.





      
  • Esim. isolla mersulla, Puhumattakkaan C-mersusta, Tai kannattaa heivata se BMW-3 sarjalainen, Puhumattakaan Subarusta!




    Sinäpä sen sanoit. :grin: Jos premium määritellään moottori/vaihteisto painopisteellä niin Subbe vie voiton. No doubt. Mutta on tosi vaikea mieltää samaan kastiin Legacy ja vaikkapa uusi C-sarjalainen.



    Tuolla edellä kun kehaisin joidenkin "tavismallien" ottaneen kiinni/ohittaneen "parempia", yritin tarkoittaa ominaisuuksia kuten vaikkapa turvallisuus. En kokonaisuuksia. My bad.



    Eli kun Mondeo (täällä paljon vääntöä aiheuttanut, siksi otan tähän) on parempi ajettava, tilavampi, hienompi, halvempi jnejne kuin esim Mese niin tämä jos mikä pistää premiumit yrittämään vain enemmän.



    Uus A4 on hieno esimerkki tästä. Entinen B7 on otettu kiinni ja ohitettu, mutta Audi heitti uuden Benchmarkin peliin. Siinä on taas kilpailijoilla kuromista. Itse vakuutuin koeajolla.



    Noissa testeissä lähes aina hinta/kustannukset näyttelee aika isoa osaa pisteytyksessä. Mun mielestä siinäkin joku tolkku sais olla. Vai vaihtaako joku unelmiensa kohdetta esim 5000€ hintaerosta vain siksi, että siinä toisessa on "samat varusteet ja lähes yhtä hyvä"?



      
  • pakka tosiaan sekaisin; saksan autobildissä mondeo voitti, a4 toinen...

      
  • ....tai tuleeko siitä?



    "Vaikkei ole ehkä premium, niin voi kyllä osittain kosiskella premium-ostajia"



    - siis ulkonäkö tekee premiumin?



    "...alkaa haastaa ominaisuuksissa ja tiloissa isomman premium-luokan kulkupelejä"



    - onko siis valmiiksi jo pienemmän luokan premium?



    "Teoria premiumin häilyvyydestä on osoitettu todeksi. Ford Mondeo pyyhki Mersulla lattiaa"



    - mitäs jos tämä pyyhkii sitten vaikka Audilla (eikös se ole premiumiksi laskettu jollakin perusteella)?



    "Tuolla testissä vielä enemmän verrokkeja premiumeja ja ei-premiumeja"



    - mikä on mikäkin ja kenen mielestä, jos kerran ovat samassa testissä?



    "Jos premium määritellään moottori/vaihteisto painopisteellä niin Subbe vie voiton"



    - OK, mutta onko se määrittely premiumista?



    Iltalehti:

    "Insignia pyrkii asemoitumaan aiempaa enemmän ns. premium-luokkaan ja tämä näkyy mm. auton tarkkaan harkitussa sisustuksessa, jota valaisee punasävyinen valaistus" :lol:

      
  • Opel on yleensä hallinnut muotoilun ja tämäkään uutuus ei ole poikkeus. Päinvastoin. Todella hyvännäköinen auto.

      
  • Uudessa AutoBildissä on jo Opel Insignia ensikoeajossa. Ulkonäkö sai kehuja ja suurelta Opelilta ei lehden mukaan puutu karismaa. Myös kojelaudan kehuttiin näyttävän todella hyvältä. Päämittarit ovat selvät, mutta polttoaineen määrän ja veden lämmön mittarit ovat lehden mukaan liian pienet. Tilatkin ovat kunnossa ja takanakin on odotettua enemmän tilaa coupemaisesta kattolinjasta huolimatta.



    Lehdestä lainattua: "Insignia tekee tavallisesta porrasperästä salonkikelpoisen. Vanha kunnon porrasperä on määritelty uudelleen. Aikaisemmin perheet ostivat tämäntyyppisiä autoja. Äiti ja isä hankkivat nykyään kuitenkin mieluummin tila-auton tai katumaasturin. Se merkitsee, ettei neliovisten porrasperämallien tarvitse olla enää superkäytännöllisiä. Niiden tulee pikemminkin pystyä tuomaan esiin omistajansa hyvä maku. Siksi nykyajan sedan on matala ja leveä, puoliksi coupe ja neljäsosaltaan urheiluauto"



    Pakko yhtyä noihin AutoBildin kehuihin Insignista. Auto näyttää kuvissa todella hyvältä ja Opel on onnistunut pitkästä aikaa tekemään tyylikkään auton. On muotoilussa iso ero pelkkään käytännöllisyyteen tähtäävän "sikaruman" uuden Skoda Suberbin ja uuden Opel Insignian välillä, vaikka makuasioitahan nämä on, mutta luulen että aika moni muukin on samaa mieltä. Ainakin lehdet on poikkeuksetta kehuneet uuden Insignian muotoilua. Tuulilasista lainattua: "Kuvista voi ounastella, että työ on onnistunut hyvin. Kun auton näkee valmiina, yllättyy. Toteutus on parempi kuin kuvista näkyy.



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=151786

      
  • Tosiaan, muodot ovat aivan eri maailmasta kuin skodalla, mutta eipäs nyt kuitenkaan tuomita tai ylistetä, kun ei ole kummastakaan kokemusta, sattuneesta syystä... :sunglasses:



    Mutta sen voi sanoa, että ensi vuonna joutuu myös opel-kaupassa käymään....nykyisen vectran kohdalla ei tarvinnut. On se sen verran pappamainen kapistus. :tongue:

      
  • Täysin samaa mieltä Opel Insignian ulkoasusta.Todella upean näköinen ilmestys...Takuuvarmasti auto, jota harkitsen enemmän kuin vakavissani kun vaihto edessä :smile: Opelin muotoilijat on jälleen onnistunut hyvin, kuten Calibran ja B-Vectran kohdalla.Uuden Superbin sekä Mondeon ulkoasu järkyttävää verrattuna uuteen Insigniaan.

      
  • Jaa, ulkoasu! Kuka tykkää "peruspersoonallisista autoista"; luiska katto ja ei erotu massasta! Kymmentä metriä kauempaa et tunnista, onko Honda, Mazda, Citroen vai mikä.....

      
  • Nasse:

    Jaa, ulkoasu! Kuka tykkää "peruspersoonallisista autoista"; luiska katto ja ei erotu massasta! Kymmentä metriä kauempaa et tunnista, onko Honda, Mazda, Citroen vai mikä.....




    Minusta Insignia on oikein persoonallisen näköinen ja tunnistettavasti muotoiltu. Niille, jotka haluaa erottaa autonsa sivuprofiilista vieläkin kauempaa on sitten tehty Skoda Suberb. Ei kyllä heti tule toista samanlaista sivuprofiilia liikenteessä vastaan, jossa katto on vedetty jatkumaan niin taakse.



    Myös Insignian 5-ovisesta on kuvia, mutta tiedä sitten onko nuo lopullisia. 4-ovinen on minusta paljon onnistuneempi muotoilultaan.

    http://www.worldcarfans.com/9080510.002/undisguised-opel-insignia-hatchback-spied



      
  • Taas on kehitetty suuri kahden hengen auto. No, kyllä siellä takapenkillä tietenkin lapset saattavat viihtyä, mutta aikuiset istuvat matalilla penkeillä takapuoli lähellä lattiaa ja pää kattoon koskettaen.

    Kuka oikeasti tarvitsee tällaisia autoja ??? Vai onko todella niin, että täysin käytännöllisyysseikat huomiotta jättävä muotoilu puree perheautomarkkinoilla ???

    Väittäisin että helppoa on muotoilla "hyvän näköinen" (Insignia) auto, huomattavasti vaikeampampaa tehdä käytännöllinen auto (Superb) ja kaikkein vaikeinta muotoilla hyvännäköinen JA käytännöllinen auto(??). Kuten aiemmin kirjoitin: jos minä saan valita, aina järkevyys ennen muotoilua. Oman auton ulkonäköön nimittäin tottuu ajan kanssa, mutta epäkäytännöllisyyteen ei milloinkaan.

    Ja kukapa sitä nyt autoa naapuria varten ostaisi ??? Nuoret pojat ehkä kuvittelevat että tyttöset ihastuu "sukkula Venukseen"-muotoiluun ja teippirullapyöriin. Mutta ei taida ihan niinkään olla...

      
  • Olisikohan tuo 4 ovinen Insignia sittenkään sen epäkäytännöllisempi kuin kilpailijat. 5-ovinen voi ollakin takapenkin päätiloiltaan epäkäytännöllinen, mutta sen korvannee sitten käytännöllisempi tavaratilan lastausluukku. AutoBildhän tuon 4-ovisen jo koeajoi ja takatilat todettiin asiallisiksi ja tilaa ja mukavuutta on odotettua enemmän. Takapenkillä istuu yhdessä lehden kuvassa aikuinen mies ja ihan suorana siellä näkyy istuvan. Veikkaisin että takatilaa on vähemmän vaikkapa uudessa Jaguar XF:ssä, jonka takatiloja ja takanäkyvyyttä onkin moitittu jonkin verran.



    Itse en mahdu 190 cm pitkänä suorana ja ryhdikkäänä istumaan oikein minkään 4- tai 5-ovisen auton takapenkille, mutta eipä sinne itselläni ole tarvetta mennäkään eli ei haittaa. Pienemmät saa mennä taakse ja isommat eteen, jos suurempi joukko aikuisia kerrallaan joskus harvoin kuskataan. Mieluummin siis tyylikäs muotoilu (=Insignia) kuin käytännöllinen ja ruma (=Suberb) ainakin minulle.

      
  • Eipä muuten muistu mieleen, että olisin koskaan omistanut "tavistyylikästä" autoa! Ilmeisesti ei halua sekoittua massaan! Ilmeisesti tuo ulkonäkö ei paljoa merkkaa! Itseppähän siitä tietysti kärsii!

      
  • A-utoilija:

    Olisikohan tuo 4 ovinen Insignia sittenkään sen epäkäytännöllisempi kuin kilpailijat. 5-ovinen voi ollakin takapenkin päätiloiltaan epäkäytännöllinen, mutta sen korvannee sitten käytännöllisempi tavaratilan lastausluukku. AutoBildhän tuon 4-ovisen jo koeajoi ja takatilat todettiin asiallisiksi ja tilaa ja mukavuutta on odotettua enemmän. Takapenkillä istuu yhdessä lehden kuvassa aikuinen mies ja ihan suorana siellä näkyy istuvan. Veikkaisin että takatilaa on vähemmän vaikkapa uudessa Jaguar XF:ssä, jonka takatiloja ja takanäkyvyyttä onkin moitittu jonkin verran.

    Itse en mahdu 190 cm pitkänä suorana ja ryhdikkäänä istumaan oikein minkään 4- tai 5-ovisen auton takapenkille, mutta eipä sinne itselläni ole tarvetta mennäkään eli ei haittaa. Pienemmät saa mennä taakse ja isommat eteen, jos suurempi joukko aikuisia kerrallaan joskus harvoin kuskataan. Mieluummin siis tyylikäs muotoilu (=Insignia) kuin käytännöllinen ja ruma (=Suberb) ainakin minulle.


    Niinpä vain ovat saksalaislehdet arvostelleet Insignian takaistuinten mataluutta, samalla kun pää käy kattoon.

    Minä 191 cm pitkänä puolestaan saan ruhoni mahtumaan ryhdikkäänä monenkin henkilöauton takapenkille, tosin pienemmissä(=lyhytakselivälisemmissä ) polvitilat tekevät tiukkaa. Isommissa "design"-autoissa eniten ärsyttää juuri mataluus - katto on matalalla, penkki on matalalla. Sisään/uloskäynti on hankalaa, ja penkillä istuu kuin lypsyjakkaralla, paitsi että pää on lisäksi kenossa (no taitaa se lypsylläkin vähän kenossa olla). Kuka sanoikaan, että autot tulisi muotoilla niin, että niissä pystyy istumaan hattu päässä, eikä niin että niiden yli voi k*sta??



    Miksi ostaa iso auto, jos Golf/Golf Plus-luokan sisätilat riittävät??



      
  • On se vaan huvittavaa, että nykyisillä öljyn hinnoilla pitää ostaa ns. iso auto, vaikka ei ihan oikeasti tarvitsekkaan sellaista ja jonka sisätilat eivät myöskään mahdollista sitä! Valitettavasti nyös tämän päivän pikkuautot painavat sen 1200-1300 kiloa! Luulen, että viiden vuoden kuluttua ollaan siinä 1000 kilon paikkeilla ja autot ovat vielä turvallisempia!

      
  • Taas on kehitetty suuri kahden hengen auto.


    lienee fakta kuitenkin että sinne hyvin mahtuu takapenkillekin. Turha heitellä tuollaisia kun kukaan ei ole vielä päässyt takapenkille istumaan. Jo nykyisen vectrakin takapenkillä istuu aikuiset mukavasti.

    Lisäksi on hyvä muistaa että kun takatiloista puhuu, nehän ovat riippuvaisi kokonaan etupenkin asennosta (paitsi korkeus). Joku voi sanoa että auton takatilat ovat huonot jos etupenkki on asennettu pitkähkölle kaverille, +190cm, kun taas 170 senttinen tappi sanoo että takapenkin tilat ovat varsin mainiot, ,kun etupenkki on viritettu hänen mitoilleen. Kaikki on suhteellista. Meidänkin auton takapenkillä on loistavat jalkatilat kun vaimo ( jotain 160 cm) on kuskina.



    tuo farkku on myös omaan silmaääni hyvän näköinen

    image

      
  • alfred100:

    Taas on kehitetty suuri kahden hengen auto.

    lienee fakta kuitenkin että sinne hyvin mahtuu takapenkillekin. Turha heitellä tuollaisia kun kukaan ei ole vielä päässyt takapenkille istumaan. Jo nykyisen vectrakin takapenkillä istuu aikuiset mukavasti.
    Lisäksi on hyvä muistaa että kun takatiloista puhuu, nehän ovat riippuvaisi kokonaan etupenkin asennosta (paitsi korkeus). Joku voi sanoa että auton takatilat ovat huonot jos etupenkki on asennettu pitkähkölle kaverille, +190cm, kun taas 170 senttinen tappi sanoo että takapenkin tilat ovat varsin mainiot, ,kun etupenkki on viritettu hänen mitoilleen. Kaikki on suhteellista. Meidänkin auton takapenkillä on loistavat jalkatilat kun vaimo ( jotain 160 cm) on kuskina.


    "Pientä" epäloogisuutta taas alfredin teksteissä. Ensin hän sanoo :"lienee fakta että hyvin mahtuu.. " ja sitten "turha heitellä tuollaisia kun kukaan ei ole vielä päässyt takapenkille istumaan".

    Niin, mitenkä se alfredinkaan väite voi fakta olla, jos kukaan ei ole päässyt istumaan ?? Fakta sen sijaan on, että saksalaiset toimittajat OVAT päässeet takapenkille istumaan; pää käy aikuisella kattoon ja penkki on matalalla.



    Totta kyllä, että mitä pienempi olio, sitä paremmin mahtuu vakiotilaan. Esimerkiksi muurahaisia Insigniaan mahtuu huomattava määrä ilman ongelmia. Mutta niin mahtuu Golf/Golf Plus-luokan autoihinkin. Yritä nyt löytää se pihvi kerrankin, alfred.

      
  • "Pientä" epäloogisuutta taas alfredin teksteissä.


    sanavalinta ei osunut ihan kohdalleen, myönnetään



    mutta faktaa on että auto ei ole kahden hengen auto vaan se on suiunniteltu 5:lle hengelle. sanovat sakutoimittajat mitä tahansa. Se että osuuko stetsoni kattoon niin sen sitten näemme aikanaan. Itse voin vaikka lyödä vetoa että 190 cm mies mahtuu istumaan autossa ilman että tullee Harri Kirvesniemi syndroomaa. Se jää nähtäväksi....voi olla että olen väärässä...



    Yritä nyt löytää se pihvi kerrankin


    jätetäänkö muiden päätettävaksi kumpi löysi pihvin ja kumpi ei....

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit