Toyota IQ brändätään Aston Martiniksi?

20 kommenttia
  • Hienoa, että tuon luokan nimi sekaantuu tuollaisiin tuotteisiin. Yhä lähempänä on se päivä, jolloin statussymboliksi nousee pieni ja taloudellinen auto. Kenties jonain päivänä siitä maksetaan jopa ylihintaa samalla tavoin kuin nykyään monissa muissa yhteyksissä sopiva brändi nostaa tuotteen hintaa.



    Aikamoisen riskin silti Aston Martin ottaa, koska ymmärtääkseni Jaguarin kokemukset noin avoimesti tavisluokkaan sekaantumisesta eivät ole kaksiset (X-type).

      
  • kai suurin syy on että tuolla mallilla saadaan pakokaasu päästöjen keskiarvot alas...

      
  • Voi olla. Mutta silti ihmisten mielikuva pikkuautoista paranee. Niiden ei tarvitse olla halpoja kotteroita, joilla ajaa vain ne, joilla ei muuhun ole varaa.



    Ehkä tulevaisuudessa joku statusta autoltansa kaipaava voi ottaa pikkuautonkin vaihtoehdoksi. Nykyään se ei oikein ole mahdollista. Ainakin joutuu selittelemään valintaansa, jos ison ja kalliin auton tilalle tulee pieni.

      
  • Kun tuota miettii esimerkiksi Lontoon keskustaan ja varakkaisiin kaupunginosiin, niin eipä ajatus välttämättä ihan huono ole. Maailma muuttuu.



    Kuinka moni enää jaksaa vaahdota Mersun A-sarjastakaan, joka on hyvin suosittu kaupunkiauto koko Euroopassa.

      
  • hiukan eri asia tehdä Toyotasta Aston Martin... kun se että Mersu tekee itse kauppakassin... hiukan kärjistäen melkein sama kun Tata nano brändättäisiin Ferrariksi. Ei pienessä Astonissa varmaa mitää outoa ole nykypäivänä vaan tuo badge engineering ei oikein istu Aston Martin imagoon

      
  • Ehkä totuus alkaa paljastua ja huomataan, ettei Toyotan teknologia olekaan tavisleimasta huolimatta sen kummempi kuin Astonin.

      
  • GTAm:

    hiukan eri asia tehdä Toyotasta Aston Martin... kun se että Mersu tekee itse kauppakassin... hiukan kärjistäen melkein sama kun Tata nano brändättäisiin Ferrariksi. Ei pienessä Astonissa varmaa mitää outoa ole nykypäivänä vaan tuo badge engineering ei oikein istu Aston Martin imagoon




    Aston on hyvin harvinainen merkki, vaikea sanoa miten se siihen vaikuttaa. Luulisin ettei paljon mitenkään, koska tuolla autolla ja muilla Astoneilla ei ole oikeastaan mitään yhteistä. Tehdäänhän Ferrarinkin tuotemerkillä vaikka mitä partavedestä, vaatteista ja fillareista alkaen, osa laadukasta ja osa ei.



    Toyota ei yleensä ole tällaiseen lähtenyt mukaan, se on tehnyt tuotteita omien brändiensä alla. Mikä lienee tämän taustana?



    Tuo IQ:han on edistyksellinen auto tuossa aivan pienten autojen luokassa, lähinnä vastinetta Smartille.



      
  • Automotive news europella on kysely "Will it hurt the Aston Martin brand image to sell a minicar produced by Toyota?" 65% on sitä mieltä että kyllä...

      
  • Automotive news europella on kysely "Will it hurt the Aston Martin brand image to sell a minicar produced by Toyota?" 65% on sitä mieltä että kyllä...




    Noo 99% vastaajista ei tule ikinä omistamaan Aston Martinia, että liekö tuolla tuloksella mitään merkitystä. Tulevaisuus näyttää miten potentiaaliset Astonien ostajat mieltävät tämän liikkeen. Kaikki uusi ja erilainen nyt yleisestikin järkyttää ihmisiä aluksi...

      
  • Herbert:

    Ehkä totuus alkaa paljastua ja huomataan, ettei Toyotan teknologia olekaan tavisleimasta huolimatta sen kummempi kuin Astonin.




    Ehkä Toyotan teknologia onkin Astonia korkeammalla tasolla..



    Tarkoitan hybriditeknologiaa. Toyota on siinä ehdoton ykkönen ja Aston saattaa kulisseissa haluta IQ-Astonista hybridiversion. Astonin brandilla varustettu huippumuodikas hybridikaupunkiauto on jotakin sellaista, joka voi upota maksukykyiseen asiakaskuntaan kuin veitsi sulaan voihin.

      
  • sjvirt:



    Tarkoitan hybriditeknologiaa. Toyota on siinä ehdoton ykkönen ja Aston saattaa kulisseissa haluta IQ-Astonista hybridiversion. Astonin brandilla varustettu huippumuodikas hybridikaupunkiauto on jotakin sellaista, joka voi upota maksukykyiseen asiakaskuntaan kuin veitsi sulaan voihin.




    Onko tuon kokoluokan autosta järkeä tehdä hybridiä?



      
  • GTAm:

    Automotive news europella on kysely "Will it hurt the Aston Martin brand image to sell a minicar produced by Toyota?" 65% on sitä mieltä että kyllä...




    Näitä riittää aina, useimmat ovat muutaman kerran ehkä nähneet Astonin livenä. Ei Ferrarinkaan brändiä ole rasittaneet partavedet, reput, t-paidat, fillarit jne. Noita myydään lähinnä niille, jotka voivat vain unelmoida Ferrareista.



      
  • Onko tuon kokoluokan autosta järkeä tehdä hybridiä?




    Onko järjellä ja Aston Martinin ostamisella muutoinkaan mitään tekemistä keskenään?



    Ei niitä järjellä osteta, vaan puhtaasti fiilispohjalta. Siihen saumaan miniauto hybridinä voi iskeä todella hyvin - tai sitten ei. Joka tapauksessa keskimääräinen Aston Martinin ostaja ei ole mikään keskiverto kuluttaja..

      
  • Toisaalta hyvä jos Enklantistakin tulee taas kerran kestävä/luotettava kulkine keten ennen muinoin! :flower:

      
  • Vai että ensimmäinen oikea premium-auto pikkuautoluokkaan? Varsin paksua soopaa luettavaksi edes Audin tiedotteesta. Mini on niin selkeä premium-segmentin tuote kuin vain olla ja voi, tykkäsi VW siitä tai ei.



    Sinänsä ihan tervetullut lisä tuo Audi on tuonne pikkuautoluokkaan jos toteutus vaan on tarpeeksi korkealaatuinen.

      
  • http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/237838/aston_martin_cygnet.html



    Eipä tuo Astonin pikkuauto ole muuta kuin päästöjä alaspäin painamaan tehty, mistä kertoo jo sekin, että sitä tarjotaan ainoastaan niille, jotka jo ennestään omistavat astonin.



    However, not just anyone will be able to buy a Cygnet. In order to snap up one of the must-have urban machines, you have to already own an Aston Martin, as the firm is only making them available to existing customers.



    Ihan mielenkiintoista, että jo 30%:lla Aston Martinin omistajista on joku pikkuauto, vaikkapa Mini tai Smart.

      
  • Eilisessä Kauppalehdessä Aston nimenomaan kehui että autosta tulee ensimmäinen luksusluokan pikkuauto, joka viimeistellään Astonin tehtailla. Audi on tosin kertonut samaa uudesta A1:stä.



    Tuo että auton saavat vain ne jotka omistavat jo Astonin tai ostavat sellaisen vie maton alta näiltä merkin halvennuspuheilta. Ideahan on loistava - jään odottelemaan milloin maasturien ostajat saavat kaupan päälle hiilikuitufillarin tai lenkkitossut.



    Aika monella Astonin omistajista on siis jo Mini tai Smart - tavallaan jopa loogista kun ajattelee missä ja millaiset ihmiset Astoneita omistavat. Nuo autot ovat "pop", miksi ei ostaisi sellaista kun ne ovat kerran muotia ja vielä näppäriä vaikkapa Lontoossa? Eihän tuollainen auto maksa paljon enempää kuin pari design-vaatekappaletta.

      
  • Herbert:

    Hyvältä näyttää (ei auto, mutta tilanne):

    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/audi-a1-markkinoille-ensi-toukokuussa




    "Audi uskoo, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan hyvästä laadusta ja varustelusta perusautoa korkeamman hinnan."



    mitenhän kävi sen A2sen kanssa....

      
  • GTAm:



    mitenhän kävi sen A2sen kanssa....




    Maailma on muuttunut noista ajoista eli vuodesta 1999, jolloin USA:ssa elettiin isojen möhköjen kulta-aikaa ja muuallakin ilman suurempia murheita polttoaineenhinnasta tai ilmaston lämpenemisestä. Audi oli ehkä tuolloin edellä aikaansa. A1 myös näyttää aika erilaiselta tuolloiseen A2-ideologiaan nähden. Nyt kun Golf on todella hyvä auto, pitää uusi A3 varmaan hilata selvästi eroon siitä. Silloin jää tilaa A1:lle?



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit