Tottakai tämä on parasta muotoilua mitä ihminen voi keksiä. Sama juttu oli aiempien Z4 ja Z3 mallienkin kohdalla ilmestyessään. Ajettavuus on luonnollisesti yliluonnollisen hyvää kaikissa tilanteissa. Talvellakin etenee loistavasti dynaamisen ajettavuuden ja tiukaksi viritetyn alustan ansiosta. Toista se on esim. proomuilla kuten Volvolla ja Audilla.
Vai upeinta muotoilua ikinä autoissa? Paremminkin tässä ajassa. Ehkä! Ei huonokaan.
Jos 5-vuotiaalta menee kysymään, kuka on kaikkien aikojen paras laulaja, niin vastaus voi olla Pete Parkkonen. Paistaako tuosta Derrickin lausahduksesta sama perspektiivin puute?
Tässä on teille MYÖS upeita autoja, "ehkä historian parhaimmasta päästä":
No joo, onhan jotkut Rolls Roycenkin mallit 1970-luvulta hienoja, mutta ne onkin tallissa pidettäviä, kuten esittelemäsi autot. Hieno auto on myös Chevrolet Corvette 1960-luvun alusta.
Mutta siis nykypäivään. Jos vertaa aiempaaan Z4:ään, niin havaitaan että uudessa mallissa hytti/katto ei ole niin dominoiva, tässä teille perspektiiviä.
Jos 5-vuotiaalta menee kysymään, kuka on kaikkien aikojen paras laulaja, niin vastaus voi olla Pete Parkkonen. Paistaako tuosta Derrickin lausahduksesta sama perspektiivin puute?
Tässä on teille MYÖS upeita autoja, "ehkä historian parhaimmasta päästä":
5-vuotias on vapaa sosioekonomisista paineista tai laumasieluisuudesta, joten kannattaa arvostaa hänen ennen mainituista vaikutteista vapaata mielipidettään.
Duesenberg tai uusi Z4 ovat aikakautensa Premium autoja, mutta ehkä saan laittaa oman suosikkini.
Tämä auto esiteltiin yli 50 vuotta sitten, tullessaan markkinoille sen sanottiin olevan 30 vuotta aikaansa edellä. Kun autoa katsoo tänä päivänä ja vertaa aikalaisiinsa ymmärtää hyvin tuon lauseen. Teknisesti auto hivelee vieläkin insinöörin mieltä, auto oli täynnä teknisiä innovaatioita.
Laitetaan nyt vielä kiellon päälle toisen Ranskalaisen (oikeasti Italialaisen) innovaattorin taideteos, jolla muotoilullinen ja teknisen osaaminen yhdistyy ainutlaatuisesti läpi koko tuotannon.
5-vuotias on vapaa sosioekonomisista paineista tai laumasieluisuudesta, joten kannattaa arvostaa hänen ennen mainituista vaikutteista vapaata mielipidettään.
Tottakai 5-vuotias on yhtä oikeassa kuin joku muu. Mutta helpoin osoitus nyt tähän hätään... 15v:n tytön mielestä paras bändi koko universumissa voisi olla Negative. Ikinä!
juster:
Duesenberg tai uusi Z4 ovat aikakautensa Premium autoja
Pysyttäiskös nyt muotoilussa kuitenkin?
juster:
Tämä auto esiteltiin yli 50 vuotta sitten, tullessaan markkinoille sen sanottiin olevan 30 vuotta aikaansa edellä. Teknisesti auto hivelee vieläkin insinöörin mieltä, auto oli täynnä teknisiä innovaatioita.
Ja mitä tuohon Z4:seen tulee, niin eipä tuo kovin nätiltä vaikuta. Oma valinta kyllä kallistuu klassisen kauniiseen Boxsterin puoleen jos tuosta luokasta seuraava auto tulee. Harmi, sillä odotin tuota Z4:sta melko innolla.
Hienompihan tuo on entiseen verrattuna ja ihan tyylikäs peli, mutta ei ehdotonta kärkeä. Kyllä tuo silti mulle kelpaisi, kuten vanhempikin malli, jos joku lahjoittaisi.
[quote="KumppaniTottakai 5-vuotias on yhtä oikeassa kuin joku muu. Mutta helpoin osoitus nyt tähän hätään... 15v:n tytön mielestä paras bändi koko universumissa voisi olla Negative. Ikinä!
...tai no: oliko DS sitten oman aikansa premium?
Onhan se ranskis kuitenkin.
15-vuotias ei ole enää vapaa ennen mainitsemistani seikoista, toisin on viisi vuotiaan laita.
Citroen DS tarjosi aikanaan enemmän ominaisuuksia kuin vastaavat aikalaisensa ja oli myös kalliimpi kuin monet muut vastaavat autot. Siis selvä Premium.
Laitetaan nyt vielä kuva Bugatista, joka varmasti tekee kaiken ikäisille selväksi, mistä tämän omistajalta ei ainakaan ole pulaa. Ei tänä päivänä, eikä silloin kun auto oli uusi.
Jos todella tyylikästä autoa haetaan, niin se on tuossa. Noin valovuoden edellä BMW Z4:ää, joka on ylipitkän keulansa takia aika epämuodostuneen näköinen minun makuuni.
Mun mielestä ihan onnistunut ulkomuoto vaihteeksi bemarilta, on se ainakin parempi kuin Z3... Jos vaikka vaihteeksi ajettavuuskin olisi saatu kuntoon, niin Z4M on varmaan kohtalaisen nopeakin.
jos nyt kauneimmista autoista alettiin puhumaan niin wiesmannin mallit ehdottomasti sekä alfan 8C competizione, joka on lähes mielettömän täydellinen ulkonäöltään.
On tuo Z4 taas yksi turhan nörttimäinen eikä tarpeeksi miehekkään urheilullinen ja pelkistetty. Ei niin kaunis, vaikkei pahakaan. Katsotaan millainen on luonnossa, miten oikeasti istuu tiessä jne.
Sisusta taas on erittäin kaunis mutta menee turhan paljon Audin sekasortoisuus-muotoilun-vuoksi -suuntaan.
Mutta huomatkaa tuulilasin riittävä etäisyys kuskin otsasta, asia joka on useassa kovakattoisessa cabriossa ongelma kun valmistajat oikovat mutkia helpottaakseen katon mahtumista säilytystilaansa. Näin siinä säilyy kunnollinen cabrio-fiilis. Eikä takapää näytä ylipullistetulta myöskään katon mahduttamiseksi kuten ei aiemmissakaan Bemuissa. Se on hyvä.
en pysty sanomaan kun en edes ole ikinä sellaista saati ferraria ajanut, mutta siitä lähti lambon tarina liikkeelle että omisti ferrarin missä oli paljon vikaa ja halusi tehdä paremman auton...
en pysty sanomaan kun en edes ole ikinä sellaista saati ferraria ajanut, mutta siitä lähti lambon tarina liikkeelle että omisti ferrarin missä oli paljon vikaa ja halusi tehdä paremman auton...
Eikö nimenomaan ollut niin että hänelle ei myyty Ferraria joten suuttui ja päätti tehdä oman...
Lambot olivat tuohon aikaa aivan käsittämättömiä pommeja, sitä en tiedä oliko Ferrarit hiukan parempia vai hiukan huonompia sillä pommeja nekin olivat. Mm. Miurat syttyilivät usein tuleen tuplaWeberien köhäistessä polttoainetta kuuman sylinterilohkon päälle. Lisäksi ajettavuus varsinkin edessä oleva tankki lähes tyhjänä oli aikamoista kun painoa ei edessä ollut alunperinkään juurikaan ja sitten vauhdin myötä keveni vielä entisestään...
Tuskin oli Ferrari tai Lambo tuohon aikaan kamalimman 70-luvun Fiatinkaan tasolla. Ainoat kuulemani omistajan kokemukset tutulta ovat kokemukset on 90-luvun Lambosta jossa oli suuri määrä vikoja ja vielä sellaisia joita ei uskoisi edes 80-luvun pikkuautossa olleen... Ja kun lukee lehdistä toimittajien omista Lamboista ja kommelluksista mitä niiden kanssa sattuu niin ei näytä taso olevan edelleenkään edes 90-luvun Opelin tasolla vaikka paranemaan päin kai on. Ja sitten vielä ne ylläpitokulut vaikka kasassa pysyisikin...
Vähän off-topic, mutta piti kommentoida että uskoakseni Lambo tuskin on ainakaan Ferraria parempi ollut luotettavuudessa, saati muutenkaan ollut lähelläkään luotettavan mainetta.
Sanotaan näin diplomaattisesti, että kauneus on katsojan silmässä.
Siis aiempi coupe-malli parempiko ?
Derrick:
Ei kumpikaan ole mielestäni lähelläkään kärkeä, jos kauneimpia autoja haetaan.
Tottakai tämä on parasta muotoilua mitä ihminen voi keksiä. Sama juttu oli aiempien Z4 ja Z3 mallienkin kohdalla ilmestyessään. Ajettavuus on luonnollisesti yliluonnollisen hyvää kaikissa tilanteissa. Talvellakin etenee loistavasti dynaamisen ajettavuuden ja tiukaksi viritetyn alustan ansiosta. Toista se on esim. proomuilla kuten Volvolla ja Audilla.
hieno peli, niin päältä kuin uumenistakin. Kyllä kelpais mulle!
Vai upeinta muotoilua ikinä autoissa? Paremminkin tässä ajassa. Ehkä! Ei huonokaan.
Jos 5-vuotiaalta menee kysymään, kuka on kaikkien aikojen paras laulaja, niin vastaus voi olla Pete Parkkonen. Paistaako tuosta Derrickin lausahduksesta sama perspektiivin puute?
Tässä on teille MYÖS upeita autoja, "ehkä historian parhaimmasta päästä":
http://images.google.com/images?q=duesenberg&hl=fi&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADBR&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title
Kumppani
No joo, onhan jotkut Rolls Roycenkin mallit 1970-luvulta hienoja, mutta ne onkin tallissa pidettäviä, kuten esittelemäsi autot. Hieno auto on myös Chevrolet Corvette 1960-luvun alusta.
Mutta siis nykypäivään. Jos vertaa aiempaaan Z4:ään, niin havaitaan että uudessa mallissa hytti/katto ei ole niin dominoiva, tässä teille perspektiiviä.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/081214-nya-bmw-z4/index.xml
Kumppani:
5-vuotias on vapaa sosioekonomisista paineista tai laumasieluisuudesta, joten kannattaa arvostaa hänen ennen mainituista vaikutteista vapaata mielipidettään.
Duesenberg tai uusi Z4 ovat aikakautensa Premium autoja, mutta ehkä saan laittaa oman suosikkini.
Tämä auto esiteltiin yli 50 vuotta sitten, tullessaan markkinoille sen sanottiin olevan 30 vuotta aikaansa edellä. Kun autoa katsoo tänä päivänä ja vertaa aikalaisiinsa ymmärtää hyvin tuon lauseen. Teknisesti auto hivelee vieläkin insinöörin mieltä, auto oli täynnä teknisiä innovaatioita.
http://www.carmagazine.co.uk/upload/5920/attachments/opi%20large/Citroen%20DS.jpg
Laitetaan nyt vielä kiellon päälle toisen Ranskalaisen (oikeasti Italialaisen) innovaattorin taideteos, jolla muotoilullinen ja teknisen osaaminen yhdistyy ainutlaatuisesti läpi koko tuotannon.
http://www.cromoclassico.com/eng/bugatti.html
juster:
Tottakai 5-vuotias on yhtä oikeassa kuin joku muu. Mutta helpoin osoitus nyt tähän hätään... 15v:n tytön mielestä paras bändi koko universumissa voisi olla Negative. Ikinä!
juster:
Pysyttäiskös nyt muotoilussa kuitenkin?
juster:
...tai no: oliko DS sitten oman aikansa premium?
Onhan se ranskis kuitenkin.
Tässä vielä lisää upean muotoilun saralta:
http://images.google.com/images?q=volvo+P1800&hl=fi&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADBF&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title
Kyllä ne kauneimmat autot ovat pääosin tulleet Italiasta. Esimerkiksi F355 on todella klassisen nätti ilman mitään turhia kikkailuja:
http://www.virtual-showroom.co.uk/images/vehicles/1712_S173JJT.jpg
Italiastahan ne tulee. Minun suosikkini on tämä:
Ferrari
Ja mitä tuohon Z4:seen tulee, niin eipä tuo kovin nätiltä vaikuta. Oma valinta kyllä kallistuu klassisen kauniiseen Boxsterin puoleen jos tuosta luokasta seuraava auto tulee. Harmi, sillä odotin tuota Z4:sta melko innolla.
http://www.automotorsport.se/bigpix/2008/BMW_Z4_MY2009_04.jpg
Hmmm. . . ..
Hienompihan tuo on entiseen verrattuna ja ihan tyylikäs peli, mutta ei ehdotonta kärkeä. Kyllä tuo silti mulle kelpaisi, kuten vanhempikin malli, jos joku lahjoittaisi.
[quote="KumppaniTottakai 5-vuotias on yhtä oikeassa kuin joku muu. Mutta helpoin osoitus nyt tähän hätään... 15v:n tytön mielestä paras bändi koko universumissa voisi olla Negative. Ikinä!
...tai no: oliko DS sitten oman aikansa premium?
Onhan se ranskis kuitenkin.
15-vuotias ei ole enää vapaa ennen mainitsemistani seikoista, toisin on viisi vuotiaan laita.
Citroen DS tarjosi aikanaan enemmän ominaisuuksia kuin vastaavat aikalaisensa ja oli myös kalliimpi kuin monet muut vastaavat autot. Siis selvä Premium.
Laitetaan nyt vielä kuva Bugatista, joka varmasti tekee kaiken ikäisille selväksi, mistä tämän omistajalta ei ainakaan ole pulaa. Ei tänä päivänä, eikä silloin kun auto oli uusi.
http://www.cartype.com/pics/3254/full/t41_napoleon.jpg
Jos todella tyylikästä autoa haetaan, niin se on tuossa. Noin valovuoden edellä BMW Z4:ää, joka on ylipitkän keulansa takia aika epämuodostuneen näköinen minun makuuni.
http://www.km77.com/00/astonmartin/dbs/g01.asp
Ja tyylikkyys jatkuu myös sisätiloissa:
http://www.km77.com/00/astonmartin/dbs/gra/100.asp
A-utoilija:
Ja tuo Astonhan on melkein samassa hintaluokassa zetan kanssa?
Mutta kyllä boxster vie muotoilullisesti voiton tuosta bemarista noiden ensikuvien perusteella ihan 10-0.
Mun mielestä ihan onnistunut ulkomuoto vaihteeksi bemarilta, on se ainakin parempi kuin Z3... Jos vaikka vaihteeksi ajettavuuskin olisi saatu kuntoon, niin Z4M on varmaan kohtalaisen nopeakin.
simppa:
Ei tässä muotoilukisassa ollut hintalappua kriteerinä?
Aloitushan kuului lyhyesti ja yksinkertaisesti: "ehkä kaikkien aikojen upein muotoilu autoissa".
Komeita ja upeita autoja "kautta aikain" on tuotu esille!
Tässä vielä Bemareista puheenollen:
http://images.google.com/images?q=bmw+850&hl=fi&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADBF&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title
Kumppani:
Näin minäkin tämän ketjun olen ymmärtänyt. Ja tässä näitä automaailman kaunottaria lisää, hinnoista viis.
<a target="_blank" href="http://images.google.fi/images?q=aston+martin&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fifficial&hs=lZH&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title" rel="nofollow">http://images.google.fi/images?q=aston+martin&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fifficial&hs=lZH&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title
jos nyt kauneimmista autoista alettiin puhumaan niin wiesmannin mallit ehdottomasti sekä alfan 8C competizione, joka on lähes mielettömän täydellinen ulkonäöltään.
täsää auto mikä on suuniteltu sen takia ettei ferrari tehnyt laadukkaita autoja 60-luvulla.... todella upea
http://images.google.fi/images?q=lamborghini+miura&hl=fi&rlz=1T4SUNA_enNO229NO232&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title
Kerta kaikkiaan upea peli tuo uusi Z4!
Nätti LELU, mutta ei kait AUTO?
finman:
Siis että Lambo on tehnyt laadukkaita autoja vai?
On tuo Z4 taas yksi turhan nörttimäinen eikä tarpeeksi miehekkään urheilullinen ja pelkistetty. Ei niin kaunis, vaikkei pahakaan. Katsotaan millainen on luonnossa, miten oikeasti istuu tiessä jne.
Sisusta taas on erittäin kaunis mutta menee turhan paljon Audin sekasortoisuus-muotoilun-vuoksi -suuntaan.
Mutta huomatkaa tuulilasin riittävä etäisyys kuskin otsasta, asia joka on useassa kovakattoisessa cabriossa ongelma kun valmistajat oikovat mutkia helpottaakseen katon mahtumista säilytystilaansa. Näin siinä säilyy kunnollinen cabrio-fiilis. Eikä takapää näytä ylipullistetulta myöskään katon mahduttamiseksi kuten ei aiemmissakaan Bemuissa. Se on hyvä.
Metsähaka:
Varmasti enemmän autoa kuin missään mitä sinä olet päässyt edes koskemaan...
Putput:
------------------------------------------------------------
en pysty sanomaan kun en edes ole ikinä sellaista saati ferraria ajanut, mutta siitä lähti lambon tarina liikkeelle että omisti ferrarin missä oli paljon vikaa ja halusi tehdä paremman auton...
finman:
Eikö nimenomaan ollut niin että hänelle ei myyty Ferraria joten suuttui ja päätti tehdä oman...
Lambot olivat tuohon aikaa aivan käsittämättömiä pommeja, sitä en tiedä oliko Ferrarit hiukan parempia vai hiukan huonompia sillä pommeja nekin olivat. Mm. Miurat syttyilivät usein tuleen tuplaWeberien köhäistessä polttoainetta kuuman sylinterilohkon päälle. Lisäksi ajettavuus varsinkin edessä oleva tankki lähes tyhjänä oli aikamoista kun painoa ei edessä ollut alunperinkään juurikaan ja sitten vauhdin myötä keveni vielä entisestään...
Tuskin oli Ferrari tai Lambo tuohon aikaan kamalimman 70-luvun Fiatinkaan tasolla. Ainoat kuulemani omistajan kokemukset tutulta ovat kokemukset on 90-luvun Lambosta jossa oli suuri määrä vikoja ja vielä sellaisia joita ei uskoisi edes 80-luvun pikkuautossa olleen... Ja kun lukee lehdistä toimittajien omista Lamboista ja kommelluksista mitä niiden kanssa sattuu niin ei näytä taso olevan edelleenkään edes 90-luvun Opelin tasolla vaikka paranemaan päin kai on. Ja sitten vielä ne ylläpitokulut vaikka kasassa pysyisikin...
Vähän off-topic, mutta piti kommentoida että uskoakseni Lambo tuskin on ainakaan Ferraria parempi ollut luotettavuudessa, saati muutenkaan ollut lähelläkään luotettavan mainetta.
kyllä hänellä ferrari oli...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lamborghini
taitaa olla vw-konserni esimmäinen omistaja joka pystyy
keskittymään myös laaduntarkkailuun lambon historiassa
takaisin aiheeseen z4 näyttää ihan hyvältä kuvissa mutta kuten kaikkien autojen kohdalla se pitää nähdä luonnossa...