rengaspaineen varoitin toimii ABS- järjestelmän avulla, joka päättelee rengaspaineet pyörän pyörintänopeuden mukaan.
rengaspaineen valvontajärjestelmässä on taas anturi ja lähetin sijoitettuna jokaisen vanteen sisäpuolelle, jotka mittaavat renkaiden ilmanpaineen sekä lämpötilan. Näin ainakin BMW:ssä
minun lukemani perusteella matalan vierintävastuksen renkaat ovat kyllä poikkeuksetta olleet huonommat kuin tavalliset.
Tottakai, eihän kaikkea voi saada. Renkaisssa on aina kyse kompromissista eri ominaisuuksien suhteen. Jos kuitenkin parhaat matalan vierintävastuksen renkaat pääsevät märkäpidossakin keskimääräisen normaalirenkaan tasolle, niin se varmaan riittää.
Sinänsä tietysti typerää tehdä matalan vierintävastuksen renkaita johonkin 225-245 levyisiin matalaprofiilisiin renkaisiin joista ei kait kovin kevyesti rullaavia saa millään.
Itse en perusta Mersun perinteisestä tähtikeulasta, hienompi on Avantgarde jossa maskissa isompi tähti.
Onkos uudessa E-sarjassa myös mahdollisuus valita C-sarjamainen Avantgarde eturitällä isolla tähdellä ilman mummo tähtäintä ?
Menee silleen, että perinteinen mersukeula on myös Avantgardessa. Taitaa olla sitten AMG, johon vasta löytyy tuo iso tähti maskissa. Sinänsä outoa, että muissa malleissa A, B, C ja SUVit tuo tähtimaski on kaikissa.
Pidän kyllä C-sarjan Avantgardesta, mutta aiempi linja jossa coupet oli tehty tuolla maskilla oli hyvä. Erottuivat keulastaankin.
Samat sanat, C-Avantgarde selvästi sporttisempi ulkoasultaan. Ilmeisesti E:een suhteen ollaan varovaisempia ja tiettyä arvokkuutta vaalitaan tuolla perinteisellä mummotähtäimellä. Mielestäni tähtimaski saisi kyllä olla valinnaisena ilman lisähintaa kaikkiin malleihin.
Tuli vielä tutkittua E:een esitettä ja mielenkiintoinen tuo maskiasia. Perusmallissa ja Avantgardessa sama maski (3 vaakalamellia), Elegance 4 lamellilla. Eli Avangarden 'lisähintaan' saa perusmallin maski. Ei ole linjassa C-sarjan kanssa?
Tuli vielä tutkittua E:een esitettä ja mielenkiintoinen tuo maskiasia. Perusmallissa ja Avantgardessa sama maski (3 vaakalamellia), Elegance 4 lamellilla. Eli Avangarden 'lisähintaan' saa perusmallin maski. Ei ole linjassa C-sarjan kanssa?
Katsokaapa uudestaan sitä varustelistaa. Siinä E:ssä ei ole vakiona likimainkaan sitä, mitä jotkut ovat täällä väittäneet.
Veho on näköjään ottanut idioottimaisen tavan listata noita varusteita. Varustepaketeissa olevat varusteen on merkattu sillä vakiovarustesymbolilla, ja perään sitten kirjoittettu, että sis. siihen ja siihen pakettiin.
Katsokaapa uudestaan sitä varustelistaa. Siinä E:ssä ei ole vakiona likimainkaan sitä, mitä jotkut ovat täällä väittäneet.
Veho on näköjään ottanut idioottimaisen tavan listata noita varusteita. Varustepaketeissa olevat varusteen on merkattu sillä vakiovarustesymbolilla, ja perään sitten kirjoittettu, että sis. siihen ja siihen pakettiin.
Todella harhaanjohtavaa.
Aika sekava hinnasto. Alla lukee, että S=vakiovaruste, mutta ei sit olekaan. Näköjään pitää osata lukea rivien välistä harhaanjohtavaa veholta tosiaankin. Kyllä systeemin tulee olla niin, että varustepaketeissa kerrotaan mitä sisältää eikä päinvastoin.
tuo hinnasto. Vuosi sitten tilatessamme uutta autoa, lopullisen tilauksen sisältöä mietittiin kotona ja värkättiin myyjän kanssa tuntitolkkuja. Ei myyjäkään ollut oikein perillä kaikista varusteisiin ja niiden toimintoihin tai niiden toisiinsa liittyvistä yksityiskohdista vaikka soittelikin lisätietoa. Kun auto sitten tuli, niin ei jotkut varusteet/toiminnot ihan selaisia olleet miksi olin ne ymmärtänyt tilausta tehdessäni. Tässä asiasa so. esitteiden asiasisällöissä ja hinnaston selkeydessä MB-kauppiaila on parantamisen varaa!
Melkoisen pieni ilmanvastus kerroin kun 25, uusilla moottoreilla taitaa viedä bemarin aseman kokoluokkansa kulutusvertailussa. Tietysti painolla on merkitystä yhdistelmäkulutukseen. Saattaa olla vuoden kingi johon bemari vastaa vuoden päästä.
Kun tarkistin, niin bemari edelleen pienikulutuksisin.
No kuka nyt mistäkin tykkää. Tuo menee noiden kuvien perusteella lähes samaan luokkaan kuin se lahtivalas bemari. Eipä nuo mersun E- tai C-mallisarjoihin perustuvat coupet ole pitkään aikaan mitään muotoilun juhlaa olleet.
No kuka nyt mistäkin tykkää. Tuo menee noiden kuvien perusteella lähes samaan luokkaan kuin se lahtivalas bemari. Eipä nuo mersun E- tai C-mallisarjoihin perustuvat coupet ole pitkään aikaan mitään muotoilun juhlaa olleet.
CLK on jo vanha, sehän on se varsinainen C-sarjan coupe. Uusi lienee tulossa.
E-sarjan coupe on CLS, joka "vanhanakin" versioina on minusta aika lailla tyylikäs.
No kuka nyt mistäkin tykkää. Tuo menee noiden kuvien perusteella lähes samaan luokkaan kuin se lahtivalas bemari. Eipä nuo mersun E- tai C-mallisarjoihin perustuvat coupet ole pitkään aikaan mitään muotoilun juhlaa olleet.
CLK on jo vanha, sehän on se varsinainen C-sarjan coupe. Uusi lienee tulossa.
E-sarjan coupe on CLS, joka "vanhanakin" versioina on minusta aika lailla tyylikäs.
------------------------------------------------------------
ainakin ensimmäinen clk tuli korvaamaan w124 coupen
ja eikös clc ole enemmän c-sarjan coupe ja clk edelleenkin yritä olla e-sarjan coupe vaikka ei teknisesti siihen perustukkaan vaan markkinointi mielessä
Sen sijaan CLK:sta ja CLC:stä ei saa hienoa tekemälläkään. CLK on lisäksi mielestäni markkinoiden ylihintaisimpia autoja, jos sitä vertaa vaikkapa 3-sarjan coupeen tai A5:teen.
Sen sijaan CLK:sta ja CLC:stä ei saa hienoa tekemälläkään. CLK on lisäksi mielestäni markkinoiden ylihintaisimpia autoja, jos sitä vertaa vaikkapa 3-sarjan coupeen tai A5:teen.
Ainakin CLS:stä samaa mieltä. Nyt saisi "edullisesti", jos käytetty kelpaa:
Aikamoisia hinnanpudotuksia, jos vertaa uusiin samoilla varusteilla (esim. lähes 100 000 pois hinnasta kolmessa vuodessa alle 70 000 kilometrillä...)
Mitäs tuollaisen pitäminen sitten maksaa? Ei taida olla ihan köyhän miehen auto, vaikka sen ilmaiseksi saisi.
No enpä usko, että CLS on mitenkään erityisen kallis pidettävä. Tekniikka on kuitenkin eemelistä tuttua.
Oma jaggenikin on mennyt ihan kohtuullisilla huoltokuluilla. Odotin paljon pahempaa.
Jos haluaa oikesti helvetin kalliin pidettävä, niin hankkii 12-sylinterisen italialaisen auton. Esimerkiksi Testarossan ylläpitokulut ovat aivan poskettoman suuret. Monella olisi kyseiseeen autoon varmasti varaa, mutta ei sen ylläpitoon.
Tuollainen auto kun CLS kannattaa ilman muuta ostaa käytettynä, ellei ole todella paljon ylimääräistä lompakkoa pullottamassa. Tuollaisen lähtöhinnan päälle saa helposti raksittua hyvän auton verran lisävarusteita. Omani on maksanut yli 140 te uutena, mutta muutamat varusteet edustavatkin sitten ihan huippua. Niiden tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, muutamiin tosin kun tottuu, on vaikea olla ilman (esim etuistuinten tuuletus, säädettävät sivuttaistuet, surround system todella hyvällä bassotoistolla, säädettävä ja säätyvä ilmajousitus, aktiivinen cruise, loistavat valot kääntymisellä ja nurkkatoiminnolla, hyvin toimiva avaimeton käynnistys, yms). Tosin osa noista varusteista on tullut jo helvempiinkin autoihin, näin ei tosin ollut vielä 05 kun omani on tehty. Myös turhaa on paljon mukana, kuten vaikkapa ratti ja penkki menee edestä pois kun nouset autosta.
Itse toin tuollaisen alle puoleen hintaan uudesta Saksan maalta. Tuota voin kyllä suositella, erityisesti kun autoon tuli vuoden takuu mukaan (joka siis toimii Suomessa, tosin joudut itse maksamaan korjaukset ja hakemaan rahat Saksasta). Itselleni tuo on ollut ainakin parempi hankinta kuin 50-70 te uusi auto Suomesta, eikä ole kaduttanut.
Ei tuon ylläpito mahdottoman kallista ole. Tottakai huollot maksaa enemmän, kun öljyä menee ainakin V8 versioon enemmän, tulppia on enemmän, yms., mutta ei nuo tähtitieteellisiä ole. Ainoa mikä itseäni pelottaa, on mahdolliset tulevat viat ilmajousitukessa, ne voivat olla kalliita monimutkaisesta jousituksesta johtuen. Toisaalta tuo on yksi auton parhaista varusteista, joten suosittelen kyllä hankkimaan CLS:n sillä, tuon jälkeen ei tee kyllä mieli rautajousiin palata. Lisäksi tietysti eksoottisten varusteiden korjaus saattaa varmaan maksaa, mikäli niihin tulee vikoja. Itsellä ainoat viat tähän mennessä ovat olleet hajonnut etuparkkitutkan anturi sekä nokka-akselin ajoitustunnistin tai vastaava, joka meni takuuseen (töineen muistaakseni n. 230 eur).
Sen sijaan CLK:sta ja CLC:stä ei saa hienoa tekemälläkään. CLK on lisäksi mielestäni markkinoiden ylihintaisimpia autoja, jos sitä vertaa vaikkapa 3-sarjan coupeen tai A5:teen.
Itselläni on ollut kaksi 3-sarjan coupea ja kaksi CLK:ta. Olen myös ajanut 3-sarjan uusinta coupea ja A5:sta. Vaikka pidän noista 3-sarjan coupea parhaimpana autona, ymmärrän miksi CLK maksaa enemmän. Se on jotenkin paljon arvokkaamman oloinen ja siinä tulee isomman auton fiilis. Se tosin sitten kostautuu huonompina ajo-ominaisuuksina.
A5:ttä harkitsin ihan tosissaan, 3.0 TDI Q oli loistopeli, ainoa miksi tuo ei oikein käy, on takapenkki, jonne ei oikeasti kukaan mahdu. CLK:ssa ja 3-sarjan coupessa sinne on vaikea päästä, mutta siellä on ihan hyvin tilaa.
ainakin ensimmäinen clk tuli korvaamaan w124 coupen
ja eikös clc ole enemmän c-sarjan coupe ja clk edelleenkin yritä olla e-sarjan coupe vaikka ei teknisesti siihen perustukkaan vaan markkinointi mielessä
cls on hieno myös hinnaltaan...
Jos katsoo noita coupeja kokoluokittain, niin kyllä clc on enemmän Bemarin 1-sarjan coupea vastaava auto, vaikka ei niitä suoraan ehkä kannata verrata.
Alun perin BMW teki 3-sarjalaisesta compact-mallin, joka oli suhteellisen suosittu Saksassa. C-sarjan Sportcoupe eli nykyinen CLC on tuon vastine, tosin huomattavasti paremman näköinen kuin tuo compact oli aikoinaan. Mersulta puuttuu tuon pienen luokan auto siinä mielessä, että A ja B-sarja edustavat tila-automaisina eri ideologiaa kuin Bemarin ja Audin tuotteet. Siksi C-sarjasta on tehty pienempi muunnos.
CLK vastaa kokoluokaltaan 3-sarjan coupea ja A5 coupea.
CLS on E-Sarjan pohjalle tehty coupe. Hinta on suhteellinen käsite silloin kun puhutaan tämän luokan autoista.
Ja CL on sitten se auto, jolle ei vielä löydy vastinetta Bemulta ja Audilta. Audilta tällainen ilmeisesti on tulossa.
Tuo MB:n käyttökulujen kohtuullisuus on yksi seikka, miksi Mersuista tykkään. Vaikka ne eivät todellakaan ole viattomia autoja, kaikki osat ovat suunniteltu vaihdettaviksi ja helposti huollettaviksi. Lisäksi nuo käyttökulut on suht hyvin ennakoitavissa.
Jotkin muut erikoisautot saattaa aiheuttaa omistajilleen sellaisia yllätyksiä, ettei paljon naurata. Osat voivat olla ihan sika kalliita ja jotta ne voidaan vaihtaa, tulee purkaa puoliautoa. Lisäksi erikoisemmatkin MB:t ovat suhteessa Suomessakin yleisiä, joten tietotaitoa löytyy hyvin niiden mahdollisten ongelmien korjaamiseen.
Lisäksi Mb on käytettynä mielestäni helpoin myytävä erikoisautoista, esim Lexusta tai Jaggea on puoliksi mahdoton saada itse myytyä.
Vaikka ne eivät todellakaan ole viattomia autoja, kaikki osat ovat suunniteltu vaihdettaviksi ja helposti huollettaviksi.
Tämä on Mersun suosion eräs peruspilari, silloin kun puhutaan ti-miesten käytettyjen autojen valintaan vaikuttavista seikoista.
Ei tarvitse olla ti-mieskään saadakseen käytetyn M-B:n pysymään liikenteessä edullisin huolto/korjauskuluin. Lähes joka pitäjästä löytyy mersun "erikoismies".
Jos haluaa oikesti helvetin kalliin pidettävä, niin hankkii 12-sylinterisen italialaisen auton. Esimerkiksi Testarossan ylläpitokulut ovat aivan poskettoman suuret. Monella olisi kyseiseeen autoon varmasti varaa, mutta ei sen ylläpitoon.
Eikös Ferrareissa tehdä todella perusteellisia huoltoja/varotoimenpiteitä, joissa tyyliin puretaan puoliautoa ja tsekataan paikat ihan vain huippulaadun takaamiseksi?
Tarkoittaa varmaan "tavallista" autopuhelinta, joka sinänsä on aivan järjetön varuste, kun bluetoothkin on tarjolla. Volvolla ainakin menee noin.
rengaspaineen varoitin toimii ABS- järjestelmän avulla, joka päättelee rengaspaineet pyörän pyörintänopeuden mukaan.
rengaspaineen valvontajärjestelmässä on taas anturi ja lähetin sijoitettuna jokaisen vanteen sisäpuolelle, jotka mittaavat renkaiden ilmanpaineen sekä lämpötilan. Näin ainakin BMW:ssä
simppa:
Tottakai, eihän kaikkea voi saada. Renkaisssa on aina kyse kompromissista eri ominaisuuksien suhteen. Jos kuitenkin parhaat matalan vierintävastuksen renkaat pääsevät märkäpidossakin keskimääräisen normaalirenkaan tasolle, niin se varmaan riittää.
Sinänsä tietysti typerää tehdä matalan vierintävastuksen renkaita johonkin 225-245 levyisiin matalaprofiilisiin renkaisiin joista ei kait kovin kevyesti rullaavia saa millään.
turbo-kiisseli:
Menee silleen, että perinteinen mersukeula on myös Avantgardessa. Taitaa olla sitten AMG, johon vasta löytyy tuo iso tähti maskissa. Sinänsä outoa, että muissa malleissa A, B, C ja SUVit tuo tähtimaski on kaikissa.
Tulisiko tähti maskiin sport-paketin myötä?
Pidän kyllä C-sarjan Avantgardesta, mutta aiempi linja jossa coupet oli tehty tuolla maskilla oli hyvä. Erottuivat keulastaankin.
AkiK:
Samat sanat, C-Avantgarde selvästi sporttisempi ulkoasultaan. Ilmeisesti E:een suhteen ollaan varovaisempia ja tiettyä arvokkuutta vaalitaan tuolla perinteisellä mummotähtäimellä. Mielestäni tähtimaski saisi kyllä olla valinnaisena ilman lisähintaa kaikkiin malleihin.
Tuli vielä tutkittua E:een esitettä ja mielenkiintoinen tuo maskiasia. Perusmallissa ja Avantgardessa sama maski (3 vaakalamellia), Elegance 4 lamellilla. Eli Avangarden 'lisähintaan' saa perusmallin maski. Ei ole linjassa C-sarjan kanssa?
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w212/catalogue_prices.0002.html
Andrea:
------------------------------------------------------------
onhan niissä huikea väri ero kivenharmaa/musta....
kai tuon avantgarden tunnistaa led päivävaloista
finman:
Ehkä niitä merkittävämpää on että Avantgardeen kuuluu E-sarjassa tuplaksenonit, madallettu alusta, eri sisustukset, eri aluvanteet jne
Katsokaapa uudestaan sitä varustelistaa. Siinä E:ssä ei ole vakiona likimainkaan sitä, mitä jotkut ovat täällä väittäneet.
Veho on näköjään ottanut idioottimaisen tavan listata noita varusteita. Varustepaketeissa olevat varusteen on merkattu sillä vakiovarustesymbolilla, ja perään sitten kirjoittettu, että sis. siihen ja siihen pakettiin.
Todella harhaanjohtavaa.
simppa:
Aika sekava hinnasto. Alla lukee, että S=vakiovaruste, mutta ei sit olekaan. Näköjään pitää osata lukea rivien välistä harhaanjohtavaa veholta tosiaankin. Kyllä systeemin tulee olla niin, että varustepaketeissa kerrotaan mitä sisältää eikä päinvastoin.
tuo hinnasto. Vuosi sitten tilatessamme uutta autoa, lopullisen tilauksen sisältöä mietittiin kotona ja värkättiin myyjän kanssa tuntitolkkuja. Ei myyjäkään ollut oikein perillä kaikista varusteisiin ja niiden toimintoihin tai niiden toisiinsa liittyvistä yksityiskohdista vaikka soittelikin lisätietoa. Kun auto sitten tuli, niin ei jotkut varusteet/toiminnot ihan selaisia olleet miksi olin ne ymmärtänyt tilausta tehdessäni. Tässä asiasa so. esitteiden asiasisällöissä ja hinnaston selkeydessä MB-kauppiaila on parantamisen varaa!
Uutta tietoa + kuvia uudesta E-farkusta:
http://www.automotorsport.se/news/16886/spion-mercedes-e-kombi-klar-i-höst/
Farkkuna näyttäisi olevan paremman näköinen. Tosin vasta luonnossa mielipiteen voi muodostaa paremmin.
samaa mieltä tuon kuvan perusteella. Farkkuna ei jotenkin nuo sivupokkaukset ym. asiat mistä en pidä korostu niin paljoa.
Melkoisen pieni ilmanvastus kerroin kun 25, uusilla moottoreilla taitaa viedä bemarin aseman kokoluokkansa kulutusvertailussa. Tietysti painolla on merkitystä yhdistelmäkulutukseen. Saattaa olla vuoden kingi johon bemari vastaa vuoden päästä.
Kun tarkistin, niin bemari edelleen pienikulutuksisin.
Ja jos farkku näyttää hyvältä, niin tässä todellinen helmi, eli tuleva E-Coupe:
http://www.automotorsport.se/news/16894/bild-läcka-mercedes-e-klass-coupé-är-avslöjad/
No kuka nyt mistäkin tykkää. Tuo menee noiden kuvien perusteella lähes samaan luokkaan kuin se lahtivalas bemari. Eipä nuo mersun E- tai C-mallisarjoihin perustuvat coupet ole pitkään aikaan mitään muotoilun juhlaa olleet.
simppa:
CLK on jo vanha, sehän on se varsinainen C-sarjan coupe. Uusi lienee tulossa.
E-sarjan coupe on CLS, joka "vanhanakin" versioina on minusta aika lailla tyylikäs.
AkiK:
CLS on kyllä helvetin hieno.
Sen sijaan CLK:sta ja CLC:stä ei saa hienoa tekemälläkään. CLK on lisäksi mielestäni markkinoiden ylihintaisimpia autoja, jos sitä vertaa vaikkapa 3-sarjan coupeen tai A5:teen.
simppa:
Ainakin CLS:stä samaa mieltä. Nyt saisi "edullisesti", jos käytetty kelpaa:
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?show=inline&id_vehicle_type=&id_make=45&id_model=2665&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+%3E%3E
Aikamoisia hinnanpudotuksia, jos vertaa uusiin samoilla varusteilla (esim. lähes 100 000 pois hinnasta kolmessa vuodessa alle 70 000 kilometrillä...)
Mitäs tuollaisen pitäminen sitten maksaa? Ei taida olla ihan köyhän miehen auto, vaikka sen ilmaiseksi saisi.
No enpä usko, että CLS on mitenkään erityisen kallis pidettävä. Tekniikka on kuitenkin eemelistä tuttua.
Oma jaggenikin on mennyt ihan kohtuullisilla huoltokuluilla. Odotin paljon pahempaa.
Jos haluaa oikesti helvetin kalliin pidettävä, niin hankkii 12-sylinterisen italialaisen auton. Esimerkiksi Testarossan ylläpitokulut ovat aivan poskettoman suuret. Monella olisi kyseiseeen autoon varmasti varaa, mutta ei sen ylläpitoon.
Tuollainen auto kun CLS kannattaa ilman muuta ostaa käytettynä, ellei ole todella paljon ylimääräistä lompakkoa pullottamassa. Tuollaisen lähtöhinnan päälle saa helposti raksittua hyvän auton verran lisävarusteita. Omani on maksanut yli 140 te uutena, mutta muutamat varusteet edustavatkin sitten ihan huippua. Niiden tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, muutamiin tosin kun tottuu, on vaikea olla ilman (esim etuistuinten tuuletus, säädettävät sivuttaistuet, surround system todella hyvällä bassotoistolla, säädettävä ja säätyvä ilmajousitus, aktiivinen cruise, loistavat valot kääntymisellä ja nurkkatoiminnolla, hyvin toimiva avaimeton käynnistys, yms). Tosin osa noista varusteista on tullut jo helvempiinkin autoihin, näin ei tosin ollut vielä 05 kun omani on tehty. Myös turhaa on paljon mukana, kuten vaikkapa ratti ja penkki menee edestä pois kun nouset autosta.
Itse toin tuollaisen alle puoleen hintaan uudesta Saksan maalta. Tuota voin kyllä suositella, erityisesti kun autoon tuli vuoden takuu mukaan (joka siis toimii Suomessa, tosin joudut itse maksamaan korjaukset ja hakemaan rahat Saksasta). Itselleni tuo on ollut ainakin parempi hankinta kuin 50-70 te uusi auto Suomesta, eikä ole kaduttanut.
Ei tuon ylläpito mahdottoman kallista ole. Tottakai huollot maksaa enemmän, kun öljyä menee ainakin V8 versioon enemmän, tulppia on enemmän, yms., mutta ei nuo tähtitieteellisiä ole. Ainoa mikä itseäni pelottaa, on mahdolliset tulevat viat ilmajousitukessa, ne voivat olla kalliita monimutkaisesta jousituksesta johtuen. Toisaalta tuo on yksi auton parhaista varusteista, joten suosittelen kyllä hankkimaan CLS:n sillä, tuon jälkeen ei tee kyllä mieli rautajousiin palata. Lisäksi tietysti eksoottisten varusteiden korjaus saattaa varmaan maksaa, mikäli niihin tulee vikoja. Itsellä ainoat viat tähän mennessä ovat olleet hajonnut etuparkkitutkan anturi sekä nokka-akselin ajoitustunnistin tai vastaava, joka meni takuuseen (töineen muistaakseni n. 230 eur).
simppa:
Itselläni on ollut kaksi 3-sarjan coupea ja kaksi CLK:ta. Olen myös ajanut 3-sarjan uusinta coupea ja A5:sta. Vaikka pidän noista 3-sarjan coupea parhaimpana autona, ymmärrän miksi CLK maksaa enemmän. Se on jotenkin paljon arvokkaamman oloinen ja siinä tulee isomman auton fiilis. Se tosin sitten kostautuu huonompina ajo-ominaisuuksina.
A5:ttä harkitsin ihan tosissaan, 3.0 TDI Q oli loistopeli, ainoa miksi tuo ei oikein käy, on takapenkki, jonne ei oikeasti kukaan mahdu. CLK:ssa ja 3-sarjan coupessa sinne on vaikea päästä, mutta siellä on ihan hyvin tilaa.
CLC:stä olen samaa mieltä, ihme viritys..
finman:
Jos katsoo noita coupeja kokoluokittain, niin kyllä clc on enemmän Bemarin 1-sarjan coupea vastaava auto, vaikka ei niitä suoraan ehkä kannata verrata.
Alun perin BMW teki 3-sarjalaisesta compact-mallin, joka oli suhteellisen suosittu Saksassa. C-sarjan Sportcoupe eli nykyinen CLC on tuon vastine, tosin huomattavasti paremman näköinen kuin tuo compact oli aikoinaan. Mersulta puuttuu tuon pienen luokan auto siinä mielessä, että A ja B-sarja edustavat tila-automaisina eri ideologiaa kuin Bemarin ja Audin tuotteet. Siksi C-sarjasta on tehty pienempi muunnos.
CLK vastaa kokoluokaltaan 3-sarjan coupea ja A5 coupea.
CLS on E-Sarjan pohjalle tehty coupe. Hinta on suhteellinen käsite silloin kun puhutaan tämän luokan autoista.
Ja CL on sitten se auto, jolle ei vielä löydy vastinetta Bemulta ja Audilta. Audilta tällainen ilmeisesti on tulossa.
Tuo MB:n käyttökulujen kohtuullisuus on yksi seikka, miksi Mersuista tykkään. Vaikka ne eivät todellakaan ole viattomia autoja, kaikki osat ovat suunniteltu vaihdettaviksi ja helposti huollettaviksi. Lisäksi nuo käyttökulut on suht hyvin ennakoitavissa.
Jotkin muut erikoisautot saattaa aiheuttaa omistajilleen sellaisia yllätyksiä, ettei paljon naurata. Osat voivat olla ihan sika kalliita ja jotta ne voidaan vaihtaa, tulee purkaa puoliautoa. Lisäksi erikoisemmatkin MB:t ovat suhteessa Suomessakin yleisiä, joten tietotaitoa löytyy hyvin niiden mahdollisten ongelmien korjaamiseen.
Lisäksi Mb on käytettynä mielestäni helpoin myytävä erikoisautoista, esim Lexusta tai Jaggea on puoliksi mahdoton saada itse myytyä.
individual:
Tämä on Mersun suosion eräs peruspilari, silloin kun puhutaan ti-miesten käytettyjen autojen valintaan vaikuttavista seikoista.
juster:
Ei tarvitse olla ti-mieskään saadakseen käytetyn M-B:n pysymään liikenteessä edullisin huolto/korjauskuluin. Lähes joka pitäjästä löytyy mersun "erikoismies".
simppa:
Eikös Ferrareissa tehdä todella perusteellisia huoltoja/varotoimenpiteitä, joissa tyyliin puretaan puoliautoa ja tsekataan paikat ihan vain huippulaadun takaamiseksi?
Jotain tämän suuntaista olen kuullut..