Hyvä että saadaan lisää nelivetomalleja myös pienempitehoisilla moottoreilla varustettuna.
TM:llä on mennyt uutisoinnissaan bensiinimottoriset mallit sekaisin: "Pienemmän 1,8 TSI:n (118 kW) kanssa Alltrack on nelivetoinen, mutta 2,0 TSI (155kW) on etuvetoinen", kun se on juuri päinvastoin.
Hmh. Seatin Freetrack olisi osuvampi nimitys autolle, jonka takapyörät pyörivät tienpinnan avustuksella.
Ennustan että nelivetomallien käyttö yleistyy samaan tapaan kuin automaattivaihteistotkin ovat vuosien varrella yleistyneet, pikku hiljaa.
Hienoa!
Tulee juuri kaipaamaani luokkaan, jossa tarjontaa ei ole ollut. Korotettu farkku nelivedolla.
Etuvetoisena en ostaisi.
Mitenkähän hinta asettuu esim. suhteessa Volvon XC70:een? Volvo, Audi ja Subaruhan ovat tehneet tämän tyyppisiä autoja jo kauan.
AkiK:
Voisi kuvitella volkkarin hinnan jäävän Audi A4:n alapuolelle.
Bensiini automaatit:
Audi A4 allroad quattro 2,0 TFSI quattro S tronic-autom. 55 400
Volvo XC70 T6 AWD Ocean Race Business aut. 75 400
Diesel:
Audi A4 ei automaattina saa kuin V6 koneella:
Audi A4 allroad quattro 3,0 V6 TDI (DPF) quattro S tronic Business Plus 67 700
Manuaali: Audi A4 allroad quattro 2,0 TDI (DPF) quattro Start-Stop Business Plus 50 800
Volvo XC70 D3 AWD Ocean Race Business aut. 54 900
Saab 9-3X Griffin BioPower 2.0TS (220hp 350Nm) XWD Aut. 46295
Vaikka noita ei taida juuri tällähetkellä voida tilata... Valitettavasti.
http://www.saab.fi/fi/fi/start#/Cars/9-3x/overview/landing/
HYVÄ asia. Jotain tällaista olen toivonutkin. Eli saadaan 4-vetoisia pienemmillä, mutta varmastikin meidän oloissa järkevillä, tehoiltaan riittävillä moottoreilla. Pienemmät tehot ja iskutilavuudethan vaikuttavat monella tavoin osto- ja käyttökuluja alentavasti.
Kuten Penteles arvioi, luulen että tämä lisää 4-vetojen yleistymistä ja että nykyisten valmistajien valikoimiin tulee pienempiä moottoreita nykyisten mahtimoottoreiden lisäksi.
Tuota:
Minä puolestani kaipaan normaalia parempaa maavaraa ilman nelivetoa ja katumaasturin koria. Outback ja Scout ovat ainoat mallit lähes kohtuullisessa hintaluokassa, mutta vain nelivetoisina. Siten Passat on tervetullut uutuus. Harmi vain, että senkin hinta korotettuna lienee alkaen 40 ke luokkaa. Vertailukohtana voisi pitää nykyistä 1,8-litraista 118 kw farkkua, jonka hinta on n. 35600 e.
Herbert:
Citikan C5 tarjoaa myös tuon korotetun maavaran tarvittaessa napin painalluksella.
Hyviä uutisia. Kohtuuhintaisempia, pienemmällä moottorilla varustettuja nelivetoja maavaran kanssa on liian vähän. Toivotaan että penteleksen ennustus tällaisten lisääntymisestä on oikein.
maavara:
Ja VAG-konsernilla on muutamiin malleihin tarjolla 2 cm korotettu alusta. Mutta silti tarjonta on niukkaa. Em. lisäksi muutamat katumaasturit on mahdollista valita kaksivetoisina. Bemarissa kuitenkin (X1 alkaen n. 40000 e) isot pyörät ja korotettu alusta maksaa kohtuuttomasti tavalliseen 1- ja 3- sarjaan verrattuna (alkaen 25- ja 35000 e).