Veikkaan että Octavia 1.2 TSI 105 koneella,perusvarustuksella johon kuuluu vakionopeussäädin, mutta arkinen sisustus, maksaa 23 ke. Tuo versio tod näk tulee olemaan perustuulipuvun vaihtoehto. Tuossa tulee olemaan huiman hyvä jälleenmyyntiarvo. Toinen suosittu ehkä 1.6 TDI DSG paremmalla sisustuksella, n.30 ke. Vaihtohyvitys entisestä(ensimmäisiin tilattuihin autoihin) huono, tilanne paranee kun isot piirimyyjät saa autoja varastoon. Väliraha esim uuteen Mazdaan ei ole niin paljon suurempi, kuin ohjehintojen erotus.
Masa 6:n kilpailija pikemminkin Superb, alk 28 ke. Ulkonäkökisan ehdoton voittaja Masa, mutta näyttää ajan kuluessa vanhenevan nopeammin.
Omalla rahalla ostava varovainen Suomalainen pitää Skodaa turvallisempana valintana
tuulipuku puhuu myös asiaa. Oleellista ei ole autojen hinta, vaan useimmiten paljon oleellisempaa on väliraha vaihdettavaan autoon. Omasta kokemuksesta tiedän, että tässä hinnassa saattaa olla kymmenien prosenttien eroja ja lähtöhinnaltaan kalliimpi auto saattaakin tulla huomattavasti halvemmaksi.
Mazda 6 kilpailija on tosiaan Superb. Superbilla alkaa olla se ongelma, että se on jo elinkaarensa ehtoopuolella, enkä usko että sitä enää kovin paljoa myydään. Toinen kova ja linjakas kilpailija olisi uusi Mondeo, mutta ilmeisesti sen toimitus onkin viivästynyt ja luultavasti Mazda kiittää.
Ocu kilpailee pienempien autojen kanssa ja sen oleellisin valtti onkin varmasti se, että se on suurempi, kuin saman hintaiset kilpailijansa.
Siis Fabio sinulla on ollut käytössäsi kaikkein halvin karvalakki mallin Octavia ja tuossa autossa kaikki tähtää taloudellisuuteen ja siinä oli onnistuttu niin kuin kerroitkin.
Tästä mallista on karsittu kaikki vähänkin ylimääräinen herkku pois mutta silti se sisältää varusteita joita ei monellakaan automerkillä tuohon hintaan ole-
Skoda Octavialla ei ole kuin yksi 5 vaihteinen loota joka on juuri tässä mallissa, kaikki muut ovat 6 vaihteisia tai DSG.
Väite että Golf olisi halvempi vedit aivan hatusta, sitä se ei ole mutta hinta ero ei ole suuri mutta onhan kyseessä aivan eri kokoluokan auto joten hintojen vertailu on vaikeaa jo sinänsä mutta sääntönä on se että perusvarustelun Golfin hinnalla saa jo täyten herkkuja ympätyn Skodan.
Minulla oli Elegance varustetaso farmarina ja kun tuota vertasi hankinta aikaan Comfortline Golf farmariin, niin Octavia oli kalliimpi. Tärkeimpinä eroina taisi olla se, että Golfissa oli 16" alut vs 15" Octaviassa ja lisäksi Octaviassa oli automaatti-ilmastointi ja Xenonit, joiden valoteho ei ollut yhtään parempi kuin tavallistenkaan valojen. Kuitenkin Golfiin sai melko halvalla varustepaketteja, jotka nostivat varustetason Octaviaa paremmaksi ja hinta oli tämän jälkeen ~sama. Autot ovat tiloiltaan täysin yhtenevät, mutta laatuvaikutelma on toki Golfissa parempi. Viistoperäversiona Octaviassa olisi toki isompi takaluukku, mutta sellaista en omassa tapauksessani vertaillut. Takatilat ovat molemmissa korimalleissa täysin identtiset.
mecanica:
Tuo jousitus kovuus on kyllä käsittämätön väite, jämäkkä se on niinkuin itsekkin kerroit mutta ei se japanilainen kivireki sittenkänkään, sitäpaitsi tuo kone juuri on saanut nimenomaan kehuja hyvästä väännöstä mutta spottisuus tuosta puuttuu täysin, mihin autoon vertaat???
Ainakin Opel Astra ja Peugeot 308 tarjoavat samassa kokoluokassa selkeästi parempaa jousitusmukavuutta jopa 17" renkailla. Jos taas verrataan Mazda 6 kokoluokkaan, niin melkein kaikki isot merkit tarjoavat miellyttävämpää kyytiä.
mecanica:
Siis moottori voimansiirto??? Tuo osittaa kokemattomuuttasi autoista, tuo diesel moottori on vieläkin ehdotonta diseleiden kärkeä, kulutus ja tehokuus lukujen valossa joskin jo hieman vanhanaikainen mutta kenellä parempi??
Tuo moottori on lähtökohtaisesti laiska ja 5-vaihteinen laatikko on sen kanssa on emämunaus valmistajalta. Käyttöominaisuuksissa se jää selvästi ainakin molempien ranskalaisten (PSA 1,6 hdi ja Renault 1,5 dci) tekeleille. PSA:n konetta käyttää puolet muista valmistajista kuten Mazda, Ford, Volvo, Mini, Peugeot, Citroen... joten aika moni kilpailija on tällöin moottorin osalta hyvissä asemissa. 6-pykäläisellä vaihteistolla voisi paikata ongelmia, mutta liian pitkät 3- ja 4-vaihteet romuttavat auton ajettavuuden hitaammassa ajossa 5-vaihteisen lootan yhteydessä. Lähes jatkuvasti tulee tilanteita, joissa pienempi vaihde on epämiellyttävän lyhyt, mutta isompi vaihde jurnuttaa. Tästä syystä Skodan voimansiirto kokonaisuutena on mielestäni yksi luokkansa huonoimpia mitä tulee käyttömukavuuteen.
mecanica:
Hinta on se kysymys joka pitää kommenteissasi osittain paikkaansa, hinta alkaa olla varsinkin jo pelkästään koeajon suorittamiseen este eli Skoda ei ole tänäpäivänä mikään halppis auto.
Kovin on kokemuksia mutta jotenkin paistaa läpi että ne on auton ulkopuolelta
Minulla on kokemusta leasingautotaustan vuoksi todella isosta osasta markkinaa, ja voin sanoa, että Skodan ei kyllä pitäisi tulla kenenkään valintalistan päähän kun puhutaan auton ominaisuuksista. Se on kuitenkin saavuttanut suomessa halvan auton maineen (mitä se melkolailla olikin ennen vuotta 2009), ja se on ratsastanut maineellaan, ja sitä kautta ansaitulla suht hyvällä jälleenmyyntiarvollaan myyntitilastoissa. Käytettyjen jälleenmyyntiarvoa on parantanut osittainn uusien autojen noussut hinta.
On Skodan muotoilussa se vika, että periaatteessa minä voisin harkita Octavian huippumallin ostamista, mikäli se ei näyttäisi 15-vuotta vanhalta Nissanilta. Mutta kun nykyinen Octavia on niin kamalan näköinen, niin se poistuu ostoslistaltani välittömästi. En osta autoa pelkän ulkonäön vuoksi, mutta jätän myös auton ostamatta, jos se näyttää liian rumalta.
VW-konsernissa Skodan osa on valmistaa kätännöllisiä perusautoja, jolloin muotoilu ei nouse korkealle kriteereissä.
Kyllä sitä mieluummin ottaa 2,0 litraisen "syöpön" kuin jonkun 1,2 tai 1,4 litraisen TSI koneisen, johon saa tehdä takuuajan jälkeen remppaa useammalla tonnilla.
Vaihtoautojen kauhu tällä hetkellä TSI ja DSG samassa paketissa. Ei edes kelpaa vaihdossa joka paikkaan.
Nykyinen octavia muistuttaa lähinnä vanhaa euro samaraa muotoilultaan.
Että sellaista Kommentteja Skodasta joista ei ole kenellekkään hyötyä koska ne ei perustu mihinkään muuhun kuin minusta tutuu että
Mutta jos ajatellaan järkevästi taas kerran mikä Skoda todella on.
Miltä tuntuisi ajaa autolla josta löytyy tarvittaessa tehoreservejä päihittää suurimman osan suomessa myytävistä ns. urheilu autoista tai miltä tuntuisi ajaa autolla joka ei tarvitse hävetä varustelutasoltaa suuriman osan muiden valmistajien parhaimmin varusteltujen autojenkaan rinnalla.
Miltä tuntuisi tekniikka joka on nykyaikainen ja edustaa automaailman huippua.
Auto joka kelpaa niin monelle Suomessa ja työmiehestä johtajaan.
Auto joka on kestävän maineessa.
Joka ei herätä voimakkaita tunteita muissa kuin
kateellisissa.
Auto jolla on nautinto ajaa ja jossa ei ole ns. lastentauteja.
Auto jota arvostavat alan ammattilaiset jonka todistaa lukuisat testivoitot ja se että sen jälleenmyynti arvo on korkea ja se on haluttu vaihtoauto.
Jonka omistajat ovat todella tyytyväisiä autoonsa.
Se jolla onni on sen tulisi kätkeä se mutta kun ei pysty
mecanica, nyt vähän liioittelet, mutta niin liioittelee Fabiocin. Tiedoksi, että vanha Octavia voitti juuri eräässä testissä useita moderneja autoja. Ja testi oli saksalainen.
Kyllä Octaviaa on niin monissa testeissä kehuttu, niin kotimaisissa kuin ulkolaisissakin, että Fabio on mielipiteineen aika yksin. Tai sitten siinä karvalakkimallissa on ihan oikeasti ajettavuus huonompi kuin paremmissa malleissa. Useinhan on niin, että halppismalleissa esimerkiksi jousitus on rakenteeltaan erilainen.
Toisaalta mecanica, tuskin se Octavia sentään ihan tuollaista onnea jokaiselle suo. Eikä yksikään Octavia kyllä pärjää yhdellekään nykymittapuun urheiluautolle. Eikä Octavia ole mitenkään poikkeuksellisen luotettava, joskaan ei varmasti huonokaan sillä saralla. Skoda on hinta-laatusuhteeltaan hyvä auto, mutta ei se ominaisuuksiltaan pärjää paljoa kalliimmille autoille. Esimerkiksi melutaso on melkoinen. Ja muotoilu on niin sisältä kuin ulkoa todella vanhanaikaista. Uuden Octavian sisustus on sentään ihan mukiinmenevän näköinen ja pärjää hyvin hintaluokassaan.
Ennen aikojaan uudistunut nimimerkki veti taas BMW:n tähänkin väliin ja tavan takaa noin muutenkin. On se Skoda voittanut testejä suvereenisti Audia ja VW:täkin vastaan joten pannaan vähän faktaa esiin kaikkien nähtäväksi. Turhaa parjausta autoa kohtaan joka selvästi on paikkansa ansainnut ja kehut myöskin ainakin testien valossa. Ja jos joku ostaa Skodan niin ei kai sitä tarvitse kennellekään perustella, valinta kuin valinta oli merkki sitten mikä hyvänsä.
Vertailutesti on aina testi muiden joukossa, se mitä milloinkin painotetaan näkyy tietenkin testien tuloksissa. Skodan kohdalla vahvuudet ovat kiistattomat.
tracktest, mainitsen ketjussa kerran BMW:n, niin välittömästi sinä vedät herneet nenään. Oletko lukenut kaikki nämä viestit ja odottanut kuola suupielessä, milloin joku mainitsee Bemarin. En edes ajatellut, että kukaan BMW:llä ajava näitä viestejä lukisi, vaan oli lähinnä esimerkkinä siitä, että Octavia ei voi olla niin surkea ajettavuudeltaan, kuin Fabio väittää.
Itselleni olisi päivänselvää, että noista kahdesta valitsisin sen Bemarin, oli testitulos mikä tahansa. Tuskin Octavia oli Bemaria parempi ajaa, mutta tosiaan ei se niin surkea voi olla, kuin Fabio väittää. Menestys tuli kuitenkin siis varmasti muista avuista kuin ajettavuudesta.
PS. Muokkasin nyt viestiä niin, että poistin Bemarin. Jospa se oloasi helpottaisi.
Ajattelija2011, ilmeisesti nyt Ajattelija2013. Ainakin sama tyyli ja hyökkäyssuunta on sama kuin ennen.
"Tracktest, kovastia aina loukkaannut ja esität marttyyria, jos joku vähänkin arvostelee Bemaria tai takavetoisuutta. Itse kuitenkin kirjoitat tällaisen varsin tunnepohjaisen väitteen, vailla mitään järkiperustetta:"
Näin nälväisit heti aluksi nimimerkin muutoksen yhteydessä, ei kai tämä jätä mitään epäselväksi sinun tarkoitusperistäsi. Toistat itseäsi kaiken aikaa. Tässä jatkat nimittäin taas samaan tyyliin.
"tracktest, mainitsen ketjussa kerran BMW:n, niin välittömästi sinä vedät herneet nenään. Oletko lukenut kaikki nämä viestit ja odottanut kuola suupielessä, milloin joku mainitsee Bemarin."
En panisi pahakseni vaikka jättäisit minut ja BMW:n rauhaan, ei kai näitä tarvitse joka väliin sotkea. On käsittämätöntä kuinka sinua tympii nämä kaksi mainittua asiaa. Olet mielestäni vähemmistössä tässä suhteessa, että Audi kuljettajaa tympii nimenomaan BMW. En tunne ketään ystävistäni joka toimisi näin oikeassa elämässä.
Nettimaailma on siksi hieman outo, koska ääripäät vie kaiken huomion. Ja normaali suhtautuminen joka on kuitenkin enemmistö toimien fiksusti jää sivurooliin trollauksen/tarkoitushakuisen mollauksen viedessä kaiken huomion. Fiksu kuitenkin suodattaa tämän pois eikä provosoidu, koska trolli elää huomiosta ja kun huomio loppuu trolli kuolee myös. En jatka tätä tämän enempää jos ajattelet oikein ymmärrät mitä ajan takaa noin yleisestikin.
Mutta jos ajatellaan järkevästi taas kerran mikä Skoda todella on.
Miltä tuntuisi ajaa autolla josta löytyy tarvittaessa tehoreservejä päihittää suurimman osan suomessa myytävistä ns. urheilu autoista tai miltä tuntuisi ajaa autolla joka ei tarvitse hävetä varustelutasoltaa suuriman osan muiden valmistajien parhaimmin varusteltujen autojenkaan rinnalla.
Täyttä soopaa! Edes RS ei pärjää hiemankaan tavallista paremmalle perheautolle.
Miltä tuntuisi tekniikka joka on nykyaikainen ja edustaa automaailman huippua.
VW- konsernin tekniikka toki on nykyaikaista ja erittäin herkkää erilaisille vioille. Automaailman huippua, höpö höpö!
Auto joka kelpaa niin monelle Suomessa ja työmiehestä johtajaan.
Niin kelpasi Ladakin. Mitä arvoa tällä on?
Auto joka on kestävän maineessa.
VW- konsernin kulkineet ovat kaikkea muuta, kuin kestävän maineessa. Vanhat pumppusuutin viat, DGS- laatikot, TSI- koneiden jakoketjut... siinä vain muutamia mainitakseni.
Joka ei herätä voimakkaita tunteita muissa kuin
kateellisissa.
Kuinka joku voi olla kateellinen Skodalle?
Auto jolla on nautinto ajaa ja jossa ei ole ns. lastentauteja.
Ajamisen nautinnosta ei voi edes puhua. BMW - Ajamisen iloa! Kyllä, ei ole lastentauteja, muita vikoja senkin edestä.
Auto jota arvostavat alan ammattilaiset jonka todistaa lukuisat testivoitot ja se että sen jälleenmyynti arvo on korkea ja se on haluttu vaihtoauto.
Just just...
Jonka omistajat ovat todella tyytyväisiä autoonsa.
Työkaverillani on Skoda Octavia ja hän on päässyt myös ajamaan omilla F10 ja F30 Bemareillani ja on todennut kateellisena, että kummatkin bimmerit ovat Ocuun verrattuna aivan eri planeetalta.
Se jolla onni on sen tulisi kätkeä se mutta kun ei pysty
Huoltovapaata autoa ei ole olemassa siksi Nontte kommenttisi on suorastaan typerä. Hyvin huollettu auto on suorastaan järkevä ostos ja huoltamalla sitä niin kuin tehdas edellyttää voi huoletta nauttia ajamisen ilosta ilman ongelmia. Huoltaminen on kaiken tärkein asia auton järkevää käyttöä ajatellen näin välttyy suuriltakin remonteilta jotka vaivaavat huonolla pidolla olevia autoja.
Käytettyä autoa pitää huoltaa yhtä tunnollisesti, kuin sitä uutta. Hyvä huolto maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti. Itse olen tätä noudattanut aina ja hyväksi tavaksi se on vuosien varrella osoittautunut ongelmia ei ole ollut ei katsastuksissa eikä tien päällä.
BMW:n ja muiden premium autojen huollot ovat tietenkin hieman kalliimpia kuin niin sanottujen tavallisten merkkien, mutta huoltamatta jättäminen se vasta kalliiksi tulee, oli kyseessä sitten mikä tahansa merkki.
...että Octavia ei voi olla niin surkea ajettavuudeltaan, kuin Fabio väittää.
Luitko viestini? Tähän tuskin tarvitsisi puuttua, mutta en missään vaiheessa sanonut, että Octavia on varsinaisesti huono ajaa. Auto kulkee suoraan ja ohjaus ja alusta kyllä toimivat ajettavuuden näkökulmasta moitteetta. Alusta vain on epämukava epätasaisuuksissa korkeaprofiilisista renkaista huolimatta. Eli lyhyesti sanottuna jousitusmukavuus on luokkansa häntäpäätä, mutta tämähän ei tyypillisesti ole arvostelukriteeri testeissä.
Huonosti valitut välitykset eivät yleensä myöskään näy testeissä millään tapaa muuten kuin ehkä mainintana leipätekstissä, jollei kulutus nouse liian lyhyiden välitysten seurauksena. Octaviassa ei ole tätäkään ongelmaa.
Varsinkin suomalaisissa vertailutesteissä auttaa mukavasti kun on pitkä huoltoväli, pienet ja kapeat renkaat ja ohjaus keskittää kaikissa nopeuksissa tyydyttävästi. Octaviassa nämä yhdistyvät ja lisäksi pari muuta kohtaa kunnossa, jota vertailutesteissä arvostetaan. Tällöin voi jättää aika monta sellaista asiaa retuperälle, joita testeissä ei mitata, ja silti myynti käy hyvin tai vähintään kohtuullisesti. Se ei silti tarkoita sitä, että auto olisi varsinaisesti erityisen hyvä tai, että sen ominaisuudet vastaisivat sitä mitä luokkaa ylemmissä autoissa tarjotaan vastineeksi lisääntyneelle hankintahinnalle. Sitä vertailumenestys kuitenkin usein tarkoittaa, että auto sopii hyvin sunnuntaisuharille, jonka tärkein tavoite on päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman halvalla, mikä sinänsä sekin on ihaa hyvä tavoite nykyinen autoilun verotaso huomioiden.
"Tracktest, kovastia aina loukkaannut ja esität marttyyria, jos joku vähänkin arvostelee Bemaria tai takavetoisuutta. Itse kuitenkin kirjoitat tällaisen varsin tunnepohjaisen väitteen, vailla mitään järkiperustetta:"
Näin nälväisit heti aluksi nimimerkin muutoksen yhteydessä, ei kai tämä jätä mitään epäselväksi sinun tarkoitusperistäsi. Toistat itseäsi kaiken aikaa. Tässä jatkat nimittäin taas samaan tyyliin.
Poimit tuon tuolta toisesta ketjusta. Niin, muistatko miksi tulin siihen ketjuun? Siksi, että sinä mainitsit nimimerkkini, vaikka en ollut aikoihin osallistunut TM keskusteluihin. Sinä myös kirjoitit, että BMW on premiumien ykkönen ja Audi kakkonen. No tämä on sinun mielipiteesi, mutta ei sitä yleisenä totuutena kannata kirjoittaa. Itse siis kirjoitat varsin provosoivasti, mutta et kestä mitään kritiikkiä Bemaria kohtaan, et edes asiallista kritiikkiä.
No täsä ketjussa et ole kertaakaan osallistunut keskusteluun, mutta kun minä mainitsen merkin BMW, enkä edes mitenkään pahalla tavalla, niin johan vastaat 20 min päästä kuin raivo härkä. Eikö käytöksessäsi ole pientä herkkähipiäisyyttä? Hieman jäitä hattuun.
Miksi kuvittelet, että BMW tympii minua? Minulla ei ole mitään kyseistä merkkiä vastaan. Joskus aloin osallistumaan näihin keskusteluihin siksi, että osoitin, ettei Audi todellakaan ole niin surkea kuin jotkut Bemaristit väittävät (esim PutPut). Minä en missään nimessä pidä Bemaria huonona autona, vaan päivastoin, Audin ja Mersun kanssa huipputuotteina. Se mistä eniten pitää, on lähinnä makuasia. Omalta osaltani on täysin mallikohtaista, mistä autosta noiden kolmen merkin välillä eniten pidän. Seuraava autoni voi hyvin olla BMW.
Nontten kommentti on todella hieman typerä. Bemari ei varmasti ole epäluotettava automerkki. Mutta jokainen tietää, että kaikkien premium-merkkien huoltokustannukset ovat korkeampia, kuin ns. "tavisautojen".
Watch live, mecanican jutut ovat hieman yliampuvia, mutta niin ovat sinunkin tarinasi. Onpa muuten yllättävää, että lähtöhinnaltaan noin 20.000 euroa maksava Octavia, joka on elinkaarensa loppupäässä, on eri maailmasta kuin +50.000 euron BMW. Omassa luokassaan Octavia on erinomainen tuote.
Watch live, mecanican jutut ovat hieman yliampuvia, mutta niin ovat sinunkin tarinasi. Onpa muuten yllättävää, että lähtöhinnaltaan noin 20.000 euroa maksava Octavia, joka on elinkaarensa loppupäässä, on eri maailmasta kuin +50.000 euron BMW. Omassa luokassaan Octavia on erinomainen tuote.
Provoiluun pitää vastata samalla tavalla. Ei kai kukaan oikeasti katso maailmaa niin Skoda- lasien läpi, kuin tuo mecanica, provoiluahan noiden kirjoitusten on oltava.
Ja nuo T. Laaksovirran kirjoitukset ovat niin täyttä scheissea, että niitä en edes vaivaudu kommentoimaan. Tai vaivaudunpas sen verran, että olen käynyt Saksassa viimeisten 5 vuoden aikana reilut 50 kertaa ja lyhyesti voin kertoa sikäläisten kollegoiden kutsuvan Skodia nimellä "Low level Car"
Watch live sinä ja sinun Saksan käyntisi ei kukaan aikuinen ihminenkirjoita noin kun sinä, lapsellista lässytystä se on vailla mitään tietopohjaa ja jos tosiaan sinulla edes bemari on niin 318 korkeintaan se kuvastuu kirjoituksestasi, kukaan oikeasti BMW omistava ei vaivaidu kirjoittamaan tällaiseen eli jos tosissaan omistaa BMW:n alkaen vm 2008 muussa tapauksessa bemaristi on rassaamassa bemariaan, iskunvaimentimet, lämmityslaitteen puhallin, ettei vaan ole kansivikaa tms...sähköhöröjä jne...kyllä remonttia riittää ja osat maksaa
Tämä T. Laaksovirta on oikeasti tyhmä, mutta mitäpä muuta skodistilta voi odottaakaan.
Ai... nyt vasta huomasin, että tämä pelle "mecanica" ja T. Laaksovirta ovatkin yksi ja sama sekopää.
Työskentelen saksalaisen yrityksen palveluksessa ja käyn noin kerran kuukaudessa sikäläisillä tehtaillamme. Autobahnat sekä Berliinistä itään sekä Munchenistä koilliseen ovat tulleet vuosien varrella aika tutuiksi.
Keskustelun taso kyntää paikoin niin syvällä, että on paikallaan harkita jatkoa vakavasti. Kateellisuus panee yleensä tunteet järjen edelle. Niin kävi nytkin. Asiallisuus näyttää olevan toisille todella vaikeata.
Näytti sitten T. Laaksovirtakin olleen puhdas trolli.
tracktest, tämän keskustelun asiallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta harvoin sinäkään kovin asiallisella linjalla pysyt.
Laaksovirtaan ja Watch Liveen asti tämä keskustelu pysyi melko asiallisena. Toivottavasti luit viimeisen vastineeni sinulle, että ymmärrät, että ei minulla ole mitään Bemaria vastaan.
Keskustelun taso kyntää paikoin niin syvällä, että on paikallaan harkita jatkoa vakavasti. Kateellisuus panee yleensä tunteet järjen edelle. Niin kävi nytkin. Asiallisuus näyttää olevan toisille todella vaikeata.
Näytti sitten T. Laaksovirtakin olleen puhdas trolli.
Oli syytäkin vetää tämä keskustelu syvälle, tämä T. Laaksovirta alias mecanica oli jo niin huvittava trolli. Mikä lie amisviiksi, joka halusi ainoastaan vedättää täällä.
Joo näyttää toisilla olevan kovasti tarve korostaa autoaan sellaisilla elementeillä joille ei löydy tosielämästä tödisteita ja näyttää joku luulevan niin että kukaan ei huomaa kuinka selvää valhetta jota yrittää syötää luettavaksi.
Laaksovirran jutuista kuin luin nuo Skodan testivoitot läpi niin itsellänikin heräsi epäillys että onko se tosiaan noin mainio auto, mutta onko kenelläkään antaa parempaa factaa en usko että kenelläkään. Kyllä se on pakko uskoa ja toisealta helppoahan se on kun itse omistaa tuollaisen laatu pelin kuin Skoda ja vielä turbo sellaisen, se on perheautoksi naamioitu urheiluauto ja mukava sillä on joskus hieman revitellä toki nopeusrajoituksien puitteissa.
Olen huomannut monia autoja omistaneena että tämän Skodan ohi ei lähdetä hetikään niin röyhkeästi kuin esim Nissanin ohi lähdettiin ennen, taitavat tietää että jos ratissa istuu heikkohermoinen niin voi olla että saa katso vähän aikaa kaikkoavia Skodan perävaloja. Tuo raju teho on kaiken nautinnolisin tuossa Skodassa hyvien ajo ominaisuuksien ja hyvän ergonomian ohella, se on kuin hanska käteen ja jaksaa miellyttää yhä uudelleen ja uudelleen ja pitkä matka on oikea haave kun niitä vaan tulisi lisää että pääsisi taas Skodan rattiin-
Hei Wach live lopeta nuo lörpöttelysi ihan oikeasti!!!
Joo näyttää toisilla olevan kovasti tarve korostaa autoaan sellaisilla elementeillä joille ei löydy tosielämästä tödisteita ja näyttää joku luulevan niin että kukaan ei huomaa kuinka selvää valhetta jota yrittää syötää luettavaksi.
Laaksovirran jutuista kuin luin nuo Skodan testivoitot läpi niin itsellänikin heräsi epäillys että onko se tosiaan noin mainio auto, mutta onko kenelläkään antaa parempaa factaa en usko että kenelläkään. Kyllä se on pakko uskoa ja toisealta helppoahan se on kun itse omistaa tuollaisen laatu pelin kuin Skoda ja vielä turbo sellaisen, se on perheautoksi naamioitu urheiluauto ja mukava sillä on joskus hieman revitellä toki nopeusrajoituksien puitteissa.
Olen huomannut monia autoja omistaneena että tämän Skodan ohi ei lähdetä hetikään niin röyhkeästi kuin esim Nissanin ohi lähdettiin ennen, taitavat tietää että jos ratissa istuu heikkohermoinen niin voi olla että saa katso vähän aikaa kaikkoavia Skodan perävaloja. Tuo raju teho on kaiken nautinnolisin tuossa Skodassa hyvien ajo ominaisuuksien ja hyvän ergonomian ohella, se on kuin hanska käteen ja jaksaa miellyttää yhä uudelleen ja uudelleen ja pitkä matka on oikea haave kun niitä vaan tulisi lisää että pääsisi taas Skodan rattiin-
Hei Wach live lopeta nuo lörpöttelysi ihan oikeasti!!!
Me jotka yritämme olla asialinjalla pelastamme ehkä nämä keskustelut toivoa ainakin on koska suurin osa ajattelee näin. Ajattelija2013, parannettavaa lienee molemmilla koitetaan olla sovinnolla se kai lienee viisainta.
Watch live, menin itsekin vipuun. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää näissä keskusteluissa. On syytä olla pienin varauksin mukana, kun ei tiedä millä tarkoitusperillä kukin on liikenteessä.
Me jotka yritämme olla asialinjalla pelastamme ehkä nämä keskustelut toivoa ainakin on koska suurin osa ajattelee näin. Ajattelija2013, parannettavaa lienee molemmilla koitetaan olla sovinnolla se kai lienee viisainta.
Watch live, menin itsekin vipuun. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää näissä keskusteluissa. On syytä olla pienin varauksin mukana, kun ei tiedä millä tarkoitusperillä kukin on liikenteessä.
Nos Problemos! Tuoltahan ne nimimerkkiä klikkaamalla löytyy kirjoitukset, joista selviää kyseisen provoilijan persoonallisuushäiriö.
Omalta osaltani lopetan tähän, asialinjoilla voi toki jatkaa.
Yksi asia Skodassa ihmetyttää tai oikeastaa harmittaa, kuljettajan penkissä ei ole istuin tyynyt etureunan säätöä erikseen vaikka kaikki muut säädöt löytyykin ja myöskin apukuskin penkissä samoin-
Tuo asia häiritsee kaikista eniten tuossa autossa ja vakiona tuo penkin reuna on noin 1cm liian korkalla, toki tuohon on tottunut mutta tuli yhtä äkkiä mieleen kun oikein kaivelemalla kaivoin.
Niin kyllä ainakin tuo minun Skodani on raju tehoiltaa eli saa mennä kyllä toijota ja mazdan jne puolella sinne urheiluautojen kategoriaan pitkälle ennekuin löytyy vastaavat suoritus arvot eikä sittenkään.
Katsoppa vaikka netistä haulla niin näet että en puhu omiani.
mecanica, motako urheiluautoa Toyotalla tai Mazdalla on? Jos nyt ihan oikeista urheiluautoista puhutaan, niin RS Skoda ei kyllä ole lähelläkään sellaisia suoritusarvoja. Suorituskyky on ihan hyvä, mutta rajusta puhuminen on kyllä jo rajua liioittelua. Noin 15-vuotta sitten tuo suorituskyky olisi ehkä ollut melko "rajua".
Veikkaan että Octavia 1.2 TSI 105 koneella,perusvarustuksella johon kuuluu vakionopeussäädin, mutta arkinen sisustus, maksaa 23 ke. Tuo versio tod näk tulee olemaan perustuulipuvun vaihtoehto. Tuossa tulee olemaan huiman hyvä jälleenmyyntiarvo. Toinen suosittu ehkä 1.6 TDI DSG paremmalla sisustuksella, n.30 ke. Vaihtohyvitys entisestä(ensimmäisiin tilattuihin autoihin) huono, tilanne paranee kun isot piirimyyjät saa autoja varastoon. Väliraha esim uuteen Mazdaan ei ole niin paljon suurempi, kuin ohjehintojen erotus.
Masa 6:n kilpailija pikemminkin Superb, alk 28 ke. Ulkonäkökisan ehdoton voittaja Masa, mutta näyttää ajan kuluessa vanhenevan nopeammin.
Omalla rahalla ostava varovainen Suomalainen pitää Skodaa turvallisempana valintana
tuulipuku puhuu myös asiaa. Oleellista ei ole autojen hinta, vaan useimmiten paljon oleellisempaa on väliraha vaihdettavaan autoon. Omasta kokemuksesta tiedän, että tässä hinnassa saattaa olla kymmenien prosenttien eroja ja lähtöhinnaltaan kalliimpi auto saattaakin tulla huomattavasti halvemmaksi.
Mazda 6 kilpailija on tosiaan Superb. Superbilla alkaa olla se ongelma, että se on jo elinkaarensa ehtoopuolella, enkä usko että sitä enää kovin paljoa myydään. Toinen kova ja linjakas kilpailija olisi uusi Mondeo, mutta ilmeisesti sen toimitus onkin viivästynyt ja luultavasti Mazda kiittää.
Ocu kilpailee pienempien autojen kanssa ja sen oleellisin valtti onkin varmasti se, että se on suurempi, kuin saman hintaiset kilpailijansa.
mecanica:
Minulla oli Elegance varustetaso farmarina ja kun tuota vertasi hankinta aikaan Comfortline Golf farmariin, niin Octavia oli kalliimpi. Tärkeimpinä eroina taisi olla se, että Golfissa oli 16" alut vs 15" Octaviassa ja lisäksi Octaviassa oli automaatti-ilmastointi ja Xenonit, joiden valoteho ei ollut yhtään parempi kuin tavallistenkaan valojen. Kuitenkin Golfiin sai melko halvalla varustepaketteja, jotka nostivat varustetason Octaviaa paremmaksi ja hinta oli tämän jälkeen ~sama. Autot ovat tiloiltaan täysin yhtenevät, mutta laatuvaikutelma on toki Golfissa parempi. Viistoperäversiona Octaviassa olisi toki isompi takaluukku, mutta sellaista en omassa tapauksessani vertaillut. Takatilat ovat molemmissa korimalleissa täysin identtiset.
mecanica:
Ainakin Opel Astra ja Peugeot 308 tarjoavat samassa kokoluokassa selkeästi parempaa jousitusmukavuutta jopa 17" renkailla. Jos taas verrataan Mazda 6 kokoluokkaan, niin melkein kaikki isot merkit tarjoavat miellyttävämpää kyytiä.
mecanica:
Tuo moottori on lähtökohtaisesti laiska ja 5-vaihteinen laatikko on sen kanssa on emämunaus valmistajalta. Käyttöominaisuuksissa se jää selvästi ainakin molempien ranskalaisten (PSA 1,6 hdi ja Renault 1,5 dci) tekeleille. PSA:n konetta käyttää puolet muista valmistajista kuten Mazda, Ford, Volvo, Mini, Peugeot, Citroen... joten aika moni kilpailija on tällöin moottorin osalta hyvissä asemissa. 6-pykäläisellä vaihteistolla voisi paikata ongelmia, mutta liian pitkät 3- ja 4-vaihteet romuttavat auton ajettavuuden hitaammassa ajossa 5-vaihteisen lootan yhteydessä. Lähes jatkuvasti tulee tilanteita, joissa pienempi vaihde on epämiellyttävän lyhyt, mutta isompi vaihde jurnuttaa. Tästä syystä Skodan voimansiirto kokonaisuutena on mielestäni yksi luokkansa huonoimpia mitä tulee käyttömukavuuteen.
mecanica:
Minulla on kokemusta leasingautotaustan vuoksi todella isosta osasta markkinaa, ja voin sanoa, että Skodan ei kyllä pitäisi tulla kenenkään valintalistan päähän kun puhutaan auton ominaisuuksista. Se on kuitenkin saavuttanut suomessa halvan auton maineen (mitä se melkolailla olikin ennen vuotta 2009), ja se on ratsastanut maineellaan, ja sitä kautta ansaitulla suht hyvällä jälleenmyyntiarvollaan myyntitilastoissa. Käytettyjen jälleenmyyntiarvoa on parantanut osittainn uusien autojen noussut hinta.
Ajattelija2013:
VW-konsernissa Skodan osa on valmistaa kätännöllisiä perusautoja, jolloin muotoilu ei nouse korkealle kriteereissä.
Kyllä sitä mieluummin ottaa 2,0 litraisen "syöpön" kuin jonkun 1,2 tai 1,4 litraisen TSI koneisen, johon saa tehdä takuuajan jälkeen remppaa useammalla tonnilla.
Vaihtoautojen kauhu tällä hetkellä TSI ja DSG samassa paketissa. Ei edes kelpaa vaihdossa joka paikkaan.
Nykyinen octavia muistuttaa lähinnä vanhaa euro samaraa muotoilultaan.
Että sellaista Kommentteja Skodasta joista ei ole kenellekkään hyötyä koska ne ei perustu mihinkään muuhun kuin minusta tutuu että
Mutta jos ajatellaan järkevästi taas kerran mikä Skoda todella on.
Miltä tuntuisi ajaa autolla josta löytyy tarvittaessa tehoreservejä päihittää suurimman osan suomessa myytävistä ns. urheilu autoista tai miltä tuntuisi ajaa autolla joka ei tarvitse hävetä varustelutasoltaa suuriman osan muiden valmistajien parhaimmin varusteltujen autojenkaan rinnalla.
Miltä tuntuisi tekniikka joka on nykyaikainen ja edustaa automaailman huippua.
Auto joka kelpaa niin monelle Suomessa ja työmiehestä johtajaan.
Auto joka on kestävän maineessa.
Joka ei herätä voimakkaita tunteita muissa kuin
kateellisissa.
Auto jolla on nautinto ajaa ja jossa ei ole ns. lastentauteja.
Auto jota arvostavat alan ammattilaiset jonka todistaa lukuisat testivoitot ja se että sen jälleenmyynti arvo on korkea ja se on haluttu vaihtoauto.
Jonka omistajat ovat todella tyytyväisiä autoonsa.
Se jolla onni on sen tulisi kätkeä se mutta kun ei pysty
mecanica, nyt vähän liioittelet, mutta niin liioittelee Fabiocin. Tiedoksi, että vanha Octavia voitti juuri eräässä testissä useita moderneja autoja. Ja testi oli saksalainen.
Kyllä Octaviaa on niin monissa testeissä kehuttu, niin kotimaisissa kuin ulkolaisissakin, että Fabio on mielipiteineen aika yksin. Tai sitten siinä karvalakkimallissa on ihan oikeasti ajettavuus huonompi kuin paremmissa malleissa. Useinhan on niin, että halppismalleissa esimerkiksi jousitus on rakenteeltaan erilainen.
Toisaalta mecanica, tuskin se Octavia sentään ihan tuollaista onnea jokaiselle suo. Eikä yksikään Octavia kyllä pärjää yhdellekään nykymittapuun urheiluautolle. Eikä Octavia ole mitenkään poikkeuksellisen luotettava, joskaan ei varmasti huonokaan sillä saralla. Skoda on hinta-laatusuhteeltaan hyvä auto, mutta ei se ominaisuuksiltaan pärjää paljoa kalliimmille autoille. Esimerkiksi melutaso on melkoinen. Ja muotoilu on niin sisältä kuin ulkoa todella vanhanaikaista. Uuden Octavian sisustus on sentään ihan mukiinmenevän näköinen ja pärjää hyvin hintaluokassaan.
Ennen aikojaan uudistunut nimimerkki veti taas BMW:n tähänkin väliin ja tavan takaa noin muutenkin. On se Skoda voittanut testejä suvereenisti Audia ja VW:täkin vastaan joten pannaan vähän faktaa esiin kaikkien nähtäväksi. Turhaa parjausta autoa kohtaan joka selvästi on paikkansa ansainnut ja kehut myöskin ainakin testien valossa. Ja jos joku ostaa Skodan niin ei kai sitä tarvitse kennellekään perustella, valinta kuin valinta oli merkki sitten mikä hyvänsä.
Vertailutesti on aina testi muiden joukossa, se mitä milloinkin painotetaan näkyy tietenkin testien tuloksissa. Skodan kohdalla vahvuudet ovat kiistattomat.
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/aboutskoda/pressreviews/testivoitot_octavia
tracktest, mainitsen ketjussa kerran BMW:n, niin välittömästi sinä vedät herneet nenään. Oletko lukenut kaikki nämä viestit ja odottanut kuola suupielessä, milloin joku mainitsee Bemarin. En edes ajatellut, että kukaan BMW:llä ajava näitä viestejä lukisi, vaan oli lähinnä esimerkkinä siitä, että Octavia ei voi olla niin surkea ajettavuudeltaan, kuin Fabio väittää.
Itselleni olisi päivänselvää, että noista kahdesta valitsisin sen Bemarin, oli testitulos mikä tahansa. Tuskin Octavia oli Bemaria parempi ajaa, mutta tosiaan ei se niin surkea voi olla, kuin Fabio väittää. Menestys tuli kuitenkin siis varmasti muista avuista kuin ajettavuudesta.
PS. Muokkasin nyt viestiä niin, että poistin Bemarin. Jospa se oloasi helpottaisi.
Ajattelija2011, ilmeisesti nyt Ajattelija2013. Ainakin sama tyyli ja hyökkäyssuunta on sama kuin ennen.
"Tracktest, kovastia aina loukkaannut ja esität marttyyria, jos joku vähänkin arvostelee Bemaria tai takavetoisuutta. Itse kuitenkin kirjoitat tällaisen varsin tunnepohjaisen väitteen, vailla mitään järkiperustetta:"
Näin nälväisit heti aluksi nimimerkin muutoksen yhteydessä, ei kai tämä jätä mitään epäselväksi sinun tarkoitusperistäsi. Toistat itseäsi kaiken aikaa. Tässä jatkat nimittäin taas samaan tyyliin.
"tracktest, mainitsen ketjussa kerran BMW:n, niin välittömästi sinä vedät herneet nenään. Oletko lukenut kaikki nämä viestit ja odottanut kuola suupielessä, milloin joku mainitsee Bemarin."
En panisi pahakseni vaikka jättäisit minut ja BMW:n rauhaan, ei kai näitä tarvitse joka väliin sotkea. On käsittämätöntä kuinka sinua tympii nämä kaksi mainittua asiaa. Olet mielestäni vähemmistössä tässä suhteessa, että Audi kuljettajaa tympii nimenomaan BMW. En tunne ketään ystävistäni joka toimisi näin oikeassa elämässä.
Nettimaailma on siksi hieman outo, koska ääripäät vie kaiken huomion. Ja normaali suhtautuminen joka on kuitenkin enemmistö toimien fiksusti jää sivurooliin trollauksen/tarkoitushakuisen mollauksen viedessä kaiken huomion. Fiksu kuitenkin suodattaa tämän pois eikä provosoidu, koska trolli elää huomiosta ja kun huomio loppuu trolli kuolee myös. En jatka tätä tämän enempää jos ajattelet oikein ymmärrät mitä ajan takaa noin yleisestikin.
Mutta jos ajatellaan järkevästi taas kerran mikä Skoda todella on.
Miltä tuntuisi ajaa autolla josta löytyy tarvittaessa tehoreservejä päihittää suurimman osan suomessa myytävistä ns. urheilu autoista tai miltä tuntuisi ajaa autolla joka ei tarvitse hävetä varustelutasoltaa suuriman osan muiden valmistajien parhaimmin varusteltujen autojenkaan rinnalla.
Täyttä soopaa! Edes RS ei pärjää hiemankaan tavallista paremmalle perheautolle.
Miltä tuntuisi tekniikka joka on nykyaikainen ja edustaa automaailman huippua.
VW- konsernin tekniikka toki on nykyaikaista ja erittäin herkkää erilaisille vioille. Automaailman huippua, höpö höpö!
Auto joka kelpaa niin monelle Suomessa ja työmiehestä johtajaan.
Niin kelpasi Ladakin. Mitä arvoa tällä on?
Auto joka on kestävän maineessa.
VW- konsernin kulkineet ovat kaikkea muuta, kuin kestävän maineessa. Vanhat pumppusuutin viat, DGS- laatikot, TSI- koneiden jakoketjut... siinä vain muutamia mainitakseni.
Joka ei herätä voimakkaita tunteita muissa kuin
kateellisissa.
Kuinka joku voi olla kateellinen Skodalle?
Auto jolla on nautinto ajaa ja jossa ei ole ns. lastentauteja.
Ajamisen nautinnosta ei voi edes puhua. BMW - Ajamisen iloa! Kyllä, ei ole lastentauteja, muita vikoja senkin edestä.
Auto jota arvostavat alan ammattilaiset jonka todistaa lukuisat testivoitot ja se että sen jälleenmyynti arvo on korkea ja se on haluttu vaihtoauto.
Just just...
Jonka omistajat ovat todella tyytyväisiä autoonsa.
Työkaverillani on Skoda Octavia ja hän on päässyt myös ajamaan omilla F10 ja F30 Bemareillani ja on todennut kateellisena, että kummatkin bimmerit ovat Ocuun verrattuna aivan eri planeetalta.
Se jolla onni on sen tulisi kätkeä se mutta kun ei pysty
Huoltovapaata autoa ei ole olemassa siksi Nontte kommenttisi on suorastaan typerä. Hyvin huollettu auto on suorastaan järkevä ostos ja huoltamalla sitä niin kuin tehdas edellyttää voi huoletta nauttia ajamisen ilosta ilman ongelmia. Huoltaminen on kaiken tärkein asia auton järkevää käyttöä ajatellen näin välttyy suuriltakin remonteilta jotka vaivaavat huonolla pidolla olevia autoja.
Käytettyä autoa pitää huoltaa yhtä tunnollisesti, kuin sitä uutta. Hyvä huolto maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti. Itse olen tätä noudattanut aina ja hyväksi tavaksi se on vuosien varrella osoittautunut ongelmia ei ole ollut ei katsastuksissa eikä tien päällä.
BMW:n ja muiden premium autojen huollot ovat tietenkin hieman kalliimpia kuin niin sanottujen tavallisten merkkien, mutta huoltamatta jättäminen se vasta kalliiksi tulee, oli kyseessä sitten mikä tahansa merkki.
Ajattelija2013:
Luitko viestini? Tähän tuskin tarvitsisi puuttua, mutta en missään vaiheessa sanonut, että Octavia on varsinaisesti huono ajaa. Auto kulkee suoraan ja ohjaus ja alusta kyllä toimivat ajettavuuden näkökulmasta moitteetta. Alusta vain on epämukava epätasaisuuksissa korkeaprofiilisista renkaista huolimatta. Eli lyhyesti sanottuna jousitusmukavuus on luokkansa häntäpäätä, mutta tämähän ei tyypillisesti ole arvostelukriteeri testeissä.
Huonosti valitut välitykset eivät yleensä myöskään näy testeissä millään tapaa muuten kuin ehkä mainintana leipätekstissä, jollei kulutus nouse liian lyhyiden välitysten seurauksena. Octaviassa ei ole tätäkään ongelmaa.
Varsinkin suomalaisissa vertailutesteissä auttaa mukavasti kun on pitkä huoltoväli, pienet ja kapeat renkaat ja ohjaus keskittää kaikissa nopeuksissa tyydyttävästi. Octaviassa nämä yhdistyvät ja lisäksi pari muuta kohtaa kunnossa, jota vertailutesteissä arvostetaan. Tällöin voi jättää aika monta sellaista asiaa retuperälle, joita testeissä ei mitata, ja silti myynti käy hyvin tai vähintään kohtuullisesti. Se ei silti tarkoita sitä, että auto olisi varsinaisesti erityisen hyvä tai, että sen ominaisuudet vastaisivat sitä mitä luokkaa ylemmissä autoissa tarjotaan vastineeksi lisääntyneelle hankintahinnalle. Sitä vertailumenestys kuitenkin usein tarkoittaa, että auto sopii hyvin sunnuntaisuharille, jonka tärkein tavoite on päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman halvalla, mikä sinänsä sekin on ihaa hyvä tavoite nykyinen autoilun verotaso huomioiden.
Poimit tuon tuolta toisesta ketjusta. Niin, muistatko miksi tulin siihen ketjuun? Siksi, että sinä mainitsit nimimerkkini, vaikka en ollut aikoihin osallistunut TM keskusteluihin. Sinä myös kirjoitit, että BMW on premiumien ykkönen ja Audi kakkonen. No tämä on sinun mielipiteesi, mutta ei sitä yleisenä totuutena kannata kirjoittaa. Itse siis kirjoitat varsin provosoivasti, mutta et kestä mitään kritiikkiä Bemaria kohtaan, et edes asiallista kritiikkiä.
No täsä ketjussa et ole kertaakaan osallistunut keskusteluun, mutta kun minä mainitsen merkin BMW, enkä edes mitenkään pahalla tavalla, niin johan vastaat 20 min päästä kuin raivo härkä. Eikö käytöksessäsi ole pientä herkkähipiäisyyttä? Hieman jäitä hattuun.
Miksi kuvittelet, että BMW tympii minua? Minulla ei ole mitään kyseistä merkkiä vastaan. Joskus aloin osallistumaan näihin keskusteluihin siksi, että osoitin, ettei Audi todellakaan ole niin surkea kuin jotkut Bemaristit väittävät (esim PutPut). Minä en missään nimessä pidä Bemaria huonona autona, vaan päivastoin, Audin ja Mersun kanssa huipputuotteina. Se mistä eniten pitää, on lähinnä makuasia. Omalta osaltani on täysin mallikohtaista, mistä autosta noiden kolmen merkin välillä eniten pidän. Seuraava autoni voi hyvin olla BMW.
Nontten kommentti on todella hieman typerä. Bemari ei varmasti ole epäluotettava automerkki. Mutta jokainen tietää, että kaikkien premium-merkkien huoltokustannukset ovat korkeampia, kuin ns. "tavisautojen".
Watch live, mecanican jutut ovat hieman yliampuvia, mutta niin ovat sinunkin tarinasi. Onpa muuten yllättävää, että lähtöhinnaltaan noin 20.000 euroa maksava Octavia, joka on elinkaarensa loppupäässä, on eri maailmasta kuin +50.000 euron BMW. Omassa luokassaan Octavia on erinomainen tuote.
Ajattelija2013:
T. Laaksovirta:
Tämä T. Laaksovirta on oikeasti tyhmä, mutta mitäpä muuta skodistilta voi odottaakaan.
Ai... nyt vasta huomasin, että tämä pelle "mecanica" ja T. Laaksovirta ovatkin yksi ja sama sekopää.
Työskentelen saksalaisen yrityksen palveluksessa ja käyn noin kerran kuukaudessa sikäläisillä tehtaillamme. Autobahnat sekä Berliinistä itään sekä Munchenistä koilliseen ovat tulleet vuosien varrella aika tutuiksi.
Keskustelun taso kyntää paikoin niin syvällä, että on paikallaan harkita jatkoa vakavasti. Kateellisuus panee yleensä tunteet järjen edelle. Niin kävi nytkin. Asiallisuus näyttää olevan toisille todella vaikeata.
Näytti sitten T. Laaksovirtakin olleen puhdas trolli.
tracktest, tämän keskustelun asiallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta harvoin sinäkään kovin asiallisella linjalla pysyt.
Laaksovirtaan ja Watch Liveen asti tämä keskustelu pysyi melko asiallisena. Toivottavasti luit viimeisen vastineeni sinulle, että ymmärrät, että ei minulla ole mitään Bemaria vastaan.
tracktest:
Oli syytäkin vetää tämä keskustelu syvälle, tämä T. Laaksovirta alias mecanica oli jo niin huvittava trolli. Mikä lie amisviiksi, joka halusi ainoastaan vedättää täällä.
Watch live:
Untermenschen fahren Unterautos
Joo näyttää toisilla olevan kovasti tarve korostaa autoaan sellaisilla elementeillä joille ei löydy tosielämästä tödisteita ja näyttää joku luulevan niin että kukaan ei huomaa kuinka selvää valhetta jota yrittää syötää luettavaksi.
Laaksovirran jutuista kuin luin nuo Skodan testivoitot läpi niin itsellänikin heräsi epäillys että onko se tosiaan noin mainio auto, mutta onko kenelläkään antaa parempaa factaa en usko että kenelläkään. Kyllä se on pakko uskoa ja toisealta helppoahan se on kun itse omistaa tuollaisen laatu pelin kuin Skoda ja vielä turbo sellaisen, se on perheautoksi naamioitu urheiluauto ja mukava sillä on joskus hieman revitellä toki nopeusrajoituksien puitteissa.
Olen huomannut monia autoja omistaneena että tämän Skodan ohi ei lähdetä hetikään niin röyhkeästi kuin esim Nissanin ohi lähdettiin ennen, taitavat tietää että jos ratissa istuu heikkohermoinen niin voi olla että saa katso vähän aikaa kaikkoavia Skodan perävaloja. Tuo raju teho on kaiken nautinnolisin tuossa Skodassa hyvien ajo ominaisuuksien ja hyvän ergonomian ohella, se on kuin hanska käteen ja jaksaa miellyttää yhä uudelleen ja uudelleen ja pitkä matka on oikea haave kun niitä vaan tulisi lisää että pääsisi taas Skodan rattiin-
Hei Wach live lopeta nuo lörpöttelysi ihan oikeasti!!!
mecanica:
Toi jätkä on hullu!
Me jotka yritämme olla asialinjalla pelastamme ehkä nämä keskustelut toivoa ainakin on koska suurin osa ajattelee näin. Ajattelija2013, parannettavaa lienee molemmilla koitetaan olla sovinnolla se kai lienee viisainta.
Watch live, menin itsekin vipuun. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää näissä keskusteluissa. On syytä olla pienin varauksin mukana, kun ei tiedä millä tarkoitusperillä kukin on liikenteessä.
tracktest:
Nos Problemos! Tuoltahan ne nimimerkkiä klikkaamalla löytyy kirjoitukset, joista selviää kyseisen provoilijan persoonallisuushäiriö.
Omalta osaltani lopetan tähän, asialinjoilla voi toki jatkaa.
mecanica, vaikka Skoda ihan kelpo auto on, niin et kai ihan tosissasi tuota viimeistä kirjoittanut?
Watch live:
Sieltähän tuo klikkaamalla selvisi, kaksi nimimerkkiä sama pääte.
Yksi asia Skodassa ihmetyttää tai oikeastaa harmittaa, kuljettajan penkissä ei ole istuin tyynyt etureunan säätöä erikseen vaikka kaikki muut säädöt löytyykin ja myöskin apukuskin penkissä samoin-
Tuo asia häiritsee kaikista eniten tuossa autossa ja vakiona tuo penkin reuna on noin 1cm liian korkalla, toki tuohon on tottunut mutta tuli yhtä äkkiä mieleen kun oikein kaivelemalla kaivoin.
Niin kyllä ainakin tuo minun Skodani on raju tehoiltaa eli saa mennä kyllä toijota ja mazdan jne puolella sinne urheiluautojen kategoriaan pitkälle ennekuin löytyy vastaavat suoritus arvot eikä sittenkään.
Katsoppa vaikka netistä haulla niin näet että en puhu omiani.
mecanica, motako urheiluautoa Toyotalla tai Mazdalla on? Jos nyt ihan oikeista urheiluautoista puhutaan, niin RS Skoda ei kyllä ole lähelläkään sellaisia suoritusarvoja. Suorituskyky on ihan hyvä, mutta rajusta puhuminen on kyllä jo rajua liioittelua. Noin 15-vuotta sitten tuo suorituskyky olisi ehkä ollut melko "rajua".
PS: Aika hauska juttu, että nimimerkkiä klikkaamalla näkyy, että mecanica ja T Laaksovirta ovat yksi ja sama kirjoittaja.
https://www.youtube.com/watch?v=chUHyFiR8jA
https://www.youtube.com/watch?v=y3JbTUPFpcI
http://arkisto.ruutu.fi/video?vid=75896&video_browser_series_filter=Start!&vt=video