Pienet premiumautot

389 kommenttia
179111213
  • andertz:

    Käsitteestä premium tulisikin luopua, ja puhuttaisiin vain autojen tosiasiallisista ominaisuuksista kuten melu, kiihtyvyys jne.


    Kyllä minusta myös laadun tuntu sisutusmateriaaleissa, oven sulkeutumisääni tai jousitusmukavuus ovat tosiasiallisia ominaisuuksia vaikka niitten kvantitatiivinen mittaaminen onkin vaikeaa tai jopa mahdotonta.

      
  • Kauppakeskuksen pihalla näin Renault Clion jonka takaluukussa oli hienolta kuullostava teksti Clio Premium.



    Ilmeisesti valmistajan premium-malli kyseisestä autosta :smile:

      
  • marppi:



    Ilmeisesti valmistajan premium-malli kyseisestä autosta :smile:



    Kyllä vain. Ellen muista väärin, vuosi on ollut 2002-2003, jolloin ykkösmeganea myytiin viimeistä vuotta. Silloin myytiin myös Clio Premiumia, olisiko myyty Lagunaakin (vuotta aiemmin?). Premium oli markkinointinimi. Nimen katteeksi sai "ylellisen" varustepaketin. Ainakin Meganessa oli ns. puolinahkapenkit.

      
  • Tässä kiinalaisen automerkin edustaja kertoo, miten kiinalaisen auton esikuvana ovat saksalaiset premiumit. Kuten olen ennenkin kysynyt, niin onko premium siis vain markkinamiesten termi, kun jopa "tavismerkkien" edustajat puhuvat ylistävästi premiumeista.



    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kopio-saksalaisesta-tutustuimme-euroopan-valloitukseen-tahtaavaan-kiinalaisautoon

      
  • Ajattelija2013:

    Tässä kiinalaisen automerkin edustaja kertoo, miten kiinalaisen auton esikuvana ovat saksalaiset premiumit. Kuten olen ennenkin kysynyt, niin onko premium siis vain markkinamiesten termi, kun jopa "tavismerkkien" edustajat puhuvat ylistävästi premiumeista.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kopio-saksalaisesta-tutustuimme-euroopan-valloitukseen-tahtaavaan-kiinalaisautoon




    Qorosin johtajat kuitenkin myöntävät että pystyvät haastamaan vain Audin tällä hetkellä eli matkaa premium merkeihin on vielä pitkä. Audikin on jo ainakin 20 vuotta yrittänyt haasta premium merkkejä.



    http://www.iltalehti.fi/autot/2013111217713633_au.shtml



      
  • Kyllä mä Fazerin sinistä mieluummin ostan kuin Rainbown vastaavaa tuotetta. Joku puolitoistakertainen hintaero mutta onhan ne muutenkin ihan eri segmentissä laaduiltaan.

      
  • Kuukeri:

    Listaa pukkaa taas

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288620093495.html

    Voi Volvoa...




    Enemmän voivottelisin Audia.

      
  • Mutta kun mulla on Volvo.

      
  • Tuossa edellä "kumppanille" vähän elämän totuuksia, eli autot luokitellaan premi-määritelmän mukaan, siis muuallakin kuin näillä palstoilla. Itse korjaisin listaa pudottamalla Saabin ja Lexuksen pois, Lexus siitä syystä koska näen sen olevan periaatteessa Tojo.

      
  • Clio Premium




    Katsoin nettiautosta mitä se tarkoittaa tässä tapauksessa.

    http://www.nettiauto.com/renault/clio/5851789



    Onhan tuo auto jo vanha, mutta en löytänyt siitä tekstin perusteella mitään erikoista ellei tuon verhoilun väriä lasketa. Pikkuautoissa hinnat alkaen -malli voi tietysti olla sen verran riisuttu että ko. kokoluokassa varusteet ovatkin hyvät.



    Oma näkemykseni premiumista on

    A) ennakkokäsitys siitä että tuote on muita merkkejä parempi

    B ) tuotteen uskotaan olevan varmasti hyvä koska se on kalliimpi

    C) tuote on ja tuntuu tavallista paremmalta.



    Joskus samaan hintaan saa tavallisen auton "kaikilla mausteilla" ja tehokkaalla koneella, eli hinnat alkaen -premium ei kiinnosta minua, eikä toisaalta siihen todelliseen premiumiin jossa on sekä mukavuutta, tilaa että voimaa ole minulla varaa.

      
  • MMS:

    Tuossa edellä "kumppanille" vähän elämän totuuksia, eli autot luokitellaan premi-määritelmän mukaan, siis muuallakin kuin näillä palstoilla. Itse korjaisin listaa pudottamalla Saabin ja Lexuksen pois, Lexus siitä syystä koska näen sen olevan periaatteessa Tojo.




    Miksi Lexus pitäisi pudottaa, koska se on periaatteessa Tojo? Se on kalliimpi Tojo mistä ihmiset ovat myös valmiita maksamaan hinnan erotuksen, eli täyttää premium-määritelmän täydellisesti. Samoin Audi. Nämä luxus-merkit ovat sitten eri asioita.

      
  • Naur, iltasanomien-lukijat päättävät mikä on "premiumia" :kiss:



    "Kerrattakoon, että premiumin koetaan antavaksi kuluttajalle todellista tai kuviteltua lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” tai ”kuviteltua”. Premium voi siis olla myös subjektiivinen näkemys ja autossa täysin kuviteltukin ominaisuus".



    SUBJEKTIIVINEN näkemys, indeed.

      
  • Oliko jollekin muka vielä yllätys että ihmiset eivät pidä Audia premiumina?? Ymmärrän toki että kova Audi fani quattroholic hermostuu kyselyyn johon vastasi yli 5000 ihmistä ja vielä eivät pidä hänen kovasti ihailemaansa autoa premiunina kuten hän itse ilmeisesti tekee.

      
  • kyselyyn vastasikin näköjään 11611 ihmistä no onhan se yli 5000 :lol:

      
  • VeeAaaGee:

    Oliko jollekin muka vielä yllätys että ihmiset eivät pidä Audia premiumina?? Ymmärrän toki että kova Audi fani quattroholic hermostuu kyselyyn johon vastasi yli 5000 ihmistä ja vielä eivät pidä hänen kovasti ihailemaansa autoa premiunina kuten hän itse ilmeisesti tekee.




    Ja montakohan kertaa yksi ja sama ihminen on päässyt vaikuttamaan äänestystulokseen, ja kun kyseessä on subjektiivinen näkemys asiasta.



    Miks hermostuisin, kun kyseessä ihmisten oma mielipide. Vallitseehan maailmas uskonvapaus :-D



    Kiinalaisetkin näyttävät pitävän Audia BMW:tä enemmän premarina, koska nappasivat BMW:ltä oikein suunnittelijoita, kun pitäväthän ne Audia kovimpana kilpailijanaan. Ei tainut BMW:n exät suunnitelijatkaan pitää BMW:tä premarina, kun lähtivät kiinalaisten kelkkaan. Ehkä se oli heidän oman subjektiivinen näkemys asiastaan. Ja ei ihmekkään, ohan Audi Kiinan myydyin luksusmerkkikin.

      
  • quattroholic:

    VeeAaaGee:
    Oliko jollekin muka vielä yllätys että ihmiset eivät pidä Audia premiumina?? Ymmärrän toki että kova Audi fani quattroholic hermostuu kyselyyn johon vastasi yli 5000 ihmistä ja vielä eivät pidä hänen kovasti ihailemaansa autoa premiunina kuten hän itse ilmeisesti tekee.


    Ja montakohan kertaa yksi ja sama ihminen on päässyt vaikuttamaan äänestystulokseen, ja kun kyseessä on subjektiivinen näkemys asiasta.

    Miks hermostuisin, kun kyseessä ihmisten oma mielipide. Vallitseehan maailmas uskonvapaus :-D

    Kiinalaisetkin näyttävät pitävän Audia BMW:tä enemmän premarina, koska nappasivat BMW:ltä oikein suunnittelijoita, kun pitäväthän ne Audia kovimpana kilpailijanaan. Ei tainut BMW:n exät suunnitelijatkaan pitää BMW:tä premarina, kun lähtivät kiinalaisten kelkkaan. Ehkä se oli heidän oman subjektiivinen näkemys asiastaan. Ja ei ihmekkään, ohan Audi Kiinan myydyin luksusmerkkikin.




    Miten voi olla luksusmerkkiki kun ei ole edes premium merkki vai onko luksus luokka premiumien alapuolella. BMW on taas muuten maailman myydyin premium merkki tänäkin vuonna joko on 10 vuosi peräkkäin? jos Audi olisi premium merkki se olisi hyvä kakkonen Mersun sijasta.

      
  • VeeAaaGee:

    Miten voi olla luksusmerkkiki kun ei ole edes premium merkki vai onko luksus luokka premiumien alapuolella. BMW on taas muuten maailman myydyin premium merkki tänäkin vuonna joko on 10 vuosi peräkkäin? jos Audi olisi premium merkki se olisi hyvä kakkonen Mersun sijasta.






    Puhut vaa omia mielipiteitäs (mut hei, niihän me kaikki), kuten myös iltasanomien lukijatkin. Tuskin BMW kuules hallitsee toista 10 vuotta kärjessä myynnin kannalta. Audihan on kakkosena myynnin kannnalta, toistaiseks.





    Luksusta - Audi.



    image





    "Luksusta" - BMW.



    image

      
  • Quattroholic ja VeeAaaGee taisi juuri alittaa legendaarisen Suomi24-nettiargumentaation tason, onnitteluni pojat. Eiköhän tuo IL:stä poimittu määritelmä ole aika hyvä pohja. "Kerrattakoon, että premiumin koetaan antavaksi kuluttajalle todellista tai kuviteltua lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” tai ”kuviteltua”. Premium voi siis olla myös subjektiivinen näkemys ja autossa täysin kuviteltukin ominaisuus"

      
  • A.Antsa:

    Quattroholic ja VeeAaaGee taisi juuri alittaa legendaarisen Suomi24-nettiargumentaation tason, onnitteluni pojat. Eiköhän tuo IL:stä poimittu määritelmä ole aika hyvä pohja. "Kerrattakoon, että premiumin koetaan antavaksi kuluttajalle todellista tai kuviteltua lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” tai ”kuviteltua”. Premium voi siis olla myös subjektiivinen näkemys ja autossa täysin kuviteltukin ominaisuus"




    Johan mä puhuinki samoja kuin säkin huutelet.

      
  • A.Antsa:

    Quattroholic ja VeeAaaGee taisi juuri alittaa legendaarisen Suomi24-nettiargumentaation tason, onnitteluni pojat. Eiköhän tuo IL:stä poimittu määritelmä ole aika hyvä pohja. "Kerrattakoon, että premiumin koetaan antavaksi kuluttajalle todellista tai kuviteltua lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”koetaan” tai ”kuviteltua”. Premium voi siis olla myös subjektiivinen näkemys ja autossa täysin kuviteltukin ominaisuus"




    Juuri näinhän moni Audi kuski on kuvitellut ajellessaan Skodan tekniiikalla olevalla Audilla. IS kysely osoittaa että muut eivät niin tee Audin kohdalla jota ihmiset eivät pidä premiumina



      
  • Kysyn teiltä onko Clio Premium premium-sarjaa, vai onko kyseessä jonkin sortin kuluttajan huiputtaminen?



      
  • Aivan uskomatonta.



    Merkkimollaajat (merkki ja mollaaja vaihtuu) jaksavat vääntää päivästä toiseen. On uskomatonta huomata että joku jaksaa vihata BMW'tä, Audia tai Volvoa niin että tällä palstalla tulee turvautua jatkuvaan mustamaalaamisen kamppanjaan.



    Oikeastaan ainoa hämmästyksen aihe on että mersuvihaajat puuttuvat. Onkohan auto niin paljon konservatiivisemmassa maineessa, vai autoa inhoavat vain sen verran kypsempää porukkaa että mollauskamppanja ei oikein jaksa motivoida?



    Oh well, carry on. Niin teette kuitenkin.

      
  • marppi:

    Vielä Clio Premiumista



    Kysyn teiltä onko Clio Premium premium-sarjaa, vai onko kyseessä jonkin sortin kuluttajan huiputtaminen?





    Clio Premium ei kuulu laveankaan tulkinnan mukaan premiumautoihin. Mistään huijauksesta ei silti tietenkään ole kyse, koska termiä Premium ei ole mitenkään suojattu eikä se tarkoitakaan mitään täsmällistä. Valmistaja ja myyjä voi nimetä mallinsa ihan vapaasti, ellei mallinimi (tai numerosarja) ole jo jonkin muun merkin käytössä.



    Aikoinaan oli myynnissä Trabant De Luxe. De Luxen voisi kuvitella tarkoittavan ylellisyyttä. Trabantin tapauksessa se tarkoitti kromattuja puskureita. Tunsikohan joku itsensä petetyksi, kun Trabi ei tuntunutkaan

    kovin ylelliseltä?

      
  • Yleiseen inhoon audia ja bemua kohtaan vaikuttaa varmasti uutisoinnit niiden omistajien törttöilyistä. Toki monilla on kosolti empiirisiä havaintojakin tästä.



    Nythän oli taas tapetila Kevan toimitusjohtajan moraalittomuus ja keskiössä henen bemunsa. Politiikasa puhutaan mustien audien takapenkeistä ja olikohan se jungnerin bemari, mikä oli parkkeerattu invapaikalle taannoin... Virheiden puheenjohtajan auton merkki tais olla jompi kumpi.



    Entäs ne legendaariset sammakot "audi-miehen" suusta...



    Joku kumma yhteys siinä tuntuu olevan, eikä se ole kansalta jäänyt huomaamatta.

      
  • Kuukeri, juuri tuollaisista luuloista se inho sikiää. Jungerilla meinaan oli Mazda ja Niinistöllä muistaakseni Volvo. Olen monta kertaa kirjoittanut tännekin, että omien havaintojeni mukaan yksikään automerkki ei nouse merkittävästi muiden yläpuolelle, jos tutkitaan millä autoilla sikaillaan. Jotenkin tuntuu vain siltä, että kun musta uusi auto pyyhältää ohi, niin se on aina mulkku BMW-kuljettaja, vaikka oikeasti merkki olisi jotain aivan muuta. Ja kun vallalla on käsitys, että BMW-kuskit ovat mulkkuja, niin jos sitten ohi menee Bemari, niin se jää mieleen paremmin, kuin ohi menevä Toyota, jota ei usein noteerata mitenkään.

      
  • ..onko Clio Premium premium-sarjaa, vai onko kyseessä jonkin sortin kuluttajan huiputtaminen?




    Tuo malli on sen verran vanha ettei minulla ole siitä kokemusta, mutta Clio 3 ei sitä mielestäni ole. Tuskin se näiltä osin poikkeaa kokoluokastaan kovin paljoa, vaikka melutaso on ainakin Corsaan verrattuna vaimea.



    Clio 3:ssa on kojelauta kovaa muovia, tavaratilan matto ohutta materiaalia, matkustajan airbagluukku näkyy selvästi lokerona. Hansikaslokerossa ei ole valoa, ja ikävimpänä se että takapenkillä tai takajalkatilassa ei ole valoa. Kyllä se lumiharja ja lohkolämmittimen johto käsikopelollakin löytyy…



    Toisaalta siinä on sähköpeilit, -ikkunat ja kaukosäätöinen keskuslukitus. Pieni turbomoottorikin on etu.



    Kun vertaa hintaeroa isompaan Meganeen, sen materiaalivalintoihin ja kokonaisuuteen on pienempi Clio kallis. Mutta olennaisin kysymys on se onko tuon kokoluokan paras sitten Audi A1 vaiko jokin muu? Siinä on Clio 3:a 10 cm lyhyempi akseliväli ja hinnat 21 300 – 35 300 euroa.



    Clio 4:n parempia malleja ei ole tarjolla Suomessa, esimerkkinä 120 tce- EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteella ja 1,6 R.S turbo 200 hv EDC. Jos en olisi vieraillut Renaultin ruotsin sivustolla olisi mielikuva Cliosta tylsä, mutta tuollaisen 120 tce:n farkun voisin ostaa - jos se koeajon jälkeen tuntuisi hyvältä. Mutta sitä ei haluta myydä suomalaisille (www-sivujen perusteella ei tarjolla ), eli niitä ei tule saataville edes käytettynä.

      
  • Ajattelija2013:

    Kuukeri, juuri tuollaisista luuloista se inho sikiää. Jungerilla meinaan oli Mazda ja Niinistöllä muistaakseni Volvo.


    Focus kai se Niinistön auto oli?



    Ajattelija2013:

    Jotenkin tuntuu vain siltä, että kun musta uusi auto pyyhältää ohi, niin se on aina mulkku BMW-kuljettaja, vaikka oikeasti merkki olisi jotain aivan muuta. Ja kun vallalla on käsitys, että BMW-kuskit ovat mulkkuja, niin jos sitten ohi menee Bemari, niin se jää mieleen paremmin, kuin ohi menevä Toyota, jota ei usein noteerata mitenkään.


    Näin on, tästä pääsee kätevästi eroon sillä että itse ajaa bemarilla. Sitten näkee vain muilla merkeillä ajavia mulkkuja enää. Viimeisen parin viikon sisällä mun näköpiirissä vaaratilanteita väistämisvelvollisuuksien laiminlyömisellä aiheuttaneet autoilijat liikkuivat VW Passatilla ja Ford Mondeolla. Ehkäpä siksi että ovat kovin yleisiä autoja Suomessa molemmat.

      
  • E2800:

    ..., mutta tuollaisen 120 tce:n farkun voisin ostaa - jos se koeajon jälkeen tuntuisi hyvältä. Mutta sitä ei haluta myydä suomalaisille (www-sivujen perusteella ei tarjolla ), eli niitä ei tule saataville edes käytettynä.


    Kai noita nyt joku ulkomailta tuo käytettynä jossain vaiheessa. Saksassa alkaen vajaa 15ke uutena: http://bit.ly/I07YUo

      
  • Ajattelija2013:

    Kuukeri, juuri tuollaisista luuloista se inho sikiää. Jungerilla meinaan oli Mazda ja Niinistöllä muistaakseni Volvo.




    Ups... No, oli miten oli, niin volvokuskeja haukutaan suunnilleen yhtä paljon. Ei ehkä juuri tällä palstalla, mutta muilla olen huomannut.



    Kaksi esimerkkiäni oli selvästi virheellisiä, mutta jos muistini ei nyt täysin petä, niin olen varma että voin tuoda esiin monia muita esimerkkejä jos niin halutaan.



    Ketä oikeasti yllätti, että tännekin linkitetyssä, IS:n sivuilta löytyvässä "kohusuojatie-videossa" mokaamiskierteen pääosassa komeili musta BMW?



    Mitä mersuihin tulee, niin vähissä ovat omat ja muidenkin havainnut niiden törttöilyistä. Erikoisinta on se, että mersu on edelleen suosittu taksiauto. Ehkä ihmiset osaavat yllättävän hyvin erottaa taksitörppöjen käyttäytymisen siviilimersuista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit