Viime talvena laitoin merkille että monessa pk-seudun taksissa on kitkarenkaat. Näillä autoillahan ajetaan paljon ja yleinen rengasmukavuus on myös yksi kriteeri minkälainen rengas valitaan.
Itse valitsin Nokian R2 renkaat ja viime talvi oli en…
Keskustelu lähti liikkeelle tuosta bensankulutuksesta mutta kääntyi aika nopiaan siihen että vertailtiin autoja.
Jokainen voi näitä vertailuja tehdä ja painottaa itselleen tärkeitä asioita. Oletan kuitenkin että hybridiautoilijat pitävät tärkei…
sjvirt:
marppi:Vaikkakin tykkään itse tekniikasta ja sen puolesta ei ole mitään hybrid-autoja vastaan niin vaan toisella puolella painaa hinta ja taloudelliset asiat.
S-Crossin ja Auris hybridin hinta-ero on noin 7000 euroa perusmallien osalta…
En ole lukenut TMn testiä ja en tiedä oliko siinä kyseeessä CVT vai manuaalivaihteisto. Nyt kun mainitsit tästä testistä niin TMn koeajoa ei tehty talvella ja uskoisin että TMn koajomatka ei ollut lähellekään 4500 kilometriä.
Tuo linkkisi kert…
Tässä eräs testi auris hybridistä verrattuna tavalliseen bensa-malliin.
http://autot.oikotie.fi/koeajo/toyota-auris-hybridin-hy%C3%B6dyt-eiv%C3%A4t-vastaa-korkeaa-hintaa/19226
Vaikkakin tykkään itse tekniikasta ja sen puolesta ei ole mi…
A Tapio:
Eikös tuo Suzuki ole aika paljon pienempi auto kuin Prius tai edes Auris. Ehkä Yaris-hybridi olisi parempi vertailupari?
S-Crossin mitat ovat aika lähellä golfin ja auriksen hatcbackkiä. Nämä kolme ovat c-segmentin autoja. Mittoje…
Hiilipäästö:
marppi:Samankokoinen japanilainen, toinen merkki, vie kaupunkiajossa nyt talvella 5.8-5.9 l/100km. Tämä mitattu 4500 km ajalta 1.11 -28.2 Helsingissä. Pääsääntöisesti ajoa kehäteiden sisällä.
Oletan että kesäkaudella kuluttaa vähä…
Samankokoinen japanilainen, toinen merkki, vie kaupunkiajossa nyt talvella 5.8-5.9 l/100km. Tämä mitattu 4500 km ajalta 1.11 -28.2 Helsingissä. Pääsääntöisesti ajoa kehäteiden sisällä.
Oletan että kesäkaudella kuluttaa vähän vähemmän kun ilmat …
Tuossahan olisi voinut laittaa joiltakin merkeiltä nelivetoiset mallit testiin ja silti olisivat olleet korkeintaan keskihintaisia autoja tässä vertailussa.
NHB:
ysiviis:
"Seatista minulla ei kyllä ole hajuakaan, mutta vanhan mallin lämmittäminen ei kyllä minuun iske"
- no eipä ole iskenyt moneen muuhunkaan. Ja ihan syystä.
Jos keualla olisi ollut neljä rengasta niin olisko iskenyt? -Ilmeisest…
Minä jätän suosiolla premium autot väliin ja jätän lompakkooni ison preemion kun ostan edullisemman hintaluokan auton.
Yleensähän nämä premium-autot ovat vikaherkkiä, kalliita huoltaa ja korjata sekä arvonalennus viisivuotiaana saman verran ku…
Volkkarin yksi ominaisuus on sellainen että moni rele on sijoitettu keskuselektroniikkaboksiin. Kun tällainen rele hajoaa niin yhden releen sijasta ostat koko boxin. Ja arvatkaapa kumpi näistä maksaa enemmän, yksittäinen rele vai keskusboksi. Kaiken…
Ensi vuoden alussa tulee taas päivitetty talvitesti ja siinä punnitaan mikä on premium-auto ja mikä ei.
Monestihan nämä kalliit autot ovat menestyneet myös varsin huonosti eli hinta ei ole korreloinut laatua. Toki siellä on listan kärjessä oll…
Kauppakeskuksen pihalla näin Renault Clion jonka takaluukussa oli hienolta kuullostava teksti Clio Premium.
Ilmeisesti valmistajan premium-malli kyseisestä autosta
Noista luokituksista sen verran että tämä Crossover-luokka monesti sekoitetaan katumaasturiin tai SUV-luokkaan.
S-Cross ei ole katumaasturi vaikka vähän siltä saattaa näyttääkin. Se on aika normaali C-segmentin auto jossa on korotettu maavara j…
Olen myös minäkin koeajanut S-Crossin ja mielestäni siinä oli ihan normaali melutaso C-segmentin autoon. Koeajoautossa oli kitkarenkaat.
Norjalaiset ovat mitanneet melutason ja tehneet testin jonka voi lukea osoitteesta:
http://www.klikk.n…
Nyt kun nämä tpms järjestelmät ja paineanturit alkavat yleistyä niin vaahtoa sinne renkaaseen ei kannata laittaa.
Saattaa hajoittaa tpms anturin ja silloin tulee lisäkustannuksia. Vaahto ilmeisesti tukkii anturin.
Tätä ihmekeksintöä ei tulla näkemään ikinä laajassa tuotannossa. Jäänee propellihattujen tuottamaksi ideaksi, jolla ei ole kaupallista menestystä.
Eli ei ole kiinnostava uutinen.
Tiedän muutaman autovalmistajan (japanilaisia) joihin käy vielä tänä päivänäkin perinteinen lohkolämmitin. Siis ihan uusiin autoihin.
Näissä autoissa on myös lohko (kuten kansi) alumiinia, joten selitys ontuu jos väittää että lohkolämmitin ei k…
Siinä vaiheessa kun verotusmuotoa muutetaan tapahtuu kaksi asiaa.
Uusien hinta alenee ja käytettyjen hinta alenee.
Itseäni kiinnostaa autokaupassa vain ja ainoastaan väliraha.
Kun molempien hinta alenee niin väliraha saattaa kasvaa…