Ihan oikeasti, ketää luulet huijaavasi? Voin kertoa, et ketään.
Jos edes osaisit kirjoittaa alkeellisesti, niin saattaisit hämätä edes jotain. Mutta kun samalla palstalla pyörii "useita" provoilijoita, jotka kirjoittavat saman sisältöistä tekstiä ja kirjoitusasu on kuin 10 vuotiaalla, niin syö hieman uskottavuutta tuo kymmenien nimimerkkien käyttäminen.
Hauskinta on se, että itse vielä väität, että muut olisivat yhtä lapsellisia kuin sinä ja vaihtaisivat jatkuvasti nimimerkkejään. Minä kyllä otan ihan yhdellä nimimerkillä kaiken kunnian kirjoituksistani. Uskoisin, että suurin osa ajattelee samoin.
Kommentoihan nyt noita laittamiani myyntilukuja vaihteeksi. Koska se BMW menee Audin ohi?
En ole koskaan puhunut muusta kuin Bemarin myynnistä maailman laajuisesti siinähän se on ollut omassa luokassaan ykkönen kohta 10 vuotta. Hauskaa kun olen lukenut sinun joskus aikaisemmin myöntäneen oleva sama henkilö kun tämän keskustelun avaaja.
Ensinnäkin viestin avaaja olet sinä, tuolla typerällä kopionimimerkilläsi. Tietysti et enää käytä nimimerkkiä, koska aloituksesi osoittautui niin noloksi.
Toiseksi, ilmeisesti lukutaitosi on sitten samalla tasolla kuin kirjoitustaitosi, sillä koskaan en ole sellaista myöntänyt. Enkä myönnä, koska minulla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen quattron kanssa. En edes ole hänen kanssaan samaa mieltä monistakaan asioista.
Oletko ihan kunnossa minulla on ihan vain yksi nimimerkki. Kannataisi varmasti pitää vähän taukoa sinun täältä foorumilta varmasti harhat vähenisivät. Sanon tämän ystävä.
mitä nolo sinusta on tässä quattroholikin avauksessa
"Nyt on tehtävä jotain tai muuten Audi ei ole enää edes 10 myydyimmän merkin joukossa. Mercedes-Benz ja BMW jo molemmat Audin edellä. Audi myynti oli vielä tammikuussa alle 30& miinuksella nyt jo 35,3%. Samaan aikaan BMW myynti vaan kasvaa ainoana merkinä 10 joukossa. "
Käsittääkseni kaikki siinä sanuttu pitää paikkansa viestin lähetys aikaan. Noloa taitaa olla vain se että Audi fanina sinua risoo Audin myynnin oleminen edelleen runsaasti miinuksella ja Bemarin paljon Plussalla. Luulen että tämä on varmaan ongelmasi josta vaahtoat.
Audia myytiin heinäkuussa maailmanlaajuisesti enemmän kuin BMW:tä. Taitaa Audista tulla nyt parin vuoden sisällä uus ykkönen, normaalia aikaisemmin kuin povattiin.
mitä nolo sinusta on tässä quattroholikin avauksessa
"Nyt on tehtävä jotain tai muuten Audi ei ole enää edes 10 myydyimmän merkin joukossa. Mercedes-Benz ja BMW jo molemmat Audin edellä.
Se, että kävi juuri niin kuin muutaman muun kanssa kirjoitimme. Selitimme miksi BMW:n myynti on noussut ja Audin myynti on laskenut. Selitimme myös, miksi tilanne tulee kääntymään muutaman kuukauden kuluttua. Selitimme myös, että yleisestikin on täysin järjetöntä päätellä yhden tai kahden kuukauden rekisteröinneistä paljoakaan. Kaiken tämän kiististte ja kaikki tämä oli totta, kuten jälkeenpäin totesimme.
Murhe Audin putoamisesta top 10:stä osoittautui aika turhaksi. Itse asiassa BMW ei muistaakseni ollut enää top 10:ssä, jos tarkastellaan pelkkiä heinäkuun rekisteröintejä.
mitä nolo sinusta on tässä quattroholikin avauksessa
"Nyt on tehtävä jotain tai muuten Audi ei ole enää edes 10 myydyimmän merkin joukossa. Mercedes-Benz ja BMW jo molemmat Audin edellä.
Se, että kävi juuri niin kuin muutaman muun kanssa kirjoitimme. Selitimme miksi BMW:n myynti on noussut ja Audin myynti on laskenut. Selitimme myös, miksi tilanne tulee kääntymään muutaman kuukauden kuluttua. Selitimme myös, että yleisestikin on täysin järjetöntä päätellä yhden tai kahden kuukauden rekisteröinneistä paljoakaan. Kaiken tämän kiististte ja kaikki tämä oli totta, kuten jälkeenpäin totesimme.
Murhe Audin putoamisesta top 10:stä osoittautui aika turhaksi. Itse asiassa BMW ei muistaakseni ollut enää top 10:ssä, jos tarkastellaan pelkkiä heinäkuun rekisteröintejä.
Ajattelija sanoo "yleisestikin on täysin järjetöntä päätellä yhden tai kahden kuukauden rekisteröinneistä paljoakaan" ja samassa viestissä jatkaa "Itse asiassa BMW ei muistaakseni ollut enää top 10:ssä, jos tarkastellaan pelkkiä heinäkuun rekisteröintejä."
Olet siis omastakin mielestäsi järjetön? taisihan no-kia kysyäkin aikaisemmin "Miksi esität tyhmää, vai oletko sittenkin vielä tuti suussa?" en huomannut että olisit vastanut kumpankaan kysymykseen no ehkä ensinmäiseen saa vastauksen vaikka tämän sinun viestin lukemalla mutta toiseenkin kuulisi vastauksen mielelläni.
Kuten sanoin, on järjetöntä seurata yhden tai kahden kuukauden rekisteröintejä. Se ei kerro myynnistä mitään. En minä niistä mitään johtopäätelmiä teekkään. Mutta kun muutamat muut nimimerkit sitä yhden kuukauden myyntiä tuossa alkuvuonna kyttäsi, niin totesinpa nyt siihen, että heinäkuussa BMW ei ollut top kympissä.
Kuten sanoin, on järjetöntä seurata yhden tai kahden kuukauden rekisteröintejä. Se ei kerro myynnistä mitään. En minä niistä mitään johtopäätelmiä teekkään. Mutta kun muutamat muut nimimerkit sitä yhden kuukauden myyntiä tuossa alkuvuonna kyttäsi, niin totesinpa nyt siihen, että heinäkuussa BMW ei ollut top kympissä.
quattroholic ainakin kyttää yhden kuukauden myyntiä mikä sinusta on ihan järjetöntä.
Minä en ole vastuussa quattroholicin kyttäämisistä. Pieni ero toki on maailmanlaajuisella myynnillä ja Suomen rekisteröinneillä. Maailmanlaajuinen myynti uskoakseni on tasaisempaa, kuin Suomen yhden kuukauden rekisteröinnit, mutta toki siihenkin vaikuttanee esimerkiksi jonkun tärkeän uuden mallin lanseeraus. Suomen rekisteröintiin yhden kuukauden aikajanalla voi vaikuttaa niin monta seikkaa, että sen kyttääminen on aivan älytöntä. Esimerkiksi maahantuojan toimitusvaikeudet voivat vaikuttaa paljon rekisteröinteihin kuukauden sisällä, ja tälläkin hetkellä toimitusvaikeuksia on ainakin muutamilla automerkeillä.
quattroholic ainakin kyttää yhden kuukauden myyntiä mikä sinusta on ihan järjetöntä.
Ennen siitä en juuri paljon perustanut, mutta nykyään paljon mielenkiintoisempaa nähdä kuinka uhattuna on BMW:n ykköspaikka. Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi, samoin kun se meni mesestäkin ohi myynnissä.
quattroholic ainakin kyttää yhden kuukauden myyntiä mikä sinusta on ihan järjetöntä.
Ennen siitä en juuri paljon perustanut, mutta nykyään paljon mielenkiintoisempaa nähdä kuinka uhattuna on BMW:n ykköspaikka. Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi, samoin kun se meni mesestäkin ohi myynnissä.
Mihinkä tietoon tämä perustuu "Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi" näytä mulle tulevat myyntiluvut jos ne jossain on.
quattroholic ainakin kyttää yhden kuukauden myyntiä mikä sinusta on ihan järjetöntä.
Ennen siitä en juuri paljon perustanut, mutta nykyään paljon mielenkiintoisempaa nähdä kuinka uhattuna on BMW:n ykköspaikka. Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi, samoin kun se meni mesestäkin ohi myynnissä.
Mihinkä tietoon tämä perustuu "Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi" näytä mulle tulevat myyntiluvut jos ne jossain on.
Otappas silmä käteen, ja katos mun antamista linkeistä, ja vertaa niitä edellisten vuosien ja kuukausien tilastoihin. Voi, kyllä sun olis aika herätä todellisuuteen, ja huomata, että mikään ei ole ikuista.
Onko quattroholic kaikki valot tai ledit päällä. BMW on myynyt tänä vuonna luokassaan eniten autoja maailmassa. kuten aikaisempinakin vuosina.
Onko xDriveholicilla kaikki solut toiminnassa, että kykenee huomaamaan, että vuosi ei ole loppunut vielä. Audi on myynyt kolmesti enemmän autoja kuukausittain elokuuhun asti ja BMW neljä kertaa.
Joka vuosi tähän aikaan näköjään sama laulu quattroholikilla. Muista viime syksynä lukeneeni samat uhot Audin myynnistä ja DTM-sarjan valmistajien mestaruudesta. Kaikkihan muistaa miten sitten taas kerran kävi. Itselläni on tapana juhlia sillon kun johtaa eikä sillon kun on jäljessä mutta kukin tavallaan.
Joka vuosi tähän aikaan näköjään sama laulu quattroholikilla. Muista viime syksynä lukeneeni samat uhot Audin myynnistä ja DTM-sarjan valmistajien mestaruudesta. Kaikkihan muistaa miten sitten taas kerran kävi. Itselläni on tapana juhlia sillon kun johtaa eikä sillon kun on jäljessä mutta kukin tavallaan.
Voi, nyt se vaihtoi nikkinsä takas, se niistä soluista. Muista että DTM:ssä juhlitaan 3 eriä mestaruutta ;-)
Joka vuosi tähän aikaan näköjään sama laulu quattroholikilla. Muista viime syksynä lukeneeni samat uhot Audin myynnistä ja DTM-sarjan valmistajien mestaruudesta. Kaikkihan muistaa miten sitten taas kerran kävi. Itselläni on tapana juhlia sillon kun johtaa eikä sillon kun on jäljessä mutta kukin tavallaan.
Voi, nyt se vaihtoi nikkinsä takas, se niistä soluista. Muista että DTM:ssä juhlitaan 3 eriä mestaruutta ;-)
Sitähän sulle yritti monet täällä vuosi sitten kertoa mutta sanoit arvostavasi vain valmistajien mestaruutta. Liekkö olis johtunut siitä että Audilla oli siihen aikaan ainostaan siihen mestaruuteen mahdollisuus. Lopuksi Bemarihan vei senkin muitten mestaruuksien lisäksi. Sitten sua kiinostikin jotkut muut sarjat eikä enää DTM-sarja
Joka vuosi tähän aikaan näköjään sama laulu quattroholikilla. Muista viime syksynä lukeneeni samat uhot Audin myynnistä ja DTM-sarjan valmistajien mestaruudesta. Kaikkihan muistaa miten sitten taas kerran kävi. Itselläni on tapana juhlia sillon kun johtaa eikä sillon kun on jäljessä mutta kukin tavallaan.
Voi, nyt se vaihtoi nikkinsä takas, se niistä soluista. Muista että DTM:ssä juhlitaan 3 eriä mestaruutta ;-)
Sitähän sulle yritti monet täällä vuosi sitten kertoa mutta sanoit arvostavasi vain valmistajien mestaruutta. Liekkö olis johtunut siitä että Audilla oli siihen aikaan ainostaan siihen mestaruuteen mahdollisuus. Lopuksi Bemarihan vei senkin muitten mestaruuksien lisäksi. Sitten sua kiinostikin jotkut muut sarjat eikä enää DTM-sarja
Kumma, että se olet juuri sinä, jota höpöttelet samoista asioista, mutta vaa eri nikillä. Läpinäkyvää, ei muuta. Aina sama tarina, mutta nikki vaan vaihtuu. Niihän mä arvostanki eniten valmistajien mestaruutta, mutta sen näkee sit kauden loputtua, kuka voittaa sen + kaksi muuta mestaruutta.
Uskaltaisin edelleen väittää, että melko suurella todennäköisyydellä Mersu menee tänä vuonna pitkästä aikaa Audin ja Bemarin edelle. Ainakin jos C sarjaa pystytään toimittamaan Suomeen kohtuullisella aikataululla.
Audin kauppa luultavasti hiipuu, kunnes uusi A4 tulee markkinoille. A3 myi tammikuussa yllättävän hyvin, mutta ei se A4:n vääjäämättä putoavaa myyntiä paikkaa.
Bemari pysynee viime vuotisissa lukemissaan (keskimääräisen markkinamuutoksen mukana), koska mitään tärkeää uutuutta ei ole tulossa, mutta 3-sarja käynee kaupaksi edelleen melko mukavasti. Myös 518 paikkaa 5-sarjan luultavasti muutoin laskusuunnassa olevaa myyntiä. Näin ollen myös Bemari saattaisi tänä vuonna ohittaa Audin, jos tietoni tulevista malliuudistuksista pitää paikkansa.
Siinäpä oli spekulointia kylliksi. Vuoden päästä katsotaan kuinka pahasti meni metsään.
Uskaltaisin edelleen väittää, että melko suurella todennäköisyydellä Mersu menee tänä vuonna pitkästä aikaa Audin ja Bemarin edelle. Ainakin jos C sarjaa pystytään toimittamaan Suomeen kohtuullisella aikataululla.
Audin kauppa luultavasti hiipuu, kunnes uusi A4 tulee markkinoille. A3 myi tammikuussa yllättävän hyvin, mutta ei se A4:n vääjäämättä putoavaa myyntiä paikkaa.
Bemari pysynee viime vuotisissa lukemissaan (keskimääräisen markkinamuutoksen mukana), koska mitään tärkeää uutuutta ei ole tulossa, mutta 3-sarja käynee kaupaksi edelleen melko mukavasti. Myös 518 paikkaa 5-sarjan luultavasti muutoin laskusuunnassa olevaa myyntiä. Näin ollen myös Bemari saattaisi tänä vuonna ohittaa Audin, jos tietoni tulevista malliuudistuksista pitää paikkansa.
Siinäpä oli spekulointia kylliksi. Vuoden päästä katsotaan kuinka pahasti meni metsään.
BMW-trollit ovat varmaan viillelleet jo ranteensa auki, kun melkein kaikki heidän köyhän elämänsä harvat ilonaiheet ovat kääntyneet painajaisiksi. Viime vuonna suomessa BMW:myynti laski hieman, mutta Audi ja Mersu nostivat tuntuvasti myyntiään. BMW tippui kymmenen myydyimmän listalta.
Maailmalla Mersu nuosi myydyimmäksi premiumiksi ja DTM-sarjassakin Audi on johdossa. Oliko näitä vielä jotain muitakin?
Maailman myydyin premium on ollut vuodesta 2005 BMW. Aika pitkän voitollisen ajan jälkeen MB vihdoin saavutti BMW:n myyntimäärät 2016 ero oli tosin pieni Audin jäädessä kolmanneksi.
BMW teki paluun voitokkaan 90-luvun jälkeen DTM-sarjaan ( Deutsche Tourenwagen Masters = saksalainen vakioautoluokan kilpasarja ) vuonna 2012 voitollisesti ottaen kaikki mahdolliset mestaruudet heti haltuun.
DTM-sarjan kuljettajien mestarit:
Kausi Kuljettaja Auto
2000 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2001 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2002 Laurent Aïello Audi
2003 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2004 Mattias Ekström Audi
2005 Gary Paffett Mercedes-Benz
2006 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2007 Mattias Ekström Audi
2008 Timo Scheider Audi
2009 Timo Scheider Audi
2010 Paul di Resta Mercedes-Benz
2011 Martin Tomczyk Audi
2012 Bruno Spengler BMW
2013 Mike Rockenfeller Audi
2014 Marco Wittmann BMW
2015 Pascal Wehrlein Mercedes-Benz
2016 Marco Wittmann BMW
Johan tuossa oli jo syytä kerrakseen herättää kohta kolme vuotta sitten kuollut viestiketju uudestaan henkiin.
Suomen myynti tai sen puute, saati sijoitus Suomessa noiden kolmen kesken ei heilauta noiden NSU:n, DAI:n tai BMW:n pörssikursseja mihinkään suuntaan.
Joidenkin lähteiden mukaan maailmanlaajuiset henkilöautomyynnit noilla kolmella automerkillä vuonna 2016 ja kasvu% sitä edelliseen vuoteen verrattuna olivat: Mercedes 2,1M kpl (+11,3%), BMW 2,0M kpl (+5,2%) ja NSU 1,9M kpl (+3,8%).
Ihan oikeasti, ketää luulet huijaavasi? Voin kertoa, et ketään.
Jos edes osaisit kirjoittaa alkeellisesti, niin saattaisit hämätä edes jotain. Mutta kun samalla palstalla pyörii "useita" provoilijoita, jotka kirjoittavat saman sisältöistä tekstiä ja kirjoitusasu on kuin 10 vuotiaalla, niin syö hieman uskottavuutta tuo kymmenien nimimerkkien käyttäminen.
Hauskinta on se, että itse vielä väität, että muut olisivat yhtä lapsellisia kuin sinä ja vaihtaisivat jatkuvasti nimimerkkejään. Minä kyllä otan ihan yhdellä nimimerkillä kaiken kunnian kirjoituksistani. Uskoisin, että suurin osa ajattelee samoin.
Kommentoihan nyt noita laittamiani myyntilukuja vaihteeksi. Koska se BMW menee Audin ohi?
En ole koskaan puhunut muusta kuin Bemarin myynnistä maailman laajuisesti siinähän se on ollut omassa luokassaan ykkönen kohta 10 vuotta. Hauskaa kun olen lukenut sinun joskus aikaisemmin myöntäneen oleva sama henkilö kun tämän keskustelun avaaja.
Ensinnäkin viestin avaaja olet sinä, tuolla typerällä kopionimimerkilläsi. Tietysti et enää käytä nimimerkkiä, koska aloituksesi osoittautui niin noloksi.
Toiseksi, ilmeisesti lukutaitosi on sitten samalla tasolla kuin kirjoitustaitosi, sillä koskaan en ole sellaista myöntänyt. Enkä myönnä, koska minulla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen quattron kanssa. En edes ole hänen kanssaan samaa mieltä monistakaan asioista.
Oletko ihan kunnossa minulla on ihan vain yksi nimimerkki. Kannataisi varmasti pitää vähän taukoa sinun täältä foorumilta varmasti harhat vähenisivät. Sanon tämän ystävä.
mitä nolo sinusta on tässä quattroholikin avauksessa
"Nyt on tehtävä jotain tai muuten Audi ei ole enää edes 10 myydyimmän merkin joukossa. Mercedes-Benz ja BMW jo molemmat Audin edellä. Audi myynti oli vielä tammikuussa alle 30& miinuksella nyt jo 35,3%. Samaan aikaan BMW myynti vaan kasvaa ainoana merkinä 10 joukossa. "
Käsittääkseni kaikki siinä sanuttu pitää paikkansa viestin lähetys aikaan. Noloa taitaa olla vain se että Audi fanina sinua risoo Audin myynnin oleminen edelleen runsaasti miinuksella ja Bemarin paljon Plussalla. Luulen että tämä on varmaan ongelmasi josta vaahtoat.
Audia myytiin heinäkuussa maailmanlaajuisesti enemmän kuin BMW:tä. Taitaa Audista tulla nyt parin vuoden sisällä uus ykkönen, normaalia aikaisemmin kuin povattiin.
http://fourtitude.com/news/Audi_News_1/audi-sales-up-9-percent/
http://www.bmwgroup.com/e/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/corporate_news/news/2013/vertriebsmeldung_juli_2013.html
Se, että kävi juuri niin kuin muutaman muun kanssa kirjoitimme. Selitimme miksi BMW:n myynti on noussut ja Audin myynti on laskenut. Selitimme myös, miksi tilanne tulee kääntymään muutaman kuukauden kuluttua. Selitimme myös, että yleisestikin on täysin järjetöntä päätellä yhden tai kahden kuukauden rekisteröinneistä paljoakaan. Kaiken tämän kiististte ja kaikki tämä oli totta, kuten jälkeenpäin totesimme.
Murhe Audin putoamisesta top 10:stä osoittautui aika turhaksi. Itse asiassa BMW ei muistaakseni ollut enää top 10:ssä, jos tarkastellaan pelkkiä heinäkuun rekisteröintejä.
Ajattelija2013:
Ajattelija sanoo "yleisestikin on täysin järjetöntä päätellä yhden tai kahden kuukauden rekisteröinneistä paljoakaan" ja samassa viestissä jatkaa "Itse asiassa BMW ei muistaakseni ollut enää top 10:ssä, jos tarkastellaan pelkkiä heinäkuun rekisteröintejä."
Olet siis omastakin mielestäsi järjetön? taisihan no-kia kysyäkin aikaisemmin "Miksi esität tyhmää, vai oletko sittenkin vielä tuti suussa?" en huomannut että olisit vastanut kumpankaan kysymykseen no ehkä ensinmäiseen saa vastauksen vaikka tämän sinun viestin lukemalla mutta toiseenkin kuulisi vastauksen mielelläni.
Kuten sanoin, on järjetöntä seurata yhden tai kahden kuukauden rekisteröintejä. Se ei kerro myynnistä mitään. En minä niistä mitään johtopäätelmiä teekkään. Mutta kun muutamat muut nimimerkit sitä yhden kuukauden myyntiä tuossa alkuvuonna kyttäsi, niin totesinpa nyt siihen, että heinäkuussa BMW ei ollut top kympissä.
Ajattelija2013:
quattroholic ainakin kyttää yhden kuukauden myyntiä mikä sinusta on ihan järjetöntä.
Minä en ole vastuussa quattroholicin kyttäämisistä. Pieni ero toki on maailmanlaajuisella myynnillä ja Suomen rekisteröinneillä. Maailmanlaajuinen myynti uskoakseni on tasaisempaa, kuin Suomen yhden kuukauden rekisteröinnit, mutta toki siihenkin vaikuttanee esimerkiksi jonkun tärkeän uuden mallin lanseeraus. Suomen rekisteröintiin yhden kuukauden aikajanalla voi vaikuttaa niin monta seikkaa, että sen kyttääminen on aivan älytöntä. Esimerkiksi maahantuojan toimitusvaikeudet voivat vaikuttaa paljon rekisteröinteihin kuukauden sisällä, ja tälläkin hetkellä toimitusvaikeuksia on ainakin muutamilla automerkeillä.
peräöljy:
Ennen siitä en juuri paljon perustanut, mutta nykyään paljon mielenkiintoisempaa nähdä kuinka uhattuna on BMW:n ykköspaikka. Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi, samoin kun se meni mesestäkin ohi myynnissä.
quattroholic:
Mihinkä tietoon tämä perustuu "Ennemmin tai myöhemmin Audi menee ohi" näytä mulle tulevat myyntiluvut jos ne jossain on.
audi 66kw:
Otappas silmä käteen, ja katos mun antamista linkeistä, ja vertaa niitä edellisten vuosien ja kuukausien tilastoihin. Voi, kyllä sun olis aika herätä todellisuuteen, ja huomata, että mikään ei ole ikuista.
Onko quattroholic kaikki valot tai ledit päällä. BMW on myynyt tänä vuonna luokassaan eniten autoja maailmassa. kuten aikaisempinakin vuosina.
xDriveholic:
Onko xDriveholicilla kaikki solut toiminnassa, että kykenee huomaamaan, että vuosi ei ole loppunut vielä. Audi on myynyt kolmesti enemmän autoja kuukausittain elokuuhun asti ja BMW neljä kertaa.
Joka vuosi tähän aikaan näköjään sama laulu quattroholikilla. Muista viime syksynä lukeneeni samat uhot Audin myynnistä ja DTM-sarjan valmistajien mestaruudesta. Kaikkihan muistaa miten sitten taas kerran kävi. Itselläni on tapana juhlia sillon kun johtaa eikä sillon kun on jäljessä mutta kukin tavallaan.
audi 66kw:
Voi, nyt se vaihtoi nikkinsä takas, se niistä soluista. Muista että DTM:ssä juhlitaan 3 eriä mestaruutta ;-)
quattroholic:
Sitähän sulle yritti monet täällä vuosi sitten kertoa mutta sanoit arvostavasi vain valmistajien mestaruutta. Liekkö olis johtunut siitä että Audilla oli siihen aikaan ainostaan siihen mestaruuteen mahdollisuus. Lopuksi Bemarihan vei senkin muitten mestaruuksien lisäksi. Sitten sua kiinostikin jotkut muut sarjat eikä enää DTM-sarja
audi 66kw:
Kumma, että se olet juuri sinä, jota höpöttelet samoista asioista, mutta vaa eri nikillä. Läpinäkyvää, ei muuta. Aina sama tarina, mutta nikki vaan vaihtuu. Niihän mä arvostanki eniten valmistajien mestaruutta, mutta sen näkee sit kauden loputtua, kuka voittaa sen + kaksi muuta mestaruutta.
Niin ne vain nuo myynnit heittelee....
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/news/pool/2014/02/audi_suomessa_kaikkien.html
finman:
Toisilla heittelle toisilla taas ei.....
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/cision/tiedote.jsp?direct=true&selected=kaikki&oid=20140201/13914347921950&lang=
Uskaltaisin edelleen väittää, että melko suurella todennäköisyydellä Mersu menee tänä vuonna pitkästä aikaa Audin ja Bemarin edelle. Ainakin jos C sarjaa pystytään toimittamaan Suomeen kohtuullisella aikataululla.
Audin kauppa luultavasti hiipuu, kunnes uusi A4 tulee markkinoille. A3 myi tammikuussa yllättävän hyvin, mutta ei se A4:n vääjäämättä putoavaa myyntiä paikkaa.
Bemari pysynee viime vuotisissa lukemissaan (keskimääräisen markkinamuutoksen mukana), koska mitään tärkeää uutuutta ei ole tulossa, mutta 3-sarja käynee kaupaksi edelleen melko mukavasti. Myös 518 paikkaa 5-sarjan luultavasti muutoin laskusuunnassa olevaa myyntiä. Näin ollen myös Bemari saattaisi tänä vuonna ohittaa Audin, jos tietoni tulevista malliuudistuksista pitää paikkansa.
Siinäpä oli spekulointia kylliksi. Vuoden päästä katsotaan kuinka pahasti meni metsään.
Ajattelija2013:
Aika pitkälti samoilla linjoilla olen kerrankin.
Osaltana Audi A6:n ohjausongelmat ratkesivat sillä, että vaihdoin sen tilalle BMW 520:n. Nyt ei autolla ajo enää v..ta.
Kalliiksi tuli surkea Audi-kokeilu ja joku onneton joutuu ajamaan ja kärsimään tuolla entisellä A6:lla.
Audin ohjausongelmat ratkeaa sillä, että lopetetaan Audien ostaminen, niin merkki ja sen viat häviää Suomen teiltä itsestään.
BMW-trollit ovat varmaan viillelleet jo ranteensa auki, kun melkein kaikki heidän köyhän elämänsä harvat ilonaiheet ovat kääntyneet painajaisiksi. Viime vuonna suomessa BMW:myynti laski hieman, mutta Audi ja Mersu nostivat tuntuvasti myyntiään. BMW tippui kymmenen myydyimmän listalta.
Maailmalla Mersu nuosi myydyimmäksi premiumiksi ja DTM-sarjassakin Audi on johdossa. Oliko näitä vielä jotain muitakin?
Maailman myydyin premium on ollut vuodesta 2005 BMW. Aika pitkän voitollisen ajan jälkeen MB vihdoin saavutti BMW:n myyntimäärät 2016 ero oli tosin pieni Audin jäädessä kolmanneksi.
BMW teki paluun voitokkaan 90-luvun jälkeen DTM-sarjaan ( Deutsche Tourenwagen Masters = saksalainen vakioautoluokan kilpasarja ) vuonna 2012 voitollisesti ottaen kaikki mahdolliset mestaruudet heti haltuun.
DTM-sarjan kuljettajien mestarit:
Kausi Kuljettaja Auto
2000 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2001 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2002 Laurent Aïello Audi
2003 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2004 Mattias Ekström Audi
2005 Gary Paffett Mercedes-Benz
2006 Bernd Schneider Mercedes-Benz
2007 Mattias Ekström Audi
2008 Timo Scheider Audi
2009 Timo Scheider Audi
2010 Paul di Resta Mercedes-Benz
2011 Martin Tomczyk Audi
2012 Bruno Spengler BMW
2013 Mike Rockenfeller Audi
2014 Marco Wittmann BMW
2015 Pascal Wehrlein Mercedes-Benz
2016 Marco Wittmann BMW
Johan tuossa oli jo syytä kerrakseen herättää kohta kolme vuotta sitten kuollut viestiketju uudestaan henkiin.
Suomen myynti tai sen puute, saati sijoitus Suomessa noiden kolmen kesken ei heilauta noiden NSU:n, DAI:n tai BMW:n pörssikursseja mihinkään suuntaan.
Joidenkin lähteiden mukaan maailmanlaajuiset henkilöautomyynnit noilla kolmella automerkillä vuonna 2016 ja kasvu% sitä edelliseen vuoteen verrattuna olivat: Mercedes 2,1M kpl (+11,3%), BMW 2,0M kpl (+5,2%) ja NSU 1,9M kpl (+3,8%).