WV Golf VII

273 kommenttia
145679
  • Uudessa Tuulilasissa oli Golfin käyttötestin ensimmäinen väliraportti, josta käy ilmi vakionopeussäätimen vaarallinen jumimisongelma tai ainakin mahdollisuus siihen (liekkö sitten yksilö vika?). Jokatapauksessa on typerässä paikkaa koko laitteen hallinta. Paras olisi omassa viiksessä tai ratin puolassa.



    Katsotaas tarkastaako VW kaikki Golfit? Voi toki olla, että ei aiheuta toimenpiteitä kun sattui Suomessa tämä. Eipähän niitä talvella katkeavia polkimiakaan otettu takaisinkutsuksi. Jenkeissä olisi varmaan isot sanktiot jo päällä tämän ongelman vuoksi.



    Onneksi sentään tässä TL:n tapauksessa auton kytkin toimi ja näin toimittaja välttyi pahalta onnettomuudelta!

      
  • Tuo vakkarin käyttö tosiaan näyttää vähän hankalalta! Ratti olisi omastakin mielestäni se oikea paikka. Myös tuulilasin toimittaja on epäileväinen tuon ACT:n keston suhteen, kuten minä. Aika näyttää toimiiko se luotettavasti. Tosin tuulilasin testi on asian varmistamiseksi liian lyhyt. Tuo jarrupaineen mahdollinen häviäminen vaikuttaa aika kurjalta "ominaisuudelta". Voiko noin käydä kaikille ahdetuille bensakoneille?

      
  • moikka ihmettelen kyllä et joku onnistuu pumppaamaan alipaineet täytyy kyllä ihmetellä teknarin ukkojen ammattitaitoja eikö ne osaa ajaa modernilla autolla oma veikkaus on et ku on opeteltu ajamaan "serryllä ja ladalla" niin ei meinaa tajuta uuden golffin tekniikkaa kannattaa lukea omistjan ohje kirjaa niin olen itsekkin tehnyt ja huolella vaikka väitän olevani perillä autoista ja niiden tekniikasta hyvinkin paljon

    golf kokmusta on kolmen uuden auton verran jaa omat autot on toimineet todella hyvin n 70t per auto nyt 7 mikä on kyllä hienoin golf mitä on tehty,,, jaa onhan niitä leputus toimintoja ollut jo 80 luvulla ..audeissakin pitkään eikä kukaan ole ihmetellyt niitä näin isoon ääneen

    samaa mieltä olen et rattissa vakkari säädöt on helppo

    käyttää,,,

    etm
      
  • Kuukerin tavoin suhtaudun kriittisesti myös itse havaitsemaani parannuksen ja pelkän muutoksen väliseen eroon. Esimerkiksi autojen ajovaloissa on tapahtunut jälkimmäistä aika usein.



    Siitä huolimatta näytöt ovat niin selvät, että kokonaisuutena ala on mennyt täysin kiistämättä eteenpäin, eikä sitä muuta mielipide, että vanhemmallakin tekniikalla pääsee eteenpäin.



    Omat pitkäaikaisemmat näytöt Taunuksen jälkeen ovat nimikkoautoni, jossa oli yksi mikrokontrolleri, sekin lisävarusteisessa high-end radiossa, jota ei ollut mitään mahdollisuutta ostaa uuteen autoon, josta GLE:n aluvanteetkin vaihdettiin peltisiin tehdastilauksessa. Sattui vain löytymään auton jo muututtua harrasteautoksi, joten otin kiinni ja läimäsin paikalleen. Tämä uutena nollan mikrokontrollerin rasittama katalysaattoriton auto vaatii venttiilivälysten tarkistuksen 40.000 km välein, nokkahihnan 80.000 km / max. 4 vuotta, ja erinäköistä kilkettä jatkuvasti jonnekin päin, alkaen kerran vuodessa vaihtuneista vesipumpuista sekä alustan osista, joita on mennyt ensimmäiset 100.000 km jälkeen tasatahtiin. Keskustelun tyyliin sopivasti ulkonäkö on kaunislinjainen kuin panssarivaunussa, kun harppien ja muiden kaarien kanssa hölmöilevät suunnittelijat on ulkomuotoa piirrettäessä laitettu köysiin. Hyvänä puolena parkkitutkaa ei tarvita, koska esim. 400-sarjan Volvoon tai johonkin muuhun etuvetoiseen muovivolvoon tottunut kokee tällaisen oikean Volvon komentosillalla istuvansa kuin lasikuistilla, joten parkkitutka on jo ajatuksena älytön.



    Uudempi Volvo on 2000-luvun vaihteen tekniikkaa. Venttiileitä ei enää säädetä, nokkahihan kestää pidempään ja vaikka CAN-väyläautossa onkin jo lähes 20 mikrokontrolleria, sen korjaamoloki ensimmäiseltä 10 vuodelta on paljon siistimpi kuin Seittenneliskanttisen. Turvallisuuden kerrotaan olevan parempi, vaikka kulutus ja suorituskyky samoissa ovatkin. Samoin valot, mikä on oikein hyvä asia, koska lähtökohta oli hyvä. Ilman parkkitutkaa ei pienikasvuinen kuljettaja pärjää parkkihallissa.



    En tiedä, montako mikrokontrolleria perheen uusin auto sisältää, mutta maksimikonfiguraatio tappiin saakka varusteltuna on yli 200. Kuten tuo uudempikin Volvo, tästä on 200.000 matkalle aiheutunut yksi häiriö, joka vikavalon vuoksi vaati korjaamokäynnin. Molemmissa oli sama korjaus, softapäivitys moottorin ohjaukseen ja sen jälkeen on toiminut. Seiskasta on ruiskun ongelmaksi luultua häikälettä etsitty useamman ammattilaisen Volvo-korjaamon toimesta, kunnes Bosch-huolto paikallisti ja poisti vian. Se vanha kun ei osaa kertoa, mikä häntä vaivaa, kun vikakoodeja ei ole vielä keksittykään.



    Kaikissa kolmessa on esiintynyt niillä ajettujen yhteensä 800.000 km matkalla yksi moottorin ohjausjärjestelmän vika. Vain perinteisessä tekniikassa se häiritsi ajamista ja sen korjaaminen oli ylivoimaisesti kalliimpaa kuin kahden modernin auton vastaavan järjestselmän häiriön vian korjaus yhteensä.



    Uusimmankin auton turvallisuuden kerrotaan olevan hyvällä tasolla. Ainakin minulle tärkeät valot ovat ylivoimaiset ja tämä on ensimmäinen auto, jota yli 30 vuoteen pystyn ajamaan ilman lisävaloja. Sen suorituskyky on aiempiin nähden reilusti parempi, kulutus runsas puolet edeltäjistään ja huollon tarve entistä vähäisempi. Ja uusi diesel on talvikäytössä mukavan lämmin vanhoihin bensa-autoihin verrattuna.



    Huoltojen lisäksi korjaamista vaativiat viat ovat ainakin meillä uudemmissa autoissa vähentyneet, vaikka tekninen kompleksisuus onkin kasvanut.



    Ottaessani taas tänä keväänä 740 GLE:n tallista kesäksi liikenteeseen muistin hyvin, mihin autossa aikanaan ihastuin. Hyvin hoidetussa Seiskassa samat mukavat piirteet ovat edelleen tallessa. Uusimman auton talviajon jälkeen huomaan myös, miksi siitä kun Seiskaan ihastuin, on kauan.



    Oman vaatimustasonsa jokainen asettaa itse, mutta omien tarpeiden vaatimattomuudella ei voi perustella alan pysähtyneisyyttä.



    Kuukeri:


    Tänäkin keväänä minun piti muuttaa Pökön kello kesäaikaan, kun vanhemmat eivät vieläkään osaa itse, vaikka olen moneen kertaan opettanut.


    Miksi ihmeessä, autohan asettaa kellonsa kesäaikaan satelliittipaikannuksesta saamansa tarkan aikamerkin perusteella? Ei minun autossani edes ole mitään ajan asetusta, enkä ole sitä tarvinnut niiden parin vuoden aikana, mitä auto on meillä ollut.



    Kuukeri:


    Navigaattorinkin käytön kanssa saa olla opastamassa, aina silloin harvoin kun sitä tarvivat.


    Meidän auton navi on niin intuitiivisen helppokäyttöinen, että jo aikuisten lasten 76-vuotias mummokin osaa käyttää sitä toiminnan yhden kerran nähtyään. Eikä hän edes puhu yhtään auton osaamaa kieltä.



    Mummo muuten kaipaa 90-luvun Volvoonsakin yhtä hyvää navia, vaikka Volvo muuten hänen tarpeensa hyvin kattaakin eikä vähillä ajoilla suuri kulutus muodostu kynnyskysymykseksi ;-)

      
  • Ja vielä vakionopeussäädin ja lämmitys:



    740 GLE: cruise ja ilmastointi olisivat olleet saatavilla, mutta niiden lunnaiksi vaadittua rahasummaa ei. Lämmitys on aikalaisekseen tehokas, mutta perinteinen käsin säädettävä osateholla pieni säätö menee erittäin herkästi yli.



    S80: cruise ja ilmastointi vakiona, tosin ilmastointiautomatiikka ostettu lisävarusteena. Cruise tosin kömpelö käyttää, napeista, joissa on aivan turha ON/OFF nappula. Ilmastointi on juhannuksesta jouluun 22 asteessa.



    C220: Tempomat toimii mukavammin sallien vaihtamisen asetuksia sotkematta, nopeuden muutokset 10 km/h setteinä ja jarruttaa jyrkkään alamäkeen ettei ajaisi ylinopeutta. Ilmastointiautomatiikka vakiona ja yhtä hyvä kuin S80, eli en edes muista miten lämmityksen ja ilmastoinnin manuaaliasetuksia käytetään. Sitä vartenhan automaatiika on. Ilmastointi on joulusta juhannukseen 21 asteessa.



    Edelleen sitä mieltä, että 740 GLE oli aikalaistensa joukossa hyvä auto (parempi kuin S80 ikäistensä kesken), mutta siitä ajasta on kulunut jo kauan. Kummastakin.

      
  • Golf on voittanut Vuoden Auto -palkinnon Japanissa ensimmäisenä ulkomaisena brändinä.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan

      
  • NHB:

    Golf on voittanut Vuoden Auto -palkinnon Japanissa ensimmäisenä ulkomaisena brändinä.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan




    Mitä sitten ketä kiinnostaa?



      
  • audi 66kw:


    Mitä sitten ketä kiinnostaa?


    Näyttipä tuo sinua kiinnostavan.

      
  • Golf on voittanut Vuoden Auto -palkinnon Japanissa ensimmäisenä ulkomaisena brändinä.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan




    Klonkswagen Golf: vuoden auto

    Ehkä toisenkin, jos DSG & TSI pysyy kasassa.

      
  • Mr. VAG eli NHB kehui kuinka nyt golf lämpenee ja kulkee pienellä. Eikä ole edes mahdollista, etteikö tulla rakenteella lämpenisi. Kuinka sitten tuulilasin testaajat ovat erimieltä ja tulokset samansuuntaisia kuin ennenkin.



    Tuulilasin facebook sivulla haukutaan kun ei lämpene ja kylmä sisällä jo -16 pakkasessa, moottorinlämmöt ovat alle 60astetta. Kulutuskin näytti olevan melko pieni 9,2ltr/100km.



    Eli on oletettavaa, että ne turbotkin ja nokat laukeilee edelleen. Jos saksalaineninsinööri ei osaa edes rakentaa moottoria joka lämpenisi niin tuskin toimii juuri muukaan.



    Ne ketkä näitä ostaa ovat tyypillisimmät propaganda koneiston uhrit. Tälläisten ei omaan ajatteluun kykenevien ansiosta VW on saanut pidettyä mainetta yllä. Kun mainontaan satsataan tarpeeksi menee tuotteet kaupaksi olkoon tuotteet mitä kuraa tahansa, näinhän audien ja vw:n kanssa on ollut viime vuodet.

      
  • Todella harmi että VW-konsernin tuotteet pilaa aina vaan uudestaan maineen myös muiltakin Saksalaisilta tuotteilta joita nämä lukuisat laatuongelmat eivät koske.



    Saksalaiskuluttajat arvostelevat Volkswagenin jakoketjuongelmia edelleen, eivätkä DSG-vaihteistojenkaan ongelmat näytä poistuvan herkästi.



    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html?pos=ksk-trm-auto-ospu

      
  • Jotenkin tekisi mieli sanoa, että "mitä minä sanoin", mutta jotenkin tuntuu ettei sekään oikein enää riitä! Eiköhän eräs kolmekirjaimisella nimimerkillä varustettu kirjoittaja jollain tavalla kuitenkin osoita, että nämäkään viat eivät koske niitä "uusimpia dsg laatikoita ja tsi moottoreita". Vikoja myös paisutellaan ja niitä on jokaisella valmistajalla yhtä paljon... Kuitenkin tuo 7-vaihteinen kuiva DSG on ollut murheenkryyni kestonsa vuoksi... Onhan se kieltämättä aika ongelmallista kestoa ajatellen jos laatikon maksimiväännön kestoksi on mitoitettu 250 nm ja sitten tällainen laatikko kytketään niin bensa- kuin dieselmoottoriin, jotka molemmat tuottavat vääntöä tuon 250 nm. Eli siis laatikon koko väännönsieto ulosmitataan JOKAISESSA kiihdytyksessä joka kerta ja useita kertoja päivässä. Kuulostaako yhtälöltä, jossa laatikko kestää moitteetta kymmenen vuotta ja 200 000 km??? Ei minustakaan... Vai mitä asiaan sanoo NHB???

      
  • Toki VW voi ongelmitta jatkaa DSG polulla, koska eivät nuo laatikon särkymiset heille oikeastaan mitään maksa! Vagarenallakin löytyy esimerkkejä siitä, kuinka DSG on takuuajan jälkeen porsinut ja tehdas on tullut "avokätisesti" vastaan korjauksissa virhevastuun nojalla. Tehdas maksaa remontista, joka suuruudeltaan 7-10 te 70%:a ja omistaja loput. DSG laatikon hinta 7-10 te?? Älkää nyt naurattako! Eli siis omistaja on tyytyväinen tehtaan vastaantuloon ja maksaa sen esim. 3000 euroa rempasta. Villakoiran ydin on siinä paljonko VW:lle maksa valmistaa tuo loota. Ei varmaan edes 1000 euroa, sen verran paljon niitä tehdään! Eli siis asiakas maksaa oikeasti koko rempan ja vielä katettakin jää mukavasti! Näin ollen VW:lle on aivan se ja sama montako DSG-laatikkoa porsii, ei maksa heille mitään! Näin ollen ei heillä ole oikeastaan intressiä tehdä mitään asialle...

      
  • Nuori autoilija:

    Jotenkin tekisi mieli sanoa, että "mitä minä sanoin", mutta jotenkin tuntuu ettei sekään oikein enää riitä! Eiköhän eräs kolmekirjaimisella nimimerkillä varustettu kirjoittaja jollain tavalla kuitenkin osoita, että nämäkään viat eivät koske niitä "uusimpia dsg laatikoita ja tsi moottoreita".

    Vai mitä asiaan sanoo NHB???




    Nyt faktat eivät kyllä pahemmin rajoita kirjoituksiasi. Olen edelleen sitä mieltä, etteivät ketjuongelmat edelleenkään koske näitä ketjuttomia uusia TSI-moottoreita. Se vaikuttaa jopa mahdottomalta. Oletko sitä mieltä, että ketjuongelmat vaivaavat ketjuttomia koneita?





    DSG:n kestosta en ole tuollaista väittänyt. Muistisi virkistämiseksi tässä laatikon muutoksiin liittyvä lainaus (25.8.12 10:01) sanasta sanaan, ettei sinun tarvitse keksiä omiasi: En tosiaan tiedä yhtään onko muutoksia tehty. Miksi yrität muuttaa sanomiasi jälkeen päin?



    Ja mitä tulee sinun sanomisiin, niin sylinterien lepuutusjärjestelmästä kirjoitit näin: "Vähintään siihen on suunniteltava jokin uusi muovinen osa, jonka vahvuus alimitoitetaan "kustannussyistä". Kun osa hajoaa koko paska täytyy vaihtaa, koska osaa ei ole suunniteltu vaihdettavaksi erikseen jälleen "kustannussyistä"." Joko tuo alimitoitettu muoviosa on selvillä? Kuinka monessa autossa tiedät tuon järjestelmän hajonneen?

      
  • Kovastihan sinä niitä DSG laatikkoja puolustelit kuitenkin. Et ole ainoa nimittäin jolla muisti pelaa... Lisäksi edellisessä väännössämme jo sanoin, että tuo "muoviosa" on vain symbolinen sana sille " että jokin osa alimitoitetaan konsernityyliin ja tästä sitten aiheutuu ongelmia". Tiedät sen kyllä, kunhan yritit siirtää huomiota toisaalle kun jäit kiinni pehmoisten puhumisesta. Tuo hihna-asia jää nähtäväksi, vielä ei näkemystäsi suinkaan ole osoitettu oikeaksi. Jaksat nimittäin jankata tuota "väitän ettei hihnallisissa moottoreissa ole ketjujen kanssa ongelmia". Älä hitossa, ihanko totta? Kuluttajan kannalta lienee samantekevää hajoaa sieltä ketju- vai hihna. Kunnes toisin todistetaan, olen kriittinen hihnankin keston suhteen. Jännä juttu, että tietyillä merkeillä ei ole ollut käytännössä koskaan ongelmia sen paremmin hihnan kuin ketjunkaan kanssa, mutta joillekin merkeille ongelma on ylitsepääsemätön. Muistathan myös kommentoida EDELLEEN keskitasoa huonompaa lämmityslaitetta ja hidasta lämpiävyyttä. Uusi rakennehan muutti kaiken, eikö niin? Toki jos haluat viilata pilkkua (totta kai haluat) niin paranihan lämmityslaite toki, huononeminen edelleen olisikin ollut käytännössä mahdotonta. Mutta huono se silti on...

      
  • Tyypillistä Vag- ihmisten horinaa, että nyt kaikki on toisin tässä uudessa mallissa.



    Edelleen seiska golffeissa luukkujen aukeamisessa ongelmia joita ollut mk3 saakka (90-luvulta). Lämmityslaite ollut paska jo 30-luvulta. Jne jne.



    Tehdas on ilmoittanut hihnan kestävän auton eliniän. Tuulilasin toimittaja oli tätä asiaa tivaamalla tivannut tehtaan edustajalta niin ilmoittivat vaihtoväliksi viimeistään 210tkm. Eli on oletettavaa, että koko auto on mitoitettu kestäväksi maksimissaan tuon 200tkm. Valitettavasti suomessa tuo on vasta oletettavasti auton käytön puoliväli ja volkkarien/audin maksimi kesto tulee tuossa jo suunnitellusti vastaan.

      
  • NHB:

    Olen edelleen sitä mieltä, etteivät ketjuongelmat edelleenkään koske näitä ketjuttomia uusia TSI-moottoreita. Se vaikuttaa jopa mahdottomalta. Oletko sitä mieltä, että ketjuongelmat vaivaavat ketjuttomia koneita?


    Eköhän se varsinain vika ole hydraulinen kiristäjä joka ei kylmällä kelillä ehdi kehittää riittävän nopeasti painetta. Venyvä ketju tietysti lisää tätä ongelmaa mitä ei hihnalla tapahdu.

      
  • Nuori autoilija:

    Kovastihan sinä niitä DSG laatikkoja puolustelit kuitenkin. Et ole ainoa nimittäin jolla muisti pelaa...




    En varmastikaan ole ainoa, jonka muisti pelaa, mutta sinä kirjoittelet kyllä nyt pehmoisia. Väitit ettei dsg-laatikkoihin ole tehty muutoksia ja kysyin perusteita väitteillesi. Perusteesi oli se, etteivät ongelmat olleet vähentyneet. Tuon osasit siis kertoa ennen kuin auto oli edes toimitettu asiakkaille. Etkö tosiaan ymmärrä, etten puolustele tuossa laatikkoa vaan kritisoin argumentointiasi? Jos tosiaan olen kehunut tuon yhden automaattilaatikon kestävyyttä, niin tuo se kohta esiin tai lopeta satujen sepittämin.





    Lisäksi edellisessä väännössämme jo sanoin, että tuo "muoviosa" on vain symbolinen sana sille " että jokin osa alimitoitetaan konsernityyliin ja tästä sitten aiheutuu ongelmia". Tiedät sen kyllä, kunhan yritit siirtää huomiota toisaalle kun jäit kiinni pehmoisten puhumisesta.




    En ole unohtanut ja jätinkin sinulle täyden vapauden tuoda esiin niitä ongelmia, mitä "muoviosasi" kuvastaa. Kysytään toiseen kertaan: millaisia ongelmia tuossa on lepuutustoiminnossa on ollut?



    Tuo hihna-asia jää nähtäväksi, vielä ei näkemystäsi suinkaan ole osoitettu oikeaksi. Jaksat nimittäin jankata tuota "väitän ettei hihnallisissa moottoreissa ole ketjujen kanssa ongelmia". Älä hitossa, ihanko totta? Kuluttajan kannalta lienee samantekevää hajoaa sieltä ketju- vai hihna. Kunnes toisin todistetaan, olen kriittinen hihnankin keston suhteen.


    No nyt kun taas tuon itsekin muistit, niin eikö ole aika ilmeistä, etteivät tuon jutun "mitä minä sanoin lällällää" jutun ketjuongelmat koske näitä nykisen mallin TSI-moottoreita? Sitähän tuossa yöllä kirjoittamassasi jutussa pyydät selittämään. Kun pyydät selittämään noin typeriä asioita, niin on suuri vaara, että selitys liikkuu kysymyksesi tasolla.

      
  • NHB:


    No nyt kun taas tuon itsekin muistit, niin eikö ole aika ilmeistä, etteivät tuon jutun "mitä minä sanoin lällällää" jutun ketjuongelmat koske näitä nykisen mallin TSI-moottoreita?


    Kyllä ne saattaa koskea mikäli kyseessä on hydraulinen ketjun/hihnan kiristäjä kuten tässä.



    http://www.passatworld.com/forums/68-b5-garage/313540-timing-belt-hydraulic-tensioner.html



    En ole VAG tekniikan räjäytyskuvia viime aikoina paljon tutkinut kun sattuneesta syystä ei ole kyseiset autot kauheasti luotettavuutta arvostavana kiinnostaneet, mutta kysäisin tuossa viime kesänä, tämä vain yhtenä vw esimerkeistä, yhdeltä sähkömieheltä joka kävi talossa ja näytti olevan Golf variant alla että hyvinkö on pelannut.

    Yllätys yllätys oli 100 000km kohdalla talvikäynnistyksen jälkeen käynyt huonosti, oli kuulemma hihna tai ketju, en muista kumpi hypännyt hampaan yli ja ajoitukset pielessä. Laakkosella olivat sanoneet että vika on kiristäjässä.

      
  • Nuori autoilija:

    Tällä kertaa avauksesi oli niin pehmoista markkinointihömppää että alkoi ottaa päähän. Huono lämmityslaite mahdoton??? Niin minäkin ajattelin jo kun esittelivät V-kopan, mutta ei! Miksi juuri nyt olisi toisin??? Koska Vw oppii virheistään??? Tällaista en ole havainnut... Eipä V ja VI kopan aikana saatu lämppäriä kuntoon, mutta nyt se on varmasti kunnossa koska NHB niin sanoo! Missä Audin mallissa tuo lepuutusjärjestelmä on ollut vuosia käytössä??? Ei tule mieleen... Kerro toki! Jotenkin en jaksa uskoa, että ottavat järjestelmän yks yhteen audista. Vähintään siihen on suunniteltava jokin uusi muovinen osa, jonka vahvuus alimitoitetaan "kustannussyistä". Kun osa hajoaa koko paska täytyy vaihtaa, koska osaa ei ole suunniteltu vaihdettavaksi erikseen jälleen "kustannussyistä".




    TM:n kestotestissä lämmityslaitetta pidettiin toimivana ja nokkakoneistosta ei löydetty hajonnutta muoviosaa, vaan koneiston kunto oli virheetön. Ketjuongelmiakaan, yllätys yllätys, ei ollut. Onko kukaan kuullut yhdenkään koneen lepuutusjärjestelmän hajonneen? Ainakaan minä en ole kuullut tuollaisesta.



    Löytyykö selityksiä sille, miksi veikkaukseni tuntuvat osuneen ihan kohtuullisen hyvin kohdilleen ja sinun fantasioimat hajoilevat muoviosat eivät näytä toteutuvan? Ei muuten, mutta jos vastaisuudessa voisit välttää vastaavaa lapsellista leimaamista.



      
  • NHB:

    Onko kukaan kuullut yhdenkään koneen lepuutusjärjestelmän hajonneen? Ainakaan minä en ole kuullut tuollaisesta.




    Nyt ei ole lehteä tarkistettavaksi mutta taisi ainut moitteen sana tulla turbosta ja pitkien öljynvaihtovälien takia öljyn ominaisuuksien heikkenemisestä.

    Näin Toyota kuskina alkaa pikkuhiljaa huvittamaan ne kommentit joissa aina nauretaan Toyotan 15000 km:n öljynvaihtovälille. :open_mouth:



    Alkakaa vaan turbolliset volkkarimiehetkin vaihtamaan öljyt kerran vuodessa tai tiheämmin mikäli niitä ajoja reippaasti alkaa tulemaan, kestää sitten se vokkelokin kuin toyo konsanaan.

      
  • NHB:


    TM:n kestotestissä lämmityslaitetta pidettiin toimivana ja nokkakoneistosta ei löydetty hajonnutta muoviosaa, vaan koneiston kunto oli virheetön. Ketjuongelmiakaan, yllätys yllätys, ei ollut. Onko kukaan kuullut yhdenkään koneen lepuutusjärjestelmän hajonneen? Ainakaan minä en ole kuullut tuollaisesta.




    04/2013 ilmestyneen talviautotestin perusteella 7-kopan Golffissa on, jo perinteeksi muodostunut, raitisilmanvaihtokone, ei mitään lämmityslaitetta. Jos joku TM pitää sitää toimivana, niin ei muuta kuin toimituksen siirto napapiirin pohjoispuolelle ja työsuhdeautoiksi VW:eitä.



    Taannoin ko. lehti kehui 5 kW lisälämmittimellä varustetun Sharanin suoritusta talviautotestissä, puolen tunnin ajon jälkeen hädin tuskin saavutettiin 15 astetta kapiinissa. Nopeimmat olivat jo puolta lyhyemmässä ajassa 20 paremmalla puolen.

      
  • Märinästä huolimatta kauppa käy niin Suomessa, kuin koko Euroopassakin. :grin:



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/vw+golf+on+yha+ylivoimaisempi+euroopassa/201408692660

      
  • ritsa:



    En ole VAG tekniikan räjäytyskuvia viime aikoina paljon tutkinut kun sattuneesta syystä ei ole kyseiset autot kauheasti luotettavuutta arvostavana kiinnostaneet, mutta kysäisin tuossa viime kesänä, tämä vain yhtenä vw esimerkeistä, yhdeltä sähkömieheltä joka kävi talossa ja näytti olevan Golf variant alla että hyvinkö on pelannut.
    Yllätys yllätys oli 100 000km kohdalla talvikäynnistyksen jälkeen käynyt huonosti, oli kuulemma hihna tai ketju, en muista kumpi hypännyt hampaan yli ja ajoitukset pielessä.




    Tässäpä onkin huomattavan luotettavaa tietoa ko. autoon liittyen. Oli yksi sähkömies, jolla oli joku Golffi jossa oli joku vika.





    Varmaan parempiakin lämmityslaitteita on kuin Golfissa, mutta varsinaisesti kylmien autojen valmistus on lopetettu jo vuosia vuosia sitten. Ostat ihan minkä hyvänsä tuon luokan nykyauton, niin saat taatusti riittävän hyvän talviauton. Tämän voi todeta lukemalla TM:n talvitestiä. Itse en muista milloin siinä olisi viimeksi ollut keskiluokan tai minkään muunkaan luokan auto joka olisi ollut huono talvella. Minulle, ja uskoakseni myös useimmille muille on myös ihan sama (vaikka en Volkkaria omistakaan) lämpeneekö se auto 17 minuutissa vai 15 minuutissa. Vai ottaako joku sekkarilla aikaa startista milloin se auto on täysin lämmin? Ja kylmästartteja ei muutenkaan suositella.

      
  • ritsa:


    Eköhän se varsinain vika ole hydraulinen kiristäjä joka ei kylmällä kelillä ehdi kehittää riittävän nopeasti painetta. Venyvä ketju tietysti lisää tätä ongelmaa mitä ei hihnalla tapahdu.




    Ja hihnahan se ei sitten kovetu lainkaan eikä menetä mitään ominaisuuksiaan pakkasessa?

      
  • Samppa1300:


    Nyt ei ole lehteä tarkistettavaksi mutta taisi ainut moitteen sana tulla turbosta ja pitkien öljynvaihtovälien takia öljyn ominaisuuksien heikkenemisestä.
    Näin Toyota kuskina alkaa pikkuhiljaa huvittamaan ne kommentit joissa aina nauretaan Toyotan 15000 km:n öljynvaihtovälille.




    Öljyjen vaihtotarve riippuu enemmän auton käyttötavasta, ei ne kilometrit siinä paljonkaan ratkaise.

      
  • Niin? Kuvaavaa on se, että meillä töissä oli yksi jokka tykkäsi Passatista ja omisti sellaisia 3 peräkkäin kunnes kyllästyi pikkuvikoihin ja hommasti sitten RAV4:n.



    Nyt samainen kaveri sai autoedun firmalta niin hommasi heti AllTrack Passatin. Sanoi, sen olevan mukavampi vehje muttei niillä kestä kuulemma perse ajaa jos maksaa omastapussista, näin kun muut maksaa niin aivan sama kuinka paljon vikoja. Eli myyntiä volkkarile muttei kerro laadusta yhtään mitään.



    http://www.talouselama.fi/uutiset/nissan+on+kansalle+suosituin+auto+mutta+tyosuhdepuolella+jyraa+tama+kansanauto/a2167181

      
  • Ryne:

    Niin? Kuvaavaa on se, että meillä töissä oli yksi jokka tykkäsi Passatista ja omisti sellaisia 3 peräkkäin kunnes kyllästyi pikkuvikoihin ja hommasti sitten RAV4:n.

    Nyt samainen kaveri sai autoedun firmalta niin hommasi heti AllTrack Passatin. Sanoi, sen olevan mukavampi vehje muttei niillä kestä kuulemma perse ajaa jos maksaa omastapussista, näin kun muut maksaa niin aivan sama kuinka paljon vikoja. Eli myyntiä volkkarile muttei kerro laadusta yhtään mitään.

    http://www.talouselama.fi/uutiset/nissan+on+kansalle+suosituin+auto+mutta+tyosuhdepuolella+jyraa+tama+kansanauto/a2167181




    Onkohan Rynellä jokin ihme vaikutus lähipiirin autoihin, kun kaikki hänen työkavereidensa ja naapureidensa autot hajoavat jatkuvasti. Itse yritän oikein pohtimalla pohtia, enkä keksi oikein yhtään tuttua, jonka uudehko auto olisi hajonnut. Näin aivan merkistä riippumatta.



    :weary:

      
  • Kirjoittaja Ryne. Tajusitko asian vasta nyt?

    VW on paras automerkki kaikista! Sen muotoilu on kaunista ja ajatonta. Ei uuden auton tarvitse näyttää nykyaikaiselle jos se on muuten aivan loistava. Auto on hiljainen ja pakkasilla suorastaan tulikuuma. Minulla on firman omistama VW. Merkkiä en vaihda - yhtään korjausta ei ole tarvinnut itse maksaa, vaikka vuoden sisällä on vasta 9 korjaamokäyntiä.

      
  • No minkäs minä niille mahdan, vai olisko ne vaan paskoja merkkiin katsomatta? Hyvä, että sinulle on sitten sattuneet ne toimivat volkkarit (kannattaa sun muuten lotota).



    Viimeisimmästä Passatista meni ainakin nämä: se hieno virtalukko, eturoiskeläpät poikki, suuttimia, vauhtipyörä ravisti. Niin ja auto oli 3,5 vuotta vanha ja n.150tkm ajettu. Kaikki yhtä suutinta lukuunottamatta omaan piikkiin. Unohtui äsken se ajonaikainen webasto rikkotuminen mainita.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit