Kun sitä kallista taksimonopolin edustajaa joutuu jonottamaan tajuttoman pitkään, niin sillon maksaa kovan hinnan paskasta palvelusta. Pimeiden taksien palvelu on ollut kohdallani joka kerta erittäin luotettavaa. Voit valita juuri sen auton kuin haluat ilman muiden palveluntarjoajien raivareita ja hinnan voi sopia etukäteen. Ja kun pimeiden taksien tarjonta on hyvä, niin taksimafiakaan ei voi pitää ryöstyhintoja. Monesti tämä on vielä hyvin ekologistakin. Kun samaan suuntaan menossa oleva autoilija tarjoaa sopivaa korvausta vastaan kyydin, niin päästöt ovat vain murto-osa verrattuna siihen, että taksimafian edustaja poimii asiakkaan jonosta ja maksun saatuaan palaa takaisin hakemaan seuraavan uhrin samasta jonosta.
Juu juu, varmaan tosi usein joutuu odottamaan aivan TAJUTTOMAN pitkään.....mutta ajele sinä vaan pimeällä taksilla äläkä tule sitten itkemään kun se kiva pimeä taksi vie sinulta jotain muutakin kuin sen kyytimaksun..... jokainen taaplaa tavallaan.
Juu juu, varmaan tosi usein joutuu odottamaan aivan TAJUTTOMAN pitkään.....mutta ajele sinä vaan pimeällä taksilla äläkä tule sitten itkemään kun se kiva pimeä taksi vie sinulta jotain muutakin kuin sen kyytimaksun..... jokainen taaplaa tavallaan.
Aamuyön tuulessa ja tuiskussa on tullut sen verran monesti värjöttelyä, että uskon omaavani aika hyvän noista odotusajoista. Taksisuharin vakuuttelut eivät siinä tilanteessa paljon lämmitä edes kuvainnollisesti. Eikä paljon taida lämmittää Sannan omaisiakaan sinun sadut pimeiden taksien pahuudesta. Taksimafian hyväksyntä ei takaa yhtään mitään. Enemmän ja vähemmän tutut ovat käyttäneet pimeitä takseja arviolta viisinumeroisen määrän. Keneltäkään ei ole viety mitään tuosta porukasta. Kokeile sinäkin, ettei tarvitse pelkän mutUilun varassa satuilla.
Juu juu, varmaan tosi usein joutuu odottamaan aivan TAJUTTOMAN pitkään.....mutta ajele sinä vaan pimeällä taksilla äläkä tule sitten itkemään kun se kiva pimeä taksi vie sinulta jotain muutakin kuin sen kyytimaksun..... jokainen taaplaa tavallaan.
Aamuyön tuulessa ja tuiskussa on tullut sen verran monesti värjöttelyä, että uskon omaavani aika hyvän noista odotusajoista. Taksisuharin vakuuttelut eivät siinä tilanteessa paljon lämmitä edes kuvainnollisesti. Eikä paljon taida lämmittää Sannan omaisiakaan sinun sadut pimeiden taksien pahuudesta. Taksimafian hyväksyntä ei takaa yhtään mitään. Enemmän ja vähemmän tutut ovat käyttäneet pimeitä takseja arviolta viisinumeroisen määrän. Keneltäkään ei ole viety mitään tuosta porukasta. Kokeile sinäkin, ettei tarvitse pelkän mutUilun varassa satuilla.
Löysit sitten kaivamalla tuon tapauksen.....nehän onkin tosi yleisiä......
Nähtävästi sitten muutenkin suosit ns. ilman kuittia-meininkiä.
Mutta kuten sanoin, jos haluaa tukea veronkiertoa ja ottaa turhia riskejä, niin siitä vaan. Sillähän tämä valtakunta pelastuu.....suomalainen taksi on ihan millä mittarilla tahansa mitattuna laadukas, sitä ei kenenkään horinat muuksi muuta.
Kuitilla tietenkin mutta minun lompakolle taksilla ajelut on turhan laadukasta menoa. Olen harvakseltaan ajanut taksilla lentokentälle työnantajan piikkiin, yleensä silloin jos parkki + kilometrikorvaukset ylittävät taksikulun. Ajoin kotoa Hki-Vantaan kentälle tänä vuonna, matka on vajaat 40km ja ruuhkia matkalla ei ole, kestää noin 35min. Kyyti kustansi melkein 90e. Jos mielii kesällä terassille, taksi maksaa kotoa melkein 50e per suunta. Yleensä tuleekin haettua juomat ja sisäfileet kotiterassilla nautittavaksi.
Liekö Kiina sitten se toinen ääripää, silloin kun ei voi ajaa autolla töihin, menen taksilla tai kollegan kyydissä. Taksikyyti pahassa ruuhkassa kestää reilut puoli tuntia, matkaa on 15km. Maksaa nyt noin 8 eur, hintoja korotettiin roimalla kädellä viime kesänä, noin 30%. Bensa maksaa euron litra ja varmaan sitä kaupunkiliikenteessä jonkun verran palaa.
Löysit sitten kaivamalla tuon tapauksen.....nehän onkin tosi yleisiä......
Nähtävästi sitten muutenkin suosit ns. ilman kuittia-meininkiä.
Mutta kuten sanoin, jos haluaa tukea veronkiertoa ja ottaa turhia riskejä, niin siitä vaan. Sillähän tämä valtakunta pelastuu.....suomalainen taksi on ihan millä mittarilla tahansa mitattuna laadukas, sitä ei kenenkään horinat muuksi muuta.
Varsin kattavan otannan perusteella voin sanoa, että harvinaisia ovat myös sinun maalaamat seinäpirut. Tuo tosielämän esimerkki todistaa sen, ettei taksikyltti katolla takaa mitään.
Yleensä suosin byrokratian minimoimista. Kansa ei hyödy siitä, että valtion valvonta ja verotus huokkaa resursseja. Jos joku tarvitsee lainaksi esimerkiksi lehtipuhallinta, niin oman matalan käyttasteen laitteen ostamiselle mun mielestä on fikusa lainata laite naapurista ilman mitään hyödytöntä byrokratiaa tai verotusta. Tai jos naapuri tarvitsee palveluksen, niin en tosiaankaan ole täyttämässä veroilmoituksia. Sama pätee kyydin tarjoamiseen. Jos joku sattuu olemaan menossa samaan suuntaan kuin sinä, niin miksi en vain menisi hänen mukanaan ja antaisi siitä sopivaa korvausta?
Olen aika paljon liikkunut eri maissa, eikä Suomesta tuttu taksien jonottaminen ole millään mittarilla laadukasta palvelua. Tuosta tulee mieleen Neuvostoliiton leipäjonot. Samoin taksiautoilun hinta on korkea. Ilman odottelua ja tolpan etsimistä kyydin tarjoava ei ammattimainen kuljettaja tarjoaa näin asiakkaan näkökulmasta monesti paljon laadukkaamman palvelun kuin taksimafian jäsenyyden lunastanut aito suomitaksi, joka seisottaa sinua kehitysmaatyyliin odottamassa ulkona tuollaista arkipäiväistä peruspalvelua. Sopimusehdot sovitaan juuri sellaisiski, että ne tydyttävät molempia osapuolia. Jos haluat maksaa laasukkaasta autosta, niin sellaisen saat myös valita, mutta vähempään tyytyessä pääset vähemmällä. Suomessa maksat aina S-Klassen hinnan, mutta sellaisen kyytiin pääset äärimmäisen harvoi.
Suositko sinä erästä ideologiaa, jonka mukaan valtion kuuluu kontrolloida kaikkia rahavirtoja ja tuotantolaitteita. Varsinkin kansalaisten liikkumista pitää kontrolloida, eikä tuota hankaloittavia autoja saa käyttää kuin valtion luvalla tiukasti valvottuna?
Missä ihmeen korvessa sinä oikein asut jos arkipäivänäkin saat odottaa taksia kuin kuuta nousevaa ? Toki ymmärrän sen että jos ei tunne alaa kuin pintapuolisesti, niin se luvaton ja vapaa vaihtoehto houkuttaa. Varmasti myös vanhuksemme ja lapsemme uskallettaisiin laittaa sitten näiden luvattomien ja villien ja vapaiden kyytiin....
Ja yksi pikku juttu vielä : valtaosassa euroopan maita taksiliikenne on säänneltyä, ei suinkaan vapaata.
Mutta eiköhän tämä nyt riitä, en jaksa amatöörien kanssa jaskaa pankuttaa...
Missä ihmeen korvessa sinä oikein asut jos arkipäivänäkin saat odottaa taksia kuin kuuta nousevaa ?
Älä viitsi keksiä väitteitä puolestani. Mitä se, että puolustat mielipiteitäsi saduilla, kertoo sinusta? Asun miljoonakaupungissa ja täällä ainoastaan ruuhkat voivat hidaastaa taksin saamista. Takseja on tarjolla eri hinta- j alaatuluokissa riittävästi. Niiden lisäksi ei ammattimaisia kyytejä saa myös. Täällä palvelu toimii hyvin. Ongelmia on ainoastaan Suomessa.
Toki ymmärrän sen että jos ei tunne alaa kuin pintapuolisesti, niin se luvaton ja vapaa vaihtoehto houkuttaa. Varmasti myös vanhuksemme ja lapsemme uskallettaisiin laittaa sitten näiden luvattomien ja villien ja vapaiden kyytiin...
Yleensä minua kiinnostaa vain päästä nopeasti sinne minne olen menossa. Hintakaan ei sinänsä ole merkityksellinen minulle, mutta kun saan huonoa palvelua korkealla hinnalla, niin se kyrsii. Pointtisi vanhuksista ja lapsista on validi. Jos tarvitsee jotain erityisempää palvelua, niin silloin silloin kannattaa valita palvelu sen mukaan. Suomalainen konttauskunnossa baarista kotiin kömpivä normijuoppo tarvitsisi monessa paikassa turvamiehen ja jonku keräämään matkan varrelle tippuvan irtaimistonsa. Kaikki eivät kuulu tuohon joukkoon. Ne jotka kykenevät pitämään itsestään huolta, eivät saa yhtään mitään lisäarvoa taksikyltistä auton katolla.
Ylimieliset kommenttisi kertovat ikävää kieltä suomalaisen taksimafian edustajista. Asiakas on aina väärässä ja hän ei saa vaatia parempaa palvelua. Asiakkaana minua ei kiinnosta opetella alaanne yhtään sen syvällisemmin. Minulle riittäisi oikein hyvin, että taksi veisi minut haluamaani osoitteeseen silloin kun kyytiä tarvitsen. Taksimafian palvelun puutteet eivät ole asiakkaan tai hänen alatuntemuksen syytä. Luvattomuus ei houkuttele, mutta tuollaiset kommentit kyllä entisestään vähentävät halua maksaa kovaa hintaa tarjoamastasi monesti poskettoman huonosta palvelusta.
Heitän nyt oman lusikkani soppaan, vaikka kovin suuria tunteita asia ei minussa herätä.
Taksia olen joutunut odottamaan ärsyttävän kauan vain poikkeuspäivinä ja tällöinkin vain jos olen ollut baarissa valomerkkiin asti. Muuten taksin saa yleensä varsin nopeasti. Toki -20 asteen pakkasilla lyhtkin jonotus ärsyttää. Kotiovelle taksin saa tilattua normaali viikonloppuna erittäin nopeasti. Tosin tältä osin tunnen tilanteen vain oman kotikaupunkini osalta.
Muistaakseni Hesarissa ihmeteltiin asiaa, jota itsekin ihmettelen. Miksi taksit ovat hyvin usein +50.000 euron premiumautoja. Omasta mielestäni taksiksi kävisi hyvin noin 25.000 euron auto, enkä usko että asialla on nykyisin kuskinkaan kannalta suurta merkitystä. Tosin auton hinta ei välttämättä ole kovin suuri kustannuserä taksiyrittäjälle, joku muu tietänee asian paremmin.
Pimeää taksia en käytä periaatteestakaan. Taksilupia voisi toki myöntää helpommin ja enemmän, mutta tukipummien verovapaita tuloja en suostu maksamaan. Puoli ammattimaista pimeän taksin ajamista ei mielestäni voi oikein verrata mihinkään naapuripalveluun. Ja vaikka riski ryöstämiseksi tulemisesta ei ole suuri, niin luulen, että se on tavallisella tallaajalla juuri suurimmillaan pimeässä taksissa.
En ymmärrä, miksi taksien määrää rajoitetaan taksilupakäytännöllä. Turhaa kilpailun rajoittamista. Jokaiselle halukkaalle testin selvittäneelle lupa ajaa omaan piikkiinsä ja autoille esim. taksikatsastus, jossa tarpeelliset kriteerit turvalliselle toiminnalle. Ja antaa markkinoiden hoitaa loput, kenties markkoinointia hieman ohjaten (hinnannäyttö jne.).
Monopolit eivät ole tätä päivää. Pizzerialupien jne. jako alueellisiin asukasmääriin perustuen tuntuu absurdilta ajatukselta, kuten taksilupakäytäntökin on.
Hulluja nuo gallialaiset.
Mikäpäs siinä. Jos halutaan että ainut kriteeri on halvempi hinta, viis luotettavuudesta tai harmaasta taloudesta, niin ei muuta kuin siitä vaan.
Kun sitä kallista taksimonopolin edustajaa joutuu jonottamaan tajuttoman pitkään, niin sillon maksaa kovan hinnan paskasta palvelusta. Pimeiden taksien palvelu on ollut kohdallani joka kerta erittäin luotettavaa. Voit valita juuri sen auton kuin haluat ilman muiden palveluntarjoajien raivareita ja hinnan voi sopia etukäteen. Ja kun pimeiden taksien tarjonta on hyvä, niin taksimafiakaan ei voi pitää ryöstyhintoja. Monesti tämä on vielä hyvin ekologistakin. Kun samaan suuntaan menossa oleva autoilija tarjoaa sopivaa korvausta vastaan kyydin, niin päästöt ovat vain murto-osa verrattuna siihen, että taksimafian edustaja poimii asiakkaan jonosta ja maksun saatuaan palaa takaisin hakemaan seuraavan uhrin samasta jonosta.
Toivottavasti Pimeät taksit yleistyisivät Suomessakin.
Juu juu, varmaan tosi usein joutuu odottamaan aivan TAJUTTOMAN pitkään.....mutta ajele sinä vaan pimeällä taksilla äläkä tule sitten itkemään kun se kiva pimeä taksi vie sinulta jotain muutakin kuin sen kyytimaksun..... jokainen taaplaa tavallaan.
Ammattilainen:
Aamuyön tuulessa ja tuiskussa on tullut sen verran monesti värjöttelyä, että uskon omaavani aika hyvän noista odotusajoista. Taksisuharin vakuuttelut eivät siinä tilanteessa paljon lämmitä edes kuvainnollisesti. Eikä paljon taida lämmittää Sannan omaisiakaan sinun sadut pimeiden taksien pahuudesta. Taksimafian hyväksyntä ei takaa yhtään mitään. Enemmän ja vähemmän tutut ovat käyttäneet pimeitä takseja arviolta viisinumeroisen määrän. Keneltäkään ei ole viety mitään tuosta porukasta. Kokeile sinäkin, ettei tarvitse pelkän mutUilun varassa satuilla.
NHB:
Tuokin tappaja pääsee vapaaksi jo tämän vuoden lopulla.
HYVÄ SUOMI!
NHB:
Löysit sitten kaivamalla tuon tapauksen.....nehän onkin tosi yleisiä......
Nähtävästi sitten muutenkin suosit ns. ilman kuittia-meininkiä.
Mutta kuten sanoin, jos haluaa tukea veronkiertoa ja ottaa turhia riskejä, niin siitä vaan. Sillähän tämä valtakunta pelastuu.....suomalainen taksi on ihan millä mittarilla tahansa mitattuna laadukas, sitä ei kenenkään horinat muuksi muuta.
Kuitilla tietenkin mutta minun lompakolle taksilla ajelut on turhan laadukasta menoa. Olen harvakseltaan ajanut taksilla lentokentälle työnantajan piikkiin, yleensä silloin jos parkki + kilometrikorvaukset ylittävät taksikulun. Ajoin kotoa Hki-Vantaan kentälle tänä vuonna, matka on vajaat 40km ja ruuhkia matkalla ei ole, kestää noin 35min. Kyyti kustansi melkein 90e. Jos mielii kesällä terassille, taksi maksaa kotoa melkein 50e per suunta. Yleensä tuleekin haettua juomat ja sisäfileet kotiterassilla nautittavaksi.
Liekö Kiina sitten se toinen ääripää, silloin kun ei voi ajaa autolla töihin, menen taksilla tai kollegan kyydissä. Taksikyyti pahassa ruuhkassa kestää reilut puoli tuntia, matkaa on 15km. Maksaa nyt noin 8 eur, hintoja korotettiin roimalla kädellä viime kesänä, noin 30%. Bensa maksaa euron litra ja varmaan sitä kaupunkiliikenteessä jonkun verran palaa.
Ammattilainen:
Varsin kattavan otannan perusteella voin sanoa, että harvinaisia ovat myös sinun maalaamat seinäpirut. Tuo tosielämän esimerkki todistaa sen, ettei taksikyltti katolla takaa mitään.
Yleensä suosin byrokratian minimoimista. Kansa ei hyödy siitä, että valtion valvonta ja verotus huokkaa resursseja. Jos joku tarvitsee lainaksi esimerkiksi lehtipuhallinta, niin oman matalan käyttasteen laitteen ostamiselle mun mielestä on fikusa lainata laite naapurista ilman mitään hyödytöntä byrokratiaa tai verotusta. Tai jos naapuri tarvitsee palveluksen, niin en tosiaankaan ole täyttämässä veroilmoituksia. Sama pätee kyydin tarjoamiseen. Jos joku sattuu olemaan menossa samaan suuntaan kuin sinä, niin miksi en vain menisi hänen mukanaan ja antaisi siitä sopivaa korvausta?
Olen aika paljon liikkunut eri maissa, eikä Suomesta tuttu taksien jonottaminen ole millään mittarilla laadukasta palvelua. Tuosta tulee mieleen Neuvostoliiton leipäjonot. Samoin taksiautoilun hinta on korkea. Ilman odottelua ja tolpan etsimistä kyydin tarjoava ei ammattimainen kuljettaja tarjoaa näin asiakkaan näkökulmasta monesti paljon laadukkaamman palvelun kuin taksimafian jäsenyyden lunastanut aito suomitaksi, joka seisottaa sinua kehitysmaatyyliin odottamassa ulkona tuollaista arkipäiväistä peruspalvelua. Sopimusehdot sovitaan juuri sellaisiski, että ne tydyttävät molempia osapuolia. Jos haluat maksaa laasukkaasta autosta, niin sellaisen saat myös valita, mutta vähempään tyytyessä pääset vähemmällä. Suomessa maksat aina S-Klassen hinnan, mutta sellaisen kyytiin pääset äärimmäisen harvoi.
Suositko sinä erästä ideologiaa, jonka mukaan valtion kuuluu kontrolloida kaikkia rahavirtoja ja tuotantolaitteita. Varsinkin kansalaisten liikkumista pitää kontrolloida, eikä tuota hankaloittavia autoja saa käyttää kuin valtion luvalla tiukasti valvottuna?
Missä ihmeen korvessa sinä oikein asut jos arkipäivänäkin saat odottaa taksia kuin kuuta nousevaa ? Toki ymmärrän sen että jos ei tunne alaa kuin pintapuolisesti, niin se luvaton ja vapaa vaihtoehto houkuttaa. Varmasti myös vanhuksemme ja lapsemme uskallettaisiin laittaa sitten näiden luvattomien ja villien ja vapaiden kyytiin....
Ja yksi pikku juttu vielä : valtaosassa euroopan maita taksiliikenne on säänneltyä, ei suinkaan vapaata.
Mutta eiköhän tämä nyt riitä, en jaksa amatöörien kanssa jaskaa pankuttaa...
Ammattilainen:
Älä viitsi keksiä väitteitä puolestani. Mitä se, että puolustat mielipiteitäsi saduilla, kertoo sinusta? Asun miljoonakaupungissa ja täällä ainoastaan ruuhkat voivat hidaastaa taksin saamista. Takseja on tarjolla eri hinta- j alaatuluokissa riittävästi. Niiden lisäksi ei ammattimaisia kyytejä saa myös. Täällä palvelu toimii hyvin. Ongelmia on ainoastaan Suomessa.
Yleensä minua kiinnostaa vain päästä nopeasti sinne minne olen menossa. Hintakaan ei sinänsä ole merkityksellinen minulle, mutta kun saan huonoa palvelua korkealla hinnalla, niin se kyrsii. Pointtisi vanhuksista ja lapsista on validi. Jos tarvitsee jotain erityisempää palvelua, niin silloin silloin kannattaa valita palvelu sen mukaan. Suomalainen konttauskunnossa baarista kotiin kömpivä normijuoppo tarvitsisi monessa paikassa turvamiehen ja jonku keräämään matkan varrelle tippuvan irtaimistonsa. Kaikki eivät kuulu tuohon joukkoon. Ne jotka kykenevät pitämään itsestään huolta, eivät saa yhtään mitään lisäarvoa taksikyltistä auton katolla.
Ylimieliset kommenttisi kertovat ikävää kieltä suomalaisen taksimafian edustajista. Asiakas on aina väärässä ja hän ei saa vaatia parempaa palvelua. Asiakkaana minua ei kiinnosta opetella alaanne yhtään sen syvällisemmin. Minulle riittäisi oikein hyvin, että taksi veisi minut haluamaani osoitteeseen silloin kun kyytiä tarvitsen. Taksimafian palvelun puutteet eivät ole asiakkaan tai hänen alatuntemuksen syytä. Luvattomuus ei houkuttele, mutta tuollaiset kommentit kyllä entisestään vähentävät halua maksaa kovaa hintaa tarjoamastasi monesti poskettoman huonosta palvelusta.
Heitän nyt oman lusikkani soppaan, vaikka kovin suuria tunteita asia ei minussa herätä.
Taksia olen joutunut odottamaan ärsyttävän kauan vain poikkeuspäivinä ja tällöinkin vain jos olen ollut baarissa valomerkkiin asti. Muuten taksin saa yleensä varsin nopeasti. Toki -20 asteen pakkasilla lyhtkin jonotus ärsyttää. Kotiovelle taksin saa tilattua normaali viikonloppuna erittäin nopeasti. Tosin tältä osin tunnen tilanteen vain oman kotikaupunkini osalta.
Muistaakseni Hesarissa ihmeteltiin asiaa, jota itsekin ihmettelen. Miksi taksit ovat hyvin usein +50.000 euron premiumautoja. Omasta mielestäni taksiksi kävisi hyvin noin 25.000 euron auto, enkä usko että asialla on nykyisin kuskinkaan kannalta suurta merkitystä. Tosin auton hinta ei välttämättä ole kovin suuri kustannuserä taksiyrittäjälle, joku muu tietänee asian paremmin.
Pimeää taksia en käytä periaatteestakaan. Taksilupia voisi toki myöntää helpommin ja enemmän, mutta tukipummien verovapaita tuloja en suostu maksamaan. Puoli ammattimaista pimeän taksin ajamista ei mielestäni voi oikein verrata mihinkään naapuripalveluun. Ja vaikka riski ryöstämiseksi tulemisesta ei ole suuri, niin luulen, että se on tavallisella tallaajalla juuri suurimmillaan pimeässä taksissa.
En ymmärrä, miksi taksien määrää rajoitetaan taksilupakäytännöllä. Turhaa kilpailun rajoittamista. Jokaiselle halukkaalle testin selvittäneelle lupa ajaa omaan piikkiinsä ja autoille esim. taksikatsastus, jossa tarpeelliset kriteerit turvalliselle toiminnalle. Ja antaa markkinoiden hoitaa loput, kenties markkoinointia hieman ohjaten (hinnannäyttö jne.).
Monopolit eivät ole tätä päivää. Pizzerialupien jne. jako alueellisiin asukasmääriin perustuen tuntuu absurdilta ajatukselta, kuten taksilupakäytäntökin on.