UUSI VOLVO V70 ON HIENO AJETTAVA!

101 kommenttia
13
  • Lainaus:
    08.09.2007 klo 17:13 rs2300 kirjoitti
    Ja nyt asiaan,itse olen omistanut "premium"autoja ja aion myös näissä merkeissä pysyä,Bmw on huippu hyvä ajaa "kovassa"vauhdissa,mutta Volvo on mieluisimpi tavalliseen ajoon ,Audi on on paras premiumauto mielestäni ja Mersu huonoin,ja lisäisin tähän "listaan"Saabin joka on tosihyvä auto,suosittelen koeajoa,jos olet tosissaan hankkimassa "premiumautoa"


    Premiumit tuntuu olevan lähes joka keskustelun aihe viestiketjun jossain vaiheessa. Olisiko viisainta avata kokonaan oma aihe asiasta, tyyliin "mitkä autot ovat premiumeja" tai jotain vastaavaa? En tiedä noista vanhimmista keskusteluista, ehkä tuollainen aihe jo onkin.

      
  • Lainaus:
    08.09.2007 klo 17:44 Vackraste kirjoitti
    Premiumit tuntuu olevan lähes joka keskustelun aihe viestiketjun jossain vaiheessa. Olisiko viisainta avata kokonaan oma aihe asiasta, tyyliin "mitkä autot ovat premiumeja" tai jotain vastaavaa? En tiedä noista vanhimmista keskusteluista, ehkä tuollainen aihe jo onkin.


    Premium keskustelua on ainakin jauhettu riittävästi Tuulilasin keskustelu foorumin puolella vuosi sitten. Taisi tulla viestejä useampi sata...

    EDIT: http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=3;pg=1
    eli tarkemmin sanottuna 282 viestin verran Premium keskustelua. Sinne vaan jatkoa...

    [turbo-kiisseli muokkasi tätä viestiä 08.09.2007 klo 19:25]
      
  • Tuo oli tiedossa. Pointtini oli, vaikka huonosti asian ilmaisin, premium keskustelun keskittäminen yhden aiheen alle.

      
  • Onhan se myönnettävä, että uusi V70 on hyvä. Kävin sattuneesta syystä koeajamassa BMW 520:n, Audi A6:n ja V70:n. 100-400 km kutakin autoa. Autoliikkeen testiautot olivat moottoreiltaan, vaihteiltaan ja varusteiltaan suurin piirtein samaa tasoa (diesel, automaatti). Mutta kyllä Volvo uusimpana mallina nousi selvästi esille, kun ajatellaan auton käytettävyyttä perhekäytössä sekä turvallisuutta ja mukavuutta ajaa pitkiäkin matkoja. Saksalaisissa tunnelma oli kuin paluu 90-luvulle ohjaamoergonomiassa. Ja mitä näissä viestiketjuissa on keskusteltu mm. autojen turvallisuudesta niin Volvossa se tuli esille selkeästi turvallisempana ajotunteena. Ja hinnassa Volvo on todella kilpailukykyinen. Kun valitsee myyjien ovh-hinnastosta samat varustetasot autoille, Volvo on 8000 euroa Audia ja 11000 euroa Bemua halvempi. Ja tässä tapauksessa rahalle ei todellakaan saa vastinetta jos sakun valitsee.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 09:44 Ecoisti kirjoitti
    Onhan se myönnettävä, että uusi V70 on hyvä. Kävin sattuneesta syystä koeajamassa BMW 520:n, Audi A6:n ja V70:n. 100-400 km kutakin autoa. Autoliikkeen testiautot olivat moottoreiltaan, vaihteiltaan ja varusteiltaan suurin piirtein samaa tasoa (diesel, automaatti). Mutta kyllä Volvo uusimpana mallina nousi selvästi esille, kun ajatellaan auton käytettävyyttä perhekäytössä sekä turvallisuutta ja mukavuutta ajaa pitkiäkin matkoja. Saksalaisissa tunnelma oli kuin paluu 90-luvulle ohjaamoergonomiassa. Ja mitä näissä viestiketjuissa on keskusteltu mm. autojen turvallisuudesta niin Volvossa se tuli esille selkeästi turvallisempana ajotunteena. Ja hinnassa Volvo on todella kilpailukykyinen. Kun valitsee myyjien ovh-hinnastosta samat varustetasot autoille, Volvo on 8000 euroa Audia ja 11000 euroa Bemua halvempi. Ja tässä tapauksessa rahalle ei todellakaan saa vastinetta jos sakun valitsee.


    :grin: :grin: :grin:
    Ei voi muuta sanoa.

    Itse ajoin samat vermeet ja kyllä saksalaiset vie Volvoa kuten vierasta sikaa, eritoten BMW on omaa luokkaansa, siksi se maksaakin huomattavasti enemmän kuin "VOLLE", hyvää kun ei saa halvalla. Ei VOLLESSA mitään vikaa ole mutta ei siitä mitään fiiliksiä saa tekemälläkään. Rahalla saa ja VOLLELLA pääsee... koittakaa jaksella kun olette sen 10t€ "säästäneet", jostain se on pois.

      
  • Kyllä näköjään jatkuvasti otetaan esiin että ,"rahalle vastinetta", kyllä auton hankinnassa painavat myös muut tekijät. Se fiilis mitä tietyt sakut antaa omistajalleen, niin varmasti on hintaeron arvoinen. Itsellä nämä ovat määräävin kriteeri, Volle ei näiltäosin täytä vaatimuksiani. Varmaan monelle kuitenkin hyvä valinta, ei siinä mitään. En ole omien näkemyksieni perusteella edes viitsinyt Vollea koeajaa, koska nämä "fiilisjutut" ei siinä natsaa.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:00 MMS kirjoitti
    En ole omien näkemyksieni perusteella edes viitsinyt Vollea koeajaa, koska nämä "fiilisjutut" ei siinä natsaa.


    Aika hutera perustella fiilisten puutetta autosta jota ei ole edes koeajanut. Tosin ainahan sitä voi toisten mielipiteeseen nojautua jos omaa ajatusta ei osaa mudostaa kokemukseen perustuen. Menee vain virran mukana....

    Mutta jotta ei menisi "fiilikset" ylikierroksille, voidaan keskittyä vain faktoihin. Ja omani ja perheen turvallisuuden kanssa en kulje fiilispohjalla. Ihan vain esimerkki: kun ajatte em. autoja ja mietitte kuinka paljon auton ovirakenne suojaa sivutörmäyksissä, niin ette voi välttyä ajatukselta että mm. Bemun ovien suoja on jopa "fiilispohjalta" ihan toisenlainen (=olematon) kuin Volvon. Faktat kertoo sitten törmäystestitulokset.

      
  • Mielenkiintoinen keskustelu ikuisuusaiheesta omenoita vai päärynöitä. Mistä olette muuten saaneet tietoa siitä, että V70een olisi tulossa 2.0T? Ainakin autoliikkeen myyjät ja muutamat muut lähteet väittävät silmät kirkkaina, että kyseisen mallin mottoripaletti on nyt valmis ja muita vaihtoehtoja ei tule. Siis sisältää sen Fordin 2-litraisen.
    Toisekseen, onko kellään tietoa, mistä saa sen 2.0-peruskoneen suoritusarvoja, lähinnä mietityttää tuo (ala)vääntö ja sen riittävyys.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:29 attevaltteri kirjoitti
    Mielenkiintoinen keskustelu ikuisuusaiheesta omenoita vai päärynöitä.

    No en minä nyt em. autoja vertailtaessa niitä eri luokkaankaan laittaisi, täsmälleen samalla markkinasegmentillä ovat ja ominaisuudetkin vastaavat osapuilleen. Varustelistalta löytyyy vastaavia tuotteita (hieman eri nimillä, copyright nääs) vastaaviin tarkoituksiin. Vai mitä sanotte laminoiduista laseista kaikkiin ikkunoihin, tarkoitus lienee suojata murtoyrityksiltä paremmin sekä hiljentää ulkoääniä.

      
  • Juuri näin eli samankin markkinasegmentin autot saavat kirpeitäkin kommenteja puolesta ja vastaan. Mutta auton vahintahan on ainakin itselleni aikalailla fiiliskysymys. Toinen miellyttää ja toinen ei enkä edes yritä vaittää päinvastaista.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:00 MMS kirjoitti
    Kyllä näköjään jatkuvasti otetaan esiin että ,"rahalle vastinetta", kyllä auton hankinnassa painavat myös muut tekijät. Se fiilis mitä tietyt sakut antaa omistajalleen, niin varmasti on hintaeron arvoinen. Itsellä nämä ovat määräävin kriteeri, Volle ei näiltäosin täytä vaatimuksiani. Varmaan monelle kuitenkin hyvä valinta, ei siinä mitään. En ole omien näkemyksieni perusteella edes viitsinyt Vollea koeajaa, koska nämä "fiilisjutut" ei siinä natsaa.



    tuolla aiemmissa ''keskustelluissa'' annoitkin jo ilmi että sinulle autossa on tärkeää että sillä voi elvistellä ja pöyhkeillä.

    no, jokainen valitsee ja käyttää autojaan omiin tarkoituksiin ja fiiliksiinsä.

    Itsellenni taas on sattuneesta syystä hyvin tärkeää ulkonäkö, imago ja merkin urheillullinen tausta. senkin takia volvo on minulle kuin punainen vaate kun sitä tuputetaan :kiss:

    olen aiemminkin todennut että auto kertoo omistajastaan; en halua olla volvon ratissa, koska silloin näytän.... jokainen saa itse jatkaa tuota lausetta :tongue:

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:39 Ecoisti kirjoitti
    Vai mitä sanotte laminoiduista laseista kaikkiin ikkunoihin, tarkoitus lienee suojata murtoyrityksiltä paremmin sekä hiljentää ulkoääniä.


    Uusimmassa AutoBildissä oli meluvertailu, ja testi myös laminoidut sivuikkunat vs. normaali sivuikkuna. Lopputulos: laminoinnin melun vähennys vaikutus on niin pieni, että sen voi havaita vain mittarilla. Ihmiskorva ei sitä eroa huomaa. Minusta yllätävä tulos.

    Ja mitä tulee murtoyritykseen, niin sitä se kyllä vaikeuttaa ja hidastaa, muttei kuitenkaaan loppupeleissä estä. 'Kiinni jäit' -ohjelmassa oli videota, kuinka varkaat murtautuivat tällaiseen laminoiduilla sivulaisella varustettuun A6:teen. Pesismaila ei mennyt läpi, mutta kyllä se sivulasi lopulta irtosi ja videokamera lähti penkiltä matkaan.

      
  • Toistan tuon varsinaisen kysymykseni...

    Mistä olette muuten saaneet tietoa siitä, että V70een olisi tulossa 2.0T? Ainakin autoliikkeen myyjät ja muutamat muut lähteet väittävät silmät kirkkaina, että kyseisen mallin mottoripaletti on nyt valmis ja muita vaihtoehtoja ei tule. Siis sisältää sen Fordin 2-litraisen.
    Toisekseen, onko kellään tietoa, mistä saa sen 2.0-peruskoneen suoritusarvoja, lähinnä mietityttää tuo (ala)vääntö ja sen riittävyys.

      
  • "I slutet på året dyker det upp två fyrcylindriga motorer på två liter i Volvo S80 och V70. Den ger 145 hk och har ett vridmoment på 185 Nm.... de mindre modellerna vilket betyder 136hk och 320 Nm."

    Tuskin noilla arvoilla räjähtävää kiihtyvyyttä saa...

    [turbo-kiisseli muokkasi tätä viestiä 09.09.2007 klo 14:18]
      


  • Uusimmassa AutoBildissä oli meluvertailu, ja testi myös laminoidut sivuikkunat vs. normaali sivuikkuna. Lopputulos: laminoinnin melun vähennys vaikutus on niin pieni, että sen voi havaita vain mittarilla. Ihmiskorva ei sitä eroa huomaa. Minusta yllätävä tulos.


    Juu näin varmaan. Mutta nykyiset premium-autot ovat yleisesti niin hiljaisia, että pieninkin desibelin osa vaikuttaa. Ainakin kun se dB on lisä-ääntä. Ja ihmisten korvat ovat herkät eri tavoilla. Joillekin se saattaa olla kuitenkin merkittävä melulisä tai vähennys. Asia kylläkin on korvien välissä, joten mittaukset ovat ihan ok antamassa suuntaa.

    Mikä sen melutestin lopputulos sitten oli, mikä auto voitti?
      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 12:06 petos kirjoitti

    no, jokainen valitsee ja käyttää autojaan omiin tarkoituksiin ja fiiliksiinsä.

    Itsellenni taas on sattuneesta syystä hyvin tärkeää ulkonäkö, imago ja merkin urheillullinen tausta. senkin takia volvo on minulle kuin punainen vaate kun sitä tuputetaan :kiss:


    Kukas sinulle on Volvoa tyrkyttänyt? Ja mielestäni aika hupaisaa, että muotoilusta kiinnostunut ihminen voi tykätä Subaruista. Legacy on ihan ok, mutta nykyinen Impreza on totaalisen susiruma samoin kuin tuleva malli.

      


  • Kukas sinulle on Volvoa tyrkyttänyt? Ja mielestäni aika hupaisaa, että muotoilusta kiinnostunut ihminen voi tykätä Subaruista. Legacy on ihan ok, mutta nykyinen Impreza on totaalisen susiruma samoin kuin tuleva malli.


    Uudet Legacyt ja Outbackit ovat todellakin ensimmäiset tyylikkäät Subarut, ja jos ruosteenesto olisi parempi kuin vanhemmissa Subaruissa, voisi sellaista jopa harkita. Imbreza on muuttunut pirun rumaksi, mutta makuasioistahan ei kannata kiistellä.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:25 Ecoisti kirjoitti
    [quote title="09.09.2007 klo 11:00 MMS kirjoitti"]
    En ole omien näkemyksieni perusteella edes viitsinyt Vollea koeajaa, koska nämä "fiilisjutut" ei siinä natsaa.


    Aika hutera perustella fiilisten puutetta autosta jota ei ole edes koeajanut. Tosin ainahan sitä voi toisten mielipiteeseen nojautua jos omaa ajatusta ei osaa mudostaa kokemukseen perustuen. Menee vain virran mukana....

    Eiköhän kannattaisi lukea uudelleen mitä tarkoitin. Toisin sanoen miten ja millä perustein kulkine myös voidaan valita. Olen aikoinani kokeillut Vollea, että ei sen puoleen... Vollen imago ei vaan sytytä, oli se sitten autona mitä vaan. En tainnut erikseen moittia tätä mallia enkä muitakaan. Tältä pohjalta ei ole mitään mielekkyyttä edes koeajaa tätä.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 12:06 petos kirjoitti
    olen aiemminkin todennut että auto kertoo omistajastaan; en halua olla volvon ratissa, koska silloin näytän.... jokainen saa itse jatkaa tuota lausetta :tongue:


    Uskoakseni näyttäisin myös Volvon ratissa itseltäni. Jos joku määrittelee minut ihmisenä sen perusteella millä ajan, on se hänen ongelmansa.

    Muuten, Legacyn ratissa näyttäisin liian isolta: maksimi pääntila näyttää olevan vain 97 cm.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 11:39 Ecoisti kirjoitti

    No en minä nyt em. autoja vertailtaessa niitä eri luokkaankaan laittaisi, täsmälleen samalla markkinasegmentillä ovat ja ominaisuudetkin vastaavat osapuilleen. Varustelistalta löytyyy vastaavia tuotteita (hieman eri nimillä, copyright nääs) vastaaviin tarkoituksiin. Vai mitä sanotte laminoiduista laseista kaikkiin ikkunoihin, tarkoitus lienee suojata murtoyrityksiltä paremmin sekä hiljentää ulkoääniä.


    Oi, halleluja! Taas yksi lisää! Jaa Ecoisti meille lisää sinun 'huippuasiantuntemusta'!

    Huhhuh, mistä nämä kaikki tuleekaan...

      
  • [quote title="09.09.2007 klo 16:00 Simppa- kirjoitti"]
    Kukas sinulle on Volvoa tyrkyttänyt?

    -mediassa sitä ainakin tyrkytetään väkisin tuonne premium tai ns. exclusive-joukkoon. tuostakin ollaan montaa miletä onko se sitä.

    mutta varsinkin tarkoitin tätä foorumia; tänne joku volvoilija avaa aina kerran viikossa uuden ketjun jossa hehkuttaa autonsa erinomaisuutta ja vähättelee siinä sivussa kaikki kilpailijat.
    Tämä on minusta aivan käsittämätöntä, eikä muiden merkkien ystävien toimesta tällaista tehdä.


    Ja mielestäni aika hupaisaa, että muotoilusta kiinnostunut ihminen voi tykätä Subaruista. Legacy on ihan ok, mutta nykyinen Impreza on totaalisen susiruma samoin kuin tuleva malli.

    -ovat ihan hyvännäköisiä ja persoonallisia, piste.

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 16:00 Simppa- kirjoitti
    Kukas sinulle on Volvoa tyrkyttänyt? Ja mielestäni aika hupaisaa, että muotoilusta kiinnostunut ihminen voi tykätä Subaruista. Legacy on ihan ok, mutta nykyinen Impreza on totaalisen susiruma samoin kuin tuleva malli.


    sanoo Volvoista pitävä...

      
  • Petos väitti että mediassa sitä ainakin tyrkytetään väkisin tuonne premium tai ns. exclusive-joukkoon. tuostakin ollaan montaa miletä onko se sitä.

    Nyt alkaa minuakin kiinnostaa tämä "loputon" jankkaaminen. :sunglasses:

    Kertokaapas ny kertauksen vuoksi: MIKÄ ON PREMIUM AUTO?

    Määritelmät tähän alle, kiitos:
    1)
    2)
    3)
    4)
    jne.

    Lopuksi vielä: KUKA on sitten kelvollinen "päästämään" jonkun auton tähän luokkaan??
    - noustaanko sinne
    - pysytäänkö siellä noin vain
    - pudotaanko luokituksesta
    - kuka päättää?

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 09.09.2007 klo 19:37]
      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 15:14 Ecoisti kirjoitti
    Mikä sen melutestin lopputulos sitten oli, mikä auto voitti?


    Testin mukaan hiljaisin on MB S600:

    50km/h 55 dBA
    100km/h 60 dBA
    130km/h 64 dBA

    Toisesta ääripäästä löytyy esim. VW Golf GTI:

    50 km/h 67dBA
    100km/h 78dBA
    130km/h 82 dBA

      
  • -

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 09.09.2007 klo 19:44]
      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 19:38 turbo-kiisseli kirjoitti
    Lainaus:
    09.09.2007 klo 15:14 Ecoisti kirjoitti
    Mikä sen melutestin lopputulos sitten oli, mikä auto voitti?



    Testin mukaan hiljaisin on MB S600:

    50km/h 55 dBA
    100km/h 60 dBA
    130km/h 64 dBA

    Toisesta ääripäästä löytyy esim. VW Golf GTI:

    50 km/h 67dBA
    100km/h 78dBA
    130km/h 82 dBA



    Mitä autoja tuossa testissä oli ja mitkä oli esim. top 5 hiljaisimmat? Oliko testi tehty Saksan maaperällä, jolloin tulokset ei ole täysin vertailukelpoisia tänne?

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 09.09.2007 klo 19:58]
      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 19:36 Kumppani kirjoitti
    Petos väitti että mediassa sitä ainakin tyrkytetään väkisin tuonne premium tai ns. exclusive-joukkoon. tuostakin ollaan montaa miletä onko se sitä.

    Nyt alkaa minuakin kiinnostaa tämä "loputon" jankkaaminen. :sunglasses:

    Kertokaapas ny kertauksen vuoksi: MIKÄ ON PREMIUM AUTO?

    Määritelmät tähän alle, kiitos:
    1)
    2)
    3)
    4)
    jne.

    Lopuksi vielä: KUKA on sitten kelvollinen "päästämään" jonkun auton tähän luokkaan??
    - noustaanko sinne
    - pysytäänkö siellä noin vain
    - pudotaanko luokituksesta
    - kuka päättää?


    Mitä jos katsoisit alkuun sanan 'Premium' määritelmän?

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 20:05 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    09.09.2007 klo 19:36 Kumppani kirjoitti
    Petos väitti että mediassa sitä ainakin tyrkytetään väkisin tuonne premium tai ns. exclusive-joukkoon. tuostakin ollaan montaa miletä onko se sitä.

    Nyt alkaa minuakin kiinnostaa tämä "loputon" jankkaaminen. :sunglasses:

    Kertokaapas ny kertauksen vuoksi: MIKÄ ON PREMIUM AUTO?

    Määritelmät tähän alle, kiitos:
    1)
    2)
    3)
    4)
    jne.

    Lopuksi vielä: KUKA on sitten kelvollinen "päästämään" jonkun auton tähän luokkaan??
    - noustaanko sinne
    - pysytäänkö siellä noin vain
    - pudotaanko luokituksesta
    - kuka päättää?


    Mitä jos katsoisit alkuun sanan 'Premium' määritelmän?


    Vielä parempi jos lukee Tuulilasin foorumilla viime vuonna käydyn 282 viestin verran käydyn keskustelun 'Mitä tarkoittaa premium?':

    http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilasi/topic_show.pl?tid=3;pg=1

    Eiköhän se sieltä selviä... :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    09.09.2007 klo 19:53 A-utoilija kirjoitti

    Mitä autoja tuossa testissä oli ja mitkä oli esim. top 5 hiljaisimmat? Oliko testi tehty Saksan maaperällä, jolloin tulokset ei ole täysin vertailukelpoisia tänne?


    Saksan maaperällä ja autot yllättäen Saksalaisia, joukossa muutama japsi ja pari ranskalaista. Ruotsalaisten merkkien edustajat puuttuivat testistä. En nyt luettele autoja tähän, testitulos taulukossa autoja ehkä noin 50 kpl...Toisaalta kyllähän testisarjan sisällä tulokset ovat vertailukelpoisia, joten suuntaa kyllä antavat, tosin suomen karkea asfaltti kyllä voisi muuttaa lopputuloksia...

      
  • HILAISUUS-TESTI OLI VÄHÄN KYSEENALAINEN !

    Luin itsekin mielenkiinnolla tuon testin.

    Siitä en löytänyt yhtään mainintaa RENKAISTA !

    Lienee selvää, että renkailla on suuri merkitys siihen, mitä melua auton sisältä- ja miksei ulkoakin voi mitata.

    Taulukossa oli mm.useita 7-sarjan Bemareita eri sijoituksilla ja varmaan niissä ei ole kaikissa ollut samanlaisia renkaita.

    Toinen fakta on se, että Saksassa ei varmaan löydy yhtään niin karkeaa tieosuutta, mitä suurin osa Suomen teistä on.

    Joten testi on sijoitettava lokeroon , " Kiva tietää..."

    Veikkaan, että uusi V70 sijoittuisi tässä testissä hyvin kilpailukykyisesti.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

    [Tapio Taula muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 14:14]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit