Näyttää älyttömän hyvältä kuvissa ainakin, saa nähdä onko livenä laatuvaikutelma tarpeeksi hyvä. Muotoilu on 406:sta, Mondeon ikkunalinjat, Passatin perä. Kuitenkin erittäin hyvä muotoilu jos käytännössä saavat tason laadukkaaksi.
Ranskalaiset alkavat saada huipputason konseptiautoista ja erikoismalleista hyvää muotoilua tuotantoon eikä enää tuota maailman tylsimpiä kulkineita. Mielenkiintoista kuinka Saksalaiset alkavat olla mitäänsanomattomia, anonyymejä arkiautoja ja laatu heikkenee kun Ranskalaisilla on viime vuosien aikana ollut erittäin suuri nousu, kestävyys ja laatu on noussut kohisten ja aina läsnäollutta tyyliä aletaan päästää tuotantoautoihinkin!
Mondeo näyttää tuon rinnalla täysin epäharmoniselta, epämuodostuneelta sekasikiöltä ja sisällä ero on jo aivan älytön! Pelkästään noiden kuvien perusteella selvästi mielenkiintoisin tuon luokan autoista.
Ulkonäkö enemmän kuin kohdallaan, tosin karvalakkimalli ei tuolta näytä. Sisusta on jotenkin sekava. Ero surkeaan nykymalliin nähden on kieltämättä melkoinen.
Varsinkin fakku oli tasapainoinen ja tyylikäs. Kojelaudasta tuli mieleen jotain 60-70-luvun sitikat. Ihan hyvä, vaikken varmaan tuollaista itselleni haluaisikaan.
Ulkomitat ovat kasvaneet näin edeltäjäänsä verrattuna:
- pituus 4 cm - leveys 8 cm (!) - korkeus 2 cm.
Hiukan epäilyttää tuo leveyden kasvu... Akseliväli on kasvanut peräti 7 cm, eli on nyt 282 cm.
Moottorit alkavat 1,8-litraisesta bensakoneesta; hiukan yllättävää on, että 1,6-litrainen twin-scroll -bensaturbo ei ainakaan tässä vaiheessa kuulu valikoimiin. Voisi sopia autoon hyvin.
Kuten aiemmin on jo todettu, kierrejouset ovat vakiona, jolloin alustaratkaisut ovat periaatteesssa samat kuin 407:ssa. Kaasuhydraulisen jousituksen saa lisävarusteena.
Ratin keskusta on kiinteä kuten C4:ssä.
Auton hiljaisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota.
Täytyy kyllä yhtyä palstalaisten mielipiteeseen, komea on uusi sitikka. Saas nähdä onko tuotantomalli tämännäköinen, kuvassa autossa on isot vanteet. Perinteisesti ranskikset ovat mielestäni olleet aika peroonallisia ta "mielenkiintoisia"...
Jos tuo look pätee, valikoimaan tulee hyvä konesetti, auto on hiljainen ja kohtuullisesti hinnoiteltu niin voi odottaa menestystä!
Ote: "Mikä muuten näissä ranskalaisissa autoissa on se muotoilun juju? Minä en ainakaan ymmärrä."
Mutta oma vastaus: on kyllä tyylikäs peli. Kelpaisi ainakin sen puolesta kyllä mainiosti minullekin, ja käyttötarpeitani ajatellen farkkuvaihtoehto sitten.
Kyllä sanon minäkin, että muotoilu on tuossa varsin onnistunut. Erityisesti pidän sedan-version ulkonäöstä, vaikka farmari itseäni autona enemmän kiinnostaisikin.
Sitä en itse kuitenkaan allekirjoita, että ranskalaiset olisivat yleisesti ottaen parantaneet muotoiluaan. Citroen on sen mielestäni tehnyt (esim. C4 ja nyt tämä), mutta Peugeotin ja Renaultin viimeaikaiseen muotoiluun olen pettynyt. Pidin aikoinaan 605:n ja 406:n muotoilusta (vaikkakin nyt tietysti jo vanhanaikaisia), mutta esim. 407 ei iske sitten yhtään ulkonäkönsä puolesta. Ja Renaultin puolella olen vastaavasti pettynyt esim. Meganeen (varsinkin se lyhytperäinen versio). Kaiketi noissa malleissa on tavoiteltu erottuvuutta muista autoista - ja tavallaan saavutettukin se, mutta itseni kohdalla negatiivisessa mielessä.
Mutta siis: Citroenin nykyinen muotoilu vaikuttaa todella hyvältä. Samaan malliin vaan jatkossakin!
Hetkinen... tuo auto näyttää sedanilta. Milloin Citroen on alkanut valmistamaan porrasperäisiä autoja? Vai muistaako joku mallin, joka olisi puhdas sedan?
CX:ssä ja C6:ssa on samankaltainen takaluukku ja -lasi, mutta näyttävät sivuprofiililta viistoperältä, uusi C5 sedanilta.
Hetkinen... tuo auto näyttää sedanilta. Milloin Citroen on alkanut valmistamaan porrasperäisiä autoja? Vai muistaako joku mallin, joka olisi puhdas sedan?
C4 Sedan tulee mieleen, mutta aika tuore tapaus sekin on. Eikös Kiinassa tehty/tehdä porrasperäversiota myös ZX:stä?
Hetkinen... tuo auto näyttää sedanilta. Milloin Citroen on alkanut valmistamaan porrasperäisiä autoja? Vai muistaako joku mallin, joka olisi puhdas sedan?
CX:ssä ja C6:ssa on samankaltainen takaluukku ja -lasi, mutta näyttävät sivuprofiililta viistoperältä, uusi C5 sedanilta.
Näyttää älyttömän hyvältä kuvissa ainakin, saa nähdä onko livenä laatuvaikutelma tarpeeksi hyvä. Muotoilu on 406:sta, Mondeon ikkunalinjat, Passatin perä. Kuitenkin erittäin hyvä muotoilu jos käytännössä saavat tason laadukkaaksi.
Ranskalaiset alkavat saada huipputason konseptiautoista ja erikoismalleista hyvää muotoilua tuotantoon eikä enää tuota maailman tylsimpiä kulkineita. Mielenkiintoista kuinka Saksalaiset alkavat olla mitäänsanomattomia, anonyymejä arkiautoja ja laatu heikkenee kun Ranskalaisilla on viime vuosien aikana ollut erittäin suuri nousu, kestävyys ja laatu on noussut kohisten ja aina läsnäollutta tyyliä aletaan päästää tuotantoautoihinkin!
Mondeo näyttää tuon rinnalla täysin epäharmoniselta, epämuodostuneelta sekasikiöltä ja sisällä ero on jo aivan älytön! Pelkästään noiden kuvien perusteella selvästi mielenkiintoisin tuon luokan autoista.
Ulkonäkö enemmän kuin kohdallaan, tosin karvalakkimalli ei tuolta näytä. Sisusta on jotenkin sekava. Ero surkeaan nykymalliin nähden on kieltämättä melkoinen.
Varsinkin fakku oli tasapainoinen ja tyylikäs. Kojelaudasta tuli mieleen jotain 60-70-luvun sitikat. Ihan hyvä, vaikken varmaan tuollaista itselleni haluaisikaan.
Ulkomitat ovat kasvaneet näin edeltäjäänsä verrattuna:
- pituus 4 cm
- leveys 8 cm (!)
- korkeus 2 cm.
Hiukan epäilyttää tuo leveyden kasvu...
Akseliväli on kasvanut peräti 7 cm, eli on nyt 282 cm.
Moottorit alkavat 1,8-litraisesta bensakoneesta; hiukan yllättävää on, että 1,6-litrainen twin-scroll -bensaturbo ei ainakaan tässä vaiheessa
kuulu valikoimiin. Voisi sopia autoon hyvin.
Kuten aiemmin on jo todettu, kierrejouset ovat vakiona, jolloin alustaratkaisut ovat periaatteesssa samat kuin 407:ssa.
Kaasuhydraulisen jousituksen saa lisävarusteena.
Ratin keskusta on kiinteä kuten C4:ssä.
Auton hiljaisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota.
Lähde:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=62295
Virallinen julkistus maanantaina 22.10 klo 12:00.
Katso:http://www.c-reveal.citroen.com/
Täytyy kyllä yhtyä palstalaisten mielipiteeseen, komea on uusi sitikka. Saas nähdä onko tuotantomalli tämännäköinen, kuvassa autossa on isot vanteet. Perinteisesti ranskikset ovat mielestäni olleet aika peroonallisia ta "mielenkiintoisia"...
Jos tuo look pätee, valikoimaan tulee hyvä konesetti, auto on hiljainen ja kohtuullisesti hinnoiteltu niin voi odottaa menestystä!
Hieno on
Tuli ihan väistämättä heti mieleen tämä:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=4664
Ote: "Mikä muuten näissä ranskalaisissa autoissa on se muotoilun juju? Minä en ainakaan ymmärrä."
Mutta oma vastaus: on kyllä tyylikäs peli. Kelpaisi ainakin sen puolesta kyllä mainiosti minullekin, ja käyttötarpeitani ajatellen farkkuvaihtoehto sitten.
Kyllä sanon minäkin, että muotoilu on tuossa varsin onnistunut. Erityisesti pidän sedan-version ulkonäöstä, vaikka farmari itseäni autona enemmän kiinnostaisikin.
Sitä en itse kuitenkaan allekirjoita, että ranskalaiset olisivat yleisesti ottaen parantaneet muotoiluaan. Citroen on sen mielestäni tehnyt (esim. C4 ja nyt tämä), mutta Peugeotin ja Renaultin viimeaikaiseen muotoiluun olen pettynyt. Pidin aikoinaan 605:n ja 406:n muotoilusta (vaikkakin nyt tietysti jo vanhanaikaisia), mutta esim. 407 ei iske sitten yhtään ulkonäkönsä puolesta. Ja Renaultin puolella olen vastaavasti pettynyt esim. Meganeen (varsinkin se lyhytperäinen versio). Kaiketi noissa malleissa on tavoiteltu erottuvuutta muista autoista - ja tavallaan saavutettukin se, mutta itseni kohdalla negatiivisessa mielessä.
Mutta siis: Citroenin nykyinen muotoilu vaikuttaa todella hyvältä. Samaan malliin vaan jatkossakin!
Hetkinen... tuo auto näyttää sedanilta. Milloin Citroen on alkanut valmistamaan porrasperäisiä autoja? Vai muistaako joku mallin, joka olisi puhdas sedan?
CX:ssä ja C6:ssa on samankaltainen takaluukku ja -lasi, mutta näyttävät sivuprofiililta viistoperältä, uusi C5 sedanilta.
C4 Sedan tulee mieleen, mutta aika tuore tapaus sekin on. Eikös Kiinassa tehty/tehdä porrasperäversiota myös ZX:stä?
Ja kyllä, C5 näyttää oikein hyvältä. Eikä tuossa viidettä ovea näyttäisi olevan: http://www.km77.com/00/citroen/c5/gra/004.asp
CX:ssä ja C6:ssa on samankaltainen takaluukku ja -lasi, mutta näyttävät sivuprofiililta viistoperältä, uusi C5 sedanilta.
Mainittujen ZX ja C4-sedanien lisäksi ainakin tällaista valmistettiin jo aika kauan sitten :
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ami_6_berline.jpg
Toden totta, poikana ollessa yksi tuollainen pyöri kotikaupungissa.
Toden totta, poikana ollessa yksi tuollainen pyöri kotikaupungissa.
Oliskos muuten rumin Citikka koskaan?
Toden totta, poikana ollessa yksi tuollainen pyöri kotikaupungissa.
Oliskos muuten rumin Citikka koskaan?
Loistava boxer-kone taannee kuitenkin ralliautoon verrattavissa olevan ajonautinnon?
Mielestäni tuollainen olisi harrastepelinä törkeän siisti!
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2007/04/Alexandre/Citroen_M35_470.png
--> siinä coupe-malli kyseisestä pelistä wankel-koneella.
Toden totta, poikana ollessa yksi tuollainen pyöri kotikaupungissa.
Oliskos muuten rumin Citikka koskaan?
Loistava boxer-kone taannee kuitenkin ralliautoon verrattavissa olevan ajonautinnon?
Mielestäni tuollainen olisi harrastepelinä törkeän siisti!
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2007/04/Alexandre/Citroen_M35_470.png
--> siinä coupe-malli kyseisestä pelistä wankel-koneella.
Tuohan onkin oikeasti ihan hieno!
Uutta C5:sta ei tehdä kuin farkkuna ja sedanina, viisiovista ei tule.
Katso video sedanista:
http://news.caradisiac.com/Citroen-C5-la-video-757