VAG:n päästökorjaukset muuttavat vääntökäyrää ?

72 kommenttia
«13

Näillä VAG:n päästökorjauksilla näköjään on kuin onkin vaikutusta auton suorituskykyyn. Tällaista Teknikens Värld totesi esimerkiksi VW Passat Alltrackista.

"Innan åtgärden fanns maximalt vridmoment på knappt 380 Nm till hands mellan 1 500-2 300 varv. Efter omprogrammeringen hos Volkswagen är vridmomentskurvan sluttande. Vid 1 500 varv ger motorn bara 220 Nm. Först vid 1 900 varv ger den maximalt 369 Nm. Eftersom det är i det varvtalsområdet man normalt kör en diesel är det en skillnad som märks nästan hela tiden."

Vääntökäyrä siis muuttui ja autosta tuli laiskempi. Tehoja päästökorjaus söi 13 hp (176 hp vastaan 163 hp).

http://teknikensvarld.se/dieselgate-volkswagen-bilarna-blir-sloare-efter-atgard-454998/

Tässä vielä The Guardianin artikkeli asiasta.

https://www.theguardian.com/money/2017/mar/25/vw-volkswagen-audi-skoda-seat-emissions-fix-left-car-undriveable

  
  • Näihin kysymyksiin ei tullut aikoinaan vastauksia koitetaan uudestaan miten käy.

    Miten NHB vakuutat kuluttajat ettei autoon tehtävistä muutoksista ole haittaa tulevaisuudessa? Taitaa olla hieman aikaista olla vakuuttunut tehdyistä muutoksista. Aika näyttää miten autot toimivat. Ja onko kulutuksessa tapahtunut jotakin ja ovatko tehot tallella kuten valmistaja lupaa? Ja toinen kysymys sinulle NHB tekikö VW-konserni täysin turhaan kyseisen päästöhuijauksen? Se on ainakin selvää, että maine meni ja huijaus tuli äärimmäisen kalliiksi VW-konsernille.

    VW-konserni loistaa taas oikein urakalla. Ensin päästöhuijaus ja sitten "korjaus" teho/vääntöhuijaus. Nyt on huijattu pariin kertaan kuin kuivin jaloin selviten, mitähän seuraavaksi? Paksuin lasein varustettu VW-konsernimies tuskin välittää uusista tiedoista tuon taivaallista. Kommentit on olleet tähän asti fanaatikoilla kuin mitään ei olisi tapahtunut "muutkin huijaa tuli aluksi kaikkien suusta" kuin yhteen ääneen, mutta kun toisia ei löytynyt puolestapuhujat ovat tyystin kadonneet. Toki muutama täälläkin kirjoittava fanaatikko ei näe mitään ongelmaa menettelyssä vaan kaikki on kuten kuuluu.

      
  • Saa nähdä uskaltavatko suomalaiset autolehdet kirjoittaa asiasta.

      
  • Derrick juuri näin, tuskin jäävät tämän tapauksen viimeisiksi käänteiksi. Tässä mitataan taas kerran kanttia onko sitä vai ei. Vaietaanko kuoliaaksi, saapa nähdä. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

      
  • Sen verran on jo ikä rauhoittanut että en jaksa olla enää niin fanaattinen autojen suhteen kuin joskus aikoinaan ja sen jälkeen olen jopa omistanut ennen parjaamiani merkkejä. No heitän kuitenkin oman kysymykseni soppaan kun autotekniikka kiehtoo silti edelleen. Eli sitä en itsekään lakkaa ihmettelemästä että jos moottorit olisi saatu "laillisiksi" ohjelmamuutoksella tai pienellä muovispiraalilla imusarjaan niin miksi lähteä jopa miljardien riskisijoitukseen? Siinä panos/tuotos-suhteessa ei oikein laskelmat täsmää. Joo kyllä, yksikin pieni osa maksaa isossa mittakaavassa paljon mutta omalla matematiikalla en silti jaksa uskoa että siitä olisi ollut kysymys. Täytyy myöntää että TM:ssäkin asia on toistaiseksi ohitettu melko pintapuolisesti noin niikuin jälkihoitojen osalta. Skandaalit kiehtoo aina asiasta riippumatta ja nyt kansa haluaa faktoja

      
  • Sen verran vielä että Teknikens Värld on tuossa jutussaan julkaissut seitsemän eri automallin tehot ja väännöt ennen korjausta ja sen jälkeen.

      
  • Kyllä TM ei uskalla käsitellä kunnolla ruotsin lehdistön testiä.
    TM:ssä nehän jo testasivat näitä dieseleitä ja jokainen joka on lukenut TM:ää tiesi etukäteen vastauksen.
    Ikävä kyllä TM on aina ollut vag:n mainoslehti.

    Talvitestiä odotin mielenkiinnolla koska olisi ollut kiva mitä TM olisi saanut volkkarin päästöistä, mutta kuinka ollakkaan otettiin nelivetoiset autot testiin ,päästöjä ei voitu mitata- juuri silloin päätettiin tehdä näin kun oli valtava haloo vag:n huijauksesta.

      
  • Eihän mikään taho ole löytänyt huijauskoodia Volkkarin uusista malleista, joten mitä oikein odotit uutuuksiin keskittyvältä TM:n talvitestiltä?

      
  • Suomalaisten autolehtien varmin tapa säilyttää hyvät suhteet VW-konserniin on jättää Teknikens Världin kaltaiset tutkimukset testipenkissä tekemättä. Ja voihan testit tehdä, mutta jättää tulokset julkaisematta kun tulokset näyttävät olevan kaikkea muuta kuin konserni on alunperin luvannut ja vakuutellut. Taitaa tosin olla pian myöhäistä tutkia, kun päästöhuijaus autot on nopealla tahdilla saaneet ohjainlaite päivityksen.

    Näin päästöhuijaus uutisoitiin 7.11.2016.

    Moni Volkswagen-omistaja saa pian kirjeen maahantuojalta.

    Maahantuoja ottaa asiakkaisiin yhteyttä kirjeitse. Kirjeen saatuaan asiakas voi valita ajan valtuutettuun merkkihuoltoon.

    Volkswagenin tiedotteen mukaan moottorin ohjainlaite päivitetään ja niihin asennetaan ilmanvirtausohjain. Korjaus kestää puolesta tunnista tuntiin, ja se on asiakkaalle maksuton.

    Volkswagenin mukaan korjaus hoituu vaivattomimmin esimerkiksi huoltokäynnin tai renkaanvaihdon yhteydessä.

    Korjaus ei vaikuta auton polttoaineenkulutukseen.

    Iltasanomat
    Julkaistu: 7.11.2016
    Suomessa korjausluvat koskevat yhteensä 17 000 Audia, Seatia ja Volkswagenia, ja niistä 46 prosenttia on jo korjattu.

    http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001948096.html

    Viime vuonna paljastuneen Volkswagen-konsernin typpipäästökohun aiheuttama takaisinkutsuohjelma jatkuu vielä pitkään.

    – Pieni osa korjauksista jää vuoden 2018 puolelle, mutta suurin osa on autoista on korjattu ensi vuoden aikana, VV-Auton viestintäjohtaja Riitta Karjalainen kertoo.

    http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005016568.html

    PS,
    Mielestäni Tekniikan Maailma voisi lukijoiden ja kyseisten autojen omistajien tiedon lisäämiseksi, ainakin kertoa onko mahdollisia tutkimuksia tehojen, vääntökäyrien ja polttoaineenkulutuksen osalta tehty tai aiotaanko kenties tehdä?

      
  • Ruotsin AMS julkaisee huomenna kyselytutkimuksen joka on tehty 500:lle VW-konsenin autoilla ajaville. VW itse on kiistänyt kaikki päästökorjausongelmat.

    Hyvää on tietenkin se ettei uusissa autoissa ole ongelmia.

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170329/ny-rapport-visar-stort-missnoje-hos-svenska-vw-agare-efter-dieselgate/

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170329/vw-agare-larmar-bilarna-forlorar-kraft-efter-atgard/

      
  • Tekniikan Maailma teki aiheesta jutun sen ollessa akuutti. Ihmettelin jo silloin, miksi tyydyttiin pelkkiin päästömittauksiin ja jätettiin tekemättä dynoajot ennen ja jälkeen :(

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/vw-paastokorjaus-1-6-tdi-huijaustako/

      
  • 740GLE:

    "Tekniikan Maailma teki aiheesta jutun sen ollessa akuutti. Ihmettelin jo silloin, miksi tyydyttiin pelkkiin päästömittauksiin ja jätettiin tekemättä dynoajot ennen ja jälkeen"

    TM:n tilaamat päästömittauksetkin suoritettiin käyttäen WLTP-sykliä ja jotain VTT:n vast. lanseeraamaa "Vesijättömaa"-sykliä.

    Nyt jäi täysin epäselväksi, että mitkä olivat säänneltyjen päästöjen erot uudella ja vanhalla ohjelmalla NEDC-sykliä käyttäen. NEDC-sykli oli kuitenkin tyyppihyväksynnän perusteena käytetty sykli alunperin.

    Ominaiskulutuskartat uudella ja vanhalla ohjelmalla olisivat olleet myöskin hieno lisä ko. testissä.

      
  • Se on kyllä viimeinen virhe tänä internet-aikakautena että salaillaan asioita koska a: sitten huhut vasta alkavat liitääkiin ja b: tieto todellisistakin ongelmista leviää muutenkin tehokkaasti. Oli jännä ilmiö sekin kun tuli kaverin kanssa takaisinkutsut hälle BMW:ltä ja itselle Hondalta tuossa pari vuotta sitten. Bemariin vaihdettiin joku patruuna kojelaudan alle eikä siitä sen enempää ja Hondaan turvatyynyn räjähdyspanos joka voi sirpaloitua ja vahingoittaa matkustajia. Ja ellen nyt ihan väärin arvaa niin kumpikin liittyi näihin Takatan ongelmiin. Enkä ollut yhtään pahoillani että tiedotteessa kerrottiin tarkasti mitä vaihdetaan ja mitä voi tapahtua. Lisäsi kummasti motivaatiota viedä auto huoltoon. Kaikki eivät kuitenkaan lue autoalan julkaisuja ja sitä kautta saa informaatiota asioista omatoimisesti.

      
  • Ja sitten on vielä joukko ihmisiä, jotka todistavat auton huonoutta takaisinkutsuilla. Siis "milloin ajankohta arvoisalle asiakkaallemme sopii, tulisitteko ystävällisesti nauttimaan kupillisen hyvää kahvia sillä aikaa kun mekaanikkomme tekevät uudesta autostanne entistä paremman".

    Ja nyt 2016 kuulolle: tässä on Toyotan todellinen vahvuus: kaikille sattuu huteja, mutta Toyota muiden japanilaisten ohella pitää erittäin tarkasti huolen siitä, että minkä Keiretsu kasaan ruuvaa, siitä se myös vastaa.

      
  • Ei ainakaan vielä.
    Mutta kumma kun TM ei ole aikasempina vuosina talvitesteissä/käyttötesteissä löytänyt mitään epäilyn aiheita.
    Myös dsg ja jakopää ongelmiin ei millään tahdottu ottaa kantaa ennen kuin käytänössä oli "pakko"...
    Kummallista kun muun maalaisten autolehtien asiantuntijat ovat löytäneet selkeitä ongelmia....sen lauluja laulat kenen leipää syöt...

      
  • Miten niin TM ei ole löytänyt epäilyn aihetta? Lähes joka vuosihan TM on mitannut rajuja NOx-päästönormien ylityksiä dieseleille.

      
  • Jaa eipä ole TM käyttötesteissä olleet klonkswageneista löydetty kritisoitavaa päästöjen ohella, tokkopa ovat edes oikeasti niitä edes mitanneet.
    On se helkutin kumma kun ulkomaalaiset autolehdet ottivat esim. dsg , jakopää ,päästöhommat ko. merkin syynäykseen...toisin kuin volkkarin mainoslehti tm ei kyennyt edes siihen...
    Joko tämän lehden toiminta aliarvioi tilaajia tai sitten ammattitaidoissa on selviä puutteita.
    Sulle NHB tämä kritisointi tuntuu ottavan kovasti sydämen päälle, eiköhän tämä ole kaikkien käyttäjien etu että ongelmiin puututaan oli sitten autonmerkki mikä vaan.

      
  • Mitä tulee tähän "päästöhuijaukseen", niin vasta nythän siitä voi alkaa keskustella kunnolla, kun aletaan vähitellen tietää noita korjaustoimien seurauksia.

    Ilmeisesti auton omistajan on pakko suostua tähän korjaukseen, muuten auto menee ajokieltoon. Kätevintähän olisi kieltäytyä korjauksesta, silloin auton ominaisuuksille ei tapahtuisi mitään, mutta tosiaan niin tämmöinen kieltäytyminen ei taida olla mahdollista.

      
  • NHB:

    "Miten niin TM ei ole löytänyt epäilyn aihetta? Lähes joka vuosihan TM on mitannut rajuja NOx-päästönormien ylityksiä dieseleille."

    Epäilyksen aihetta TM on löytänyt, mutta ammattitaidottomuuden, haluttomuuden yms. syiden takia TM ei ole analysoinut asiaa mitenkään.

    Kirjoitin noin 1,5 vuotta sitten näin:

    "Mutta sitten pari sanaa NOx-päästöistä:
    Tekniikan Maailma on kautta historian mitannut Talviauto-testissään hurjia NOx-päästöjä sekä kylmillä, että lämpimillä dieselmoottoreilla. Tulokset ovat muistini mukaan olleet jopa 200-kertaisia päästönormeihin nähden. Asiaa ei ole TM:n toimesta analysoitu sen kummemmin, vaan lähinnä mitatut tulokset on arvosteltu miten sattuu ja puhe on keskittynyt bensiinimoottoristen autojen hiukkaspäästöihin. Olisi mielenkiintoista tietää:
    1. Mitä muita eroavaisuuksia TM:n NOx-päästöjen mittaustavassa on ulkolämpötilan lisäksi?
    2. Ovatkohan TM:n autotoimittelijat tietämättään saaneet diesel-moottorit käymään ns. normi-moodilla, kun moottorinohjaus ei ole ymmärtänyt(ulkolämpötila, muut testieroavaisuudet), että nyt mitataan päästöjä, jolloin käyttöön pitäisi ottaa intialaisen koodarin algoritmi?

    Noista TM:n Talviautotestien kylmäpäästöt osioista saisi ajankohtaisen uutisen, kun alkaisi penkaamaan arkistosta diesel-moottoristen autojen NOx-päästöjä kylmillä ja lämpimillä moottoreilla kautta historian."

    TM:llä on ollut ns. raaka data käytössään vuosikausia, mutta eivätpä he kovin kummosta tutkivaa journalismia ole tehneet.

      
  • Jaa eipä ole TM käyttötesteissä olleet klonkswageneista löydetty kritisoitavaa päästöjen ohella, tokkopa ovat edes oikeasti niitä edes mitanneet.
    On se helkutin kumma kun ulkomaalaiset autolehdet ottivat esim. dsg , jakopää ,päästöhommat ko. merkin syynäykseen…toisin kuin volkkarin mainoslehti tm ei kyennyt edes siihen…
    Sulle NHB tämä kritisointi tuntuu ottavan kovasti sydämen päälle, eiköhän tämä ole kaikkien käyttäjien etu että ongelmiin puututaan oli sitten autonmerkki mikä vaan.

    Kriittinen ajattelu on minulle sydämen asia, mutta kyllä kritiikin pitää perustua todellisuuteen. Olen myös aidosti tyytyväinen siitä, että jo pitkään monin keinoin todennettu dieseleiden päästöongelma on noussut esiin. Nyt näyttää siltä, että testimenetelmiä parannetaan ja koska dieselit ovat erikoistarkkailussa, valmistajat joutuvat olemaan varovaisempia harmaan alueen venyttämisen kanssa ja suoraan mustalle alueelle tuskin yksikään johtaja uskaltaa astua.

    Nyt väität, ettei käyttötesteissä löytynyt Volkkareiden päästöistä kritisoitavaa, vaikka punaisella käyttötesteissä näkyy olevan Volkkarinkin dieselit. Hain käyttötestejä arkistosta vuodesta 2007 eteenpäin ja löysin neljä eri merkkistä dieseliä, joista seassa oli Volkkari ja Skoda. Kaikki nuo dieselit ylittivät NOx-rajat. Mikä noissa mittauksissa on mielestäsi vialla?

    Yksikään lehti ei Volkkarin huijausta paljastanut, vaan kunnia tuosta lankeaa Yhdysvaltojen ympäristöviranomaisille.

      
  • Noista TM:n Talviautotestien kylmäpäästöt osioista saisi ajankohtaisen uutisen, kun alkaisi penkaamaan arkistosta diesel-moottoristen autojen NOx-päästöjä kylmillä ja lämpimillä moottoreilla kautta historian.

    TM:llä on ollut ns. raaka data käytössään vuosikausia, mutta eivätpä he kovin kummosta tutkivaa journalismia ole tehneet.

    Ei kai tuossa mitään penkomisen aihetta ole. Se, että mittausnormi on hyvin huono, on yleistä tietoa. Kylmällä syntyy lähtökohtaisesti vähemmän NOx-päästöjä, mutta kylmällä saa myös lopettaa noiden päästöjen puhdistamisen, niin lopputulos on suoraan luettavissa Talviautovertailuissa.

      
  • NHB:

    "Ei kai tuossa mitään penkomisen aihetta ole. Se, että mittausnormi on hyvin huono, on yleistä tietoa. Kylmällä syntyy lähtökohtaisesti vähemmän NOx-päästöjä, mutta kylmällä saa myös lopettaa noiden päästöjen puhdistamisen, niin lopputulos on suoraan luettavissa Talviautovertailuissa."

    Uskaltasin väittää, että noiden puhdistusjärjestelmien esim tosi kapeat lämpötilaikkunat eivät olleet mitään suuren yleisön yleistä tietoa ennen dieselgatea.

    TM:llä oli kauan ennen dieselgatea mahdollisuus kertoa suurelle yleisölle syy noille +200 x NOx-päästöille, vaan enpä ole havainnut tällaista tapahtuneen. Ammattitaidottomuus, haluttomuus...

      
  • Eiköhän tämä kerro kaiken mahdollisen kun TM ei vaivaudu lukemaan näitä palautteita ja vastaamaaan niihin, ehkä vastaus taas joskus tulee....muunneltua todellisuutta minkä yhdessä klonkswagwenin maahantuojan kanssa saavat aikaan.
    Suorastaan naurettavaa touhua.
    Mitä tulee ko. lehden autovertailuun joka helkutin vag:n leirin auto on lehdessä tavalla tai toisella, paljon vähemmälle on jäänyt esim. testeistä/koeajoista monet ranskan,Italian, osa japseja huomioimatta.
    Eivät saa palstatilaa.
    Nhb:lle en jaksa vastailla muuten kuin että jos jätetään nää päästöjupakat niin dsg ja jakopää ongelmiin ei ole TM:ssä juuri puututtu, toisin oli esim. Saksassa ja Ruotsissa(taidettiin esim. taksipuolella laitta dsg boikottiin vallan)
    Edelleen taitaa pädetä sinunkin kohdalla sen lauluja laulat kenen leipää.....muuten on vaikea ymmärtää näitä sinun kommenttejasi tällä palstalla

      
  • EU:n komissaari arvioi että dieselautot tulevat katoamaan nopeammin kuin mitä tähän saakka on oletettu.

    http://teknikensvarld.se/eu-vill-forhindra-utslappsfusk-med-skarpta-fordonskontroller-459807/

      
  • Eiköhän tämä kerro kaiken mahdollisen kun TM ei vaivaudu lukemaan näitä palautteita ja vastaamaaan niihin, ehkä vastaus taas joskus tulee….muunneltua todellisuutta minkä yhdessä klonkswagwenin maahantuojan kanssa saavat aikaan.
    Suorastaan naurettavaa touhua.
    Mitä tulee ko. lehden autovertailuun joka helkutin vag:n leirin auto on lehdessä tavalla tai toisella, paljon vähemmälle on jäänyt esim. testeistä/koeajoista monet ranskan,Italian, osa japseja huomioimatta.
    Eivät saa palstatilaa.
    Nhb:lle en jaksa vastailla muuten kuin että jos jätetään nää päästöjupakat niin dsg ja jakopää ongelmiin ei ole TM:ssä juuri puututtu, toisin oli esim. Saksassa ja Ruotsissa(taidettiin esim. taksipuolella laitta dsg boikottiin vallan)
    Edelleen taitaa pädetä sinunkin kohdalla sen lauluja laulat kenen leipää…..muuten on vaikea ymmärtää näitä sinun kommenttejasi tällä palstalla

    Se on kyllä selvää, että et halua vastata loogisiin argumentteihin. Vaikka TM täysin selvästi ilmoittaa lähes jokaisessa talvitestissään ja koeajossaan dieseleiden NOx-päästöjen olevan korkeita, niin sinä syytät TM:a totuuden muuntelusta. Valituksessasi on hyvin vähän logiikkaa, mutta sinua se ei näy haittaavan. VW:n autot ovat hyvin suosittuja Suomessa. Se, että suosituimmat autot saavat paljon palstatilaa, on myös loogista.

    Kun argumentit loppuvat, niin hyvin monet hyökkäävät persoonaan. Siinä ei ole mitään uutta. Olen monesti tarjonnut tilaisuutta tarkastaa palkkakuitistani työnanatajani sopivaa vetoa vastaan. Kaltaisesi lapsellisten syytösten esittäjät ovat aina perinteisesti tässä vaiheessa hiljenneet. Olisiko sinussa sen verran miestä jäljellä, että uskallat panostaa väitteesi taakse esimerkiksi puolet uusimman palkkakuittini summasta?

      
  • No jaa esim seat saa usein palstatilaa ja suosio suomessa lähes mitätön jos se sun mielestä on loogista että mitä myydympi auto sitä enemmän palstatilaa, mun mielestä palstatilaa pitää tulla tasapuolisesti kaikista SUOMESSA myytävistä uutuus autoista, kyllä tilaa löytyy ns. unelmaautoille joka numerossa eli siinäkin sinun juttusi ontuu pahemman kerran.
    Erittäin vähän on juttua ollut dsg,jakopää ongelmiin....ja ennen kaikkea ERITTÄIN huonosta takuuasioiden hoidosta volkkarin suhteen, toki kaiken voi aina sivuuttaa ja odotella niin kauan kuin kohu taantuu.
    Etkö saa tarpeeksi massia työnantajaltasi vai miksi pitäisi lyödä sun kanssa vetoa onko TM puolueellinen vag kohtaan....kerro nyt onko dsg ja jakopää ongelmista puhuttu sinun mielestä tm:ssä liikaa vai liian vähän?

      
  • On todella hyvä että TM julkaisee vain virallisia vika ja katsastustilastoja uutismuodossa eikä lähde niitä trollaamaan.
    Lehden tehtävä on kertoa meille lukijoille uusimmasta tekniikasta ja antaa viitteitä tulevasta. Jos tyyli alkaa kääntymään käytettyjen vikojen puolelle minun tilaus loppuu, niille on omat julkaisut ja keskustelut.

      
  • No jaa esim seat saa usein palstatilaa ja suosio suomessa lähes mitätön jos se sun mielestä on loogista että mitä myydympi auto sitä enemmän palstatilaa, mun mielestä palstatilaa pitää tulla tasapuolisesti kaikista SUOMESSA myytävistä uutuus autoista, kyllä tilaa löytyy ns. unelmaautoille joka numerossa eli siinäkin sinun juttusi ontuu pahemman kerran.
    Erittäin vähän on juttua ollut dsg,jakopää ongelmiin….ja ennen kaikkea ERITTÄIN huonosta takuuasioiden hoidosta volkkarin suhteen, toki kaiken voi aina sivuuttaa ja odotella niin kauan kuin kohu taantuu.
    Etkö saa tarpeeksi massia työnantajaltasi vai miksi pitäisi lyödä sun kanssa vetoa onko TM puolueellinen vag kohtaan….kerro nyt onko dsg ja jakopää ongelmista puhuttu sinun mielestä tm:ssä liikaa vai liian vähän?

    Ainoastaan argumentointisi ontuu. Läpi historian "unelmaautoista" on kirjoitettu. Samoin suosituimmat mallit ovat perinteisesti saaneet paljon tilaa. Molemmat ovat suurille massoille mielenkiintoisia. Myös uudet teknologian saavat paljon tilaa, vaikka olisivat täysin epäolennaisia markkinoilla. Madon tasolla ajatellen voi olla hankala ymmärtää sitä, että eri tekijät voivat tehdä eri merkeistä kiinnostavia.

    Ulosannistasi päätellen pidän todennäköisenä sitä, että ansaitsen vähintään tuplat verrattuna sinuun. En pitäisi yllättävänä, vaikka kertaluku olisi 3, 4 tai 5. Ja kyllä, tunnen saavani tarpeeksi "massia". Ansaitsen paljon enemmän kuin ehdin tuhlaamaan.

    Itse en arvosta valheilla ja smielikuvitusväitteillä argumentointia. Kun aloit esittämään valheellisia väitteitä minusta, niin tarjoan sinulle tilaisuuden osoittaa sen, että uskot edes itse väitteisiisi. Näköjään olet tyypillinen huhaalla argumentoiva itkijä, joka ei uskalla laittaa euroja likoon väitteidensä puolesta, vaan tyytyy räkyttämään rakkikoiran tavoin vähät välittäen faktoista. Pahoittelut siitä, että edellinen saattaa loukata koiria.

    Koska onnistuit ymmärtämään tarjoukseni väärin, niin täsmennettäköön sen verran, että vedon kohde on työnantajani, eikä TM puolueellisuus. TM:n puolueellisuudesta on aiheen epämääräisyyden vuoksi hyvin hankala lyödä vetoa, mutta palkkani maksaja voidaan tarkastaa nopeasti ja yksiselitteisesti, jos vain sinussa on vähänkään miestä seistä räkytyksesi takana. Eipäilen vain, ettet löydä itsestäsi selkärankaa sen vertaa, että uskaltaisit vastata tarjoukseeni.

    Alla vielä viiden viimeisimmän TM:n otsikoissa näkyvät automerkit. VW:n merkit eivät tuolla listalla ole missään suhteessa yliedustettuina.

    Alfa Romeo
    Land Rover
    Peugeot
    Nanoflow
    Smart
    Skoda3
    Kia
    3
    Mercedes
    Mazda2
    Mitsubishi
    BMW
    Audi
    VW
    2
    Suzuki
    Seat
    Fiat
    Ford
    Renault
    Maserati
    Honda
    Mini
    Volvo2
    Toyota
    3
    Hyundai*2

      
  • Heh... Vai et kerkiä tuhlaamaan sitä mukaan kun tienaat... Ilmeisesti sitten olet liikuntakyvytön...

    Huomaatko kuinka typeräksi teit itsesi.

      
  • NHB:
    "Ansaitsen paljon enemmän kuin ehdin tuhlaamaan."

    Hehhehhee....ja tämä kaveri arvostelee muiden kirjoituksien tasoa. Vähennä sitä jatkuvaa Volvosta inisemistä täällä, niin ehkä ehdit joskus jopa tuhlaamaan niitä ropojasi. Vaihda vaikka se Volkkari johonkin kalliimpaan. ;)

    Onhan se nyt fakta, että NHB esimerkiksi kirjoittaa sivutolkulla jostain Volvon 0,5 sekuntia liian huonosta kiihtyvyydestä, mutta VW:n dieselskandaalin suhteen ei paljoa läppä lentänyt. Olisi luullut, että "oman merkin" maailmanlaajuinen skandaali olisi kiinnostanut Volvon kiihtyvyyttä enemmän. No eihän Pohjoiskoreassakaan varmaan puhuta oman johtajan töppäilyistä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit