Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1202123252637
  • Tuulilasin vertailusta vielä, Mersu ja Volvo saivat 9 pistettä ja BMW 8,9 pistettä.
    Suorituskyky osiossa Mersun oli tosiaan nopein 0-100km/h 7,8s. Osion voitto meni kuitenkin BMW:lle sitkeyden ja vaihteiston ansiosta. Voimalinja arvioitiin selvästi parhaaksi.

    Turvallisuudessa arvioitiin ajovakauden toimintaa jossa Volvon järjestelmä oli huomaamattomin tai sitten se joutui vähiten hommiin. Kaikista sai kytkettyä järjestelmän sallivammaksi, jolloin bemarin sport-tila muutti auton paremmaksi ajaa. Ajettavuus on kuitenkin arvioitu normiasetuksilla.

    BMW:n halusta tehdä ohjaus tunnotomammaksi kirjoitettiin vielä erikseen lehden sivulla 11 otsikolla Eurooppa ei ole enää maailman napa.

    Maantieajettavuudessa ja kaupukiajon kankeudesta tuli Bemarille suurin miinus, ja se vei voiton. Kuinka paljon tähän vaikutti renkaat ja kuinka paljon löysempi ohjaus? Loppupisteissä ero kuitenkin vain 0,1 pistettä.

    Edit:Renkaista vielä, BMW 18" ja toiset 17" kumeilla, BMW hiljaisin!

      
  • On kyllä melkoinen autofanaatikko tämä nimimerkki NHB. Volvo S90/V90 - keskusteluun hän on kirjoittanut 109 (satayhdeksän) kappaletta sellaista viestiä, joissa hän pyrkii todistelemaan Volvon huonommuutta saksalaisautoihin nähden.

    Tässä yksi NHB:n viesteistä Volvo S90/V90 - ketjusta.

    "Mielestäni sekä koriltaan että tekniikaltaan täysin uuden auton pitäisi erottua selkeästi edukseen vertailuissa. Bemarin tuleva malli nykyistä keveämpänä ja kehittyneemmällä vaihteistolla varustettuna ohittanee Volvon selkeästi suorituskyvyssä ja taloudellisuudessa. Uudet nelisylinteriset moottorit on jo esitelty, mutta ne tulevat ilmeisesti 5er:iin vasta myöhemmin."

    Tässä toinen NHB:n viesti Volvo S90/V90 - ketjusta.

    "Aika heikkoa, jos ei uusi malli ei ole luokkansa kärjessä ja S90 tarjoaa vieläkin vähemmän kuljettajalle kuin luokkansa standardit. No tuo nyt on varmasti ensimmäisiä yrityksiä verrata näitä autoja, mutta pian näitä vertailuja alkaa tulemaan. Katsotaan mitä tulevissa vertailuissa havaitaan."

    Niin, mitenhän tuo asia nyt oikein on, BMW:hän on Volvoa kaksi vuotta uudempi malli, eikä se mitenkään erityisesti loistanut tässä Tuulilasin vertailussa ? Päinvastoin se hävisi testin.

    Mitkähän muuten olisivat olleet NHB:n ja vastaavien kommentit, jos Volvon ohjaus olisi viritetty kiinalaiseen makuun ? Riemua olisi todennäköisesti riittänyt pitkäksikin aikaa.

      
  • Minkähän lainen tyyppi tämä NHB on, kun otatte noikin vakavasti hänen putki kokemukset autoista. No onhan täällä muitakin eri merkkien laajan kokemuksen omaavia jotka ovat käyttäneet samaa merkkiä kolmekymmentä vuotta.

      
  • "Minkähän lainen tyyppi tämä NHB on, kun otatte noikin vakavasti hänen putki kokemukset autoista. No onhan täällä muitakin eri merkkien laajan kokemuksen omaavia jotka ovat käyttäneet samaa merkkiä kolmekymmentä vuotta."

    Niin, yleensähän muiden käyttämistä autoista tiedetään parhaiten.

      
  • Pari asiaa tuli vielä testistä mieleen, testattu Volvo oli siis noin 10 tonnia Mersua ja 12 tonnia Bemaria halvempi. Olen monta kertaa sanonut, että tiettyjä useimmiten ulkonäköön vaikuttavia lisävarusteita ja niiden vuoksi korkeaa hintaa ei kannata huomioida, mutta oleellista nyt on se, että autoissa oli jokseenkin samat kohtuullisen "järkevät" varusteet ja Volvo on jo nyt noin paljon kilpailijoitaan halvempi. Varustelua lisättäessä ero vain kasvaa.

    Toinen huomionarvoinen asia oli, että Volvon vakiopenkit olivat paremmat, kuin BMW:n lisähintaiset istuimet.

    Vaikka ilman runflatteja BMW olisi saattanut olla niukka testivoittaja, niin on täysin selvää, että mikään ylivoimainen auto BMW ei todellakaan ollut. Ja jos hinta huomioidaan, niin Volvo lienee aika selkeä voittaja ja tuossa myös varmaan suurin syy, miksi Volvo myy Suomessa paljon paremmin kuin uusi E.

      
  • Tekniikan Maailman testin jälkeen oli kova huuto päällä joidenkin toimesta (NHB, WhatCar). Nyt ei enää kuulu mitään. Ovatko argumentit mahdollisesti loppuneet näiltä psykopaateilta ?

      
  • Auto-m:”Pari asiaa tuli vielä testistä mieleen, testattu Volvo oli siis noin 10 tonnia Mersua ja 12 tonnia Bemaria halvempi. …oli jokseenkin samat kohtuullisen ”järkevät” varusteet ja Volvo on jo nyt noin paljon kilpailijoitaan halvempi. Varustelua lisättäessä ero vain kasvaa.”

    Olen tässä nyt täysin toisen käden tiedon varassa, sillä en ole testiä nähnyt. Millä varustepaketilla Volvo oli ja mitkä olivat merkittävimmät lisävarusteet kaikissa autoissa?

    Auto-m:”Volvo oli selvästi meluisin. (Suosittelenkin laminoituja laseja Volvon ostajille, koska ero tavallisilla laseilla varusteltuun on oman kokemukseni mukaan selvä.)”

    En löytänyt laminoituja laseja Volvon hinnaston lisävarustelistalta, mutta ne näyttävät sisältyvän sekä R-Design Plus (+15 te), että Inscription Plus paketteihin (+18 te). Osaatko kertoa paljonko ne maksavat erikseen ostettuna?

    Jokeri: ”Suorituskyky osiossa Mersun oli tosiaan nopein 0-100km/h 7,8s. Osion voitto meni kuitenkin BMW:lle sitkeyden ja vaihteiston ansiosta. Voimalinja arvioitiin selvästi parhaaksi.”

    Tähän ei taida Volvon hinnastosta löytyä apuja, ellei sitten T8 hybridivoimalinja ole merkittävästi parempi? Olivatko Tuulilasin kommentit Volvon voimalinjasta muuten S90 -ketjussa kirjoittaneen Timon negatiivisten huomioiden kanssa linjassa?

      
  • JEV2, laminoidut lasit maksavat muistaakseni muutaman satasen ja ne ovat saatavissa ilman mitään pakettiakin.

    Volvo oli halvin momentum. Volvo olisi voinut olla Inscription varusteilla ja silti se olisi ollut selvästi muita halvempi, tosin silloin tulee mukaan enimmäkseen ulkonäköön ja sisustaan vaikuttavia varusteita, vaikka toki lukaan muutakin tulee. Nyt Volvosta uupui muihin verrattuna nahkapenkit, jotka tulevat Inscription paketin mukana. Volvo olisi myös voinut olla D5 hintansa puolesta. Bemarissa oli esim. sporttipenkit, mutta ne olivat huonommat kuin Volvon vakiojakkarat.

    Lehdessä on jonkinlainen lista autojen vakio-/lisävarusteista. Tuo lista on aika silmiäavaava.

      
  • "bemarissa oli esim. sporttipenkit, mutta ne olivat huonommat kuin Volvon vakiojakkarat."

    Ei ainakaan normaalivartaloisella (lue: ei lihavalla) tuo pidä paikkkaansa.

    Ja Bemari normi 17" renkailla olisi vienyt helposti voiton vertailussa.

    Melu, kulutus, mukavuus, ohjaus ja suorituskyky ainakin parempi kuin nyt 18" RunFlateillä.

      
  • Eivät nuo kaikki testaajat nyt kovin lihavilta näytä, joten hieman tuo selitys penkkien osalta ontuu. Ja toisaalta keskiverto näiden autojen ostaja saattaa jopa olla lihava. BMW:n penkkien ongelma oli alaselän väsyminen pitkällä matkalla.

    Mikä on helppo voitto? Kun muiden voittavien autojen kokonaisarvosana on 9,0, ei siitä enää mikään auto mielestäni kirkkaasti parempi ole. Tai ainakin helppo voitto tarkoittaisi mielestäni vähintään arvosanaa 9,5, jota ei varmasti renkaita vaihtamalla saavutettaisi. Niukka voitto saattaisi Bemarille tulla, mutta kun hinnat huomioidaan, niin aika paljon siitä niukasta voitosta saisi maksaa Volvoon verrattuna. Tuskin ne runflatit sentään niin paljoa kulutukseen, suorituskykyyn, ym. asioihin vaikuttavat. Oli myös heikkouksia, joihin runflatit eivät vaikuta ollenkaan.

    Oleellista ei nyt ole edes mikä voitti, vaan se, että palstan asiantuntijoiden mukaan BMW:n piti markkinoille tullessaan lyödä Volvo kirkkaasti kaikessa, esim suorituskyvyssä ja kulutuksessa.

      
  • Auto-m:”JEV2, laminoidut lasit maksavat muistaakseni muutaman satasen ja ne ovat saatavissa ilman mitään pakettiakin.”

    Mikä noiden lisävarustekoodi on, kun en löydä sitä hinnastosta enkä konfiguraattorista? Olisin kiinnostunut tietämään maksaako muita testattuja vastaava tai parempi melutaso todella vain muutamia satasia vai hinnaston mukaiset 14 tonnia?

    Auto-m: Volvo oli halvin momentum. Volvo olisi voinut olla Inscription varusteilla ja silti se olisi ollut selvästi muita halvempi, tosin silloin tulee mukaan enimmäkseen ulkonäköön ja sisustaan vaikuttavia varusteita, vaikka toki lukaan muutakin tulee.

    Perushintaisina esim. Volvon ja Bemarin hintaero on n. 1100 euroa (S90 D4 AWD Momentum aut. vs. 520dA xDrive) Volvon eduksi.

    D4 Inscription AWD on lähtöhinnaltaan jo kahdeksan tonnia bemaria kalliimpi. Laminoiduilla laseilla varustettu D4 Inscription Plus taas 18 tonnia?

    Auto-m: Nyt Volvosta uupui muihin verrattuna nahkapenkit, jotka tulevat Inscription paketin mukana. Volvo olisi myös voinut olla D5 hintansa puolesta. Bemarissa oli esim. sporttipenkit, mutta ne olivat huonommat kuin Volvon vakiojakkarat.

    D5 Momentum AWD on sekin lähtöhinnaltaan jo nelisen tonnia bemaria kalliimpi, jolloin bemariin voi valita vaikkapa ketteryyttä merkittävästi parantavan nelipyöräohjauksen ja aktiivisen alustan ja hinta jää silti Volvon alle?

    Auto-m: Lehdessä on jonkinlainen lista autojen vakio-/lisävarusteista. Tuo lista on aika silmiäavaava.

    Kerrotko tarkemmin millä tavalla? Voisitko listata tarkemmin mitä lisävarusteita Mersussa ja Bemarissa oli?

      
  • V90 lisävarustehinnaston mukaan laminoitujen lasien autoveroton hinta on 400 euroa. Kyllä kai ne sedaniinkin saa, kaikki erilliset lisävarustehinnat puuttuivat kokonaan tosin S90 hinnastosta.

      
  • Saattaakin olla, että S90 mallissa on nykyisin erilaiset varustelut. En muistanutkaan, että S90:en varustetasot muuttuivat joskus vuodenvaihteessa, eivätkä ole enää samat kuin farkussa, kuten aikaisemmin oli ja minun paperille tulostetuissa hinnastoissa ovat. S90:ssä varusteet ovat nykyään pääosin paketteina, enkä ole niihin enempää perehtynyt. Ainakin V90:een ja muihin uusiin Volvoihin saa laminoidut lasit muutamalla satasella.

    Itse en ostaisi S90:stä ilman laminoituja laseja, sillä sen verran iso ero rengasmelussa on minun kokemukseni mukaan.

    En jaksa ryhtyä tarkemmin noita vakiovarusteita avaamaan, jos kiinnostaa niin kannattaa hommata lehti ja perehtyä asiaan maahantuojien sivuilta. Se nyt on useita kertoja mainittu, että esimerkiksi modernit turvavarusteet ovat Volvossa vakiona ja nämä maksavat Bemariin ja Mersuun tuhansia euroja. Ja jos Volvoon ottaa lisää varusteita, saksalaisten hinnat karkaavat yhä kauemmas Volvosta. Tässä varmasti yksi syy, miksi 90 Volvo myy Suomessa paljon enemmän kuin E Mersu.

      
  • Tekniikan Maailman testin jälkeen oli kova huuto päällä joidenkin toimesta (NHB, WhatCar). Nyt ei enää kuulu mitään. Ovatko argumentit mahdollisesti loppuneet näiltä psykopaateilta

    Ulosanti on jälleen kerran pelkkää suunsoittoa vailla mitään kommentoimisen arvoista pointtia. Ei noissa ulostuloissasi ole mitään argumenttia, vaan ne ovat pelkkää solvaamista, joka sekin on puuduttuvan mielikuvituksetonta.

      
  • Tällaista NHB on kirjoitellut tälle palstalle, asetelman Volvo S90 - BMW 5er piti muuttua huomattavasti.

    "BMW on jo auringonlaskun malli, joka uusiutuu hyvin pian. Uusi malli tulee olemaan huhujen mukaan 100 kiloa keveämpi kuin nykyinen. Hetken aikaa ehtii toki tämä nykyinenkin malli olla markkinoilla yhtä aikaa uuden Volvon kanssa, mutta pian asetelma muuttuu."

      
  • Auto-m: Itse en ostaisi S90:stä ilman laminoituja laseja, sillä sen verran iso ero rengasmelussa on minun kokemukseni mukaan.

    En minäkään, mutta ongelmaksi tulee nykyhinnaston mukainen posketon hinta. Volvolla on jostain syystä päätetty viedä iso osa ostajan varusteluvapaudesta, ainakin siis sedanin osalta. Jos haluaa hiljaisen auton, saa sen esim. bemarissa vakiona, mutta Volvoon saakin sitten latoa aikamoisen pinkan rahaa. Ehkä ympäristön (lehtien + asiakkaiden) paine tällä saralla saa hinnastoon muutoksen aikaan?

    Se nyt on useita kertoja mainittu, että esimerkiksi modernit turvavarusteet ovat Volvossa vakiona ja nämä maksavat Bemariin ja Mersuun tuhansia euroja.

    Ja kuten on usein todettu, tämä on vakioturvavarusteiden osalta osittain totta. Bemarin 3400e Driving Assistant Plus paketti (jonka saa konfiguraattorin mukaan myös ilman navia) tosin tuo mukanaan sellaisia varusteita, joita ei Volvoon saa lainkaan tai jotka Volvossa kuuluvat vain 4500 e kalliimpaan Momentum Plus varustetasoon jolloin ollaankin hinnassa tasoissa bemarin kanssa?

    Ottamatta tietysti huomioon bemarissa vakiona tulevaa parempaa voimalinjaa ja melutasoa. Paljonko lasket näille vakiovarusteille hintaa ja osaatko suhteuttaa sen isona pitämääsi autojen hintaeroon? Siinä missä Volvon puutteille tällä saralla on vaikea löytää ratkaisua, on bemarin testissä havaituille heikkouksille tehtävissä paljonkin.

    Ja jos Volvoon ottaa lisää varusteita, saksalaisten hinnat karkaavat yhä kauemmas Volvosta.

    Voisitko antaa muutaman esimerkin? En mitenkään saa näille 10-12 tonnin hintaeroa Volvon eduksi, vaikka miten varustelisin Volvoa? Kysyin testissä olleista lisävarusteista siksi, että voisin hahmottaa mistä hintaero syntyi.

    Toisaalta voi ajatella niinkin, että siinä missä kilpailijoita varustellaan yksilöllisesti ostajan tarpeiden mukaan jää Volvo jäykkine varustepaketteineen auttamatta kelkasta?

      
  • Iltalehden koeajossa oli BMW 530i A X-Drive Sedan. Auton perushinta oli 64 984 euroa, mutta hinta lisävarusteineen olikin jo 95 732 euroa. Perushinta oli ihan siedettävä sinänsä.

    KaaraTV:n vertailussa Volvo S90 D4 maksoi noin 73.000 e ja MB E220d maksoi noin 91.000 euroa, siinä taisi olla AMG-paketti.

      
  • Tällaista NHB on kirjoitellut tälle palstalle, asetelman Volvo S90 – BMW 5er piti muuttua huomattavasti.

    ”BMW on jo auringonlaskun malli, joka uusiutuu hyvin pian. Uusi malli tulee olemaan huhujen mukaan 100 kiloa keveämpi kuin nykyinen. Hetken aikaa ehtii toki tämä nykyinenkin malli olla markkinoilla yhtä aikaa uuden Volvon kanssa, mutta pian asetelma muuttuu.”

    Nythän tuo uusi BMW on markkinoilla ja näkemissäni vertailuissa se on punnittu keveäksi. Kaikki on mennyt siis niin kuin kirjoitin, mutta sinä ilmeisesti haluat keksiä tuollekin viestilleni jonkin uuden merkityksen, jotta pääsisit lisäämään huuhaalistallesi 110 viestin.

      
  • "Nythän tuo uusi BMW on markkinoilla ja näkemissäni vertailuissa se on punnittu keveäksi. Kaikki on mennyt siis niin kuin kirjoitin, mutta sinä ilmeisesti haluat keksiä tuollekin viestilleni jonkin uuden merkityksen, jotta pääsisit lisäämään huuhaalistallesi 110 viestin."

    Täytynee tuo Tuulilasin testi hankkia, testissä varmaan puhutaan jotakin tuosta BMW:n painonlaskusta ja sen vaikutuksista.

      
  • JEV2
    Olivatko Tuulilasin kommentit Volvon voimalinjasta muuten S90 -ketjussa kirjoittaneen Timon negatiivisten huomioiden kanssa linjassa

    Volvon tuplaturbon kehuttiin tuottavan hyvin voimaa, mutta vaihteisto arpoi vaihteita eniten niin kaupunkiajossa kuin sitkeysmittauksissa.

    JEV2
    Olen tässä nyt täysin toisen käden tiedon varassa, sillä en ole testiä nähnyt. Millä varustepaketilla Volvo oli ja mitkä olivat merkittävimmät lisävarusteet kaikissa autoissa?

    TL:n testin autot olivat Businesshinnastosta. BMW testiauton hinta 69570€, M-B 67769€ ja Volvo 57514€.
    Mercedeksen konfiguraattori ei anna edes 220d:lle 4-matic versiota, vaikka hinnastosta se toki löytyy.
    Volvon businesshinnasto antaa kyseiselle mallille 53765€ ja lehdessä mainittiin perusmallin hinnaksi 53028€.
    BMW 520d x-drive Business on perushinnaltaan 54881€ joten testissä olleessa autossa oli runsaat lisävarusteet. Sporttipenkit mainittiin tekstissäkin.
    Mercedeksen perushinta on 59635€, tekstistä ei käynyt ilmi mitä autossa oli Business varustelun lisäksi.
    Businessmallit tulevat näissä autoissa totutusti olemaan myydyimpiä, mutta saako niitä uutta tilatessa varusteltua yhtä laajalti kuin jos lähtisi ns. puhtaalta pöydältä?

    DERRIC
    Täytynee tuo Tuulilasin testi hankkia, testissä varmaan puhutaan jotakin tuosta BMW:n painonlaskusta ja sen vaikutuksista.

    Ei kannata jos pelkästään tuo tieto kiinnostaa. Aiheesta voi olla paremminkin auton ensitesteissä kun uutta verrataan vanhaan.

      
  • Joka tapauksessa BMW on Volvoa 122 kg kevyempi, mutta tästä huolimatta kumpikin auto kiihtyi 0 - 120 km/h yhtä nopeasti, Volvo 12,1 s ja BMW 11,9 s.

    Vaihteistosta Volvo sai vain 8,8 pistettä kun MB sai 9,4 pistettä ja BMW 9,7 pistettä.

    Kiinnostava havainto on se että ohituskiihtyvyydessä 60 - 120 km/h Mercedes jää selvästi jälkeen Volvosta ja Bemarista. Mersulle kuluu tähän aikaa 18 sekuntia, Volvolle 12,1 sekuntia ja Bemarille 12,3 sekuntia. Tuulilasi kritisoikin MB:n sitkeyden puutetta suurimmilla vaihteilla.

      
  • Punnittiinko testiautot vai vertaatko omapainoja?

      
  • Vertailumassat.
    BMW 1819kg
    M-B 1893kg
    Volvo 1851kg

    Omamasssat.
    BMW 1765kg
    M-B 1825kg
    Volvo 1887kg

    Nämä siis Tuulilasin mitat ja massat taulukosta.

      
  • Nuo painot mitkä laitoin kulkevat omamassan nimikkeellä. Vertailumassat menivät näin:

    MB 1893
    BMW 1819
    Volvo 1851

    Noin yleisesti ottaen niin BMW:tä pidettiin kaikin puolin todellisena tekniikan taidonnäytteenä, mutta vastaavasti lehti kirjoitteli aika paljon tästä ohjaustuntumasta.

    Kulutusmittaukset muuten menivät autojen välillä niin tasoihin ettei mitään eroja löytynyt.

      
  • tracktest lähti mököttämään kun bmw ei pärjännyt kuukausien odotuksen jälkeen.

      
  • Derrick:"Kiinnostava havainto on se että ohituskiihtyvyydessä 60 – 120 km/h Mercedes jää selvästi jälkeen Volvosta ja Bemarista. Mersulle kuluu tähän aikaa 18 sekuntia, Volvolle 12,1 sekuntia ja Bemarille 12,3 sekuntia. Tuulilasi kritisoikin MB:n sitkeyden puutetta suurimmilla vaihteilla."

    Uskoisin, että kyseessä on kuitenkin painovirhe. Sen verran uskomattomalta tuo 18 sekuntia kuulostaa.

      
  • Selostan vain tuota Tuulilasin kaaviota sitkeysmittauksesta. Tässä mittauksessa BMW hyötyi hieman lyhyemmistä välityssuhteistaan.

    Nelosvaihteella 40 - 100 km/h Mersulla kesti 9,3 sekuntia ja esimerkiksi Volvolla 8,3 sekuntia. BMW 7,1 s.

    Vitosvaihteella 60 - 120 km/h Mersulla kesti 12,2 sekuntia ja Volvolla 10,1 sekuntia. BMW 9,4 s.

    Kutosvaihteella 60 - 120 km/h Mersulla kesti tuon 18 sekuntia ja Volvolla 12,1 sekuntia. BMW 12,3 s.

    Ohituskiihtyvyystesti meni Mersulla ihan hyvin, se kiihtyyi 80 -120 km/h 7,9 sekunnissa, BMW kiihtyi 7,1 sekunnisssa ja Volvo 7,0 sekunnissa.

    Nollasta sataan Mersu kiihtyi 7,5 s ja Volvo 8,4 s.

    Kaiken kaikkiaan tämä "sitkeys-asia" taisi olla ainoa suurempi moittimisen arvoinen asia Mersussa.

      
  • JEV2, se myönnettäköön, että nyt kun S90:en varustelu muuttui, ei autoa voi enää varustella kovin yksilöllisesti. Tämä saattaa olla ongelma joillekin ostajille, joka haluaisi jotain varusteita, mutta ei kaikkea mahdollista ja ehkä pahimpana esimerkkinä nuo laminoidut lasit. Volvo lähti tälle linjalle siksi, että Euroopassa myydään pääosin farkkua ja sedania myydään esimerkiksi Kiinaan ja Jenkkein, missä tämän luokan autot ilmeisesti varustellaan yleensä tuon tasoisiksi. Huomaa kuitenkin, että Suomessa ja Euroopassa paljon paremmin myyvää V90:stä voit edelleen varustella haluamallasi tavalla ja V90:een laminoidut lasit maksavat muutamia satasia.

    Toinen huomionarvoinen asia on, että jos autoonsa sitten haluaa todella hyvät varusteet, niin nuo S90:en varustepaketit ovat huomattavan halpoja. Itselleni tulee lähes tuon tasoiset varusteet ja S90:en pakettina nuo olisivat äkkiä kurkattuna halvempia, kuin valitsemani varusteet paketteina/yksittäisinä varusteina. Toki tuossa tulee jo jotain melko turhaa mukaan, jota en itsekään kaipaa. Siitä vain BMW:n sivuille ruksimaan Inscription plussan varusteita, niin ehkäpä sinäkin huomaat minkälaisiin summiin päädytään.

    Ennen kuin tilasin V90 Volvoni, konfiguroin kyllä E Mersua ja tilauksen jälkeen myös Bemaria kun se hinnoiteltiin ja omilla melko hyvillä varusteillani molemmat tulevat huomattavasti Volvoa kalliimmiksi. Kun katsoo Suomen myyntilukuja, niin tuskin olen ainoa, joka on hyvin varustellun Volvon "halpuuden" huomannut. Ja kyllähän tämä myös Tuulilasin vertailussa havaittiin ja todettiin.

    Totta kuitenkin on, että jos ehdottomasti sen sedanin haluaa, niin Volvon varustelu näyttää tällä hetkellä hieman kankealta. Huippuvarusteilla auto kuitenkin taitaa olla entistäkin halvempi.

      
  • Kappas vaan, tavaratilan osalta BMW sai 8,7 pistettä. Volvo ja MB saivat kumpikin 8,8 pistettä. Tällä palstallahan joku väitti että Volvon tavaratila olisi pienin.

      
  • Tämä
    http://www.ajovalo.net/uudet_isot.htm
    tietää oikean järjestyksen, päivitetty 17.4.(muutamine lainauksineen):

    1. MB E
      Turvavarusteita on saatavilla enemmän kuin ehkä mihinkään muuhun autoon, mutta monet tuntuvan lisähintaan.

    2. BMW 5
      Uusi 5-sarja on luokan kärjen tuntumassa. Sisustus korkeatasoinen ja melutaso on alhainen.

    3. Audi A6
      A6 pysyttelee kehityksen mukana...

    4. Volvo S90/V90
      S90:n valmistus siirtyy Kiinaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit