TM sivusto

11 kommenttia

Olen digilehden tilaaja. Jostain syystä en pääse wanhoihin lehtiin enkä voi lukea digilehteä vaikka kirjautuminen onnistuu.

  1
  • @Esa kirjoitti:
    Olen digilehden tilaaja. Jostain syystä en pääse wanhoihin lehtiin enkä voi lukea digilehteä vaikka kirjautuminen onnistuu.

    Kirjaudu arkistoon
    https://tekniikanmaailma.fi/arkisto/

      
  • Olen ymmärtääkseni kirjautuneena kun ylänurkassa lukee KIRJAUDU ULOS ja voin myös osallistua keskusteluun. Arkistoon mentäessähän tapahtuu aina jostain kumman syystä uusi kirjautuminen, mutta se ei nyt onnistu.
    Systeemi on muutoinkin siis ollut aina aika tavalla outo kun kirjautuminen arkistoon tapahtuu ikäänkuin uudelleen.

      
  • Toimituksen kommentti

    Hei,
    Arkistoon eli näköislehtiä lukemaan mennessä tosiaan pitää vielä kirjautua erikseen uudelleen, vaikka olisi kirjautunut muuten sivustolle. (Tiedämme, ettei tämä ole käyttäjän kannalta ihanteellista, mutta kun näköislehteen on kerran kirjautunut, selain muistaa myös sen. Näköislehtiarkisto ja verkkopalvelu asuvat teknisesti eri paikoissa, minkä vuoksi ne vaativat eri kirjautumista.)

    Testasin itse äsken kirjautumista näköislehtiarkistoon. Minulla se toimi kyllä normaaliin tapaan. On tärkeää, että käyttää samaa tunnusta ja salasanaa kuin sivustollakin.

    ystävällisin terveisin
    Sami Rainisto / TM

      
  • Koska en tietotekniikasta paljon mitään ymmärrä, ihmetyttää tämän uuden TM-sivuston käyttäytyminen vanhemmalla iPadilla eli sivusto

    • pyytää jatkuvasti muistikapasiteetin laajentamista
    • latautuu todella hitaasti
    • kaatuilee jatkuvasti ja ilmoittaa: "verkkosivu ladattiin uudestaan ongelman vuoksi"

    Miksi näin? Esim. lukuisten muiden lehtien sivut toimivat hyvn ja nopeasti, vaikka sisältöä on erittäin paljon kuvineen ja videoineen.

      
  • Artikkeleiden kommentoiminen on yksi monista tämän sivuston heikkouksista. Ensin pitää kelailla jonnekin artikkelin lopun ja mainosten väliin odottelemaam kommenttien latautumista. Sitten kun kommentit ilmestyvät, pitää kelailla kaikki kommentit näyttävän napin luokse ja sen jälkeen kelata koko viestiketjun loppuun. Ei kai tätä paljon monimutkaisemmaksi enää voi tehdä. Tai no, jos kyseinen artikkeli ei löydy kommentoituimpien listalta, niin sen etsiminen on uskomattoman työlästä.

      1
  • @NHB kirjoitti:
    Artikkeleiden kommentoiminen on yksi monista tämän sivuston heikkouksista. Ensin pitää kelailla jonnekin artikkelin lopun ja mainosten väliin odottelemaam kommenttien latautumista. Sitten kun kommentit ilmestyvät, pitää kelailla kaikki kommentit näyttävän napin luokse ja sen jälkeen kelata koko viestiketjun loppuun. Ei kai tätä paljon monimutkaisemmaksi enää voi tehdä. Tai no, jos kyseinen artikkeli ei löydy kommentoituimpien listalta, niin sen etsiminen on uskomattoman työlästä.

    Ratkaisuksi ehdottaisin että artikkelin kommentointi luo myös threadin tänne varsinaisten keskustelujen puolelle. Ratkaisee ongelman ainakin aktiivikäyttäjän osalta.

      
  • TM:n sivujen latautuminen on usein ärsyttävän hidasta. Välillä joutuu odottelemaan sekuntikaupalla tekstin ilmestymistä näyttöön. Verkon yli lähetetään valtava pläjäys javascriptiä, josta selain sitten rakentelee sivun. Varmasti kehittäjien lokaaliyhteyksillä homma toimii hienosti, mutta täällä "epämääraisten" verkkojen takana homma menee hitaaksi. Kun systeemi on tällaiseksi rakennettu, niin sen parantaminen ei varmaan ole helppoa. Toivottavasti kuitenkin tavoittelette kehitystä kohti paremaa selauskokemusta.

      
  • tm nettisivut kivikaudelta

      
  • muokattu 24.11.2021 14:27

    @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Artikkeleiden kommentoiminen on yksi monista tämän sivuston heikkouksista. Ensin pitää kelailla jonnekin artikkelin lopun ja mainosten väliin odottelemaam kommenttien latautumista. Sitten kun kommentit ilmestyvät, pitää kelailla kaikki kommentit näyttävän napin luokse ja sen jälkeen kelata koko viestiketjun loppuun. Ei kai tätä paljon monimutkaisemmaksi enää voi tehdä. Tai no, jos kyseinen artikkeli ei löydy kommentoituimpien listalta, niin sen etsiminen on uskomattoman työlästä.

    Ratkaisuksi ehdottaisin että artikkelin kommentointi luo myös threadin tänne varsinaisten keskustelujen puolelle. Ratkaisee ongelman ainakin aktiivikäyttäjän osalta.

    Tämä olisi ollut fiksua, mutta vanha sanonta kuuluu: jos ei sitä ole tapahtunut kahdessa vuodessa, sitä tuskin tapahtuu.

    Yksi vaihtoehto voisi olla että aktiiviset kirjoittajat itse tekevät aina aloituksen artikkelin pohjalta keskustelualueelle artikkelin otsikolla ja liittävät ensimmäiseen viestiin linkin kyseiseen artikkeliin.

    Tämänhän pitäisi tosiaan tapahtua automaattisesti eikä moisen ominaisuuden toteuttaminen voi olla ylivoimainen tai edes haastava tehtävä kenellekään muulle kuin niille toivottomille tunareille jotka ovat tämän palvelun tehneet :wink: .

      
  • muokattu 09.01.2022 19:00

    Miksi minulle tulee jatkuvasti sivun alalaitaan kehotus tilata TM digi, vaikka olen jo tilannut digipalvelut, paperilehteä en ole tilannut. Ärsyttävää, kun se kehotus ilmaantuu tämän tästä.

      5
  • @HybridRules kirjoitti:
    Miksi minulle tulee jatkuvasti sivun alalaitaan kehotus tilata TM digi, vaikka olen jo tilannut digipalvelut, paperilehteä en ole tilannut. Ärsyttävää, kun se kehotus ilmaantuu tämän tästä.

    Samoin. Haittaa käyttökokemusta erittäin paljon.

      3
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit