Vanha moottorimies on nyt sähköautoilija

10 kommenttia
muokattu 15.11.2021 13:02

Myin Vitarani lähes samaan hintaan kuin sen ostin 4,5 vuotta sitten. (Kuva on hetken aikaa nettiautossa, jonka poistan aivan kohta).

Ihmettelin miksi yksityiset eivät myy tuon hintaluokan autoja lähes lainkaan. Tarjouksia tuli kymmenittäin, mutta kaikki jälleenmyyjiltä?

Onko tämä sama trendi kuin kiinteistökaupoissa, aina ”välistävetäjä”?
Kansantuotettamme ei kasvata, jos ostan jotain naapurilta ja myyn sen toiselle naapurille suurempaan hintaan. Tehtävästä ei löydy kansantuottoa.

Voisin jättää myynti-ilmoitukseni ’kellumaan’ nettiautoon. Maksaisivatko he sen poistamisesta?

Raisiossa myydään 200 tuhannen asunto-osaketta kerrostalossa, välittäjä saa siitä 10 tuhatta euroa. Hän jopa osaa valokuvata ja laittaa sen nettiin ja esittelee asuntoa, tässä on tapettia jne.

  
  • @Vital kirjoitti:
    Myin Vitarani lähes samaan hintaan kuin sen ostin 4,5 vuotta sitten. (Kuva on hetken aikaa nettiautossa, jonka poistan aivan kohta).

    Ihmettelin miksi yksityiset eivät myy tuon hintaluokan autoja lähes lainkaan. Tarjouksia tuli kymmenittäin, mutta kaikki jälleenmyyjiltä?

    Onko tämä sama trendi kuin kiinteistökaupoissa, aina ”välistävetäjä”?
    Kansantuotettamme ei kasvata, jos ostan jotain naapurilta ja myyn sen toiselle naapurille suurempaan hintaan. Tehtävästä ei löydy kansantuottoa.

    Voisin jättää myynti-ilmoitukseni ’kellumaan’ nettiautoon. Maksaisivatko he sen poistamisesta?

    Raisiossa myydään 200 tuhannen asunto-osaketta kerrostalossa, välittäjä saa siitä 10 tuhatta euroa. Hän jopa osaa valokuvata ja laittaa sen nettiin ja esittelee asuntoa, tässä on tapettia jne.

    Kyllä sähköautostakin moottori löytyy, jos ei useampikin.

    Tervetuloa sähköautoilijoiden alati kasvavaan joukkoon!

      
  • Onhan tuolla ”nelirenkaisella ipadilla” (BMW i3) hauska ajella, eikä häiritse ketään äänettömyydellään ja kiihtyy tarvittaessa törkeästi. Avaruusalukselta vielä tuntuu, ahtaan paikkaan ajaessa hälytykset kiljuvat vaikka tilaa vielä olisi. Olen myös toistaiseksi hieman pihalla toiminnoista. Ohjekirjakin kun on…saksaksi.

    Nelivedosta paluu suosikkiini takavetoon.

      3
  • muokattu 16.11.2021 14:11

    Täältä yläpeukku i3:lle! Yksi mieleenjäävimpiä ja hauskimpia autoja joita olen ajanut. i3 yllättää monessakin suhteessa. Päältä katsoen pieneen autoon istuessa sisätilat tuntuvat kasvavan ympärillä. Vaikka olisi sokkona talutettu kuljettajan paikalle, ajamaan lähtiessään tietää ajavansa BMW:ta. Ohjaustuntuman terävyys ja välitön vaste takavetoisessa ketterässä autossa on tuttua BMW:ta pienessä paketissa.

    Yksi tykkää, toinen ei, mutta ainakin i3 on rehellinen oma itsensä eikä muiden kanssa samasta muotista ruiskupuristettu muovisukkula.

    Olet mitä ilmeisimmin myynyt Vitarasi edulliseen hintaan, koska ammattilaisest kiinnostuivat? Nyt on toki nelivetoisten sesonki alkamassa, joten sekin paransi hyvien yksilöiden menekkiä. Ammattilaiset tietävät että tili tehdään ostettaessa, koska myynti on pakko tehdä vallitsevaan hintatasoon, jota ei voi kovin paljoa vedättää.

    Oma strategiani on suunnilleen samanlainen, eli en tee vaihtoa liikkeessä, vaan silloin kun auto vaihtuu, se vaihtuu kesän aikana. Ensin vaihtovuorossa oleva myyntiin ja 740 GLE tuuraa sitä arkiajoissa kunnes seuraava auto löytyy. Meidän autot ovat tosin menneet yksityisille ostajille. En minäkään saa yli liikkeen sisäänostohinnan kuin uudehkosta autosta, mutta kun hinnoittelee oikeasti vakuuttavalla historialla olevan ehjän ja myös sisältä poikkeuksellisen siistin auton siihen samaan mitä muut pyytävät "vain" keskimääräisistä saman ikäisistä, niin ensimmäinen ostajaporukka, jossa on naisihminen mukana vie auton mennessään. Päivän siivous ei tuo lisää hintaa, mutta varmistaa menekin, etenkin kun osaa esittää autonsa hyvinä kuvina.

    "miten voi olla näin vanha auto näin siisti sisältä..."

      1
  • Vital,
    olen utelias, i3 käytetty vai uusi?
    Olen katsellut mielenkiinnolla myös.

      
  • onnittelut

      
  • Lukasin vanhempaa Tekniikan Maailmaa.
    Vertailu: Talvisähköauto 2019:
    BMW i3 120 Ah Charged Edition
    AJETTAVUUS: Talvinen maantie on BMW:lle täysin väärä ympäristö. Tunnoton ohjaus ja heikko suuntavakaus tekevät ajamisesta rasittavaa. Auto vaatii koko ajan kaitsemista, eikä kova jousitus tee matkanteosta yhtään mukavampaa. Hallittavuuskokeissa lyhyt akseliväli ja takaveto vaativat paljon ajonvakautukselta, joka kyllä toimii asiallisesti.

      
  • Tässä lähellä entinen Jaguar kuski vaihtoi n. 3 vuotta sitten BMV i3 ja on ollut todella tyytyväinen autoon.

      
  • Kas kummaa, jollekin autolle löytyy sekä siitä tykkääjä että sitä hylkivä. Totuus on siinä välissä kait? Tai mikä se "totuus "nyt sitten onkaan makuasioissa

      
  • @mhj kirjoitti:
    Vital,
    olen utelias, i3 käytetty vai uusi?
    Olen katsellut mielenkiinnolla myös.

    Vm. 2015 ajettu 28 tkm. Maksoin tästä diilerin kautta pihalle tuotuna 18000€. (Siinä myös syy miksi vasta vähitellen opettelen käyttämään sitä).
    Pienimmällä 60ah akulla, joten ehkä rex:n polttomoottori avustus olisi antanut turvaa ajaa akku tyhjäksi asti, toisaalta liikun vain lähialueilla ja 100km:n kantama tuntuu pitävän paikkaansa.

    ”Huippuvarusteltu”, mikä tarkoittaa mm. kattoikkunaa/luukkua ja nahkapenkkejä, jotka olivat kriteerejäni.
    Takaovet aukeavat poikkeuksellisesti, jonka jäykkyyden mahdollistaa (hiilikuidulla päällystetty alumiini?). Näin tietojeni mukaan, eli auton ei pitäisi ainakaan ruostua.

    Ikkuna aukeaa hieman ennen oven avausta, joka ulkona lumisena/jäisenä ehkä ei toimikaan.

      
  • Itsellä oli tuollainen i3:nen käytössä viime kevät talvena. Tähän nykyiseen ID3:seen verrattuna mielestäni voimalinja ja käytettävyys oli BMW:ssä askeleen edellä. Takamatkalla se oli ajettavuudessa maantiellä +90 kmh jälkeen. Tarkoituksena olisi hakea i3:nen Saksasta käytettynä emännälle nurkka-ajoon, sitten kun corona helpottaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit