bZ4X

8 kommenttia
muokattu 02.06.2023 09:27

Tuli käytyä koeistumassa bZ4X. Etupenkillä asiat olivat kunnossa ja ratin yli katsottava mittaristo sopii minulle paremmin kuin mikään ratin läpi katsottava, mutta... sitten se takapenkki: miten on mahdollista että hirmuisen korkeaan ja isoon autoon tehdään takaistuin jossa istutaan melkein lattian tasolla polvet pystyssä ja pää silti tiukasti katossa. Eikä bZ4X ole ainut vaan ongelma koskee isoa osaa säkköautoja. Samassa Toyotan liikkeessä oli käytetty Audi e-tron, joka ei muuten ollut sisätiloiltaan sen kummempi mutta takaistuimella sentään pystyi istumaan kunnolla (samoin kuin kaikissa sen sisarmalleissa pystyy). Koeajolle asti kiinnostus ei riittänyt mutta oikeasti monessa matalassa sedanissakin istutaan ainakin yhtä hyvin ja -farkussa paremmin.

  
  • @Lukija31722 kirjoitti:
    Tuli käytyä koeistumassa bZ4X. Etupenkillä asiat olivat kunnossa ja ratin yli katsottava mittaristo sopii minulle paremmin kuin mikään ratin läpi katsottava, mutta... sitten se takapenkki: miten on mahdollista että hirmuisen korkeaan ja isoon autoon tehdään takaistuin jossa istutaan melkein lattian tasolla polvet pystyssä ja pää silti tiukasti katossa. Eikä bZ4X ole ainut vaan ongelma koskee isoa osaa säkköautoja. Samassa Toyotan liikkeessä oli käytetty Audi e-tron, joka ei muuten ollut sisätiloiltaan sen kummempi mutta takaistuimella sentään pystyi istumaan kunnolla (samoin kuin kaikissa sen sisarmalleissa pystyy). Koeajolle asti kiinnostus ei riittänyt mutta oikeasti monessa matalassa sedanissakin istutaan ainakin yhtä hyvin ja -farkussa paremmin.

    Erittäin hyvä huomio.
    Tarpeen mukaan liikkumisvehkeet.
    S-auto ei liity tähän eikä polttomoori.
    Merkeistä puhumattakaan..
    Seurataan.

      
  • @PJH66 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Tuli käytyä koeistumassa bZ4X. Etupenkillä asiat olivat kunnossa ja ratin yli katsottava mittaristo sopii minulle paremmin kuin mikään ratin läpi katsottava, mutta... sitten se takapenkki: miten on mahdollista että hirmuisen korkeaan ja isoon autoon tehdään takaistuin jossa istutaan melkein lattian tasolla polvet pystyssä ja pää silti tiukasti katossa. Eikä bZ4X ole ainut vaan ongelma koskee isoa osaa säkköautoja. Samassa Toyotan liikkeessä oli käytetty Audi e-tron, joka ei muuten ollut sisätiloiltaan sen kummempi mutta takaistuimella sentään pystyi istumaan kunnolla (samoin kuin kaikissa sen sisarmalleissa pystyy). Koeajolle asti kiinnostus ei riittänyt mutta oikeasti monessa matalassa sedanissakin istutaan ainakin yhtä hyvin ja -farkussa paremmin.

    Erittäin hyvä huomio.
    Tarpeen mukaan liikkumisvehkeet.
    S-auto ei liity tähän eikä polttomoori.
    Merkeistä puhumattakaan..
    Seurataan.

    Kyllä se liittyy, sillä useimmissa sähköautoissa jalkaterien alla on paksu kerros akkua.

      2
  • @Lukija31722 kirjoitti:
    Tuli käytyä koeistumassa bZ4X. Etupenkillä asiat olivat kunnossa ja ratin yli katsottava mittaristo sopii minulle paremmin kuin mikään ratin läpi katsottava, mutta... sitten se takapenkki: miten on mahdollista että hirmuisen korkeaan ja isoon autoon tehdään takaistuin jossa istutaan melkein lattian tasolla polvet pystyssä ja pää silti tiukasti katossa. Eikä bZ4X ole ainut vaan ongelma koskee isoa osaa säkköautoja. Samassa Toyotan liikkeessä oli käytetty Audi e-tron, joka ei muuten ollut sisätiloiltaan sen kummempi mutta takaistuimella sentään pystyi istumaan kunnolla (samoin kuin kaikissa sen sisarmalleissa pystyy). Koeajolle asti kiinnostus ei riittänyt mutta oikeasti monessa matalassa sedanissakin istutaan ainakin yhtä hyvin ja -farkussa paremmin.

    jo aikoinaan 208:ssa oli mittarit ratin yläpuolella. pieni ratti ja täytyy keventää ohjaustuntumaa että assialaiset leiditkin jaksaa veivata ohutta pyörylää. ei siis keskitä, ei ole vakaa, ei ole hyvä ohjattavuus ja tuntuma tiehen katoaa lähes täysin.
    Ajomelu suurempaa kuin omassa dieselissä (A3) kaikissa yli 60km/h vauhdeissa, sähkömoottori inisee häiritsevästi koko nopeusalueella. jousitus nypyttää ja ottaa liian hyvin kuopat vastaan, ei progressiota, vaan halvinta kuraa.
    sisusta muistuttaa muovillaan 80 luvun ritmoja(fiat). on kovaa ja rämisee katukivillä ajaessa. penkit ovat halvinta muovikangas-kuraa eikä sivuttaistukea löydy. takapenkki on pehmustettu suora vanerin pala, aivan hirveä, ja kuten mainitsitkin, ei ole tarkoitettu yli 170cm ihmisille :) kuka maksaa 50 tuosta rottelosta? sillähän saa jo autojakin ;)

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Tuli käytyä koeistumassa bZ4X. Etupenkillä asiat olivat kunnossa ja ratin yli katsottava mittaristo sopii minulle paremmin kuin mikään ratin läpi katsottava, mutta... sitten se takapenkki: miten on mahdollista että hirmuisen korkeaan ja isoon autoon tehdään takaistuin jossa istutaan melkein lattian tasolla polvet pystyssä ja pää silti tiukasti katossa. Eikä bZ4X ole ainut vaan ongelma koskee isoa osaa säkköautoja. Samassa Toyotan liikkeessä oli käytetty Audi e-tron, joka ei muuten ollut sisätiloiltaan sen kummempi mutta takaistuimella sentään pystyi istumaan kunnolla (samoin kuin kaikissa sen sisarmalleissa pystyy). Koeajolle asti kiinnostus ei riittänyt mutta oikeasti monessa matalassa sedanissakin istutaan ainakin yhtä hyvin ja -farkussa paremmin.

    jo aikoinaan 208:ssa oli mittarit ratin yläpuolella. pieni ratti ja täytyy keventää ohjaustuntumaa että assialaiset leiditkin jaksaa veivata ohutta pyörylää. ei siis keskitä, ei ole vakaa, ei ole hyvä ohjattavuus ja tuntuma tiehen katoaa lähes täysin.
    Ajomelu suurempaa kuin omassa dieselissä (A3) kaikissa yli 60km/h vauhdeissa, sähkömoottori inisee häiritsevästi koko nopeusalueella. jousitus nypyttää ja ottaa liian hyvin kuopat vastaan, ei progressiota, vaan halvinta kuraa.
    sisusta muistuttaa muovillaan 80 luvun ritmoja(fiat). on kovaa ja rämisee katukivillä ajaessa. penkit ovat halvinta muovikangas-kuraa eikä sivuttaistukea löydy. takapenkki on pehmustettu suora vanerin pala, aivan hirveä, ja kuten mainitsitkin, ei ole tarkoitettu yli 170cm ihmisille :) kuka maksaa 50 tuosta rottelosta? sillähän saa jo autojakin ;)

    Sinä sentään kävit koeajolla, minulta jäi väliin. Ei tuo sisustus kylläkään paljoa poikennut samassa liikkeessä olleesta sähkö-Audista.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    Sinä sentään kävit koeajolla, minulta jäi väliin. Ei tuo sisustus kylläkään paljoa poikennut samassa liikkeessä olleesta sähkö-Audista.

    juu täytyy myöntää etten pidä uuden a3 sisustasta verrattuna vanhaan. e-tron4 on jo ihan eri auto sekä päältä että sisältä ja varsinkin ajettavuudeltaan, samaan rahaan... eli mihin sähkö audiin vertasit?

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @pnieminen74 kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    Sinä sentään kävit koeajolla, minulta jäi väliin. Ei tuo sisustus kylläkään paljoa poikennut samassa liikkeessä olleesta sähkö-Audista.

    juu täytyy myöntää etten pidä uuden a3 sisustasta verrattuna vanhaan. e-tron4 on jo ihan eri auto sekä päältä että sisältä ja varsinkin ajettavuudeltaan, samaan rahaan... eli mihin sähkö audiin vertasit?

    Joku e-tron citymaasturi se oli.

      
  • Kesäkuussa toimitettu bZ4X tuntuu hyvältä, mutta toista puuttuvaa sähköistä avainta ei vaan ole saatu toimitettua. Jos ainut katoaa niin on tosi kusessa.

      
  • Ottaisin mielummin Z4:n ilman BX:ää. Molemmilla on tullut ajeltua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit