Toyota takoo tulosta polttomoottorilla maailmanlaajuisesti vielä vuosikausia, siellä ymmärretään sähköverkkojen alkeellisuus maailmalla. Vety tulee korvaamaan isot akut aikanaan.
@Quu kirjoitti:
Toyota takoo tulosta polttomoottorilla maailmanlaajuisesti vielä vuosikausia, siellä ymmärretään sähköverkkojen alkeellisuus maailmalla. Vety tulee korvaamaan isot akut aikanaan.
Näinhän se on. Perinteiset autonvalmistajat, jotka tekevät kaikkia käyttövoimia kysynnän mukaan pärjäävät jatkossakin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei muutu koskaan, sanoo poliitikot mitä hyvänsä. Pakottaminen ei toimi missään päin maailmaa. Autoteollisuus on panostanut puhtaampaan maailmaan huomattavasti enemmän, kuin muu teollisuus. Kiinassa rakennetaan edelleen uusia hiilivoimaloita ja Intiassa samoin. Muitakin saastuttajia on, mutta nämä kaksi pahinta.
@Quu kirjoitti:
Toyota takoo tulosta polttomoottorilla maailmanlaajuisesti vielä vuosikausia, siellä ymmärretään sähköverkkojen alkeellisuus maailmalla. Vety tulee korvaamaan isot akut aikanaan.
Näinhän se on. Perinteiset autonvalmistajat, jotka tekevät kaikkia käyttövoimia kysynnän mukaan pärjäävät jatkossakin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei muutu koskaan, sanoo poliitikot mitä hyvänsä. Pakottaminen ei toimi missään päin maailmaa. Autoteollisuus on panostanut puhtaampaan maailmaan huomattavasti enemmän, kuin muu teollisuus. Kiinassa rakennetaan edelleen uusia hiilivoimaloita ja Intiassa samoin. Muitakin saastuttajia on, mutta nämä kaksi pahinta.
Siis saasteet vai saasteet? Uusissa hiilivoimaloissa on varmasti saasteensuodatukset kunnossa Kiinassa ja Intiassakin. Ja varmasti ne tuottavat vähemmän hiilidioksidia kuin vanhat. Vaikea tuomita niiden rakentamista. Voimaloiden saasteet tulevat ulos korkeasta piipusta ja leviävät laajalle. Autojen saasteet tulevat suoraan ihmisten naamoille. Sitä on vaikea ymmärtää Suomessa muualla kuin vähän sivummalla, missä kulkee yhä paljon viime vuosituhannen autoja. Autoteollisuudella on syytäkin puhdistaa tuotteitaan ja on mistä poistaa.
Jos Kiina ja Intia saataisiin sata vuotta taaksepäin, maailma olisi hieno paikka. Ei olisi edes länsimaissa mitä ostaa halvalla. Niistä on haluttu myös länsimaisten yritysten rahasampoja ja on onnistuttukin. Nyt ne tuomitaan, kun ovat joutuneet meidän kelkkaamme mukaan.
@Quu kirjoitti:
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
@Quu kirjoitti:
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
Onneksi Late69 ei ole maamme pääministeri, muuten olisimme tilaamassa Kiinasta uutta hiilivoimalaa. Late vetäisi ensimmäiset henkoset piipun päästä, malliksi meille muille.
@Quu kirjoitti:
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
Onneksi Late69 ei ole maamme pääministeri, muuten olisimme tilaamassa Kiinasta uutta hiilivoimalaa. Late vetäisi ensimmäiset henkoset piipun päästä, malliksi meille muille.
Jatka niiden Bemari-videoiden katselua vain, jos et mistään muusta mitään ymmärrä. Loppukevennyksenä voisi kertoa, että Saab väitti aikoinaan, että Saabin moottori puhdisti Lontoon ilmaa, suoraan pakoputken päästä mitattuna ilma oli puhdistunut.
@Quu kirjoitti:
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
Onneksi Late69 ei ole maamme pääministeri, muuten olisimme tilaamassa Kiinasta uutta hiilivoimalaa. Late vetäisi ensimmäiset henkoset piipun päästä, malliksi meille muille.
Jatka niiden Bemari-videoiden katselua vain, jos et mistään muusta mitään ymmärrä. Loppukevennyksenä voisi kertoa, että Saab väitti aikoinaan, että Saabin moottori puhdisti Lontoon ilmaa, suoraan pakoputken päästä mitattuna ilma oli puhdistunut.
eikös se ollut se auto ohjelma jossa Klark? hengitteli jonkun auton takana ja kertoi tuon, yli 10 vuotta sitten
ja puhe oli tuolloin pienhiukkasista?
@Quu kirjoitti:
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
Onneksi Late69 ei ole maamme pääministeri, muuten olisimme tilaamassa Kiinasta uutta hiilivoimalaa. Late vetäisi ensimmäiset henkoset piipun päästä, malliksi meille muille.
Jatka niiden Bemari-videoiden katselua vain, jos et mistään muusta mitään ymmärrä. Loppukevennyksenä voisi kertoa, että Saab väitti aikoinaan, että Saabin moottori puhdisti Lontoon ilmaa, suoraan pakoputken päästä mitattuna ilma oli puhdistunut.
eikös se ollut se auto ohjelma jossa Klark? hengitteli jonkun auton takana ja kertoi tuon, yli 10 vuotta sitten
ja puhe oli tuolloin pienhiukkasista?
LONDON -- The following advertisement was displayed in the April 17 Guardian newspaper:
“Proved by government scientists, no less, when they conducted tests in the City of London last autumn. Thanks to its unique Trionic engine management system, exhaust emissions from a Saab 900CS 2.3 litre Turbo were found to have lower levels of both hydrocarbons and nitrogen oxides than were found in the surrounding air.”
@pnieminen74 kirjoitti:
eikös se ollut se auto ohjelma jossa Klark? hengitteli jonkun auton takana ja kertoi tuon, yli 10 vuotta sitten
ja puhe oli tuolloin pienhiukkasista?
En muista, mutta 10-vuotias auto oli ensimmäiset 200.000 kilometriään sellainen, että katsastajan hiukkaspäästöjen mittauksessa käyttämä savutusmittari näyttä suomalaisessa kaupunki-ilmassa pientä lukemaa joka putosi nollaan (0.00) kun anturi työnnettiin dieselin pakoputkeen.
Nyt 300.000 km myöhemmin sen saman auton putkessa on suunnilleen sama (0.0x) hiukkaspäästö kuin ympäröivässä ilmassakin.
Toyota tuntuu tietävän mitä se tekee:
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-toimitti-viime-vuonna-enemman-autoja-rekisteroitavaksi-kuin-koskaan-aiemmin-historiassaan/
Toyota takoo tulosta polttomoottorilla maailmanlaajuisesti vielä vuosikausia, siellä ymmärretään sähköverkkojen alkeellisuus maailmalla. Vety tulee korvaamaan isot akut aikanaan.
Näinhän se on. Perinteiset autonvalmistajat, jotka tekevät kaikkia käyttövoimia kysynnän mukaan pärjäävät jatkossakin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei muutu koskaan, sanoo poliitikot mitä hyvänsä. Pakottaminen ei toimi missään päin maailmaa. Autoteollisuus on panostanut puhtaampaan maailmaan huomattavasti enemmän, kuin muu teollisuus. Kiinassa rakennetaan edelleen uusia hiilivoimaloita ja Intiassa samoin. Muitakin saastuttajia on, mutta nämä kaksi pahinta.
Siis saasteet vai saasteet? Uusissa hiilivoimaloissa on varmasti saasteensuodatukset kunnossa Kiinassa ja Intiassakin. Ja varmasti ne tuottavat vähemmän hiilidioksidia kuin vanhat. Vaikea tuomita niiden rakentamista. Voimaloiden saasteet tulevat ulos korkeasta piipusta ja leviävät laajalle. Autojen saasteet tulevat suoraan ihmisten naamoille. Sitä on vaikea ymmärtää Suomessa muualla kuin vähän sivummalla, missä kulkee yhä paljon viime vuosituhannen autoja. Autoteollisuudella on syytäkin puhdistaa tuotteitaan ja on mistä poistaa.
Jos Kiina ja Intia saataisiin sata vuotta taaksepäin, maailma olisi hieno paikka. Ei olisi edes länsimaissa mitä ostaa halvalla. Niistä on haluttu myös länsimaisten yritysten rahasampoja ja on onnistuttukin. Nyt ne tuomitaan, kun ovat joutuneet meidän kelkkaamme mukaan.
Niin ja niistä Euroopan pitkistä piipuista saasteet laskeutuu Pohjois-Eurooppaan.
Se oli 1970-lukua. Nykyään voi piipun päästä hengittää ihan kuin jätevettä juoda.
Hyvä niin, mekin voidaan luopua ydinvoimasta, ja tehdä uudet sopimukset puolan hiili tuonnille.
Se ydinjäte onkin vielä ratkaisematta, se jää teidän lasten ja lastenlasten ratkaistavaksi.
Onneksi Late69 ei ole maamme pääministeri, muuten olisimme tilaamassa Kiinasta uutta hiilivoimalaa. Late vetäisi ensimmäiset henkoset piipun päästä, malliksi meille muille.
Jatka niiden Bemari-videoiden katselua vain, jos et mistään muusta mitään ymmärrä. Loppukevennyksenä voisi kertoa, että Saab väitti aikoinaan, että Saabin moottori puhdisti Lontoon ilmaa, suoraan pakoputken päästä mitattuna ilma oli puhdistunut.
eikös se ollut se auto ohjelma jossa Klark? hengitteli jonkun auton takana ja kertoi tuon, yli 10 vuotta sitten
ja puhe oli tuolloin pienhiukkasista?
Oli ihan Saabin mainoksessa, joten oli tottakin.
https://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?t=38959
LONDON -- The following advertisement was displayed in the April 17 Guardian newspaper:
“Proved by government scientists, no less, when they conducted tests in the City of London last autumn. Thanks to its unique Trionic engine management system, exhaust emissions from a Saab 900CS 2.3 litre Turbo were found to have lower levels of both hydrocarbons and nitrogen oxides than were found in the surrounding air.”
Vuosi 1993.
En muista, mutta 10-vuotias auto oli ensimmäiset 200.000 kilometriään sellainen, että katsastajan hiukkaspäästöjen mittauksessa käyttämä savutusmittari näyttä suomalaisessa kaupunki-ilmassa pientä lukemaa joka putosi nollaan (0.00) kun anturi työnnettiin dieselin pakoputkeen.
Nyt 300.000 km myöhemmin sen saman auton putkessa on suunnilleen sama (0.0x) hiukkaspäästö kuin ympäröivässä ilmassakin.