VOLVON sisarmerkki Zeekr

12 kommenttia

"Käytännössä Zeekr tarjoaa autoihinsa siis peräti kymmenen vuoden takuun, kymmenen vuoden ilmaiset huollot sekä niin ikään kymmenen vuoden ilmaiset online-yhteyspalvelut. Erikoispitkä etu lisukkeineen koskee merkin kaikkia Ruotsissa myytäviä malleja."
https://www.is.fi/autot/art-2000010216029.html

Hieno homma kahdelle ensimmäiselle omistajalle, mutta mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo, kun auto on yli 10-vuotias...

  
  • Miksi se jälleenmyyntiarvo olisi 10 vuoden kuluttua jotain erityistä?

    10 vuotiaiden Volvo S80:n hintapyynnit ovat 11keur korvilla, halvin vajaa 6keur ja kallein räikeästi ylihinnoiteltuna 30k.

    Tältä pohjalta veikkaan että tieliikennekelpoisten Zeeker 001:n hinta on kymmenen vuoden kuluttua kymppitonnin molemmin puolin.

      1
  • Minkä hintaiseksi automyyjät kokee Zeeker sähköauton, jonka kaikki takuut on juuri menneet umpeen.

      
  • @Josef kirjoitti:
    Minkä hintaiseksi automyyjät kokee Zeeker sähköauton, jonka kaikki takuut on juuri menneet umpeen.

    Minkä hintaiseksi automyyjät kokevat 2 vuotiaan Bemarin tai 7 vuotiaan Kian kun takuu on juuri mennyt umpeen?

    En ymmärrä ajatustasi. Pitkä takuu ja hintaan sisältyvät huollot ovat minun nähdäkseni positiivinen asia. Mieluummin mikä sellaisen ottaisin kuin jonkun toisen auton jonka takuu on päättynyt 8 vuotta sitten ja huollot ovat kalliita.

      1
  • @Josef kirjoitti:
    Minkä hintaiseksi automyyjät kokee Zeeker sähköauton, jonka kaikki takuut on juuri menneet umpeen.

    Myyjä myy kahdellakympillä ja ostaja ostaa kympillä. Ei kai myyjät mitään koe, heillä on listat, josta hintapyynti katsotaan.

      1
  • muokattu 11.02.2024 11:07

    @Josef kirjoitti:
    Minkä hintaiseksi automyyjät kokee Zeeker sähköauton, jonka kaikki takuut on juuri menneet umpeen.

    Koetko sinä lyhyen takuun ja puuttuvan huoltosopimuksen tässä mielessä eduksi vai miksi kysyt?

      
  • @Josef kirjoitti:
    "Käytännössä Zeekr tarjoaa autoihinsa siis peräti kymmenen vuoden takuun, kymmenen vuoden ilmaiset huollot sekä niin ikään kymmenen vuoden ilmaiset online-yhteyspalvelut. Erikoispitkä etu lisukkeineen koskee merkin kaikkia Ruotsissa myytäviä malleja."
    https://www.is.fi/autot/art-2000010216029.html

    Hieno homma kahdelle ensimmäiselle omistajalle, mutta mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo, kun auto on yli 10-vuotias...

    Mielestäni jälleenmyyntiarvon spekulointi 10 vuoden päähän on hyödytöntä. Siihen vaikuttaa tietenkin sekin, että en ainakaan suunnittele pitäväni autoa noin pitkään. En edes etukäteen tiedä montako vuotta menee, ennen kuin tarve tai halu vaihtaa ottaa valtaansa. Epävarmuustekijöitä laskelmiin tuovat myös ajetut kilometrit, tekninen kehitys ja se, myykö suoraan vai vaihtaako. Ja vaihtotilanteessakin on merkitys sillä mihin vaihtaa.

      
  • Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

      
  • @Josef kirjoitti:
    Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

    Ei tuon haluttavuus ole sen kummempi kuin vanhan Volvon.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Josef kirjoitti:
    Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

    Ei tuon haluttavuus ole sen kummempi kuin vanhan Volvon.

    Eli loppujen lopuksi ihan hyvä haluttavuus 😀

      4
  • @Josef kirjoitti:
    Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

    • takuuaikanakin huollot pitää itse maksaa
    • yhteys ulkomaailmaan ei voi kovin kallis olla ja samahan se on muillakin merkeillä jo aikaisemmassa vaiheessa. Ei siis ole mikään erottava tekijä (paitsi , että ne maksut alkavat myöhemmin).
    • ennustamisessa 10 vuoden päähän on todella paljon epävarmuustekijöitä
      
  • @koreileva kirjoitti:

    @Josef kirjoitti:
    Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

    • takuuaikanakin huollot pitää itse maksaa
    • yhteys ulkomaailmaan ei voi kovin kallis olla ja samahan se on muillakin merkeillä jo aikaisemmassa vaiheessa. Ei siis ole mikään erottava tekijä (paitsi , että ne maksut alkavat myöhemmin).
    • ennustamisessa 10 vuoden päähän on todella paljon epävarmuustekijöitä

    Aloituskommentissa sanottiin että uuden auton hintaan sisältyisivät myös 10 vuoden huollot.

    @Josef Kyllähän autoihin on aina tarjottu kaikenlaista kaupantekijäistä, talvirengassarjaa, nollakorkoa ja vaikka mitä. Ei kai tämä siitä nyt kovinkaan merkittävästi poikkea?

    10 vuotta vanhan käytetyn ostajana näkisin kuitenkin pitkän 10v takuun ja huoltosopimuksen positiivisena asiana. Jos ne ovat edellisillä omistajilla sisältyneet hintaan, pitäisin todennäköisenä että huollot on myös tehty ja mahdolliset viat korjattu. Jos takuuta ei ole ollut kahdeksaan vuoteen ja huollot pitää itse maksaa, on paljon suurempi riski että jossain on säästetty.

    Katsotaan 11 vuoden päästä kun Suomestakin toivottavasti löytyy 10vuotta vanhoja Zeekereitä, mutta voisin hyyvin kuvitella että sellainen olisi hankintalistallamme.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @Josef kirjoitti:
    Jos autossa on takuu, huollot ja onlinet maksuttomia 10 ikävuoteen saakka, niin onhan siitä rahallista arvoa omistajalle.
    Kun auto on 11 vuotias, ei takuuta, huollot pitää itse maksaa ja jos haluaa, että auto on yhteydessä ulkomaailmaan, niin siihen on hommattava maksullinen systeemi sitä varten.
    Minusta nuo sellaisia tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun auton vaihtoarvoa tai ulosmyyntiä varten.

    Tästä syystä aloitin keskustelun, että miten paljon sillä auton mukana tulevalla "oheissälällä" on arvoa auton hinnassa ja kun "oheissälä" loppuu, niin vaikuttaako se miten paljon auton haluttavuuteen käytettyjen autojen markkinoilla.

    • takuuaikanakin huollot pitää itse maksaa
    • yhteys ulkomaailmaan ei voi kovin kallis olla ja samahan se on muillakin merkeillä jo aikaisemmassa vaiheessa. Ei siis ole mikään erottava tekijä (paitsi , että ne maksut alkavat myöhemmin).
    • ennustamisessa 10 vuoden päähän on todella paljon epävarmuustekijöitä

    Aloituskommentissa sanottiin että uuden auton hintaan sisältyisivät myös 10 vuoden huollot.

    @Josef Kyllähän autoihin on aina tarjottu kaikenlaista kaupantekijäistä, talvirengassarjaa, nollakorkoa ja vaikka mitä. Ei kai tämä siitä nyt kovinkaan merkittävästi poikkea?

    10 vuotta vanhan käytetyn ostajana näkisin kuitenkin pitkän 10v takuun ja huoltosopimuksen positiivisena asiana. Jos ne ovat edellisillä omistajilla sisältyneet hintaan, pitäisin todennäköisenä että huollot on myös tehty ja mahdolliset viat korjattu. Jos takuuta ei ole ollut kahdeksaan vuoteen ja huollot pitää itse maksaa, on paljon suurempi riski että jossain on säästetty.

    Katsotaan 11 vuoden päästä kun Suomestakin toivottavasti löytyy 10vuotta vanhoja Zeekereitä, mutta voisin hyyvin kuvitella että sellainen olisi hankintalistallamme.

    No niinpä olikin mainittu ilmaiset huollot. Niiden päättymistä en kuitenkaan pidä ostajia karkottavana ja hintaan negatiivisesti vaikuttavana tekijänä, koska silloinhan auto tulee ns. samalle viivalle muiden kanssa, eikä heikommalle tasolle. Riippuu tietenkin huollon kustannuksista ja tiheydestä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit