Inspektori

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Ei kannata verrata Model 3:a Priukseen. Ja aika hankala on verrata suoraan mihinkään ehkä pariin vuoteen. Ja ei taida suorituskyvyn osalta tulla pariinkaan vuoteen vastaavia samaan hintaan (?).Jos ei nyt "käytännön syistä" ala vertailemaan 15 te k…
  • Mistäs me nyt Ruuhkamies puhutaan? Siitäkö, kuinka järkevä Model 3 on kokonaisuutena hintaluokassaan? Sitä itse asiassa spekuloin? Koetin olla antamatta vastausta, kun ei sellaista ole. Pitäisikö lisäksi puhua, kenelle tuo Model 3 on järkevä ostos …
  • Aika lailla luit kirjoitukseni "Tesla laseilla", vaikka en oikein kyseenaliastanut Teslaa kuin tuon maavaran osalta. Tiloista kirjoitin "hinta huomioiden". Eli tuolla rahalla saa aika paljon isompia, koukullisia maavarallisia autoja (ja aika paljon …
  • Kyllä perinteisillä merkeillä on selvästikin täysi työ kehittää s-autojaan, jotta pääsisi Teslan kintereille suorituskyky-asioitten osalta. Eikä vielä näytä vakuuttavalta muidenkin ominaisuuksien osalta. Model 3:a mataluudesta moitin, mutta Tesla nä…
  • En kyllä itsekään pidä Tesla 3:a mitenkään hienona autona ulkonäöltään. Eikä vaikuta kovin hyvältä keskivertoautoilijaa ajatellen tilojen (hinta huomioiden) ja muutaman muun käytännön asian, kuten vaikkapa maavaran osalta (ainakin Performance versio…
  • No ei ole väittelyn väärti, koska mitään ongelmaa ei pitäisi näillä sähköautojen ja lataushybridien määrillä ollakaan (2018 lopussa täyssähkö 2404 kpl ja lataushybridit 13095 kpl liikennekäytössä) nykyisillä määrillä- vaikka osa näin kertookin josta…
  • Tosiaan olisi hyvä kuulla kokemuksia s-auto kuskeilta. Jotenkin epäilen, että kaikki ei näillä s-autoillaan ajele perhe ja kamat mukana etelästä pohjoiseen loma-aikoina. Kyllä nuo latauspaikat on niin harvassa ja vähissä isommillakin huoltamoilla, e…
  • Samaa ajattelin kuin ruuhkamies. Väistämättä ja aika piankin on tulossa meillekin tilanne, että uutta autoa ostavan on ihan tosissaan mietittävä auton kustannuksien ja käyttötapojen/ tarpeiden kautta, millä käyttövoimalla on järkevintä ajaa. Niin pä…
  • Ei meidän tiet jäisi kulumatta, vaikka sormia napsauttamalla kaikki nastarenkaat muuttuisi kitkoiksi. Tiet olisi entistä enemmän suolattuna ja nykytalvien kaltainen rapautuminen irtoavien pintojen osalta ei häviäisi mihinkään. Rapautumisen kautta sy…
  • "Jos asialle jotain pitää tehdä, niin nastakielto ja suolauksesta puolet pois, kiitos" (740 GLE). Tuo ei toteudu etenkään, jos nastoista aletaan luopumaan. Tien suolausta kaipaa eniten raskas liikenne ja kaikki kitkaa huonontavat asiat, kuten vaik…
  • En noin yhtäkkiä löytänyt Volvon osalta, onko integroituja lastenistuimia korokeistuimia korvaamassa näissä uusissa malleissa, mutta tarjolla on jonkinlaista apua tähän aiheeseen https://www.volvocars.com/fi/own/turvaistuimet/volvo-turvaistuimet/tur…
  • No Volvolla on ollut jo vuosia integroituja lastenistuimia takapenkille tarjolla. Ja sitten on ollut jo noin 15 vuotta (tai yli) kaikilla paikoilla turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet, jotka vieläkin puuttuu suurimmasta osasta keskihinta…
  • No tavallaan, mutta kyllä Volvon(kin) pitäisi alkaa tuoda hiukan edullisempia lataushybridejä ja täyssähköisiä pikku hiljaa esille, jotta tilanne säilyisi noin hyvänä. Kilpailu kovenee merkittävästi 2-3 vuoden sisällä.
  • Kaikkea pitää varmaan kokeilla, että homma toimii käyttäjiä ajatellen lähitulevaisuudessa. Mutta jos tolppia laitetaan asuinkaduille vakituiseen käyttöön, tulee heti kysymys onko ne korvamerkitty jollekin yksittäiselle yhtiölle ja sen asukkaille? Yh…
  • "Latauspisteen voi rakentaa myös siten, että antaa luvan laturifirmalle asentaa laitteensa parkkihalliin tai pihalle." Niinpä niin ja sitten vain lataamaan... Mainitsemassani esimerkissä on kyseessä usean eri yhtiön hallitsema p-halli. Ennen kuin…
  • Juuri nyt näille harvoille lataajille löytyykin hyvin latauspaikkoja, koska kyseisten autojen kanta on vielä olematon. Kuinka sitten kun (jonkun mielestä jos) hybridien ja s-autojen kanta moninkertaistuu, riittää nämä latausmahdollisuudet niin kotip…
  • Monenlaisia käytännön ongelmia on tulossa. Esimerkiksi; monessa uudessa kasvukeskuksen keskustan läheisessä/ keskusta alueen taloyhtiössä ei ole lainkaan autopaikkoja (korkeintaan pari invapaikkaa). Jos paikallinen parkkitaloyhtiö ei tarjoa latauspa…
  • En taida ostaa, kun on niin tottunut ContiIce 2 pitoon. Tuo 3 on sitten niillä Tikkakosken kumirunkoisilla nastoilla varustettu. Jos saadut tiedot pitää paikkaansa, on se melun ja pidon suhteen selkeä 1. rengas. Tuo 2:kin on melko hiljainen uudella …
  • "Nythän lähes kaikki valmistajat ovat tekemässä selvää pesäeroa meneeseen. Edeltäjistä erotutaan uusilla brändeillä ja jopa saksalaiset ovat löytäneet tuoreen muotoilun sen vahan hiomisen tilalle." Kyllähän tässä nyt autotehtaat ovat joutuneet no…
  • No niin, kohta tässä joutuu perusrealistikin toteamaan, että parin kolmen vuoden päästä on jo kohtuullisesti valikoimaa, kunhan vaikkapa Polestar 2 ja VW:n eri mallit on tuon Teslan kaverina markkinoilla- ja kyllä siellä on muitakin jo silloin tulos…
  • Ei nuo "polttimet" välttämättä irrota käyttäjää johdoista. Jos on ahkeraa lämmittämistä ja lyhyitä matkoja, laturia joutuu/ kannattaa käyttää ainakin kunnon pakkasilla. Esim. kiinteistöhuoltojen autot on hyvä esimerkki, joissa joutuu välillä autot o…
  • En ota kantaa kummankaan suuntaan (polttomoottori-sähkö) koska tekninen kehitys (mm. akut) ja verotus sekä markkinavoimat vie asiaa jollain aikavälillä uuteen asentoon. Mutta kuten monessa paikkaa on kirjoitettu, millä korvataan mm. pelastuslaitoste…
  • NHB;"Kai lyhyempikin lämmitys riittää? Jos antaa tuon paahtaa kaksi tuntia, niin sähkönkulutus on raju. Jos lämmittää kahdesti päivässä, niin se olisi sitten 8 tai 12 kWh päivittäin. Tuo on enemmän, kuin itsellä kuluu normaalisti päivittäisiin ajoih…
  • "Toki sähköllä +25 asteeseen tai Webastolla +50 asteeseen lämmitetystä moottoristakin tulee lämmintä ihan eri tavalla kuin kylmänä herätetystä." Vajaan vuoden on ollut Webastolla myynnissä sähkölämmitin (2 tai 3 kw), joka hyödyntää polttoainesisa…
  • On nuo tosiaan totaalisen turhia videoita. Pelkillä ylileveillä kuluneilla renkailla muuttuu hyväkin neliveto aivan toivottomaksi sohjolumessa.
  • No tästä syystä juuri nyt monen kaupungin kaduilla riittävä maavara on tärkein varuste. Ei se paljoa lämmitä uraisilla/ upottavilla kaduilla ja auraamattomilla mökkiteillä nelivetokaan, jos on 10 cm maavaralla (sporttialustalla) auto.
  • HR "En minäkään hoksaa, miksi autoa kääntäisi jarrulla, siksi ajettelenkin, että liikenneympyröissä perä luisussa menevät ovat takavetoisia. Ja se, että mennään peräluisussa kaasua käyttäen, on varmaankin tietoinen valinta takavetoisen kuskilta." …
  • Pahasti näyttää siltä. Älä nyt kuitenkaan ilman talvisia koeajoja tee kauppoja, koska hiukan on Audin Ultra Quatron osalta kuulemma Haldex elkeitä. Tämä ehkä siksi, että Haldex-peräiset ovat joillakin parantuneet ja tämä Ultra vaihtoehdon toimintoja…
  • Onneksi ei ole laajempaa kokemusta tositilanteissa näistä perävaunun huomioivista ESC:stä,. Tiedossa on, ettei sekään pysty ihmeisiin, jos kuskilla ei ole järki mukana. Kun auton ESC huomaa perävaunun kytketyn, pitäisi toiminnan muuttua pykälän pari…
  • Hyviä huomioita ZeimZei. Sellaistakin on joillakin automerkeillä ollut, että myydään koukku jälkiasennettuna asiakkaalle, niin saadaan parempi kate! Kaikki auton ostajat ei vaan ole ymmärtänyt näitä tehtaalla asennettuihin koukkuihin liittyviä lisäj…
Default Avatar
Jäsen 24.01.2018 alkaen
0 aloitettua keskustelua
118 viestiä
0 ×   3 ×