Inspektori

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Taas kerran täällä kommentoidaan vetotavoista ja mikäpäs siinä. Sen verran on kyllä kommenteista todettava, että ennen kuin kovin pahasti taas kerran ylistetään takavetopohjaisen nelivetojen ylivertaisuutta, lukekaapa vaikka tuo alla oleva juttu ja …
  • Voihan se olla, että tuo kuittaaminen onnistuu, mutta onnistuuko asian häivyttäminen tulevaisuuden katsastuksiin mennessä? Mitä jää muistiin? Tuo Euro 6d Temp on sen verran tiukasti jo otettu autonvalmistajienkin parissa(diesel kompuroinnit muistaen…
  • Tuosta Teknikens Världin 2011 toteamisista on kummatkin talvirenkaat parantuneet paljon. Kumiseoksien muuttuminen ja kuvioitten kehittyminen on tehnyt kitkoista jo todella hyviä. Nastarenkaiden osalta taas suurempi nastamäärä pienemmällä pistovoimal…
  • On todella mielenkiintoista nähdä, mitä ratkaisuja lähivuosina tehdään autoilun verotuksen osalta. On helppo puhua ilmaston puolesta (tämäkin tärkeää), mutta jos samaan soppaan pitäisi saada verokertymät säilymään, asia muuttuu vaikeaksi. Vai onko S…
  • Muokataan vanhaa sanontaa muotoon, vale, emävale, auto-vertailu. En menettäisi yöunia yhdenkään mukana olevan merkin osalta, jos lähtökohdat eri asioineen ovat noin. Mutta onhan ne osallistujat jollain tapaa sijoitettava johonkin järjestykseen.
  • Niinpä ja niinkuin tästäkin asiasta ei olisi rakkaita päättäjiä varoitettu. Nyt alkaa vauhdikkaasti lähestymään piste, jossa joudutaan brutaalisti tekemään muutoksia eli hallittu autoveron alasajo saattaa olla kohta mahdotonta toteuttaa.
  • Tulevaisuuden näkymät ovat ainakin juuri nyt huonot Eurooppalaisella autoteollisuudella ja se on uhka Suomenkin taloudelle. On meidän etu, että autoja tehdään Euroopassa, eikä Aasiassa- oli auto sitten millä tekniikalla tahansa.
  • Eurooppalaisten autonvalmistajien paineet ovat kovat. Tämän kaltaisten lausuntojen takana on varmasti iso huoli, että Eurooppa on aivan liikaa akkujen ja sähköautojen komponenttien suhteen muun maailman varassa. Hybridi-vaihe on vielä sekin kesken, …
  • Onhan ne sähköautot hiukan painavampia kuin verrokki polttomoottoriautot juuri nyt, mutta ei tuo ero kovin paljon renkaisiin vaikuta. Esimerkiksi aika monessa tavallisessa C-segmentin autossa (Golf, Megane...) on vakiona kantavuusluokan 95-96 luokan…
  • Pari linkkiä otsikon alueeseen liittyen. Suomalainen kamera-politiikka ansaitsee kyllä kritiikkiä. Joillakin on jopa kova tarve kääntää tämä kritiikki ylinopeusmyönteiseksi ajatteluksi, vaikka turvallisuusajattelu puoltaisi korjauksia sijoitteluun j…
  • Niin, ehkä tässä on sitten peiliin katsomisen paikka. Kaikkien muiden kommentteja höpöhöpönä pitävien argumentoijien mukaan kun ei pitäisi lähteä lainkaan. Mukavia ja havaintorikkaita kesäajoja vaan kaikille.
  • "Asetelmaa väännetään mielestäni väkisin ja keinotekoisin mukasyin kameratolppien syyksi." "Onko hidastaminen sen ihmeellisempää kuin ylipäätään edellä olevan olosuhteen takia, vaikka joutuu oikeasti sekunnin osien aikana tarkistamaan mittarinsa? Ke…
  • Etkö ole koskaan ollut kameran jälkeen sijaitsevalla risteysalueella odottamassa tielle pääsemistä? Etkö ole koskaan ihmetellyt nopeuden laskemista reilusti alle risteysalueelle ja kameran kuvauskohdalle asetettua rajoitusta? Havainnointiin ei aina …
  • NHB: "Onko jossakin käyttämätöntä bioetanolia tai -kaasua tarjolla liikennekäyttöön?" Taisinpa todeta, että "Tarjolle pitäisi laittaa vaan entistä enemmän porkkanaa ja tukea vaikkapa E85 tai (bio)kaasu käyttöön muuttamiseen ja infran rakentamise…
  • Meidän pitäisi varmaan ottaa se kuuluisa lusikka kauniiseen käteen vähän joka "leirissä" näissä päästöasioissa. Näitä "vanhoja"(suhteellinen käsite) autoja ei pitäisi yrittää väkisin hävittää. Eihän vielä ainakaan toistaiseksi kukaan ole vaatinut va…
  • En tiedä tekopyhyydestä, mutta kysymykseni (joka aiheutti joillakin ylikierroksia), koski nimenomaan näitä puoliautonomisia järjestelmiä, joissa vakkari huomioi myös mm. nopeusrajoitukset/merkit. Tämmöisiä on ollut jo usealla valmistajalla ainakin r…
  • Minua kiinnostaisi, toimiiko kyseiset adaptiiviset vakkarit joka tilanteessa, eli näiden kameroiden ja nopeusrajoitusten laskemisten yhteydessä kyseisellä 200-300m välillä siten, että kuljettajan ei tarvitse puuttua nopeuteen- tietenkin nopeudet lai…
  • Osalla kameroita kyllä yritetään parantaa mm. risteysalueiden turvallisuutta, mutta sijoittelut putoavien nopeusrajoitusten osalta ei oikein toimi, jos nopeuksia joudutaan sakkojen pelossa kunnon jarruttelun avulla säätämään kohdalleen. Lisäksi auto…
  • Tuohon samaan kategoriaan taitaa XC60 ja Q5 kanssa tunkea piakkoin (?) saapuva MB GLC:n facelift lataushybridininä. Hintoja ja teknisiä tietoja ei ole ainakaan vielä maahantuojan sivuilla. Volvon olikin jo aika hiukan päivittää hybriditekniikkaa.…
  • Moottoritiellä tämäkin, mutta autossa oli vain kuljettaja eikä edes 20 lämmintä. Renkaita kyllä hajoaa (runko pettää)"pelkän "puhkeamisen lisäksi kaiken aikaa, mutta tuollainen totaalinen hajoaminen, jossa rengas on hetkessä palasina, on käsittääkse…
  • Sopivasti tähän keskusteluun liittyen bongasin keskeltä Kreikan maaseutua Saksan rekisterissä olevan uudehkon Audin, jossa oli alla Bridgestonen kitkarenkaat. NHB tuolla jo aiemmin viittasikin Saksalaisten vuokra-auto firmojen käytäntöön ajattaa sam…
  • Onhan tuossa realismiakin mukana, mutta voi olla myös halua jarruttaa sähköauto-hypetystä, koska Eurooppalaiset valmistajat ei ole kovin vahvoilla akkujen osalta. Aika iso osa kun tehdään jossain muualla, vaikka yksi akkutehdas on nousemassakin Saks…
  • Ei kannata verrata Model 3:a Priukseen. Ja aika hankala on verrata suoraan mihinkään ehkä pariin vuoteen. Ja ei taida suorituskyvyn osalta tulla pariinkaan vuoteen vastaavia samaan hintaan (?).Jos ei nyt "käytännön syistä" ala vertailemaan 15 te k…
  • Mistäs me nyt Ruuhkamies puhutaan? Siitäkö, kuinka järkevä Model 3 on kokonaisuutena hintaluokassaan? Sitä itse asiassa spekuloin? Koetin olla antamatta vastausta, kun ei sellaista ole. Pitäisikö lisäksi puhua, kenelle tuo Model 3 on järkevä ostos …
  • Aika lailla luit kirjoitukseni "Tesla laseilla", vaikka en oikein kyseenaliastanut Teslaa kuin tuon maavaran osalta. Tiloista kirjoitin "hinta huomioiden". Eli tuolla rahalla saa aika paljon isompia, koukullisia maavarallisia autoja (ja aika paljon …
  • Kyllä perinteisillä merkeillä on selvästikin täysi työ kehittää s-autojaan, jotta pääsisi Teslan kintereille suorituskyky-asioitten osalta. Eikä vielä näytä vakuuttavalta muidenkin ominaisuuksien osalta. Model 3:a mataluudesta moitin, mutta Tesla nä…
  • En kyllä itsekään pidä Tesla 3:a mitenkään hienona autona ulkonäöltään. Eikä vaikuta kovin hyvältä keskivertoautoilijaa ajatellen tilojen (hinta huomioiden) ja muutaman muun käytännön asian, kuten vaikkapa maavaran osalta (ainakin Performance versio…
  • No ei ole väittelyn väärti, koska mitään ongelmaa ei pitäisi näillä sähköautojen ja lataushybridien määrillä ollakaan (2018 lopussa täyssähkö 2404 kpl ja lataushybridit 13095 kpl liikennekäytössä) nykyisillä määrillä- vaikka osa näin kertookin josta…
  • Tosiaan olisi hyvä kuulla kokemuksia s-auto kuskeilta. Jotenkin epäilen, että kaikki ei näillä s-autoillaan ajele perhe ja kamat mukana etelästä pohjoiseen loma-aikoina. Kyllä nuo latauspaikat on niin harvassa ja vähissä isommillakin huoltamoilla, e…
  • Samaa ajattelin kuin ruuhkamies. Väistämättä ja aika piankin on tulossa meillekin tilanne, että uutta autoa ostavan on ihan tosissaan mietittävä auton kustannuksien ja käyttötapojen/ tarpeiden kautta, millä käyttövoimalla on järkevintä ajaa. Niin pä…
Default Avatar
Jäsen 24.01.2018 alkaen
0 aloitettua keskustelua
140 viestiä
0 ×   6 ×