TM:n linja

8 kommenttia
muokattu 06.11.2024 21:37

Toivon että pysyy samana edelleen.

Perustuu tutkittuun tietoon vertailemalla tuotteita kestävyyden
ja ominaisuuksien osalta. Onko vaihtoehtoa ?
Tässä on hyvin pystykkin.
Se on entistä tärkeämpää että ei anna valtaa tunteille.
Varsinkin tänä päivänä kun maailma täytyy romusta ja jätteistä jne.

Tuohon tuoteiden todelliseen kestävyyteen kiinnitäisin enemmän huomiota.

  
  • @Lukija72611 kirjoitti:
    Toivon että pysyy samana edelleen.

    Perustuu tutkittuun tietoon vertailemalla tuotteita kestävyyden
    ja ominaisuuksien osalta. Onko vaihtoehtoa ?
    Tässä on hyvin pystykkin.
    Se on entistä tärkeämpää että ei anna valtaa tunteille.
    Varsinkin tänä päivänä kun maailma täytyy romusta ja jätteistä jne.

    Tuohon tuoteiden todelliseen kestävyyteen kiinnitäisin enemmän huomiota.

    Vai olisikohan TM:n linjana viihteellistää tekniikkaa mahdollisimman paljon teknisen kirjoittamisen lomassa? TM taitaa myös etsiä kohuotsikoita ja harrastaa klikkijournalismia asiapitoisuuden lisäksi.

      
  • Tuotteiden kestävyyden testaukseen harvoin on mahdollisuutta. Joissain tuotteissa, kuten sähköautoissa, kestävyys riippuu myös käyttöprofiilista. Eri tuotteet on suunniteltu erilaiseen käyttöön. Testissä rasitus pitäisi olla samanlainen eri tuotteille, joten yksiselitteistä vastausta kestävyyteen on mahdoton antaa.

      1
  • Ainakin tarkoitus lienee antaa jonkunlainen käsitys Kertakäyttö/Kestokulutus hyödykkeiden Vs. raskaaseen ammatikäyttöön hinta.
    Tutkimus jatkuu.
    Se kustannus tässä nyt eniten kiinnostaa näin tavallita tallaajaa.

      
  • TM:n linja? Hiukan olen huolissani. Kiiltäviä kuvia kalliista autoista, 50 000 - 200 000 euron autoista, joten lienee tarkoitettu vain silmänruuaksi (tosin jostain syystä ei minun silmilleni, nykyautot ovat niin rumia, kulmikkaita ja teräviä eikä kauniin sileitä ja pyöreitä kuten ennen). Bensiiniautot on aika lailla unohtuneet. Ja en voi muuta kuin nauraa, kun ihastellaan sähkö- ja hybridiautojen toimintamatkoja, minusta ne ovat naurettavia, eivät ihastuttavia.

    Mutta plussaa siitä, että totuus hybrideistä vihdoinkin kerrottiin!

    PS. Odotan yhä ostokelpoista bensiiniautoa uudesta Golf 8.5:stä, mutta nuo maahantuojatkin taitavat olla TM:n linjoilla, tarjonta ei kiinnosta. No, silloin ei kiinnosta ostaminenkaan. Ja sitten ihmetellään, kun autokauppa ei käy. Ilmeisesti on tuhansittain (kymmenin tuhansin?) sellaisia kuin minä, jolle mieluista autoa ei haluta myydä.

      
  • @Lukija71804 kirjoitti:
    TM:n linja? Hiukan olen huolissani. Kiiltäviä kuvia kalliista autoista, 50 000 - 200 000 euron autoista, joten lienee tarkoitettu vain silmänruuaksi (tosin jostain syystä ei minun silmilleni, nykyautot ovat niin rumia, kulmikkaita ja teräviä eikä kauniin sileitä ja pyöreitä kuten ennen). Bensiiniautot on aika lailla unohtuneet. Ja en voi muuta kuin nauraa, kun ihastellaan sähkö- ja hybridiautojen toimintamatkoja, minusta ne ovat naurettavia, eivät ihastuttavia.

    Mutta plussaa siitä, että totuus hybrideistä vihdoinkin kerrottiin!

    PS. Odotan yhä ostokelpoista bensiiniautoa uudesta Golf 8.5:stä, mutta nuo maahantuojatkin taitavat olla TM:n linjoilla, tarjonta ei kiinnosta. No, silloin ei kiinnosta ostaminenkaan. Ja sitten ihmetellään, kun autokauppa ei käy. Ilmeisesti on tuhansittain (kymmenin tuhansin?) sellaisia kuin minä, jolle mieluista autoa ei haluta myydä.

    Todennäköisempi vaihtoehto on, että kaltaisiasi on päinvastoin niin harvassa, että tietyt malliversiot on rajattu maahantuonnin ulkopuolelle. Tuhannet ostajaehdokkaat - kymmenistä tuhansista puhumattakaan - Suomessa on melkoista todellisuudesta irtautunutta haihattelua.

      
  • @Lukija10412 kirjoitti:

    @Lukija71804 kirjoitti:
    TM:n linja? Hiukan olen huolissani. Kiiltäviä kuvia kalliista autoista, 50 000 - 200 000 euron autoista, joten lienee tarkoitettu vain silmänruuaksi (tosin jostain syystä ei minun silmilleni, nykyautot ovat niin rumia, kulmikkaita ja teräviä eikä kauniin sileitä ja pyöreitä kuten ennen). Bensiiniautot on aika lailla unohtuneet. Ja en voi muuta kuin nauraa, kun ihastellaan sähkö- ja hybridiautojen toimintamatkoja, minusta ne ovat naurettavia, eivät ihastuttavia.

    Mutta plussaa siitä, että totuus hybrideistä vihdoinkin kerrottiin!

    PS. Odotan yhä ostokelpoista bensiiniautoa uudesta Golf 8.5:stä, mutta nuo maahantuojatkin taitavat olla TM:n linjoilla, tarjonta ei kiinnosta. No, silloin ei kiinnosta ostaminenkaan. Ja sitten ihmetellään, kun autokauppa ei käy. Ilmeisesti on tuhansittain (kymmenin tuhansin?) sellaisia kuin minä, jolle mieluista autoa ei haluta myydä.

    Todennäköisempi vaihtoehto on, että kaltaisiasi on päinvastoin niin harvassa, että tietyt malliversiot on rajattu maahantuonnin ulkopuolelle. Tuhannet ostajaehdokkaat - kymmenistä tuhansista puhumattakaan - Suomessa on melkoista todellisuudesta irtautunutta haihattelua.

    Minustakin on outoa, että Kesko ei suostu myymään asiakkaille sellaisia autoja, joita he haluaisivat ostaa. Jokainen auto valmistetaan tilaustyönä, joten on outoa, että esim. manuaalivaihteisia versioita, joita tehdas mielellään valmistaa, ei suostuta myymään. Saksassa ja Ruotsissa ostajalla on laajemmat valikoimat. Keskolta on varmasti jäänyt autoja myymättä tämän takia; asiakkaat ovat siirtyneet esim. Skodalle, joka suostuu myymään myös manuaalivaihteisia autoja. Tämähän näkyy rekisteröintitilastossakin.

      
  • TM:n keskusteluosio suljetaan joulukuussa 2024. Keskustelut jatkuvat artikkelien yhteydessä kommentointikentässä. Kiitos keskustelijoille!

    Se oli siinä sitten. Vuodesta 2003 olen täällä viihtynyt. Välillä aktiivisesti, välillä vähemmän aktiivisesti ja ajoittain liiankin aktiivisesti. Vähän juhlallisemmat hautajaiset keskustelupalstalle toivoisi kuin yo. teksti ja töpseli irti.

      1
  • Olisi paikallaan kertoa, miksi palsta lopetetaan. Eihän täällä montaa kirjoittajaa ole ollut ja suunnilleen samat aiheet aina vaan. Että ehkä ihan ymmärrettävää, että lopetetaan.

    Artikkelien kommenttikentissä ei voi keskusteluja käydä.

    Minkähän tahon palstan voisi ottaa tilalle?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit