Lainaus:07.09.2007 klo 13:45 Zilo kirjoitti
Auto ei ollut varastettu, sitä ei ajanut kukaan muu (jotta sakko voitaisiin siirtää tälle muulle). Vaan kyseessä oli järjestelmän erehdys, jota lomake ei hoida.
Olet tässä oikeassa ja minä vääräs…
Lainaus:07.09.2007 klo 13:27 Zilo kirjoitti
Tuolla toinen liikennevalokameroiden vaikutuksista tehty tutkimusraportti:
http://www.thenewspaper.com/rlc/docs/2007/07-vdot2.pdf
En tähän hätään ehtinyt kahlata koko 149 sivuisen raportin läpi,…
Lainaus:07.09.2007 klo 13:07 Zilo kirjoitti
Hyvä, että pääsi sakostaan. Pieni "oikeusmurha" tuossa on se, että joutuu ajelemaan useamman tunnin selvittelemään asiaa tuomarin kanssa.
Henkilö X ei joutunut menemään selvittelemään asiaa. Hän …
Lainaus:07.09.2007 klo 09:55 Zilo kirjoitti
Jälleen osoitus luotettavuudesta:
http://seattlepi.nwsource.com/local/330130_redlight04.html
Zilo:n antamassa linkissä kerrottiin, että henkilö X oli saanut postissa ehdollisen sakon punaista…
[quote title="15.03.2006 klo 22:33 whiic kirjoitti"]
... mutta toisaalta ovatko kaikki onnettomuudet liian korkealle määriteltyjen nopeusrajoituksien aiheuttamia? Tuskin. Ei taida olla edes yksi kymmenestä onnettomuudesta sen sorttinen, että nopeu…
Herbertin laskelmista innostuneena yritin laskea miten tien välityskyky (esim. kpl autoja tunnissa) riippuu ajonopeudesta. Laskutoimituksen helpottamiseksi oletin että kaikki autot ovat samanpituisia (5 metriä) ja että nopeudet sekä turvavälit pysyv…
Myönnän heti alkuun, että tietoni Britanniassa tapahtuvasta kameravalvonnasta on pelkästään näiden Zilon antamien linkkien varassa. Seuraavassa lyhyt yhteenveto siitä mitä linkeissä ymmärtääkseni sanotaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ensinnäk…
Lainaus:15.02.2006 klo 15:03 AkiK kirjoitti
[/quote]
En missään ole väittänyt että ne olisivat turvallisempia kuin Suomen. Sanoin ettei niillä ole juuri eroa.
Anteeksi, luin väärin. Sanoit, että turvallisuudessa ei ole eroa. Mihin tieto…
Lainaus:15.02.2006 klo 12:14 AkiK kirjoitti
Lainaus:14.02.2006 klo 12:20 Maukka kirjoitti
Saksan liikenne on turvattomampaa ja huonommin sujuvaa kuin Suomen.
Ei pidä täysin paikkaansa.
1) Saksalaisen ja suomalaisen moottoritien turvallis…
Ihmisen hapenkulutus levossa on noin 3,5 ml/kg/min. Olettaen, että kaikki tämä happi sitoutuu hiileen, tuottaen hiilidioksidia, tuottaa 90 kilonen mies levossa noin 37 g CO2 tunnissa, eli noin 890 g/päivä.
Rasitustason noustessa hapenkulutus ti…
[quote title="10.04.2007 klo 16:28 misar kirjoitti"]
Näyttäisi siltä että jarrutettaessa 60-4km kuivalla ja märällä on nastarenkaan jarrutusmatka noin metrin pidempi, nastat n.18m nastattomat n.17m
En tiedä mistä otit nuo lukemat... Itse laskin te…
Olisihan sen pitänyt arvata! Juupas-eipäs-väittelyksi tämä meni...
Kerran vielä: onko kellään tiedossa testiä/vastaavaa jossa on verrattu nastarenkaiden ja kitkarenkaiden ajo-ominaisuuksia paljaalla asfaltilla? Tämä oli se asia mikä pääkirjoitukses…
Lainaus:05.04.2007 klo 13:26 Fabio kirjoitti
Se on hyvin erikoista, että talvirengastesteissä ei mitata ollenkaan jarrutusmatkaa kuivalla asfaltilla, eikä toisaalta märälläkään asfaltilla, vaikka nämä kaksi ovat ylivoimaisesti yleisimpiä olosuhteit…
Miksi bensiinin hinta pitäisi verrata suoraan raakaöljyn maailmanmarkkinahintaan? Eihän autoihin raakaöljyä tankata, vaaditaan raakaöljyn jalostamista ja maailmamalla oli kuulemma pulaa jalostamokapasiteetista jo ennen Katrinaa.
Bensiinin maailmanm…
Tämän vuoden alussa USA:n jalostamokapasiteetti taisi olla 17.000 miljoonaa barrelia päivässä, josta Meksikonlahden alueen jalostamoiden osuus oli 47.4 % eli 8.068 miljoonaa barrelia päivässä.
Jos uutisiin on uskomista, 81 % Meksikonlahden jalostam…
Oli kyllä harvinaisen surkea numero. Kun lukee, millä kokoonpanolla olivat kahvia juoneet, niin tulee väistämättä mieleen, että juttu oli tarkoitettu Miesten Maailma-lehteen. Eikö sitä sitten enää julkaista? Siihen nämä kaiken maailman life-stylejut…