No mutta kun tämä on autoilu- ja auto yms tekniikkapalsta. Tämän TM-nimisen aviisin perustama ja ylläpitämä, ja tämänkaltainen moralisointi nyt ei vaan minusta kuulu tänne. Autotekniikasta kas kun kyse on.
TM esittelee, testaa ja kirjoittaa j…
No et ole, mutta auton maavarasta nelivedon kautta moralisoiminen hyväksyttävä/ei-hyväksyttävä/mielihyvää tuottava/rikollinen päättelyketju ei mielestäni kuulu autotekniikkapalstalle.
No joo täältä tähän, täytyy kohta lähteä hakemaan se rikok…
Eli tuon mukaan iso maavara tai neliveto autossa ei ole hyväksyttävää, ja siten tuomittavaa. Niinkö ?
Tuosta maavarastahan tässä ketjussa on keskusteltu, tai ainakin on tarkoitus. Eikös tämä ole enempi-vähempi autoiluun liityviin juttuihin tar…
No kyllä tosta sun kommentistasi ainakin mä saan sen käsityksen, että joku autotekniikassa mielihyvää tuottava tekninen toiminto tai ominaisuus joka ei nyt ehdottoman välttämäton ole on jotenkin paheksuttavaa ja verravissa johonkin vakavampaan jolle…
No ompas täällä taas jeesustelijoita, jos jos nelivetoauton tms automaattivaihteiston tms omistavia verrataan rikollisiin. odotan mielenkiinnolla, milloin esivaltaa edustava valtion viranomainen hakee minut uudelleenkoulutusleirille.
Minulle neliveto + isompi maavara on mukavuusvaruste. siinä kuin jollekin automaattilaatikko, nahkapenkit tai kattoluukku. helpottaa talviautoilua + satunnaista kelkkakärryn + veneen vetämistä ja siitä voi vähän maksaa.
ei tartte varoa nyt esim om…
Vaimoni mielestä parempi kuin sellainen missä silikonitissiset blondit hinkkaa auton konepeltiä. tosin ei enää vaikutusta, tilasin outbackin, forester oli vaihtoehto.
me harvat subaru-mainokset mitä olen telkkarissa nähnyt on olleet tosi tylsiä…
Opelitahan on juuri tullut insignia 4x4 dieselmalleja (myyjä soitti just), mutta jos oikein ymmärsin niin pelkällä automaattilaatikolla. hinta alk n 42 tonnia.
Jos nyt pysytään tässä alkuperäisessä otsikossa jotenkin, niin ei noista AMS n autoista sovi tähän "mökkiautokonseptiin" oikeastaan kun Passat, Bemari ja Volvo.
Minä muuten valkkasin aika lailla tämän kerjun aloittajan tyyppisellä konseptilla u…
käytännössä sisä ja tavaratiloiltaa täsmälleen sama. maavarassa ero ja outbackissa automaattinen takajousituksen säätö + ulkonäkökorostuksia (= vielä rumempi minusta..)
Kyllä tuo Outback minustakin paras kompromissi on, todeenäköisesti vaihdan siihen uudempaan kohtapuoliin. (jos > 50 tonnia vois laittaa niin audi..)
Mitä 4-vetojen toimintaan tuleem, esim youtube on pullollaan videoita jossa kehutaan/mollata…
Passtattiin saa muuten kanssa huonon tien paketin, nostaa maavaraa vähän mutta jää silti aika vaatimattomaksi. ja audi a4 allroad on hinnat alkaen joku 45 tonnia joten kyllähän sekin tuohon sopii riippuen varusteista, muttei se taida tiloiltaan mikä…
Mulla oli aika vastaavat kriteerit muutama vuosi sitten, jos kriteeri on kunnolla maavaraa ja perhefarkku, citymaasturi ei kelpaa, ja hinta (mulla oli alta 40 tonnia) niin vaihtoehtoja on tasan 2. subaru outback ja octavia scout. edellisen sukupolv…
Voinen kommentoida legacyn vertailua mondeoihin yms kun hommasin juuri ensimmäisen subarun: (outback diesel)
Käsittääkseni subarut hommataan juuri nelivedon takia eikä vertailu suunnilleen samankokoisiin 2-vetoisiin tee sille täyttä oikeutta. …
minun mielestäni rengasmelu ja muukin melu on aika vähäistä. Ainakin jos vertaa entiseen octaviaani, ja puhumattakaan yhtenä vaihtoehtona ajamaani seat xl freetrackia josta en pitänyt muutenkaan yhtään. Sen koejaoin sillä 170 hv pumppudiiselillä jon…
Mulla vaihtui scodillac 4x4 fsi outback dieseliin. Kilsoja n 6000 takana, mm Tenon reissu ja aika paljon moottoritieajoa.
- loistava matka-auto. Vääntöä ja tehoa juuri silloin kun tarvii ohituksissa
- pitkät välitykset ja heikko alavääntö < 1…