Hytky

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:20.12.2006 klo 11:43 TeeCee kirjoitti Hytky: ”Miksi ajat tietyllä tiellä 100 km/h ja toisella 80 km/h, jos kuitenkin tiedät, että nopeus 80 km/h on "turvallinen"?” En tiedä 80:n olevan ”turvallinen”.....Kyse on vain liikennettä selk…
  • Lainaus:19.12.2006 klo 15:55 TeeCee kirjoitti En ihan tällä syömisellä usko, että siinä kumottiin vaikutus, joka tapahtuu nopeuksien 80 ja 85 välillä. Ei 80 ole meidän perusnopeus siksi että se on vaaraton eikä myöskään 70 ole vaaraton, se …
  • Lainaus:19.12.2006 klo 11:01 TeeCee kirjoitti En sanoisi, että ne jonossa muiden talutusnarussa ajavat (tai oikeastaan ajelehtivat) olisivat ” ajattelemattomia ja liikenteen turvallisuudesta täysin piittaamattomia.”. Minusta he ovat joko tai. Useim…
  • Lainaus:19.12.2006 klo 08:59 TeeCee kirjoitti JOXA: ” Minulle turvallisuus on tärkeintä liikenteessä, siis minun ja muiden kanssaliikkujien kevyttä liikennettä unohtamatta, mutta en minä sentään aina ala pilkkua n..................” Kyllä n...sit …
  • Lainaus:15.12.2006 klo 09:22 TeeCee kirjoitti Analogia päättyy siihen. Sääntöjen rikkomisen vuoksi liikenteessä ihmisiä kuolee, koiransontaan ei kuole. Sääntöjen rikkojia ei palstalla uhata hirttää, päinvastoin he saavat osakseen ymmärrystä…
  • Lainaus:14.12.2006 klo 08:24 Rätkätin kirjoitti Mikä Teidän mielestänne olisi oikea nopeus tielle, jossa on 80km/h nopeusrajoitus? Vähän laajemmin vastaten, itse ajattelen päätieverkon osalta näin: 120 - 130 km/h moottoritiet 100 km/h päätie…
  • Keskustelin eilen puolalaisen kollegani kanssa, joka tosin asunut Suomessa jo reilut 20 vuotta. Hän pitää Suomea lähes ihanneyhteiskuntana, koska meillä valta on delegoitu hyvin alas sekä luotetaan yksittäisen ihmisen vastuullisuuteen ja järjen käyt…
  • Lainaus:02.12.2006 klo 21:59 hoh hoh hoijaa kirjoitti Saatoin ymmärtää tämän väärin. Mutta et kai tarkoittanut nyt sitä, että, huolimatta siitä, että nopeus on alennettu talviaikana satasesta kahdeksaankymppiin, niin saisi siitä huolimatta ajaa ni…
  • Lainaus:02.12.2006 klo 08:16 hoh hoh hoijaa kirjoitti Mutta ovatko pienet ylinopeudet suuri riski verrattuna esim kaahailuun ? Ne ovat merkittävä riskitekijä, koska niitä ajetaan paljon, kaahailijoita on sittenkin aika vähän. Tästä palataan t…
  • Lainaus:23.11.2006 klo 11:29 TeeCee kirjoitti Viimeisessä kommentissasi sanot, että niillä tosiaan oli suunnitelma, turvallista talviajoia kaikille. Välille mahtuu paljon uhkakuvia ja syytöksiä. Tiehallinnon suunnitelma on kylläkin palautt…
  • No niin, nyt voin omalta osaltani päättää tämän aiheen, kun sain Tiehallinnolta vihdoin vastauksen kysymykseeni. En tosin palautesivujen kautta, vaan ottamalla suoraan yhteyttä kyseisen tien projektipäällikköön - kiitos hänelle! Hänen vastauksensa: …
  • Lainaus:04.11.2006 klo 09:54 V12 kirjoitti Tälläkin palstalla on lähes itkua väännetty, kun Tampereella motoristi kuoli hirvikolarissa. Toivottavasti joku lehti tekee ko. onnettomuuden tutkinnasta jutun, jolloin voimme lukea minkälaista nope…
  • Lainaus:04.11.2006 klo 09:02 Rätkätin kirjoitti Kun joku muu, joka ei tiedä mistään todellisista nopeuksista sen enempää kuin mitä hänen oma mittarinsa näyttää - ja sitähän tietenkin on uskominen, kun muutakaan ei ole - joutuu jonkun tietävä…
  • Lainaus:03.11.2006 klo 15:41 TeeCee kirjoitti Niinhän sinä kysyt ja me muut emme tiedä. Tästä vedät johtopäätöksen, että olet kärsinyt vääryyttä. Tähän vääryyteen reagoit lakkaamalla noudattamasta nopeusrajoituksia, jotka omien sanojesi mukaa…
  • Lainaus:01.11.2006 klo 15:01 TeeCee kirjoitti Otetaan esimerkki T:re-H:ki moottoritiellä. T:retta lähestyttäessä laskettiin rajoitus 100 km/h:n. Syitä ei täälläpäin kukaan tunnu tietävän vaikka asiasta oli koko aukeaman juttu Aamulehdessä. M…
  • Lainaus:24.10.2006 klo 14:06 TeeCee kirjoitti Siinä olet varmaan oikeassa, että rajoitus on kompromissi ja osalle liian alhainen. Mielestäni käsite ”oikea rajoitus” on käytännössä mahdottomuus. Oikea kenelle, mille autolle, mille renkaille, m…
  • Lainaus:24.10.2006 klo 10:05 salo-m kirjoitti Eli moottoritiellä on cruiserin asetus vähän alle 120kmh ja todellinen nopeus 114kmh.Sakkoraja on nykyään 116kmh eli toleranssi on aiemman 15-20kmh sijaan 6kmh. Tämä tiedoksi kaikille tänne tulijoille y…
  • Lainaus:20.10.2006 klo 14:21 TeeCee kirjoitti AkiK: ” Olen kokenut, että itselleni ja muille on turvallisinta ajaa muun liikennerytmin mukaan. Se saattaa joskus tarkoittaa pientä rajoituksen ylittämistä, mutta se on riskinä melko vähäinen.” Tällä …
  • Lainaus:10.10.2006 klo 10:09 AkiK kirjoitti . * vain 30 prosenttia Suomessa myydyistä uusista autoista on varustettu ESP:llä, Saksassa vastaava luku 64%. Saksassahan muistaakseni vakuutusyhtiöt esittävät parasta aikaa kovaan ääneen, että…
  • Lainaus:06.10.2006 klo 12:30 TeeCee kirjoitti Kuinka usein näet jonkun hidastavan hirvivaaramerkin kohdalla, sateessa, pimeällä, sumussa, väsyneenä, kun on mustan jään riski, lumipyryssä, pyöräilijää ohittaessaan, väistää jotta vastaantulij…
  • Lainaus:03.10.2006 klo 12:08 TeeCee kirjoitti Jotta liikenteen kaltainen iso järjestelmä toimisi tehokkaasti, on pakko pystyä jättäytymään systeemin armoille. Se loukkaa monen käsitystä vapaasta elämisestä, mutta yksilöllisyys ei sovi kaikkialle. L…
  • Hakkahaan kirjoitus 27.9. olisi voinut olla omani: hyviä pointteja ja turhautumisen purkamista. Nopeusrajoitusten alenemiskehitys taisi käynnistyä Konginkankaan turman jälkeen, jolloin useita satoja kilometrejä pääteiden nopeusrajoituksia jätettiin …
  • Lainaus:29.11.2006 klo 16:02 hoh hoh hoijaa kirjoitti Varmasti paremmat autot ja tiet vaikuttavat asiaan. Tärkeä pointti on myös käytetyt alhaisemmat nopeudet. Ruotsissa nopeusrajoitukset ovat jonkin verran alhaisempia ja viime vuosina niitä on no…
  • Lainaus:28.11.2006 klo 18:20 nimim Erkki kirjoitti Ja mitäs siitä, vaikka alla on nastarenkaat, jotka kuluttavat asvalttia helkkaristi paljon enemmän kuin 100 km/h. Tätäkään ei taida moni sujuva taituri muistaa kirotessaan moottoritien urai…
  • Lainaus:16.02.2007 klo 11:36 TeeCee kirjoitti Ei ratkaisun ole oltava mikään ison luokan juttu, rajoittimet vain säädetään max. 80:iin tai nopeusvalvonta aletaan tehdä ajopiirturin perusteella. Jälkimmäinen tuntuu näin maallikkona paremmalt…
  • Minullakin on käsitys, että keskinopeuteen perustuva valvonta olisi Suomessa haastellista, koska rajoitukset vaihtuvat paljon risteyksien ym. mukaan. Jotta keskinopeusvalvonta voitaisiin luotettavasti tehdä, pitäisi olla esim. pitkä 100 km/h pätkä, …
  • Pohjoisamerikkalainen kollegani hämmästeli ystäväni Saksasta tuotua 1990-luvun lopun mersua, jolla oli ajettu 300tkm; siellä kun kuulemma on tapana romuttaa autot maksimissaan 200 tkm:n kohdalla! Hämmästys oli vieläkin suurempi, kun ystäväni kertoi,…
  • Paras vaihtoehto on Suomen virallinen toivo, Kokoomus: "Kokoomus: Kokoomuksen ehdottamassa mallissa hankintahinnan yhteydessä perittävä vero poistuu kokonaan heti lain astuttua voimaan. Näitä autoja alettaisiin verottaa välittömästi ympäristöperust…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
28 viestiä
0 ×   0 ×