Ei enää kumpikaan vaan nykyisin vegaaninen nahka. Tekoälykin varmaan kohta kääntyy vegaaniseksi älyksi.
Sopii hyvin. Ihmistä, joka ei kykene älykkääseen toimintaan kutsutaan vihannekseksi.
Testasin TM-tekoälyn kykyjä muutamalla yksinkertaisella kysymyksellä.
Kaikki jäivät vaille toivottua vastausta.
Vielä riittää kehitettävää.
Kysymykset ja vastaukset:
https://img.aijaa.com/b/00279/15197365.jpg
Tuollainen lähes 20 lisäsenttiä on käytännön tasolla yllättävän paljon takapenkin matkustajien polvitilaan.
Ja 5 senttiä lisää lisää tilaa katon ja istuimen väliin tekee tälle kuskille täysin ratkaisevan eron. Ei ahdista.
Jazzin takatila…
@Josef kirjoitti:
Saako tiedustella, että mikä auto on noin taloudellinen, koska ei pelkästään kuljettaja yksi tee taloudellisuutta, vaikka isoa osaa kokonaisuudessa näyttelee.
Tottakai saa - ja pitääkin kun asia kiinnostaa!
Yaris ei o…
Itselläni on ollut lukuisia dieseleitä, vielä lukuisempia bensiiniautoja, muutama hybridi ja 5 sähköautoa. Nykyään ajan johdottomalla hybridillä, koska sen pääomakulut + käyttökulut ovat kokonaisuutena kaikkein järkevimmät omassa käytössäni.
Keski…
audi q5 45 tfsi, range rover evoque, vai minkä löysit jo ?
Nimimerkin toisesta kirjoituksesta päätellen menopelinä on Honda FRV 2005.
Mikä onkin pääomakuluiltaan varmasti ihan viisas valinta sellaiselle, joka arvostaa pääomien säilymistä it…
Kuinka harhassa polttonestedenialistit ovatkaan?
Sähköenergiaketju tuotannosta valmiiksi auton liikkeeksi on tehottomampi kuin polttoainekulkineissa.
3 minuutin suomenkielinen video avaa asiaa myös nestepolttoainedenialisteille.
”Taitaa Seat Ateca olla paras auto-ostos tällä hetkellä.
Tiguanin sisarmalli Seat Ateca maksaa ainoastaan 23.288 euroa 115 hevosvoiman versiona. Omasta mielestäni Seat Ateca on parhaimpia auto-ostoksia tällä hetkellä.”
Mielestäni vaikkapa Ford T…
Katsoin autoni takajarrulevyjä tänään - ja todellakin! Niissä on ohut pintaruoste.
Se tosin poistui yhdellä kunnon jarrutuksella maantienopeudesta.
Problem solved.
Uudesta sähköliiffistä joitakin omassa käytössäni esiintulleita huomioita:
* Ajotuntuma varsin japanilainen, eli ei yllä monien eurooppalaisten autojen tasolle esim. ohjaustuntuman ja -tarkkuuden osalta. En ole ohjaustuntumien osalta kovin suur…
"Nissan Leafeja jotkut ajavat ihan ufologisilla luvuilla. Jos lukemat ovat todellisia eikä latauksia unohtunut kirjata, niin ajoympäristö lienee hidasta taajamaa hyvin ajettuna?"
Omalta osaltani osaan kertoa, että 3 kuukauden keskikulutus on pysy…
Lisätään nyt vielä, että akullinen sähköä riittää juuri koko työviikon ma-pe ajoihin, mutta koko viikoksi ei riitä. Tyypillisesti laitan auton torstai-iltana lataukseen ja toisen kerran sunnuntai-iltana, jolloin akku on täysi työviikon alkaessa.
L…
Noniin. Toista kuukautta sähköautoilua takana.
Energiankulutus:
Edellinen bensiinkäyttöinen autoni söi suuruusluokkana 4x enemmän energiaa kuin sähköauto. Bensiiniauton keskimääräinen energiankulutus oli luokkaa 52 kWh/100 km, sähköauton keskiku…
”I-PACE on varsin oikeilla jäljillä. Perheen ainoaksi autoksi tämäkään ei riitä”
Kirjoitat nyt ilmeisesti omasta perheestäsi, etkä perheistä yleisesti?
Jos Nissan Leaf riittää perheen ainoaksi autoksi, ihmettelen miksei Jaguar riittäisi.
Suom…
Tekniikanmaailma otsikoi tänään että Fisker patentoi minuutissa ladattavan akun, jolla saadaan jopa 800 km rangea.
Kyllä nämä akkuteknologiat kehittyvät huikeaa vauhtia kun markkinoilla on olemassa aito tilaus niille.
Näinhän tuo keskimäärin menee. Itse päädyin sähköautoon siksi, että auton käyttö ja käyttöympäristö tukee sähköautoiluun siirtymistä varmaankin aika optimaalisella tavalla.
* Viimeiseen pariin vuoteen en ole kertaakaan ajanut yli 200 kilometrin…
Nissanilta tulee uusi Leaf vuodeksi 2018. Nykyisen, sarjakuvamaisia piirteitä omaavan korimallin sijaan ollaan uudessa lähestytty nykymuotoilun mainstreamia.
Autossa sinällään ei ole mitään hämmästyttävää, mutta kehitystä toki vähän joka osa-alue…
En ryhtynyt lukemaan tätä elämää pidempää viestiketjua, mutta tuon oman näkemykseni esiin kosketusnäytöistä, joilla ohjataan ajon aikana tarvittavia toimintoja:
Fyysiset näppäimet ovat mielestäni selvästi parempia käyttömukavuudeltaan sekä tietys…
Langattomalla puhelimella tarkoitin lähinnä NMT-puhelimia yleisesti, niitä pienen leca-harkon kokoisia ja täyden löylykiulun painoksia matkapuhelimia. Mutta se nyt oli silkka sivujuonne, joten ei siitä enempää.
Ihan pomminvarmaa on, että akkutekn…
”Kyllä minulla onkin sivut kipeänä kun joudun käymään tankilla n.700km välein hybridilläni.”
Kyse ei ole siitä onko joku toimenpide pakollinen vai ei.
Kyse on siitä, millaiseksi haluaa elonsa järjestää.
Tässä liikutaan Maslovin tarvehierarkia…
”Onhan se pieni mukavuustekijä, kun johdon tökkäämisen sijaan tavitsee vain ajaa auto tarkasti oikeaan pisteeseen, mutta samalla häviää energiaa harakoille.”
Näin on. Energiaa häviää harakoille tässä taloudessa myös muissa mukavuuteen ja viihtyvy…
Itseäni todella houkuttelee ajatus siitä, että bensamittarikentälle ei tarvitsisi enää koskaan kaartaa.
Tuo langaton lataus on, etenkin sellaisille, joilla on talli käytössään, minun mielestäni todellinen game changer käyttömukavuuden suhteen, ko…
Lagattoman latauksen ratkaisuja on olemassa myös autovalmistajien ulkopuolelta tulevina tuotteina. Tuossa yksi, jolla on ratkaisu valmiina useampaankin automalliin:
https://www.pluglesspower.com/shop/