Nopeusrajoituksista puhuminen lipsuu näköjään vääjäämättä moottoritekniikkaan, vauhtikallot perustelevat vuolaasti miksi autolla ei kannata, tuskin voikaan, ajaa korkeintaan sitä nopeutta joka liikennemerkeillä on kulloinkin osoitettu. Ja höpö höpö.…
Jos citymaasturi on valittu vuoden turhakkeeksi niin enpä väitä vastaan.
Väitän että autojen mahtavat tehot, huippunopeudet ja räjähtävä kiihtyvyys ovat yhtä turhia suomalaisessa tieliikenteessä. Tiedän kyllä että vastaanväittäjien lauma on sankka.
…
Nopeusmittareiden "alkeellisuus" ei ole sattumanvaraista. Lähes kaikki autotehtaat virittävät mittarit näyttämään todellista suurempaa lukemaa. Järjestely miellyttää vauhdikkaita koheltajia ja sitä nimitetään optiseksi onaniaksi.
Ovatkohan F1 tallit kilpailuttaneet nykymuodin mukaisesti eri rengasvalmistajat. Indianapolisissa Michelinin renkailla ei edes uskallettu lähteä koko kilpailuun ja onpa rengasrikkoja sattunut Bridgestoneillekin. Sekulilaatua, sanon minä.
Ladassani …
Hintakehitys on luku sinänsä. Kahden istuimen poiston jälkeinen muutoskatsastus kesäkuussa 2004 maksoi 16 euroa. Sen viimeisen takaistuimen poiston jälkeinen muutoskatsastus tammikuussa 2005 maksoi 65 euroa.