@Rapro kirjoitti:
Kuviteltu, mutta realistinen pohdinta: Talvaika ja mieli tekee lähteä Helnsinki-Vantaan lentokentältä etelän lämpöön. Polttomottoriautolla esimerkki:
Lähtö kotoa yöllä klo 3.00, matkaa Helsinki-Vantaalle 200km ja lento aamull…
@tracktest kirjoitti:
Lisäpaino autossa syö renkaita ja renkaat ovat hinnoiltaan kalliimpia. Ei nämä mitään mitättömiä asioita ole. Lisäpaino on myös alustalle rasite ja uusitut osat varmasti kalliita. Näistä tulee vielä hyvä bisnes korjaamoille.…
@_Quu kirjoitti:
Toyota corollan keskikulutus oli tm koeajossa 50 v sitten 10,7 l, minä ajelin eilen pitkän lenkin, jonka päätteiksi näytti corolla 3,8 l keskikulutuksen.
Niinpä kulutit 34,2 kwh energiaa..sähköautolla samalla energialla o…
@740 GLE kirjoitti:
@trygaba kirjoitti:
Napamoottorillinen pyörä muistuttaa enemmän mopoa. Voimamomenttisensorilla varustettu keskiömoottorillinen polkupyörällä polkeminen tuntuu enemmän luonnolliselta, joten yksi syy miksi sellaine…
@trygaba kirjoitti:
Napamoottorillinen pyörä muistuttaa enemmän mopoa. Voimamomenttisensorilla varustettu keskiömoottorillinen polkupyörällä polkeminen tuntuu enemmän luonnolliselta, joten yksi syy miksi sellainen on suositumpi. Lisäksi napamoott…
@NHB kirjoitti:
@[ZeiMZei] kirjoitti:
@Ruuhkamies kirjoitti:
Suomessahan tuolla keksinnöllä ei tee Esson baarin mukaan yhtään mitään, koska sen käyttölämpötilan alaraja on -30, joka on täysin normaali ja yleinen …
@NHB kirjoitti:
@SEK kirjoitti:
@NHB kirjoitti:
Olisikohan huonolaatuisia ketjuja ja/tai liian suuri vaihde käytössä, jolloin napamoottori joutuu työkentelemään koko ajan kovalla väännöllä.
Sa…
@NHB kirjoitti:
Olisikohan huonolaatuisia ketjuja ja/tai liian suuri vaihde käytössä, jolloin napamoottori joutuu työkentelemään koko ajan kovalla väännöllä.
Saanen epäillä tuota liian suurta tehoa..vanhempi naishenkilö kyseessä..ketjut s…
Niin näyttää tuo keskutelu olevan turhan yksipuoista itselläni on kaksi napavetoista itsetehtyä sähköpyörää.Toinen normaali käyttöpyörä regenoroivalla napamootorilla etupyörässä (ei tarvii turhan jarrutella) ja toinenTunturin fatista rakennettu taka…
@Herbert kirjoitti:
Pyörät teetetään siellä, missä se on kannattavinta. Tuotekehitys kuitenkin ratkaisee, millainen rakenne pyörässä on. Siten NHB:n linjoilla olen tässä asiassa.
Totta tuokin, mutta jostain syystä nykyään yksinkertaisempa…
Niin tuntuu kylläkin siltä että tuossa puhuu enemmänkin raha kuin tekniikka kun nuo sähköpyörien hinnat huomioi, kiinassa ne muutkin näyttää valmistettavan.
@Vessis kirjoitti:
Tuontiverot ja pyörän mittasuhteet ovat näissä aina hankalia ilman kokeilua. Lisäksi, hyvin monet tahot eivät toimita Eurooppaan tuolta rapakon takaa. Erityisesti yhdestä tuli vastauksena, etteivät voi toimittaa Euroopan toimis…
@PiiJei kirjoitti:
No, olihan niitä joskus mopojakin napaan asennetulla moottorilla. Eipä ole enää. Kyllä perusajatus on tehdä kiekoista (kaikki renkaiden kanssa pyörivä tilpehööri) mahdollisimman kevyet ja keskittää massa pyörän massakeskipiste…