D-Power

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • [quote title="25.08.2007 klo 14:14 CARSON kirjoitti"] Kysyisin mielipiteitä, miksi tietyt ihmiset ovat kovin merkkiuskollisia ? Omistin aikoinaan seitsemän Opelia yksityiskäytössä. Syinä Opelin ostamiseen oli useita: 1. Tuttu myyjä, joka teki tois…
  • jjj1 kirjoittaa: Pari juttua. Vaikka moottorien ohjausyksikön kautta tapahtuvan tehonlisäys tuntuu markkinoinnilta, niin muistakaa, että ovh:n erotus kattaa myös koko auton takuuaikaisen kulumisen kuten laakerit ja voimansiirto. Syy miksi viritysas…
  • No ensimmäisen kertaluvun approksimaatio on se että kulutus lisääntyy juuri tuon 15-20%. Onko se vähän vai paljon on sitten enemmän mielipidekysymys. Moottoriviritys miten tahansa tehtynä ei muuta välityksiä. Paranisiko sitten kenties hyötysuhde, …
  • Mikahe kirjoittaa: Olen vain sinisilmätön kuluttaja, jolle ei mene läpi tarjous ihmelastusta, joka esim. pienentää kulutusta (tai pitää sen entisellään), lisää vääntöä 100 Nm ja tehoa 50 kW. Jos näitä joku oikeasti tekisi, niin kaipa autotehtaat …
  • Lainaus:08.08.2007 klo 16:26 Ryne kirjoitti Kait nyt otit sen n.2litran kulutuseron lisäksi huomioon polttoaineiden hinnat. Jos se Focus syö n.7,5l/100km bensaa ja dieseliä menee vastaavasti alle 6l niin tuleehan siinäkin säästöä n.5€/100km. Mont…
  • Älä nyt vaan vedä hernestä nenään, mutta ehkäpä yksi syy on juuri siinä, että dieseliä ja bensaa ei yleensä kannata hankkia "samanlaiseen" ajoon, vaan jompi kumpi on edullisempi. 6 l/100km vaikuttaa suurelta dieselille tuollaiselle piskuiselle nuhap…
  • Nelivetoinen ihmetteli bensamallin pieniä kulutuslukemia. Ajoin esim. Honda Accord Tourerilla rapiat vajaa kaksi litraa alle ilmoitetun maantiekulutuksen. Normaalin käyttäjän tyylillä kulutus jäi 4 dl alle ilmoitetun. Kyllä bensakoneellakin pääsee m…
  • Mainion laskurilla laskin huvikseni Kokkoselle kannattavuusvertailun noille Volkswageneille (toki ymmärrän dieselmiehenä, ettei ainoa autonvalintaseikka ole kustannukset, esim. dieselautojen vääntö on erittäin miellyttävää normaaleilla käyttökierrok…
  • Rynen autovalinnassa pitäisi tietää miten ajokilometrit jakautuvat maantie- ja kaupunkiajon suhteen. Jos ajo on pääosin maantiellä tai vapaassa ympäristössä tapahtuvaa, niin kulutusero voi jäädä yllättävän pieneksi. Esimerkkeinä taloudellisesta ajo…
  • Laskin taannoin Ford Focus 90 hv:n dieselille kannattuvuusrajaksi noin 37 tkm/a tuolla Mainio.net:ssä. Oma perstuntuma on, että harvan dieselauton kannattavuusraja on tuota alempana. Mitkä autot sulla on vertailussa? Jos dieselmallisi on vain 2000 …
  • Niin palstan taso vaihtelee melkoisesti. Tuolla toisaalla jo vähän ehdottelinkin toisten mielipiteiden kunnioittamista. Harvassa asiassa on vain yksi totuus. Tietyn automerkin fanaattinen puolustelu on säälittävää. Olen puolustanut noita Volvoja,…
  • Putput kirjoittaa: ...ja tekevät lukemattomia mokia perustiedoissa sekä varusteiden suhteen mutta jaksavat listata pikkutarkasti KAIKKI varusteet tuhkakuppeja ja valaistuja meikkipeilejä myöten joihinkin testeihin, testaavat kyseenalaisilla tavoi…
  • Se Mazdan tylsä malli oli Mazda Demio. Totta, Accordissa kaikkea tilaa ei ole hyödynnetty optimaalisesti. Ulkonäkö oli kyllä kohdallaan 30 millin madallus ja Mille Miglian oisko ollut Evo vitoset 17 tuuman koossa. Väri oli hopea. Kyseisestä 2,4 Tour…
  • Mielestäni tylsin auto mitä voi kuvitella on yksi Mazdan malli. En edes muista sen nimeä, siis auttakaa huonomuistista. Kyseinen malli lienee 90-luvun lopulta. Se on kooltaan pieni hieman tila-automainen totaalinen laatikko. Aina kun näen täälläpä…
  • Petos kommentoi aikaisia kaistanvaihtoja:"Tuo on minusta joissain paikoissa ihan ymmärrettävää, koska jossain tietyssä liikenneympäristössä kaistanvaihto voi olla todella helvetillistä." Totta. Ruuhkaisena aikana aikainen kaistanvaihto voi olla väl…
  • Taajamaliikeenteessä useat kuljettajat vaihtavat vasemman kaistan jo kilometrejä aikaisemmin ennen kääntymistä. Yhtenä syynä tälläiseen käyttäytymiseen on pelko. Kuljettaja pelkää kaistanvaihtamista, jolloin hän hakeutuu varman päälle vasemmalle kai…
  • Lainaus:01.09.2007 klo 22:20 ddr5 kirjoitti Laskeskelin, että jos ajettaisiin neljääkymppiä niin liikennekuolemissa säästyisi 1 234 233 ihmishenkeä. Kerrassaan upeaa, ei tarvita vierastyövoimaa! Yli 65-vuotiaat saavat ajaa niin lujaa kuin ha…
  • SKP kirjoittaa:"Opitko tuosta mitään? Keltaisella ei ole tarkoitus iskeä jarrupoljinta lattiaan, vaan ylittää risteys varovaisesti, mutta ripeästi. Autosi peräosa on varmasti hieman erivärinen kuin muu auto.. Mistä näitä lain pilkun mukaan ajavia ai…
  • Rätkätin kirjoittaa:"Ilmeisesti on todellakin niin, että päättäjät (eduskunta tai paremminkin hallitus) eivät anna lisää rahaa ihmispoliisien palkkaamiseen. Ollaan aivan selvästi siinä rikkomusten määrän rajoilla, jonka yhteiskunta (päättäjät siis p…
  • Poliisi valvoo ensi ja seuraavalla viikolla HS:n mukaan tehostetusti liikennettä koulujen alkamisen takia. Kyllä sitä liikennettä voisi valvoa enemmän muulloinkin. Itse en aja koskaan punaista valoa päin, siitä saattaisi helposti tulla tapa. Ongelm…
  • Slowgear kirjoittaa:"Perässäroikkujista tulikin mieleeni tämänaamuinen tapaus Kangasalan ohittavalla "moottoriliikennetiellä". Olin harvassa jonossa ensimmäisenä ja ajelin navigaattorin mukaan hiukan reilua kahdeksakymppiä (mikä v¤¤%un moottoriliike…
  • Herbert sanoo:"Onko ulkomaiset pykälät aina parempia kuin kotimaiset? Ruotsissa on rajana 0,2, mutta siellä saa puhua matkapuhelimeen ajaessaan. Onko meillä huono kännykkälaki?" Mielestäni handsfree pakko on sinällään ihan ok, mutta poliisilla ei o…
  • Rätkätin kirjoitti:"Miksi muuten jonon viimeiset lähtevät ensimmäisinä ohittamaan koko letkaa? Ei aina tietenkään, mutta yllättävän usein." Yksi syy on seuraava: Henkilöautoilija saavuttaa edellä olevan ajoneuvoyhdistelmän. Hänen kykynsä eivät riit…
  • Herbert kysyy:" Mitä promillemäärää lehdessä mahdetaan tarkoittaa "pienellä tuiskeella"? Osoittautuiko alkoholi riskiä lisääväksi tekijäksi ja jos osoittauitui, kuinka paljon? Toisen tutkimuksen mukaan promillemäärän muutos 0 -> 0,3 laskee on…
  • Opelix kirjoitti mm.:" Noh, ei rajanlaskeminen ole minulle mikään maailmanloppu, vaikka sitä vastustakin, mutta ehdottomasti raja pitää laskea koskemaan kaikkia ikäluokkia eikä pelkästään nuoria. Mielestäni hipoo jo ikärasismia alkaa tuollaista ehd…
  • ALKO:n asiakaslehti Etiketti 2/2007 toteaa mm. seuraavaa:"Pienessä tuiskeessa nopeusrajoitukset ja turvavyön käyttö unohtuvat sekä näyttämisenhalu kasvaa." Lehden mukaan kolmasosa nuorista pojista kertoo ajaneensa maistissa. Etiketti jatkaa"Liike…
  • Herbertillä hyviä pointteja asiaan! Uskoisin pääosan, ainakin vanhemmista autoilijoista, ajavan kännissä omalla autollaan. Ehkä se ajoonlähdön "tarve" tulee kuitenkin useimmiten kännissä. Muistikuvissani alkolukkoon pitää puhaltaa välillä ajon aik…
  • Rätkätin kirjoittaa: "Alkolukkoon en usko lainkaan. Tähänkin mennessä on kehitelty erilaisia tutkanpaljastimia - miksei siis nytkin erilaisia tukankuivaimien sovelteita. Ihan taatusti tulee aikaamyöten ilmi kaikenlaisia viritelmiä." Seuraavassa …
  • Olen Rätkättimen kanssa samaa mieltä yhteiskuntapalvelun hyödyllisyydestä. Promillerajasta riippumatta tämä ongelma aines ajaa joka tapauksessa kännissä. Eli pidetään promilleraja ennallaan mainitsemini sanktioineen ja pistetään uusijoille vähintää…
  • Herbert kirjoittaa: Ehkä vielä suurempi ongelma tähän nimenomaiseen asiaan liittyy siinä, että lakia usein perustellaan sillä, että halutaan antaa signaali kansalle siitä, mikä on huono juttu. Nyt vain on kyse nuorista, jotka muutaman vuoden kulutt…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
125 viestiä
0 ×   0 ×