Matti-

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • "Golf 1,6 TDI 66 kW vero 3 488,41 meneekö suomi perussuomalaisten mukana konkurssiin jos tämä vero poistettaisiin." On siinä kyllä se, että autojen ollessa halpoja ihmiset laittaa rahojansa kalliimpiin autoihin, mikä voi vaikuttaa siihen, että vi…
  • Mitenköhän polttokennoauto pelaa pakkasella? Jos päästot ovat pääasiassa vettä, jäätyykö se. Vai pitääkö koko systeemiä kenties lämmittää. Se vedyn tuotanto taitaa olla yksi isoimpia ongelmia. Jonkin verran sitä saa teollisuuden sivutuotteena.…
  • Kyllä kilowattien pitäisi olla se ensisijainen ilmoitusmuoto, koska ne ovat oikeita SI järjestelmän yksiköitä, toisin kuin hevosvoimat ja hevosvoimissa on sekin ongelma, että niitä on vielä monenlaisia. SI järjestelmän yksiköillä laskeminen on helpp…
  • NHB: En tiedä sitten, mistä noiden keveämpien versioiden käyttäjät joutuvat luopumaan, mutta aika monesti vanhat windows-käytössä jo käyttökelvottomat koneet syntyvät uudelleen linuxin ansiosta. Näin on tai oli, mutta niissä on tainnut a…
  • Penteles: Mites olisi Mitsun Outlander? Keväällä Suomeen tulee kasvokohotettu malli. http://www.autoblog.com/2009/09/24/evo-lved-2010-mitsubishi-outlander-shows-up-down-under/ Niin tulee, samalla pitäis tulla uudet omat dieselit, t…
  • simppa: Eihän F1-autojen koneita voi millään mittapuilla verrata tieliikennekäyttöisten menopelien koneisiin. Mikäänhän ei toisaalta estäisi tekemästä verrattain pientä ahdettua 6- tai 8-sylinteristä moottoria paitsi kustannukset. Maseratillah…
  • petos: simppa:Matti-: eikä kestävyys kyllä ole mistään kotoisin niissä. Eihän F1-autojen koneita voi millään mittapuilla verrata tieliikennekäyttöisten menopelien koneisiin. Ei niin. Itseasiassa nyky F1 moottori on mielestäni varsi…
  • individual: Hyökkäsit vain minusta asiattomast RS4:n konetta vastaan, mitä itse pidän mestariteoksena (ja aika moni lehdistöstäkin), siksi kommentoin, ettei asiat ole noin mustavalkoisia. No myönnettäköön että vähän turhan kärjistetyst…
  • finman: Matti-:Jos haluaa Audin konetta, niin sitten on parempi mennä Audin puolelle, tosin siinä joutuu vain tinkimään nelivedosta ja sen sellaisesta. onko suurikin tappio 4vedossa??? ja missä muussa eikö audi kuski voita muuta kuin ääniss…
  • simppa: Mitsun uusi 4B11T painaa ~170 kg. Vanha 4G63 painoin ~180 kg. Tämä uusi konehan löytyy ensimmäistä kertaa Evo X:stä. Vertailun vuoksi bemarin M3:ssa käytettävä S65 painaa 202 kg. Minkä V8-koneen mitsu olisi voinut tuohon laittaa? Ku…
  • individual: Matti-:lle sen verran, etten jaksa alkaa vänkäämään, toin pointtini jo esille, mutta nelipyttyiseen Mitsuun ei saa minusta kovin hienoja äänia subarua tai varsinkaan Audia vastaan, vaikka vaihtaisi minkä putkiston. Tuo rivinelonen nyt…
  • Ei niin, mutta jo lähes täydellä kaasulla ajettaessa tankki on tyhjä alle puolen tunnin, ja se kyllä onnistuu. Sinullekkin jäi tämä parjausvaihde päälle. Kyllähän Mitsu edukseen esiintyy 10 litran kulutuksella, vrt. 15 litraa syövään, vielä kun…
  • simppa: MB C63 AMG keskikulutus 13,4l, tankin koko 66+14l. Mitsubishi Lancer Evo X keskikulutus 10,5l, tankin koko 55l. Mersu menee tankillisella 597 km, kun mitsulla pääsee tankillsella 524 km. Vertailun vuoksi muutama urheiluauto: Fe…
  • Syy miksi otin kulutuksen esille on se, että tietyissä urheiluautoissa on tankki ajettu hyvin nopeasti tyhjäksi suuren koneen vuoksi. On poikkeuksia, totta, mutta kyllä yleensä normaaliajossakin kulutus on aika reipas tehoihin nähden. Sitten to…
  • simppa: Olisi mielenkiintoista saada jotain faktaa tuosta mitsun koneen painosta turboineen kaikkineen. Ja eihän nelisylinterisestä saa jälkiasennuspöntöillakaan kahdeksikon ääniä. Voisin myös kuvitella, että lain kanssa tulee ongelmia, jos ko…
  • simppa: Matti-:Arvostetuilla testaajilla tarkoitat ilmeisesti sinulle suotuisia testaajia. Mitenkä tuo lause tulisi sitten tulkita? Minun luetunymmärtämiselläni tuossa otetaan kantaa nimenomaan testaajiin. Olen kommentoinut Focuksen hi…
  • individual: Ei se kone pelkästään tee Audia painavemmaksi, tuo on sama painonero suhteessa, kuin perus Lancer vs saman kokoisella koneella oleva A4, Audi on huomattavasti painavempi. Kyllä Lancerin tapauksessa on. Jo nykyinen Evon k…
  • simppa: Matti-: Onkohan asfaltillakaan japsikaksikkoa parempi, jos käsiteltävyys on vertailukriteeri(ei ratanopeus). Kuten Lauravee tuosta totesi, mm. Evon käsiteltävyydestä. Arvostetuilla testaajilla tarkoitat ilmeisesti sinulle suotuisia t…
  • simppa: Tuo etuvetoisuus on tosiaan mielipide. Jos joku ei etuvetoisuuden takia siitä tykkää, ymmärrän sen hyvin. Itselläni ei ole noita vetotaparajoitteita. Tuosta Focuksesta ovat kuitenkin varsin arvostetut testaajat pitäneet ja kehuneet sen aj…
  • individual: Empä viitsi rueta riitelemään tästä asiasta, mutta kokonaisuudesta tulee pari asiaa mieleen: Ei riidellä tarvitse, keskustelua asiallisella linjalla. 1. Audin RS4:n huippuvääntö on tosiaan korkealla. Ei vain t…
  • simppa: Viskolukko on ihan toimiva ratkaisu noissa todella urheilullisissa vehkeissä. Esimerkiksi Lambot ovat viskolukollisia ja 911 Turboa lukuunottamatta Porschet olivat ennen tätä faceliftiä. R8 on ainoa viskolukollinen Audi. Lähinnähän tuolla…
  • simppa: PutPut:Mikä on muuten VAG-neliveto? Quattrojakin on ainakin viittä eri sorttia. (BorgWarner, Torsen, kehittyneempi Torsen, Haldex, viskolukko) VAG Nelivetoja on tosiaan erilaisia. En nyt silti tiedä, ovatko mitenkään erityisen joht…
  • Pilaako RS4 Audin keulapaino ajon? Mielestäni ei todellakaan, kuten ei lehtien testaajienkaan mielestä. Ei sitä muuten kehuttaisi hauskaksi ajaa. Toki se hauskuuteen vaikuttaa jonkun verran, mutta ei todellakaan tapa sitä. Aivan, mutta väität…
  • GTAm: Matti-: Voi teitä, ettekö te tosiaan tiedä että teho tulee suoraan vääntömomentista, kierroksista ja kulmanopeudesta ? Ei tässä olla mitään hakoteillä, koska teho ja vääntö ovat sellaiset määreet jotka ovat riippuvaisia toisistaan. …
  • Vackraste: Matti-: Vackraste: Voit itse laskea kuinka matalakierroksinen hypoteettinen koneesi olisi, ei sellaisia ole kuin jossain generaattorissa. Tämä nyt ei ole mitenkään RS4:n konetta mollatakseni, mutta eräät vapariuskovaiset vain niin …
  • Vackraste: GTAm:kyllä tuo vääntö riittää ihan hyvin,,, tehohan tässä on tärkeämpää.... Aivan! Mielestäni Matti ja kumppanit on vähän pihalla vääntöpuheineen, teho sitä autoa kuljettaa. Kenties vääntöuskovaisten mielestä täysin hypoteettinen …
  • Niin, kannattaa toki huomioida että tuo Audin kone on yli kaksinkertainen iskutilavuudeltaan vrt. Mitsu ja tässä mielessä se tuntuukin todella ihmeelliseltä, että edes silloin siitä ei ole väännössä turbokonetta haastamaan matalemmilla kiekoilla.
  • Tuossa RS4:n koneessa on yllättävän vähän vääntöä, 430Nm ja sekin vasta 5500 kiekassa. Meinaan jos vertaa vaikkapa japsi Evoon joka vääntää 422Nm ja 3500 kiekassa. Ai tämäkö on sitä kuuluisaa turboviivettä? Vaikka viivettä tässä tapauksessa on kyllä…
  • Putput: simppa: Miten Matti- on muka vängänyt PutPutia vastaan? Mielestäni hyviä vastineita jaksanut kirjoittaa tuota raivokasta PutPutin kiihkoa vastaan. Ei ole muuten Matti edes sen verran järkeviä kirjoittanut että teitäisi mistä aloittaa.…
  • Kevyen japsinelikon ja painavan RS6: välillä on tälläista testiäkin tehty: https://www.youtube.com/watch?v=lX7pN0s2akU https://www.youtube.com/watch?v=5YvRcS8UD-Q Ei ole järin komea tuo farkku evo 9, siksi sitä ei varmaan tuotukaan Su…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
556 viestiä
0 ×   0 ×