Itse olen ostanut uutena kolme autoa, joista kaksi dieseliä ja yksi bensa-hybrid. Autoilla olen ajanut ennen vaihtoa tavallisesti 80-160tkm ja sitten vielä pienehköllä välillä uuteen. Yksikään uusista ostamistani ei ole kaivannut huoltovälillä öljyn…
Soita edellisille omistajille ja pyri selvittämään onko mahdollisia vikakohteita tiedossa ja viekö auto öljyä huoltovälillä.
En usko, että tuo yksi pitkäksi venähtänyt väli tulee paljoa näkymään käyttöiässä jos vaan moottorissa on ollut öljyt koko …
Tuo viimeinen kommentti kolahti - olin nimittäin eilen todistamassa kun DSG-vaihteisto hajosi Volkkarista. Ei tosin enää uudesta, mutta korealaisen auton takuun ikäisestä. Veikkaan, että takuu ei tule korvaamaan jumiutunutta laatikkoa.
Seat ei ku…
Paljon mahdollista. Saman mallisarjan sisälläkin voi olla eroja. Esim. vuoden 2003-2008 Avensiksessa oli kahta erilaista ohjaustehostinta ja sähköinen sai moitteita autolehdissä lähinnä tahmeuden ja tunnottomuuden vuoksi. Kun taas hydraulisella teho…
Muistakaa noista ajomääristä sellainen, että eihän auton tekniikka ole kovalla koetuksella jos auto on koko ajan ajossa ja kone lämmin. Toki alusta kuluu tuolloin enemmän.
Se pieni Nissan Micra jolla ajetaan vuodessa pari tonnia voi olla lyhyen a…
Tuo Alfa vaikuttaa oikeasti todella kiinnostavalle. Toki laadussa ja kestävyydessä pitää paljon tapahtua kehitystä, jotta MB/BMW tai Lexus kokisi pienintäkään uhkaa.
Audin oleminen otsikossa lienee virhe, sillä siinä ei rehellisesti sanoen ole prem…
Tuo ei ole yhtään yllätys. Toyota tuntuu johtavan kaikkia laatuun ja luotettavuuteen liittyviä tilastoja. Yksi tilasto voi olla väärässä mutta ei kaikki.
Luotettavuus on varmasti osa syy myös auton merkkiuskollisuuteen ja arvonsäilymiseen: http:/…
Uusi Lexus Rx ei varmaan ennättänyt mukaan myöskään?
Muuten hyvä vertailu, mutta miksi vain yksi halpis mukana? Jos VW oli mukana, niin silloin olisi ollut oikeutettua ottaa Skoda Yeti ja Dacia Dusterkin mukaan.
Hei. Perhepiirissä ollut kaksi bensakoneista Outbackia.
* Ei vikoja
* Yleinen laatu
* Ajettavuus ja tukevuus
* Tilat
* Kunnollinen neliveto.
* Varsin hiljainen matka-auto
* Polttoaineenkulutus ja vakuutukset korkeita
* Hyvityshinta toise…
Hyvin vaikea selkoinen ja monivaiheinen keskustelu, jonka voisi kiteyttää muutamaan asiaan:
* Laadun määritteleminen on vaikeaa ja tarkoittaa eri ihmisille usein eri asioita. Ainakin hyvä suunnittelu vaikuttaa lopullisen tuotteen laatuun.
* To…
"Ehkäpä laatuauto sisältää käsitteen luotettava, mutta se sisältää myös jotain muuta. Kuten esimerkiksi hyvät penkit, jotka kestävät käyttöä, sekä laadukkaat ja istuvat materiaalit auton sisällä, jotka eivät ala helisemään ja rämisemään ensimmäisen …
Laadun käsite on varsin hankala autoissa. Onko kyse muotoilusta, jostakin yksityiskohdasta esim. varustelussa, laajasta mallistosta, asiakastyytyväisyydestä vai auton teknisestä laadusta?
Joka tapauksessa mielestäni Toyota täyttää loistavasti laa…
"Oletko koskaan pohtinut, onko sinussa narsistisia piirteitä"
Onneksi palstan psykologi (paperityömies tai rakennustyömies?) tekee tulkinnan tai viiltävän analyysin paikkaan kuin paikkaan autosta riippumatta.
Aito Premium =
- tarjoaa ajoelämyksiä
- lähes äänetön ja mukava ajossa
- täydellinen varustelu vakiona
- tarjoaa laadukasta huoltoa ilman jonoja
- myyntipalvelusta jää elämyksellinen kokemus
- jotain mihin naapurilla ei ole varaa
- men…
Tosi mies:
* Kasvattaa karvoja ainoastaan nenänsä alle
* Käyttää nahkalakkia
* Ei tykkää tytöistä
* On aggressiivinen
* Ei arvosta muiden mielipiteitä
* Ajaa harmaata vanhaa Audia
Kirjoittaja Ryne. Tajusitko asian vasta nyt?
VW on paras automerkki kaikista! Sen muotoilu on kaunista ja ajatonta. Ei uuden auton tarvitse näyttää nykyaikaiselle jos se on muuten aivan loistava. Auto on hiljainen ja pakkasilla suorastaan tulikuum…
Uusi Passat on seuraava autoni.
Kokemuksia ja ajatelmia nykyisestä automallista:
- Upea veistoksellinen muotoilu näyttää kauniille sysirumien ranskalaisten rinnalla
- Luokkansa tilavin automalli
- Melutasoltaan hiljaisin automalli, mutta …
Älkääs pojat yhtään halveksiko. Olen noissa samoissa piireissä Volkkarillani ja minulla on ihan kiva ja onnellinen olo. Sitä paitsi noi on ihan parhaat piirit....
Ai niin lisättäköön, että tämä on MINUN mielipiteeni. Muita mielipiteitä saa esittää, mutta saatan vängätä omani puolesta, mutta se lienee keskustelujen tarkoitus - ei niinkään fiksun tiedon hakeminen tai jakaminen.
Audikin otettu tuonne "premiumien" sekaan kirittäjäksi. VW olisi ollut oikea valinta - hakkaa nuo kaikki. Skoda ja Ladakin parempia kuin BMW. Kansanautomme Audi tulee voittamaan ja minä pääsen kantakapakkaan mesoamaan aiheesta tuulipuku kahisten.
Pitäkö minun myös mennä liikkeen eteen seisomaan kun kolisee taas alusta?
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkkarin-omistajat-osoittivat-mieltaan-tyyppiviasta-kuin-tikittava-aikapommi
P.s. Paras autoni ikinä
Milloin tarvittaisiin keskustelu-ketju, jossa heti toinen kommentti ei olisi aiheen dissaus ja jossa edes aiheeseen liittyvä lähde olisi vaivauduttu katsomaan ennen omien "totuuksien" laukomista?
Kiitos kirjoittaja LMJ mielenkiintoisesta aloitu…