Lexus IS hinnat

49 kommenttia
«1

Vihdoin Suomen hinnat selvillä - molemmat mallit (IS 250 ja IS 220d) 42900 Eur. Sopivasti vastaavien BMW-mallien alapuolelle. Dieseliä voi jopa pitää edullisena vastaavalla moottorilla varustettuun Avensikseen.

http://www.lexus.fi/hinnasto/index.asp

  
  • Kyllä ihmettelen jos ei ala IS:ä näkyä liikenteessä - etenkin dieselinä? Laatu ja ominaisuudet ovat varmasti kohdallaan ja hintakaan ei ole aivan älytön. Takavetoisuus voi tietysti rajata ostajakuntaa samoin kuin tilat. 300- ja C-sarjoille varmasti hyvä kilpailija jos vaan markkinointipuoli hoitaa osuutensa. Tehdas on panostuksensa antanut...

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 22:13 A Tapio kirjoitti
    Kyllä ihmettelen jos ei ala IS:ä näkyä liikenteessä - etenkin dieselinä? Laatu ja ominaisuudet ovat varmasti kohdallaan ja hintakaan ei ole aivan älytön. Takavetoisuus voi tietysti rajata ostajakuntaa samoin kuin tilat. 300- ja C-sarjoille varmasti hyvä kilpailija jos vaan markkinointipuoli hoitaa osuutensa. Tehdas on panostuksensa antanut...


    Ongelmana on huolto. Jos auto käy huollossa 15 tkm välein ja sen voi huoltaa vain Kaivokselassa, niin tuskin sitä kovin moni kauempana asuva hankkii...

      
  • Joo

    Siihenhän ne asettuu kivasti muitten karvalakki autojen jatkeeksi, ja hinnaltaan niin edullinen että auton hinnalla saa jo pari. :grin:

      
  • Ainakin dieselin huoltoväli on max. 30tkm/1v. Laskuri kertoo milloin huolto. Oletettavasti sama voisi olla tuossa bensassakin.

      
  • Lainaus:
    17.11.2005 klo 22:09 A Tapio kirjoitti
    Ainakin dieselin huoltoväli on max. 30tkm/1v. Laskuri kertoo milloin huolto. Oletettavasti sama voisi olla tuossa bensassakin.


    Jaa, no miksi sitten sivuilla kerrotaan seuraavaa:

    Lexus Care -huolto


    Anna Lexus Caren huoltaa autosi ja keskity itse ajonautintoon. Lexuksen huoltohenkilökunta on koulutettu palvelemaan asiakkaita Lexuksen laatuvaatimusten mukaan ja takaamaan, että Lexuksesi on moitteettomassa kunnossa:

    Laaja Lexus Care -määräaikaishuolto: 30 000 ajokilometrin tai kahden vuoden välein

    Lexus Care-välihuolto määräaikaishuoltovälin puolivälissä (kerran vuodessa tai 15 000 ajokilometrin välein)

    Huollot kirjataan Lexus Care -huolto-ohjelmaan

      
  • Soitin kaivokselaan ei tarvi viedä sinne huoltoon,toyota huoltaa!

      
  • Lainaus:
    18.11.2005 klo 10:43 sampsa kirjoitti
    Soitin kaivokselaan ei tarvi viedä sinne huoltoon,toyota huoltaa!


    Tämä on selvä asia, mutta samalla laskee palvelun taso eikä saa toista Lexusta huollon ajaksi käyttöön.

      
  • Joko Lexuksen diesel-automaatit on hinnoiteltu.

      
  • Lainaus:
    18.11.2005 klo 11:47 multicar kirjoitti
    Joko Lexuksen diesel-automaatit on hinnoiteltu.


    Suomessa myydään niin vähän automaattivaihteisia autoja verrattuna manuaalivaihteisiin, että millaiset autoilijat niitä automaattivaihteisia autoja oikeen ostaa? Jos automaattivaihteisia autoja myytäisiin suhteessa manuaaleihin saman verran kuin esim. USA:ssa, niin varmasti niitä täälläkin olisi enemmän. Suomalaiset syyttäkööt itseään kun eivät osta automaattivaihteisia autoja, niin niitä ei tänne paljoa tulekkaan!

      
  • Todella kiinnostava auto, mutta henkilökohtaisesti tavaratilan pieni maksimikoko on esteenä. Muistaakseni näin jossain, että tästä olisi tulossa farkun tapainen - tietääkö joku tarkemmin onko näin ja milloin olisi tulossa?

      
  • Ei se automaatin puute ole suomalaisten vika, koska sitä automaattia ei saa sen enempää Suomessa kuin missään muuallakaan. Japanilaiset vain laskevat sen niin, että kysyntää ei ole riittävästi, ja siksi ei valmisteta. Mutta esim. Lexus-luokassa asiakkaalla pitäisi kyllä olla vara valita, millaisilla varusteilla autonsa saa, ja nyt sitä valinnanvaraa vaihteiston suhteen ei ole. Ihmeellistä.

      
  • normaalisti autolla ajetaan noni 20tkm/v ja jopa opel on ilmoittanut että auto kannattaa huoltaa suomessa 1 x vuodessa koska suomessa on talvi ja pakkasta jopa -35 tai lämmintä 30 astetta, joten kannattaa kondenssiveden vuoksi huoltaa auto ainakin 1 x vuodessa jotta auton käyttöikä mallista tai valmistajasta riippumatta on mahdollisimman hyvä. eli jos ajat alle 20tkm vuosessa en suosittele ajaa kahta vuotta samoilla öljyillä kovilla pakkasilla jos haluaa että auto on pitkäikäinen

      
  • Tunnustakaa nyt kerrankin Toyota/Lexus-fanit, että maailman toiseksi suurin autonvalmistaja ei kykene valmistaan dieselmoottoreihinsa toimivaa automaattivaihteistoa. Japseilla taitaa kopiopaperi loppua eurodiiseleiden kohdalla kansainvälisissä autonäyttelyissä. Tai sitten ne ovat onnistuneet vasta purkamaan eurooppalaisten dieseleiden automaatit. Mutta kasaamisessa ja valmistamisessa menee sormi suuhun.

      
  • Lainaus:
    19.11.2005 klo 13:47 multicar kirjoitti
    Tunnustakaa nyt kerrankin Toyota/Lexus-fanit, että maailman toiseksi suurin autonvalmistaja ei kykene valmistaan dieselmoottoreihinsa toimivaa automaattivaihteistoa. Japseilla taitaa kopiopaperi loppua eurodiiseleiden kohdalla kansainvälisissä autonäyttelyissä. Tai sitten ne ovat onnistuneet vasta purkamaan eurooppalaisten dieseleiden automaatit. Mutta kasaamisessa ja valmistamisessa menee sormi suuhun.


    Toyota-konserniin kuuluvan Aisinin 6-vaihteista automaattia käytetään esimerkiksi Peugeot 607 V6 HDI-malleissa.

      
  • Vieläkö täällä joutuu lukemaan näitä todellisuudesta vieraantuneiden reppanoiden kommentteja kopioinnista - eikö tällaiset puheet pitäisi jättää sinne 60-luvun neitseelliseen Suomeen?

    Esim. Honda teki hiljattain historiansa ensimmäisen dieselin. Ja heti oli tulos luokkansa paras. Eikös se pitäisi euroropposten valmistajien harkita sitä kopiointia, että pysyisivät kehityksessä mukana?

      
  • "Hondan diesel luokkansa paras". Minkä luokan ja kenen mielestä?

      
  • Milloinka Hondan ihmedieselin automaattilaatikko valmistuu. Eikö Suomen taksikuskit ole tilailleet sitä tarpeeksi, samoin kuin Toyotan kohdalla vai. Hehheh. Maailman toiseksi suurin autonvalmistaja ei kykene valmistamaan automaattia dieselmalleinsa. Sama koskee Hondaa.MOT.

      
  • Itse omistan -03 pwd passatin ja siihen on totta viekööt vaihdettu useamman kerran automaatti takuuseen sekä lukemattomia muita osia.... toivottavasti toyota ja honda tekevät kestävämpiä automaatteja tai sitte jättävät tekemättä ollenkaan. Näin volkkarin omistajan näkökulmasta seuraava auto tod.näk. honda accord tai avensis.

      
  • Lainaus:
    19.11.2005 klo 22:49 Rampe2 kirjoitti
    "Hondan diesel luokkansa paras". Minkä luokan ja kenen mielestä?


    Saksalaisten testien mukaan jossa kaikki kilpailijat mukana, pesi koko porukan.

      
  • Lainaus:
    19.11.2005 klo 16:04 olmi kirjoitti
    Toyota-konserniin kuuluvan Aisinin 6-vaihteista automaattia käytetään esimerkiksi Peugeot 607 V6 HDI-malleissa.

    En suoraan muista kenen automaatin Aisin kopioi.
    Mutta vaikka tämä iänikuinen kopio- ym. juttu on ainakin allekirjoittaneen toimesta muistettu tuotu esiin, niin myönnän kyllä että....no, on se siisti peli tuo Lexus, eikä hinta todellakaan ole paha.

      
  • Lainaus:
    21.11.2005 klo 16:21 SixPack kirjoitti
    En suoraan muista kenen automaatin Aisin kopioi.


    Japanilaiset Aisin ja Jatco sekä saksalainen ZF käyttävät etuvetoisiin autoihin suunnitelluissa 6-vaihteisissa automaateissaan ranskalaisen Pierre Lepelletierin keksimää ratkaisua joka pienentää polttoaineen kulutusta. Tätä ei voi pitää kenenkään automaatin kopiointinta varsinkaan kun yritykset maksavat lisenssimaksut Ranskaan.

    Aisin toi ensimmäisenä markkinoille etuvetoiseen autoon soveltuvan 6v-automaatin.

    http://www.aisin-aw.co.jp/en/02products/index.html

      
  • Totta hemmetissä tiedetään japanilaisten tekevän hyviä automaatteja, oli kopiotuja tai ei.
    Kysymys onkin ollut siitä miksei yhdelläkään japanilaisella autonvalmistajalla ei ole tarjota dieselmoottoreihinsa näitä automaatteja. Missä mättää. Ei pitäisi olla ainakaan taloudellisista resursseista kiinni. Kyllä näitä dieselautomaatteja kaipaa maailmalla muutkin kun Helsingin taksit. Varsinkin jos japsit aikovat vihdoin panostaa dieseltekniikkaan niinkuin Toyotan ja Hondan uudet moottorit antavat odottaa.

      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:00 multicar kirjoitti
    Totta hemmetissä tiedetään japanilaisten tekevän hyviä automaatteja, oli kopiotuja tai ei.
    Kysymys onkin ollut siitä miksei yhdelläkään japanilaisella autonvalmistajalla ei ole tarjota dieselmoottoreihinsa näitä automaatteja. Missä mättää. Ei pitäisi olla ainakaan taloudellisista resursseista kiinni. Kyllä näitä dieselautomaatteja kaipaa maailmalla muutkin kun Helsingin taksit. Varsinkin jos japsit aikovat vihdoin panostaa dieseltekniikkaan niinkuin Toyotan ja Hondan uudet moottorit antavat odottaa.

    Niin, varmastihan emme tiedä asiaa, mutta ainahan voi tehdä oletuksia:
    - ehkä japanilaiset ovat huomanneet, että poikittaismoottorisissa etuvetoisissa eivät kompaktit automaattivaihteet kestä pidemmän päälle - ei kannata menettää mainettaan. Ford taisi myös luopua automaateista dieselMondeoissa.
    - ehkä japanilaiset autovalmistajat saavat autojaan tarpeeksi kaupaksi muutenkin; pieni lisä dieselautojen puolella ei merkitsisi juuri mitään.
    - pitkittäismoottorisia (takavetoisia) japanilaisia dieselautoja tuodaan Suomeen ja Eurooppaan hyvin vähän; ao. autoissahan ei ole sellaisia teknisiä tilarajoituksia automaattivaihteille kuin etuvetoisissa. Esimerkiksi nelivetoiseen Toyota LandCruiser - mallistoon on saatavissa automaattivaihde tehokkaan ja vääntävän dieselmoottorin yhteyteen.

      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:27 MatLog kirjoitti
    Ford taisi myös luopua automaateista dieselMondeoissa.
    - ehkä japanilaiset autovalmistajat saavat autojaan tarpeeksi kaupaksi muutenkin; pieni lisä dieselautojen puolella ei merkitsisi juuri mitään.

    Ford ryhtyy myös valmistamaan kaksoiskytkinmallia DSG:tä. Törmäsin johonkin siihen, ehkä AMS-sivuilla? En nyt yhtäkkiä muista linkkiä. Varmaa on, että jossain tulee esille.
    On totta, että poikkittaismoottorinen auto on hieman arka, varsinkin jos tehoja mukana kuten yleensä Saksalaisilla on tapana. Tosin Cadillac toi jo -70 etuvetoisen poikittaismallisen mallin. Ei niissä ollut koskaan vikoja. Audini potkii pitkittäin joten en ole törmännyt ongelmiin. Voisi miettiä kenen automaatti on XC Volvo/Yamahan V8:ssa. Sehän on poikittais myös. On painoa ja tehoja.

      
  • Lainaus:
    22.11.2005 klo 12:46 SixPack kirjoitti
    On totta, että poikkittaismoottorinen auto on hieman arka, varsinkin jos tehoja mukana kuten yleensä Saksalaisilla on tapana. Tosin Cadillac toi jo -70 etuvetoisen poikittaismallisen mallin. Ei niissä ollut koskaan vikoja. Audini potkii pitkittäin joten en ole törmännyt ongelmiin. Voisi miettiä kenen automaatti on XC Volvo/Yamahan V8:ssa. Sehän on poikittais myös. On painoa ja tehoja.

    Cadillacissa ja XC Volvossa on bensakoneet. Sixpack varmaan tietää dieselautoilijana, että dieselmoottori asettaa lisävaatimuksensa automaattivaihteille: käytössä oleva kierroslukualue on kapea (jotain 1000-4000 r/min) ja rajua vääntöä riittää pieniltä kierroksilta alkaen.
    Bensakoneet käyvät 700 -7000 r/min, pienillä ja suurilla kierroksilla ei vääntö ole kummoista, vaan keskittyy jonnekin 2000-4500 r/min välille.

    Helposti on nähtävissä, että diesel vaatii vaihteistolta:
    - vääntökestoa
    - usempia välityksiä (jos ei portaaton)
    - tarkkaa virittämistä, että vaihteisto toimisi hyvin sekä kevyissä että rajuissa kiihdytyksissä. Jos bensakoneen automaattivaihteiston laittaa dieselin jatkeeksi, sen "virittäminen" dieselmoottorin ominaisuuksiin on vaikeaa jos ei mahdotonta.

      
  • Seli, seli. Kohta kaikki autot alkaa olla poikittaismoottorisia. Ehkä kannattaisi pikku hiljaa alkaa opetella tekemään niihin niitä automaatteja. Jos japsi-insinööri on niin nero kun väitätte, asian luulisi hoituvan hetkessä vaikka vasemmalla kädellä.
    Japsit ovat tähän saakka panostaneet USAn markkinoihin. Ja siellähän ei tunnetusti dieseleillä kauppaa tehdä. Euroopan markkinat on toinen juttu. Ilmankos nämä Plexukset ja Legendat eivät näissä olosuhteissa käy kaupaksi.

      
  • Lainaus:
    23.11.2005 klo 10:34 multicar kirjoitti
    Seli, seli. Kohta kaikki autot alkaa olla poikittaismoottorisia. Ehkä kannattaisi pikku hiljaa alkaa opetella tekemään niihin niitä automaatteja. Jos japsi-insinööri on niin nero kun väitätte, asian luulisi hoituvan hetkessä vaikka vasemmalla kädellä.
    Japsit ovat tähän saakka panostaneet USAn markkinoihin. Ja siellähän ei tunnetusti dieseleillä kauppaa tehdä. Euroopan markkinat on toinen juttu. Ilmankos nämä Plexukset ja Legendat eivät näissä olosuhteissa käy kaupaksi.

    Ei taida olla multicarista japanilaisten neuvojaksi - etenkään autotehtaiden kannattavuuden suhteen.
    Japanilaiset eivät ole todellakaan tehneet dieselautoja isompaan henkilöautomallistoonsa, koska eivät ole sellaista tarvinneet.
    Jos katsovat tarvitsevansa malliston laajentamista, kyllä sinne tulevat dieselmoottoriversiotkin - vaikka automaateilla varustettuna.

      
  • Olenko väärässä vai kuvittelenko, mutta käsitykseni on että jenkeissä valtaosa automaattilaatikoista on japsipohjaisia suunnitelultaan ja valmistukseltaan myös jenkkivalmistajilla eli he dominoivat markkinoita.

      
  • GM Powertrain julistaa olevansa maailman suurin automaattien valmistaja, joten eiköhän sillä ole suurin osuus eritoten USA:n automaateista. Vaan mahtaako yhdessäkään Opelissa olla emoyhtiön automaattia? Aisinia ja ZF:ää niistä ainakin löytyy.

      
  • Toyotahan on suunnittelemassa Aisinin kanssa 8-vaihteista automaattia etenkin premium-luokkansa tarpeisiin.

    Aisin muuten ilmoittaa autonosien suhteen pääasiakkaikseen mm. seuraavat alkuperältään ei-japanilaiset yritykset:

    General Motors Corp.

    DaimlerChrysler AG

    Ford Motor Co.

    Volvo Car Corp.

    Renault S.A.

    Audi AG

    BMW AG

    Hyundai Motor Co.

    Daewoo Motor Co., Ltd.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit